ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Αποκάλυψη για τα Τέμπη: Στη δεύτερη μηχανή του εμπορικού τρένου το μυστικό της έκρηξης - "Εξαφανίστηκε" το πίσω μέρος της
Featured

Αποκάλυψη για τα Τέμπη: Στη δεύτερη μηχανή του εμπορικού τρένου το μυστικό της έκρηξης - "Εξαφανίστηκε" το πίσω μέρος της

Σύμφωνα και με τον πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η άγνωστη καύσιμη ύλη "θα έπρεπε να είναι μεταξύ της δεύτερης μηχανής και της πρώτης ανοιχτής φορτάμαξας που είχε τις ατσάλινες πλάκες".

Στην ύπαρξη 2,5 τόνων εύφλεκτου υγρού κατέληγε χθες το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σχετικά με τα αίτια της πυρόσφαιρας  που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, και από την οποία έχασαν τη ζωή τους 5-7 επιβάτες της επιβατικής αμαξοστοιχίας, οι οποίοι κάηκαν ζωντανοί.

Σε εκτενές ρεπορτάζ του αστυνομικού συντάκτη Βασίλη Λαμπρόπουλου στα ΝΕΑ, αναλύονται τα όσα αναφέρονται στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η περίεργη αποτέφρωση του κοκπιτ της δεύτερης μηχανής του εμπορικού τρένου, οι ""ενδοσιδηροδρομικές" μετακινήσεις επικίνδυνων φορτίων, καθώς και οι αντιφατικές μαρτυρίες για τον έλεγχο και τη βλάβη στη Θεσσαλονίκη, που είχε ως αποτέλεσμα να αναχωρήσει με καθυστέρηση η εμπορική αμαξοστοιχία, όπως έχει ο ίδιος αποκαλύψει.

Αποκάλυψη για τα Τέμπη: Στη δεύτερη μηχανή του εμπορικού τρένου το μυστικό της έκρηξης - "Εξαφανίστηκε" το πίσω μέρος της

Σύμφωνα με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ το "σημείο μηδέν" της έκρηξης βρίσκεται πολύ κοντά στην εμπρός δεξιά άκρη του τρίτου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας που μετέφερε σιδερένια ελάσματα, επισημαίνεται στο ρεπορτάζ.

"Το μυστικό της φονικής έκρηξης, -όπως δείχνουν πολλοί εμπειρογνώμονες – μπορεί να κρύβεται στο "άδειο" κόκπιτ στην πίσω πλευρά της δεύτερης μηχανής του εμπορικού τρένου! Το κόκπιτ αυτό, σύμφωνα με το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που παρουσιάστηκε χθες, έχει "εξαφανιστεί" από τον χώρο του τραγικού συμβάντος. Φέρεται να έχει διαλυθεί και αποτεφρωθεί από τη σύγκρουση και κυρίως την ανάφλεξή του, κάτι ωστόσο που δεν δικαιολογείται από τη θέση του στο εμπορικό τρένο και από τη μεταγενέστερη πορεία της φωτιάς" αναφέρει η εφημερίδα.

ΠΟΡΙΣΜΑ ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Πρόκειται, προστίθεται, "για τμήμα της μηχανής που πιθανόν να είναι αυτή που "χάλασε" περιέργως στη Θεσσαλονίκη λίγο πριν από την αναχώρηση, ενώ ακολούθησαν – όπως αναδεικνύεται από τη δικογραφία – και αντιφατικές αναφορές και καταγραφές για τον έλεγχό της στον εμπορευματικό σταθμό".

Στο ρεπορτάζ μιλούν σιδηροδρομικοί για τις άτυπες συνεννοήσεις μεταξύ συναδέλφων – κυρίως μηχανοδηχών – εμπορικών τρένων για μεταφορές καυσίμων και αναλύονται κρίσιμα σημεία του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Παπαδημητρίου, πρ. ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Καταλήξαμε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού- Πιθανόν ήταν μεταξύ 2ης μηχανής και πρώτης φορτάμαξας

"Ξεκινήσαμε την έρευνα χωρίς βίντεο φόρτωσης της εμπορικής αμαξοστοιχίας" δήλωσε στο ΕΡΤΝews o Χρήστος Παπαδημητρίου, πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ενώ αναφερόμενος στο ρόλο του φορέα τόνισε ότι ο οργανισμός "έπρεπε να υπάρχει από το 2004 και δημιουργήθηκε το 2023".

