ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Μυλωνάκης ξαναέβαλε στην κουβέντα τον Προαστιακό για Λαύριο και Ραφήνα

Πρώτος ο Βουλευτής Ανατολικής Αττικής Αντώνης Μυλωνάκης επανέφερε στην ατζέντα, το ζήτημα της προέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου, μετά απο ερώτηση του προς του αρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης , Υποδομών και Ναυτιλίας. 

Ήδη απο τον Σεπτέμβριο του 2020 ο πάντα δραστήριος Βουλευτής είχε προλάβει άπαντες, καταθέτοντας  ερώτηση για τα εμπόδια που μπορεί να βάζει η ίδια η Κομισιόν στην προέκταση του προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο τους αρμόδιους Υπουργούς Υποδομών και Ανάπτυξης επι του πρακτέου, αφού δεν θα έδινε τα κονδύλια για τα σιδηροδρομικά έργα χωρίς την εκπόνηση πλήρους μελέτης απο την Ελληνική κυβέρνηση. 

Εύλογα ο κύριος Μυλωνάκης είχε αναρωτηθεί ποιο ειναι το εναλλακτικό πλάνο των Υπουργείων, με το Ανάπτυξης να απαντά μέσω του Υφυπουργού πως δεν ειναι στις αρμοδιότητες του(!) αλλά το Υπουργείο Μεταφορών και ο ίδιος ο Υπουργός να απαντά πως έχει συσταθεί και συγκροτηθεί στο Υπουργείο  Υποδομών & Μεταφορών συντονιστική επιτροπή και ομάδα εργασίας, για την υποβοήθηση της υλοποίησης του Ν. 4632/2019 και την επιτάχυνση υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων που λαμβάνουν ή πρόκειται να λάβουν ενωσιακή στήριξη. Η συντονιστική επιτροπή αποτελεί το κατευθυντήριο όργανο και καθήκοντα συντονιστή έχουν ανατεθεί στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου μας.

Φυσικά δεν έμεινε εκεί και τρεις μήνες μετά επανέφερε το θέμα στην συζήτηση, ρωτώντας ευθέως γιατι δεν αξιοποιείται το Λιμάνι του Λαυρίου.  

Συγκεκριμένα σε ερώτηση που είχε καταθέσει ήδη απο τις 3/12/2020 για τον πολλά υποσχόμενο λιμένα Λαυρίου που μένει ανεκμετάλλευτος, είχε αναφερθεί και στο ζήτημα της προέκτασης της Αττικής Οδού, όσο και του προαστιακού σιδηροδρόμου προς τα δύο λιμάνια της Ανατολικής Αττικής,  ζήτησε να μάθει γιατί δεν έχει υλοποιηθεί κάποια μελέτη και σε ποιες ενέργειες έχει προβεί το Υπουργείο για την επέκταση της Αττική Οδού. 

Ο Υπουργός Μεταφορών κ.Καραμανλής απάντησε στον Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης πως σ’ ό,τι αφορά στην οδική σύνδεση, το Υπουργείου προχωρά με γοργούς ρυθμούς τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Επεκτάσεις, που θα αλλάξουν το Λεκανοπέδιο. Διότι, όχι μόνο θα αποσυμφορήσουν την κίνηση στο υπάρχον οδικό δίκτυο, αλλά και θα συνδέσουν την Αθήνα με το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής με ταχύτητα και ασφάλεια.

Με άλλα λόγια, θα βελτιώσουν την καθημερινότητα και θα στηρίξουν τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές της Αττικής.

Γι’ αυτόν τον λόγο προωθούμε την ωρίμανση της σύνδεσης της Αττικής Οδού με το λιμάνι της Ραφήνας.

 

Ο Υπουργός Ναυτιλίας κ.Πλακιωτάκης απάντησε επίσης  πως στο πλαίσιο σχεδιασμού της νέας προγραμματικής περιόδου 2021-2027 το Υ.ΝΑ.Ν.Π. έχει προωθήσει τόσο στο τομεακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (Ε.Π.Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α.) όσο και στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Αττικής προτάσεις για χρηματοδότηση μελετών με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των Λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας, προκειμένου να επιτευχθεί η ωρίμανση των αντίστοιχων έργων και να διασφαλιστεί η υλοποίησή τους κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο.

Στο ίδιο πνεύμα έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της μελέτης με θέμα: «Προστασίατουριστικού λιμένα Λαυρίου με χρήση πλωτών κυματοθραυστών με προϋπολογισμό 161.200€», από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η ένταξη του έργου προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία ανάθεσης.

 

 

Η επιμονή του Βουλευτή όπου κατέθεσε τις ερωτήσεις και τις προτάσεις του στις 09.03.2021 και στη συζήτηση επί της Εκθέσεως Πεπραγμένων, έτους 2019, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ακρόαση της Προέδρου, κυρίας Ιωάννας Τσιαπαρίκου έφτασαν την κατάσταση στις ανακοινώσεις πλέον για τις επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηρόδρομου όπου μέχρι το Φθινόπωρο αναμένεται η δημοπράτηση τριών επεκτάσεων προς Ελευσίνα-Μέγαρα, Λαύριο και Ραφήνα.

 

 

Τα τρία έργα ύψους 565 εκατ. ευρώ θεωρούνται πολύ σημαντικά γιατί θα είναι η πρώτη φορά που ο σιδηρόδρομος θα δικτυώνεται σε περιοχές οι οποίες είναι εκτός του πολεοδομικού ιστού της πόλης και η συγκοινωνία που παρέχεται είναι χαμηλού βεληνεκούς.