ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Δημήτρης Παπαχρήστου: Το απόλυτο προγραμματικό Βατερλώ!

Δημήτρης Παπαχρήστου: Το απόλυτο προγραμματικό Βατερλώ!

-Αθώο λάθος ή πονηρή σκοπιμότητα η εξαγγελία του για κατασκευή μαρίνας.

-Με δανεισμό η  Δημοτική Συγκοινωνία και τα βάρη στους δημότες

Μεγάλη αναστάτωση προκαλεί  στις παραλιακές Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Σαρωνικού, η προγραμματική εξαγγελία του υποψηφίου δημάρχου Δημήτρη Παπαχρήστου, για τη δημιουργία μαρίνας σε Παλαιά Φώκαια, Ανάβυσσο ή Σαρωνίδα. Άλλωστε στο debate των υποψηφίων δημάρχων, ο κ. Παπαχρήστου, παρέμεινε αόριστος ως προς τη χωροθέτησή της και δεν αποκάλυψε τους σχεδιασμούς του.

Στη δε Παλαιά Φώκαια το καζάνι βράζει, αφού πάγιο αίτημα των δημοτών είναι η κατασκευή σύγχρονου αλιευτικού καταφυγίου και όχι βέβαια μαρίνας.

Σε πολύ πρόσφατη ( 13 Σεπτεμβρίου) άλλωστε επιστολή του Ναυτικού Ομίλου Παλαιάς Φώκαιας ‘’ Η Φώκαια΄΄, προς τους υποψήφιους δημάρχους Σαρωνικού και τους υποψήφιους Περιφερειάρχες, το Δ.Σ ζητά την έμπρακτη στήριξή τους για την κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου: ‘’ Σας ενημερώνουμε (με απόφαση του Δ.Σ.) ότι θέλουμε την έμπρακτη στήριξή σας σε ό, τι αφορά την κατασκευή σύγχρονου και ασφαλούς αλιευτικού καταφυγίου Π. Φώκαιας, πρόβλημα που εκκρεμεί σχεδόν 30 χρόνια.

Στον υπάρχοντα χώρο ελλιμενισμού σήμερα αγκυροβόλια μόνιμα, 60 επαγγελματίες αλιείς και ο ναυτικός όμιλος Ν.Ο.Π.ΦΩ. 70 μελών. Κάθε χρόνο καταγεγραμμένα βυθίζονται λόγω κακοκαιρίας 2 – 3 σκάφη και πολλά άλλα υφίστανται υλικές ζημιές. Συγχρόνως δε αυτό το έργο αν ποτέ γίνει θα βοηθήσει τα μέγιστα στην τουριστική αναβάθμιση όλου του Δήμου Σαρωνικού.

Η συνεργασία μας μαζί σας είναι δεδομένη. ‘’

4567_ccc6b.jpg

Έντεκα μέρες μετά, στο debate που πραγματοποιήθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου ο κ. Παπαχρήστου σκάει τη βόμβα: μαρίνα θα κατασκευάσουμε και όχι αλιευτικό καταφύγιο.

Τότε το λόγο πήρε ο Γιώργος Σωφρόνης ο οποίος με έντονο ύφος υπογράμμισε την τεράστια διαφορά μεταξύ των δύο, όπως άλλωστε την περιγράφει και ο νόμος: “ Μαρίνα είναι ο τουριστικός λιμένας που διαθέτει χερσαίες και θαλάσσιες εγκαταστάσεις και υποδομές προδιαγραφών που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού όπως προβλέπεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 31 του παρόντος νόμου, για την εξυπηρέτηση των σκαφών αναψυχής και των χρηστών τους.
Καταφύγιο είναι ο τουριστικός λιμένας με περιορισμένο αριθμό θέσεων ελλιμενισμού, βασικές μόνον εγκαταστάσεις και απαραιτήτως παροχές και εξυπηρετήσεις ύδατος, ρεύματος, τηλεφώνου, καυσίμων, περισυλλογής καταλοίπων και απορριμμάτων, πυρόσβεσης ενδιαίτησης και υγιεινής.’’

Αυτή τη διαφορά την γνωρίζουν καλά όλοι οι δημότες αλλά και οι επαγγελματίες του παραλιακού μετώπου. Γνωρίζουν ότι η μαρίνα είναι μια βαριά, μια φαραωνική κατασκευή, με χερσαίες εγκαταστάσεις που προβλέπει και εμπορικές χρήσεις. Γνωρίζουν δηλαδή ότι η μαρίνα θα σημάνει αφενός την πλήρη αλλαγή της φυσιογνωμίας της περιοχής όπου θα κατασκευαστεί, αφετέρου θα δώσει τη χαριστική βολή στους επαγγελματίες της περιοχής.