Σχολιάζοντας το πόρισμα που δημοσιεύθηκε χθες, μια μέρα πριν από την συμπλήρωση δύο χρόνων από την σύγκρουση των δύο τρένων, είπε χαρακτηριστικά ότι "δεν γνωρίζουμε πόσοι πέθαναν από τη φωτιά" ενώ όσον αφορά την παρουσία άγνωστης καύσιμης που προκάλεσε την πυρόμπαλα απάντησε ότι τυχόν ίχνη εξαφανίστηκαν λόγω των υψηλών θερμοκρασιών σημειώνοντας ότι "μέσω προσομοίωσης καταλήξαμε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού".

ΠΟΡΙΣΜΑ ΕΟΔΑΣΑΑΜ

"Επικρατούσε ένα αλαλούμ μεταξύ αστυνομίας και πυροσβεστικής"

Παράλληλα ο κ. Παπαδημητρίου έκανε λόγο για ένα "αλαλούμ" που επικράτησε στο σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας λέγοντας ότι έγιναν πολλά λάθη ακόμα και από τους εισαγγελείς που ήταν στο σημείο επαναλαμβάνοντας ότι "δεν υπήρχε κάποια κεντρική εντολή για μπάζωμα".

Όπως δήλωσε στην εκπομπή "Συνδέσεις", "τις πρώτες στιγμές δεν υπήρχαν πρωτόκολλα, επικρατούσε αλαλούμ μεταξύ πυροσβεστικής και αστυνομίας. Το πρώτο μέλημα ήταν να σωθούν οι άνθρωποι" σημειώνοντας στη συνέχεια ότι "στις 3 Μαρτίου έγιναν όλα λάθος στο πεδίο, όσον αφορά στη συλλογή των στοιχείων". Όπως χαρακτηριστικά είπε "δύο-τρεις μέρες μετά το δυστύχημα δεν ήμασταν σίγουροι πόσοι ήταν πάνω στο τρένο".

Αναφερόμενος στις έρευνες και στα αίτια του θανάτου των επιβαινόντων είπε ότι "ακόμα και ένας άνθρωπος να πέθανε από την φωτιά, έπρεπε να το ερευνήσουμε". Περιγράφοντας τι έγινε μετά τις 3 Μαρτίου που είχε σταματήσει η διαδικασία ανεύρεσης επιζώντων επισήμανε ότι "δεν υπήρχε κανείς να πει στοπ" σημειώνοντας ότι "υπήρχε το μέλημα ότι πρέπει να αποκατασταθεί η κυκλοφορία".

Τι είπε για την καύσιμη ύλη

Ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών ανέφερε ότι "μέσω προσομοίωσης καταλήξαμε ότι υπήρξαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού". Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Παπαδημητρίου "από τα βίντεο βλέπω διαφορετικό χρώμα καπνού, λευκό από μαύρο, άρα είναι διαφορετικό καύσιμο, συν από τα ίχνη στο έδαφος βλέπω διαφορετικό καύσιμο, συν μια κρίσιμη γνωμάτευση που μας ήρθε από τον καθηγητή Κωσταντόπουλο, στο ΑΠΘ, που μας είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα τα έλαια σιλικόνης δεν μπορούν έχουν οδηγήσει σε αυτή φωτιά".

Ερωτηθείς που μπορεί ενδεχομένως να είχε τοποθετηθεί η άγνωστη εύφλεκτη ουσία ο κ. Παπαδημητρίου δήλωσε ότι "θα έπρεπε να είναι μεταξύ της δεύτερης μηχανής και της πρώτης ανοιχτής φορτάμαξας που είχε τις ατσάλινες πλάκες". Απαντώντας στο ερώτημα γιατί δεν βρέθηκε κάτι τόνισε: "Δεν βρέθηκαν υπολείμματα. Η απάντηση των ειδικών είναι ότι εάν υπήρχε κάτι τέτοιο και αν είχε καεί σε αυτές τις θερμοκρασίες δεν θα είχαν βρεθεί υπολείμματα".

"Η έρευνα είναι ανοικτή"

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναφέρθηκε στην περιβόητη σύμβαση 717 λέγοντας ότι "εάν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 θα υπήρχαν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας".

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου η έρευνα είναι ανοικτή. "Κάναμε τη δουλειά μας σαν να ήταν τα παιδιά μας στο τρένο", δήλωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι ο ίδιος δεν βρήκε κάποια κεντρική εντολή για το μπάζωμα.

Mιλώντας για τα λάθη που έγιναν στις 28 Φεβρουαρίου 2023 δήλωσε: "Εκείνη την βραδιά, ήταν λάθος ακόμα και η εργονομία του σταθμού. Το βράδυ ο σταθμάρχης ήταν μόνος του και απαντούσε ακόμα και σε τηλέφωνα κατοίκων".