Μαραθώνος

Δημιουργική εβδομάδα 10/10-13/10 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος
Δημιουργική εβδομάδα 10/10-13/10 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος:
Θεατρικό Παιχνίδι: Τα θεατρικά παιχνίδια που επιλέξαμε να δείξουμε στα παιδιά μας την προηγούμενη εβδομάδα είχαν ουσιαστικούς και πολύ σημαντικούς στόχους. Αυτοί ήταν, αρχικά, τα παιδιά να ανακαλύψουν το σώμα τους, να κινούνται μέσα στον χώρο και να δραστηριοποιούνται (θεατρικό παιχνίδι: είδη διαφορετικών χαιρετισμών) και έπειτα να εργάζονται ομαδικά έχοντας κοινούς στόχους. Η συνεργασία άλλωστε, είναι αυτή που αναπτύσσει την κοινωνικότητα των παιδιών (θεατρικό παιχνίδι: η δημιουργία φανταστικής ιστορίας και η δραματοποίησή της). Χαμόγελα, δημιουργία και ευχαρίστηση, κυριάρχησαν σε όλα μας τα θεατρικά παιχνίδια!
Μαθήματα Ζωγραφικής-Σχεδίου: Ένα καινούριο πρότζεκτ ήρθε στα ΚΔΑΠ μας στα Μαθήματα Ζωγραφικής! Η αγάπη των παιδιών προς τους ήρωες των κινουμένων σχεδίων μας έδωσε την ιδέα να μάθουμε στα παιδιά μας να τους ζωγραφισουν με απλά βήματα μόνα τους! Η διαδικασία απλή και δοκιμασμένη, καθώς τα αποτελέσματα των μικρών μας φίλων μας δικαίωσαν!
Τα Μαθήματα Σχεδίου προχωρούν! Ολοκληρώσαμε τα προσχέδια για τα χαρακτηριστικά του προσώπου και ξεκινήσαμε τις προσπάθειες για τη δημιουργία προσωπογραφιών! Ακόμα και παιδιά που νόμιζαν ότι δεν θα τα καταφέρουν, με τη σωστή καθοδήγηση και φυσικά με την προσωπική προσπάθεια, με υπομονη και επιμονή τα καταφέρνουν υπέροχα! Εξάσκηση είναι το μυστικό μας... και τα παιδιά μας το ξέρουν καλά αυτό!
Εργαστήρι Κλασσικής Κιθάρας-Μουσικοπαιδαγωγικό Εργαστήρι: Την περασμένη εβδομάδα τα παιδιά ασχολήθηκαν με την εκμάθηση δύο τραγουδιών: 1. "Ο κιθαρίστας" (σε μουσική Δ. Μούτση και στίχους Λ. Παπαδόπουλου), 2. "Ο γεωργός". Η ανταπόκριση και η πρόοδος των παιδιών μας είναι εντυπωσιακή!
Στο Μουσικοπαιδαγωγικό Εργαστήρι ασχοληθήκαμε με παιχνίδια εκμάθησης παραδοσιακών οργάνων (μπαγλαμάς, κρητική λύρα, ποντιακή λύρα, σαντούρι, κανονάκι κ.ά.)
Εργαστήρι Παραμυθογνωσίας-Ταξιδιού στη Γνώση: Την περασμένη εβδομάδα, στα πλαισια της Παγκόσμιας Εβδομάδας Διαστήματος (4-10/10), με τα παιδιά μιλήσαμε για τους αστερισμούς του ουρανού! Διαβάσαμε τους μύθους της Μεγάλης και της Μικρής Άρκτου, του Κηφέα, της Κασσιόπης και της Ανδρομέδας, καθώς και για τον μύθο των Κενταύρων, είπαμε πως το κάθε ζώδιο έχει τον δικό του αστερισμο και μιλήσαμε για τα αστέρια από τα οποία αποτελείται ο καθένας. Σε αυτό το μικρό "σεμινάριο" φτιάξαμε τις ταυτότητες που επιτρέπουν την είσοδό μας στη ΝΑΣΑ και το κάθε παιδί σχημάτισε τον δικό του αγαπημένο αστερισμό!
