ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως Εργαλείο Καινοτομίας: Η Πρωτοβουλία του 1ου Δ.Σ. Διονύσου
Featured

Το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως Εργαλείο Καινοτομίας: Η Πρωτοβουλία του 1ου Δ.Σ. Διονύσου

Η πρόσφατη θεατρική παράσταση των μαθητών της Ε' και Στ' τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Διονύσου αποτελεί ένα υποδειγματικό παράδειγμα του πώς το θέατρο μπορεί να λειτουργήσει ως ισχυρός πυλώνας καινοτομίας στο σύγχρονο σχολείο. Υπερβαίνοντας τα όρια μιας τυπικής σχολικής γιορτής, η πρωτοβουλία αυτή εξελίχθηκε σε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αξιοποίησε τη θεατρική τέχνη για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.

Η Καινοτομία του Προγράμματος και η Συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η καινοτομία του εγχειρήματος έγκειται στο ότι δεν αποτέλεσε μια αποσπασματική δράση, αλλά την κορύφωση ενός ετήσιου θεατρικού εργαστηρίου ενταγμένου στη σχολική ζωή. Το όραμα της εκπαιδευτικού Αναστασίας Κατσούγκρη, σε στρατηγική συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, πήρε σάρκα και οστά, μετατρέποντας το σχολείο σε μια αυθεντική κοιτίδα δημιουργικότητας. Υπό την εμπνευσμένη καθοδήγηση των δασκάλων Νάντιας Κόκκορη και Ολυμπίας Κυβέλου και με την εξειδικευμένη συμβολή των Μάγιας Πολιτάκη, Στέλλας Ρουσάκη και Δημήτρη Μαράκη, οι μαθητές δεν έμαθαν απλώς έναν ρόλο· μυήθηκαν στην ουσία της θεατρικής πράξης.

Το Θέατρο ως Βιωματικό Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, το θέατρο λειτούργησε ως ζωντανό εργαστήριο καλλιέργειας δεξιοτήτων. Οι μαθητές, δουλεύοντας με αφοσίωση παράλληλα με τα ακαδημαϊκά τους καθήκοντα, ανέπτυξαν θεμελιώδεις δεξιότητες ζωής (life skills). Έμαθαν βιωματικά την αξία της ομαδικότητας, της εμπιστοσύνης και της αλληλοϋποστήριξης· εξασκήθηκαν στη διαχείριση του άγχους της έκθεσης και βίωσαν την ικανοποίηση της προσωπικής υπέρβασης. Η επιμονή, η υπομονή και η πίστη στον εαυτό τους και στην ομάδα αναδείχθηκαν σε ακρογωνιαίους λίθους της επιτυχίας τους.

Η Δύναμη της Κοινότητας

Η επιτυχία της πρωτοβουλίας αυτής αναδεικνύει τη σημασία της συλλογικής προσπάθειας. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων υπήρξε πολύτιμος αρωγός, ενώ η στοχευμένη υποστήριξη γονέων, όπως της κυρίας Χριστίνας Θεοδωρή, απέδειξε πώς μια σχολική κοινότητα μπορεί να συσπειρωθεί γύρω από έναν κοινό, δημιουργικό σκοπό. Η παράσταση αυτή απέδειξε περίτρανα πως, όταν το σχολείο τολμά, καινοτομεί και συνεργάζεται με φορείς κύρους, μπορεί να προσφέρει στα παιδιά κάτι πολύτιμο: όχι μόνο γνώσεις, αλλά έμπνευση, δεξιότητες ζωής και την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις καλύτερες πτυχές του εαυτού τους.

Ο Δήμος Διονύσου στάθηκε ενεργά συμπαραστάτης αυτής της πετυχημένης πρωτοβουλίας, με την Αντιδήμαρχο Παιδείας Β. Βυθινού να δίνει το «παρών». Κατά την ομιλία της, η Αντιδήμαρχος υπογράμμισε πως το θέμα της φετινής Έκθεσης, που αφορούσε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία στο σχολείο, άνοιξε έναν ευρύτερο κύκλο συζήτησης γύρω από τις πραγματικές δυνατότητες του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος να καλλιεργήσει αυτές τις δεξιότητες. Τόνισε μάλιστα ότι μια πρωτοβουλία σαν αυτή ανήκει στη δημιουργικότητα την ίδια.

Η παράσταση αυτή απέδειξε περίτρανα πως, όταν το σχολείο τολμά, καινοτομεί και συνεργάζεται με φορείς κύρους, μπορεί να προσφέρει στα παιδιά κάτι πολύτιμο: όχι μόνο γνώσεις, αλλά έμπνευση, δεξιότητες ζωής και την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις καλύτερες πτυχές του εαυτού τους.