Μαραθώνος

Δημιουργική εβδομάδα 29/5-2/6 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος
Εργαστήρι Παραμυθογνωσιας-Ταξιδίου στη Γνώση: Την προηγούμενη εβδομάδα στο εργαστήρι μας αποχαιρετήσαμε τον αγαπημένο ανοιξιάτικο Μάη μας με ένα αφιέρωμα στα πολυποίκιλα, πολύχρωμα, πολυνοηματοδοτημένα λουλούδια του κόσμου, καθώς και με ένα αφιέρωμα στα παιδιά των λουλουδιών! Ξεκινήσαμε με την αρχαία ελληνική μυθολογία με τους διδακτικούς και εξωπραγματικά φανταστικούς μύθους της και αναγνώσαμε τους μυθους όλων των αγαπημένων μας δέντρων και λουλουδιών και το πώς αυτά πήραν το όνομα και τις ιδιότητές τους!
Έπειτα, με τα παιδιά συζητήσαμε για όλους τους λόγους που χρησιμοποιούνται τα λουλούδια στην καθημερινή μας ζωή και στις πολύ καθοριστικές είτε χαρούμενες, είτε λυπημένες για εμάς στιγμές! Πότε προσφέρουμε ένα λουλούδι; Τι θέλουμε να πούμε με αυτή μας την κίνηση; Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας λουλούδια και με αφόρμηση την αγάπη που δείχνουμε με ένα λουλούδι στον συνάνθρωπό μας, αναφερθήκαμε στους hippies, το κοινωνικό αυτό ρεύμα της εποχής του 1960-70 που με μόνο όπλο την αγάπη και τα όνειρα θέλησαν να αλλάξουν τον κόσμο! Όπλο τους ήταν τα λουλούδια αντί της βίας και στα ελληνικά πήραν αυτή την ονομασία. Αναφερθήκαμε στον μποέμ τρόπο ζωής τους, την αυτάρκειά τους, την πάλη τους για ειρήνη και το τέλος του πολέμου αλλά και τα τραγούδια τους. Με τα παιδιά κατασκευάσαμε το δικό μας λουλουδένιο στεφάνι της ειρήνης, λέγοντας και εμείς όχι στον πόλεμο και ναι στην αγάπη!
Επίσης τη 1η Ιουνίου γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων και κάναμε μια υπέροχη συζήτηση στη τάξη για όλα αυτά που κάνουν τους γονείς μας πρότυπα για εμάς αλλά και σε τι θα θέλαμε να τους μοιάσουμε μεγαλώνοντας! Τα παιδιά έφτιαξαν μια κάρτα αναμνήσεων που προορίζονταν για τους γονείς τους και μέσα σ αυτή κατέγραψαν κάθε μικρή και μεγάλη ανάμνηση που μοιράστηκαν μαζί τους και τα είχε χαροποιήσει!
Τέλος διάβασαμε το παραμύθι του αγαπημένου Αντώνη Παπαθεοδούλου "Αμάλια" και το διασκεδάσαμε πολύ καθώς είπαμε τι φρούτο θα ήμασταν ο καθένας και γιατί και επίσης το κάθε παιδί διάλεξε τι φρούτο θα ήταν ο φίλος του. Φτιάξαμε τις δικές μας φρουτιέρες με κάποια από τα πρωταγωνιστικά φρούτα και λαχανικά του παραμυθιού, καθώς και ένα κρεμαστό καδρακι με το αχλάδι, το πολυπόθητο φρούτο της πρωταγωνίστριας Αμάλιας, γράφοντας μέσα του το νόημα όλου του παραμυθιού με τη σπουδαία εικονογράφηση: "Μέσα στις πολλές φωνές, εμπιστεύσου την ομορφιά της δικής σου και κάτι μαγικό θα συμβεί!" Τα παιδιά μας εδώ στα ΚΔΑΠ Μαραθώνα βιώνουν όλες αυτες τις μαγικές στιγμές που τους προσφέρει το παραμύθι στο εργαστήρι μας και είναι έτοιμα για περισσότερη ομορφιά και μαγεία την επόμενη εβδομάδα!
Μουσικό Εργαστήρι-Τμήμα κλασσικής κιθάρας: Τις τελευταίες δύο εβδομάδες τα παιδιά επεξεργάζονται ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της τέχνης της μουσικής. Τη μεταξύ τους συνεργασία, προκειμένου να παίξουν μουσική όλοι μαζί, να δημιουργήσουν, να εκτελέσουν με το σωστότερο τρόπο ρυθμικά και να νοιώσουν την ικανοποίηση ακούγοντας τους εαυτούς τους μέσα στην ομάδα! Να είστε σίγουροι ότι τα καλύτερα έρχονται! Από την άλλη, τα μικρότερα παιδιά, συνεχίζουν το "ατελείωτο" μάθημα της οργανωσίας, μέσα από φωτογραφικό και ακουστικό υλικό σε συνδυασμό με παιχνίδια μνήμης για την εκμάθηση των οργάνων!
Διαδραστικό Εργαστήρι Μουσικής:
Μουσική και συναισθήματα. Ολοκληρώσαμε το κεφάλαιο αυτό, πραγματοποιώντας μια δημιουργική ακρόαση στα πλαίσια της συναισθηματικης αγωγής σε σχέση με την μουσική. Στόχος μας η εξωτερίκευση των συναισθημάτων που νιώθουμε ακούγοντας οργανική μουσική διαφορετικού ύφους κάθε φορά. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της ζωγραφικής μετατρέψαμε το συναίσθημα σε εικόνα. Τα ΚΔΑΠάκια μας ανταποκρίθηκαν με μεγάλη χαρά! Μεσα από μια σειρά παραμυθιών με τον "Γάτο Τσάρλυ" γνωρίζουμε στα μικρά ΚΔΑΠάκια μας τα μουσικά όργανα. Μαθαίνουμε τον ήχο τους και μιλάμε για την κατασκευή τους.
Μουσικοκινητική: Ακούσαμε το Alla Tourka του Mozart και αναγνωρίζοντας τα διαφορετικά μουσικά θέματα, κάναμε κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις στο χώρο (moving activity). Η μουσικοκινητική στο ΚΔΑΠ έχει μια ξεχωριστή θέση στο μάθημα μουσικής, τόσο για τον σκοπό που πρεσβεύει (πειραματίζομαι, εκφράζομαι, αυτοσχεδιάζω δημιουργικά), όσο και για την ψυχαγωγία των αγαπημένων μας παιδιών! Τέλος, προβλήθηκε "Η ζωή του Mozart" μέσα από ένα βίντεο για παιδιά. Μιλήσαμε για το έργο του, το ταλέντο, τη ζωή και το τέλος που είχε αφήνοντάς σε όλους εμάς παρακαταθήκη τα τόσο σημαντικά έργα του!
Εργαστήρι Συναισθηματικής Αγωγής: Διαβάσαμε το βιβλίο "Η ανησυχία της Ρούμπι” και φτιάξαμε μπαλάκια ηρεμίας. Με τα παιδιά συζητήσαμε για την αντιστοιχία χρωμάτων και συναισθημάτων και κατασκευάσαμε την παλέτα των συναισθημάτων!