Τώρα εδώ εγείρονται σοβαρά ερωτήματα.

Ήταν άραγε λάθος του κ. Παπαχρήστου;

Ένα λάθος που οφείλεται στην άγνοια και την απειρία του;

Και αν ήταν λάθος γιατί δεν ανασκεύασε;

Γιατί ουδέποτε ανασκεύασε.

Μήπως λοιπόν ο κ. Παπαχρήστου έκανε το μοιραίο λάθος και αποκάλυψε τα σχέδια του για κατασκευή μαρίνας πριν τις εκλογές;

Γιατί πρέπει να τονίσουμε ότι για την κατασκευή μαρίνας θα έτρεχαν πολλοί επιχειρηματίες, προκειμένου να την κατασκευάσουν, να τη λειτουργήσουν, να τη διαχειριστούν και  να την εκμεταλλευτούν. Και πρέπει επίσης να υπογραμμίσουμε ότι υποψήφιος του κ. Παπαχρήστου, που εμπλέκεται πολύ δραστήρια και γενναιόδωρα στην προεκλογική του καμπάνια, είναι πρόεδρος εταιρείας που συνεργάζεται με τον εφοπλιστικό κόσμο.

Μήπως λοιπόν  δεν πρόκειται για ένα αθώο λαθάκι, αλλά για μια  δέσμευση του κ. Παπαχρήστου, που γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του το πάνδημο αίτημα χρόνων των δημοτών και των φορέων της Παλαιάς Φώκαιας;

Μήπως πρόκειται για μια δέσμευση που αλλοιώνει πλήρως την ταυτότητα και τη φυσιογνωμία της Παλαιάς Φώκαιας και του Παραλιακού μετώπου;

Μήπως πρόκειται για μια δέσμευση που θα έχει καταστροφικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής των κατοίκων;

Μήπως πρόκειται για μια δέσμευση που θα αφανίσει όσους δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο παραλιακό μέτωπο;

Ας βγει να απαντήσει ο κ. Παπαχρήστου. Τον περιμένουμε. Λάθος ή σκοπιμότητα;

Αυτό βεβαίως δεν είναι το μόνο προγραμματικό του ατόπημα. Είναι το πιο σοβαρό, το πιο καυτό αλλά όχι το μοναδικό.

Για ένα άλλο  επίσης μείζον ζήτημα του Δήμου, για την ίδρυση της δημοτικής συγκοινωνίας, γράφει επί λέξει στο πρόγραμμά του: “ Προχωράμε από το πρώτο εξάμηνο στην αγορά, μέσω δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών, λεωφορείων 25 θέσεων που θα εξυπηρετούν κάθε 30 λεπτά το σύνολο των περιοχών του Δήμου μας»

Ερωτήσεις πάμπολλες.

Ο υπερχρεωμένος δήμος έχει την πιστοληπτική ικανότητα να δανειστεί από το Ταμείο Παρακαταθηκών;

Που ακούστηκε, ενώ υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι που έχουν ακολουθήσει άλλοι δήμοι, να δανείζεται δήμος για να λειτουργήσει δημοτική συγκοινωνία;

Ποιος δίνει το δικαίωμα στον κ. Παπαχρήστου να μετακυλύει το κόστος της δημοτικής συγκοινωνίας στους δημότες ;

Eπειδή όμως προφανώς ο κ. Παπαχρήστου κατάλαβε το χοντρό λάθος του, στο debate δεν ανέφερε αυτά που γράφει στο πρόγραμμά του, παρά ψέλλιζε κάτι για αυτοχρηματοδοτούμενα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Λοιπόν επειδή την εποχή της ακρίβειας των καυσίμων, η λειτουργία δημοτικής συγκοινωνίας είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για τον κόσμο και δεν δικαιολογούνται ούτε τα  χονδροειδή λάθη, ούτε η ασχετοσύνη, ούτε η κοροϊδία, ας σοβαρευθεί ο κ. Παπαχρήστου.

Ακούσαμε σοβαρές προτάσεις από τους άλλους υποψηφίους δημάρχους, με σημαντικότερη αυτή του κ. Σωφρόνη, για την οποία υπάρχει και μελέτη από το 2018, με συνολικό κόστος λειτουργίας 192.000 ετησίως, με κάλυψη από άκρη σε άκρη του Δήμου και με 7ήμερη λειτουργία από το πρωί έως το βράδυ. Με χρονοδιάγραμμα έναρξης το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Το έχουμε ξαναγράψει ότι όταν το νέο δε συνοδεύεται από σοβαρότητα, από διαφάνεια και από ειλικρίνεια μπορεί να γίνει πάρα πολύ επικίνδυνο.

Είναι που είναι ο δήμος προβληματικός, το Βατερλώ του Παπαχρήστου του λείπει!