Ραφήνας-Πικερμίου
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ-metro και ΑΤΤΚΗ ΟΔΟΣ αρχίζουν να απομακρύνονται από το δήμο ΡΑΦΗΝΑΣ ΠΙΚΕΡΜΙΟΥ
Οι δηλώσεις για το θέμα αυτό δείχνουν να πυκνώνουν τις τελευταίες μέρες.
Μπορεί η κεντρική κυβέρνηση να έχει τα τελευταία χρόνια αναφερθεί πολλές φορές σε έργα που θα δώσουν ανάσα και λύσεις όσο αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά και στο πρόβλημα στάθμευσης στη Ραφήνα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες όπου η κίνηση λόγω του λιμανιού είναι τραγική καθώς μετακινούνται περίπου 2.000.000 επιβάτες, φαίνεται ως ότι η δρομολόγηση τους έφτασε σε αδιέξοδο.
Οι ανακοινώσεις υπευθύνων στην κατεύθυνση που φαίνεται να μην υλοποιούνται τουλάχιστον στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ο προαστιακός και αττική οδός, έργων που είχαμε δρομολογήσει ως δημοτική αρχή, διαμορφώνουν ένα ζοφερό μέλλον για τον τόπο μας.
Πραγματική αιτία φαίνεται ξεκάθαρα δεν είναι η έλλειψη χρημάτων γιατί προς άλλες άλλες κατευθύνσεις το θέμα αυτό ξεπεράστηκε, γίνουν τέλεια υποδομής που ζητάει η κοινωνία μας.
Άλλη μία πραγματική αιτία αποτελεί, για τους καλά γνωρίζοντες, η καθυστέρηση υλοποίησης του μεγάλου ρέματος Ραφήνας, απαραίτητος κρίκος στη διαδικασία υλοποίησης των μεγάλων έργων στην περιοχή μας αφού συνδέονται άμεσα με τα πλημμυρικά φαινόμενα στην περιοχή που πρόκειται ένα αναπτυχθούν αυτά τα μεγάλα έργα.
Αντίθετα η αποχέτευση και το ίδιο το έργο του μεγάλου ρέματος Ραφήνας, πρόλαβε ξεκάθαρα η δημοτική μας αρχή πριν το τέλος του 2023 και τα έβαλε στις ράγες υλοποίησης, χωρίς δυνατότητα επιστροφής
Δυστυχώς όμως σύμφωνα με όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας, δεν αναμένεται κάποια θετική εξέλιξη τους επόμενους μήνες, εκτός αν κάτι αλλάξει δραματικά την κατάσταση, αναφορικά με τα συγκοινωνιακά έργα που είναι απαραίτητα για το δεύτερο λιμάνι της χώρας αλλά και τους ίδιους τους κατοίκους για να αναβαθμιστεί η ποιότητα της ζωής τους.
Αυτό πλέον με την αρνητική κατάσταση που διαμορφώνεται θα καταστεί εφικτό να αλλάξει μόνο με συντονισμένη πίεση της δημοτικής μας αρχής και όχι με απαθής παρακολούθηση, όπως υιοθετεί η νέα δημοτική αρχή.
Πιο συγκεκριμένα για την επέκταση του Προαστιακού προς το Λιμάνι της Ραφήνας φαίνεται ότι αναζητείται χρηματοδότηση, ενώ αντιθέτως για την επέκταση προς το Λαύριο φαίνεται πως έχει εξασφαλιστεί.
Από την άλλη όσο αφορά την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι την Ραφήνα, χαρακτηριστικά είναι όσα είπε στο Athens Investment Forum o κ. Πέτρος Σουρέτης, εντεταλμένος σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Όπως ανέφερε, από την άνοιξη του 2023 έχουν κατατεθεί από την δική του εταιρεία και από άλλες μεγάλες εταιρείες πρότυπες προτάσεις για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των οδικών αξόνων που θα συνδέουν την Αττική Οδό από το Αεροδρόμιο έως τα Καλύβια, τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Ραφήνα, και τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, όμως όλες τους παραμένουν μέχρι σήμερα στα συρτάρια.
Για το θέμα αυτό ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος μιλώντας στο «1ο Growthfund Summit – Υπερταμείο» και στο περιθώριο της εκδήλωσης ανέφερε πως στη Πρότυπη Πρόταση ΑΘΗΝΑ Ι που κατέθεσε η κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης, είπε πως τα οδικά έργα της Αττικής δεν μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ αναδεικνύοντας τον προβληματισμό για τις πηγές χρηματοδότησης τους.
«Έχουν κατατεθεί πρότυπες προτάσεις, αλλά τα οδικά έργα στην Αττική δεν είναι επιλέξιμα στο νέο ΕΣΠΑ, κατά συνέπεια θα πρέπει να βρούμε λύσεις χρηματοδότησης», σημείωσε.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η νέα Δήμαρχος Ραφήνας Πικερμίου Δήμητρα Τσεβά, σύμφωνα με όσα δήλωσε η ίδια όταν ερωτήθηκε σχετικά σε συνέντευξη της για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Προαστιακού αλλά και το πρόβλημα του κυκλοφοριακού στη Ραφήνα απάντησε πως η νέα δημοτική αρχή θα περιμένει λύσεις από την κεντρική κυβέρνηση που έχει την ευθύνη της υλοποίησης.
Τις ευθύνες όμως για την μη υλοποιήση της Αττικής οδού και του Προαστιακού δεν μας είπε όμως ποιος της έχει.
Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από φωτογραφίες αυτοκινήτων (γνωστόν και μη εξαιρετέων ατόμων από την ενασχόληση με αυτοδιοικητικά θέματα)
που μεταφέρουν ανθρώπους για να διαδηλώσουν ενάντια σε ένα απόλυτα νόμιμο έργο, το μεγαλύτερο αντιπλημμυρικό έργο υποδομής στην ανατολική Αττική.
Ένα μεγάλο έργο υποδομής που ήταν όμως απαραίτητο γρανάζι στην υλοποίηση των άλλων υποδομών και την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.
Οι ευθύνες τεράστιες και τα αποτελέσματα οπωσδήποτε για τα σημερινά κρατούντα, δυσάρεστα για τον τόπο μας.
Και αυτός είναι ο απολογισμός μόνο ολίγων ημερών.
Είμαστε εδώ για να προστατέψουμε τα συμφέροντα του τόπου μας, για να αναβαθμίσουμε τη ζωή μας, να προσθέσουμε στο περιβάλλον.
Είμαστε εδώ και συνεχίζουμε
Σύγχρονη Πολιτεία- - Συνεργασία Ενεργών Πολιτών