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Ταχυδρομείων στις 9/10, διαβάσαμε το παραμύθι του Κώστα Μάγου: "Ο ονειροταχυδρόμος" και μάθαμε πως αιτία της ευτυχίας ενός ανθρώπου δεν είναι ούτε τα πλούτη ούτε η δόξα ούτε οι υπήκοοι και οι πάσης φύσεως αυλικοί, αλλά ο με καθαρή συνείδηση γλυκός ύπνος γεμάτος όνειρα και τη λύση για αυτό το σπουδαίο μήνυμα την έδωσε ο ονειροταχυδρόμος! Μιλήσαμε λοιπόν για την εργασία των ταχυδρόμων, τα ΕΛ.ΤΑ., τη διαφορά του χτες και του σήμερα στην εργασία τους και φτιάξαμε τον δικό μας χαμογελαστό ταχυδρόμο με γράμμα! Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού (5/10) μιλήσαμε για την εκπαίδευση του χτες και του σήμερα, τον νέο παιδοκεντρικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τις αρετές ενός δασκάλου και τα παιδιά έφτιαξαν κρεμαστό μόμπιλε με τον δάσκαλο των ονείρων τους και τις αρετές του.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Φυσικών Καταστροφών στις 13/10 μιλήσαμε με τα παιδιά για όλες τις καταστροφές αλλά κυρίως για τον σεισμό, τον αρχαίο Εγκέλαδο, τη σεισμογενή Ελλάδα και τα ναι ή τα όχι του σεισμού! Με τα παιδιά φτιάξαμε ένα σακίδιο πρώτων βοηθειών με τα απολύτως απαραίτητα είδη για την επιβίωσή μας σε περίπτωση μιας φυσικής καταστροφής.
Γιορτάσαμε την Ημέρα της ΔΕΗ μιλώντας για την προσφορά του ηλεκτρισμού στην ανθρώπινη ζωή, τις ανάγκες του σημερινού ανθρώπου που καλύπτονται από την ηλεκτρική ενέργεια και συμβολικά μεταβήκαμε σε μια συζήτηση γύρω από το φως! Μιλήσαμε για το φως που έχουμε όλοι μέσα μας και πως σε μια νοητή συνδεδεμένη αλυσίδα όλων μας, το φως λάμπει και δίνει τη σημαντικότερη φωτεινή ενέργεια! Φτιάξαμε λαμπτήρες της ΔΕΗ και ένα ομαδικό πρότζεκτ με το μήνυμα: "ΒΡΕΣ ΤΟ ΦΩΣ ΜΕΣΑ ΣΟΥ!"
Τέλος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, διαβάσαμε το εκπληκτικό παραμύθι των Μαρία Ρούσσου και Σοφίας Γαλή: "Ένα ποτάμι μέσα μου" και είπαμε πως οι άνθρωποι έχουμε ποτάμια συναισθημάτων μέσα στην ψυχή μας και πρέπει να τα αποδεχόμαστε όλα. Αν δεν καταφέρνουμε αυτά τα ποτάμια μας να τα διαχειριστούμε, ο σύμβουλος ψυχικής υγείας είναι ο κατάλληλος για να μας βοηθήσει να τα αποδεχτούμε και να γίνουμε καλά! Τα παιδιά ζωγράφισαν σε ανοιγμένη κάρτα τα δικά τους ποτάμια συναισθημάτων γιατί μέσα στα ποτάμια μας: "ζει η καρδιά και δεν πειράζει να φουσκώνει καμία φορά". Ραντεβού την επόμενη εβδομάδα με τα αγαπημένα μας παιδιά για πολλές δράσεις και αναγνώσματα!
Στο μπάσκετ τα παιδιά έκαναν εκμάθηση σταματήματος με άλμα και σουτ (jump shoot) και εκμάθηση αιφνιδιασμού 3 παικτών. Επίσης, έκαναν δρομικά αγωνίσματα.
Διαδραστικό Εργαστήρι Μουσικής: Τα παιδιά παρουσίασαν ένα τραγουδάκι για 3 χέρια! Βελτιώνουμε το legato και δίνουμε πάντα το στυλ που ταιριάζει σε κάθε κομμάτι της μουσικής!
Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια για να μάθουμε με τον ευκολότερο τρόπο τις νότες του πενταγράμμου!
Εργαστήρι Κατασκευάζω και Δημιουργώ: Κατασκευάσαμε συμμετρικά φθινοπωρινά φύλλα και μιλήσαμε για τη συμμετρία στην ζωγραφική. Φτιάξαμε φθινοπωρινά στεφάνια με χρωματιστά φύλλα και προσωπογραφίες χρησιμοποιώντας για μαλλιά φθινοπωρινά φύλλα. Επίσης, ένα φθινοπωρινό δάσος με αποτυπώματα με αλουμινόχαρτο για την κατασκευή των φύλλων των δέντρων.
Εργαστήρι Συναισθηματικής Αγωγής: Μιλήσαμε με τα παιδιά για το πως αισθάνεται μια ομπρέλα κλεισμένη σε ένα κουτί και πως αισθάνεται όταν αρχίζει να την χρησιμοποιεί κάποιος, αλλά και για τις διαφορετικές "συναισθηματικές" διακυμάνσεις που περνά η ομπρέλα λόγω των καταστάσεων. Τα παιδιά κατασκεύασαν τη δικιά τους ομπρέλα με ένα χαρούμενο και ένα λυπημένο στοματάκι.
Τέλος, εξασκήθηκαν στην ξιφασκία και διασκέδασαν με Survivor Games!