Μαραθώνος

Δημιουργική εβδομάδα 20-24/11 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος.
Δημιουργική εβδομάδα 20-24/11 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος:
Εργαστήρι Παραμυθογνωσίας-Ταξιδιού στη Γνώση: Την προηγούμενη εβδομάδα, την τιμητική της είχε η ευλογημένη ελληνική ελιά! Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ελιάς στις 26/11 αλλά και τα λιομαζωματα που λαμβάνουν χώρα αυτή τη περίοδο στην Ελλάδα μας, αναλύσαμε τα πάντα γύρω από την ελιά, διαβάσαμε το μύθο του Ποσειδώνα και της Αθηνάς και το δώρο της στο λαό της Αθήνας, διάβασαμε τη λαϊκή ιστορία "Το κορίτσι που το έλεγαν ελιά" και είπαμε αινίγματα και παροιμίες και σύνθετες λέξεις με το λάδι και την ελιά.
Κατασκευές: * 3d λιομαζωμα
* Παράθυρο σε χωράφι με ελιές και λάδι με φράση από τον Κωστή Παλαμά
* Βιβλιαράκι με όλα τα στοιχεία και τα παραμύθια για την ελιά
* Πήλινα βαζάκια με αληθινά κλαράκια ελιάς
Τέλος, πραγματοποιήσαμε βιωματικό μάθημα με δοκιμασία γευσιγνωσιας, τρώγοντας και απολαμβάνοντας α) ψωμί με ελαιόλαδο παραγωγής μας, ρίγανη και αλάτι β) λιόψωμα από τα χεράκια μας γ) λαδοκούλουρα με κανέλα και πορτοκάλι πάλι από τα χεράκια μας! Τα παιδια γεύτηκαν κάποια από τα πιο γευστικά και αγνά σνακ κάθε εποχής!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού στις 20/11 διαβάσαμε την ιστορία του Άντον Τσέχωφ "Ο Βάνκας", τονίζοντας τις διαφορές των δικαιωμάτων των παιδιών σε προηγούμενους αιώνες σε σχέση με σήμερα, αλλά και επισημαίνοντας πόσα δικαιώματα πρέπει ακόμα να κατακτηθούν για τα παιδιά σε πολλές χώρες του πλανήτη. Κατασκευή: * το δέντρο των δικαιωμάτων του παιδιού (οικογένεια, αγάπη, εκπαίδευση, τροφή)
Τα παραμύθια μας ήταν για μια ακόμα εβδομάδα συντροφιά και πηγή έμπνευσης, καθώς και κίνητρο για σκέψεις και συναισθήματα!
Διαβασαμε:
1)"Η βαλίτσα" του Chris Naylor-Ballesteros με κατασκευή *το φλιτζάνι-σύμβολο του πρόσφυγα στο παραμύθι
2) "Ποιός έκανε πιπί στο Μισισιπή" του Ευγένιου Τριβιζά, ένα παραμύθι που μας έφερε μαθήτριά μας, με ζωγραφική σε κολάζ του παπιού που...έκανε πιπι στο Μισισιπή, με τα παιδιά μας να γελούν πολύ με αυτή τη διασκεδαστική ιστορία!
3) "Εκεί που ο Ωκεανός συναντά τον Ουρανό" των αδερφών Φαν. Κατασκευή: * η βάρκα του Φιν για να συναντήσουν τους δικούς τους ανθρώπους που είναι ψηλά στον ουρανό, ή οποιοδήποτε αγαπημένο πρόσωπο που είναι μακριά, έχοντας σαν βάση να ταξιδέψουν μαζί του στις όμορφες στιγμές τους! Επίσης, τα παιδιά ζωγράφισαν με το δικό τους τρόπο το εξώφυλλο του παραμυθιού!
Αυτή η εβδομάδα μας βρίσκει να μετράμε αντίστροφα για τα λατρεμένα μας Χριστούγεννα με παρά πολλές εκπλήξεις για τα πολυαγαπημένα μας παιδιά!
Θεατρικό Παιχνίδι: Η καθοδήγηση του εμψυχωτή στο θεατρικό παιχνιδι έχει κυρίαρχο ρόλο καθώς βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις ικανότητες τους, την ενσυναίσθησή τους και τον τρόπο έκφρασης των διαφόρων συναισθημάτων που δημιουργούνται από τις διαφορετικές κάθε φορά συνθήκες που δίνει ο εμψυχωτής. Η πρώτη επαφή των παιδιών να "δραματοποιήσουν", να παίξουν δηλαδή μια ιστορία που μόνο άκουσαν και δεν είδαν σε εικόνες, καθώς δεν είχαν στη διάθεση τους κανένα αντικείμενο, ήταν πολύ δημιουργική και απολαυστική. Μπαίνουμε σε χριστουγεννιατικη διάθεση γι'αυτό ελάτε να παρακολουθήσετε το θεατρικό παιχνιδι και να εκπλαγείτε με τις εκπλήξεις που ετοιμάζουμε!
Μαθήματα Ζωγραφικής-Σχεδίου: Η ενότητα της ζωγραφικής "ζωγραφίζω με καθοδήγηση τους αριθμούς" έφτασε στο τέλος της, καθώς το 6 μεταμορφωθηκε σε ένα πανέμορφο φιδάκι και ο αριθμός 7 σε μια ξύλινη βάρκα. Ο αριθμός 8 έγινε ένας καταπληκτικός χιονάνθρωπος και ο αριθμός 9 ένα σαλιγκαράκι! Με τον αριθμό 9 να κλείνει την ενότητα των αριθμών, είδαμε αξιόλογη εξέλιξη στη διαχείριση των μολυβιών και μαρκαδόρων από τα μικρά μας χεράκια. Χριστουγεννιάτικη ενότητα ξεκινά αυτή την εβδομάδα με την φαντασία μας στα ύψη!
Ένα σχέδιο αφιερωμένο στα Εισόδια της Θεοτόκου επιχείρησαν να σχεδιάσουν τα παιδιά μας και τα αποτελέσματα ήταν αρκετά όμορφα. Το σχέδιο έχει βαθμό δυσκολίας, αλλά τα παιδιά μας με την προσπάθεια που κάνουν και με την υπομονή που δείχνουν, επιτυγχάνουν πάντα το καλύτερο αποτέλεσμα! Είμαι περήφανη για ολα τα παιδιά των ΚΔΑΠ μας!
Τμήμα Μουσικής-Κλασσικής Κιθάρας: Συνεχίζουμε σε γιορτινούς ρυθμούς, προετοιμάζοντας τραγούδια για τα Χριστούγεννα! Ταυτόχρονα, αναλύουμε με τα παιδιά καινούριους ρυθμούς, προκειμένου να ανταποκριθούν σε νέο ρεπερτόριο! Τα νεοσύστατα τμήματα προχωρούν γοργά σε νέες νότες και σημειογραφία της Μουσικής! Επιπλέον, τα παιδιά έκαναν πρόβα για τα κάλαντα των Χριστουγέννων!
Επίσης, τα παιδιά εξασκήθηκαν στο ποδόσφαιρο με εκμάθηση πλαγίου άουτ με τα χέρια και στο μπάσκετ στην εξάσκηση και τη βελτίωση τεχνικής στο σουτ.