Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.
Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

Αποζημίωση ύψους 270.000 ευρώ για ψυχική οδύνη επιδίκασε το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών στην οικογένεια ενός 29χρονου που έχασε τη ζωή του από πνιγμό κατά τη διάρκεια των πλημμυρών της 15ης Νοεμβρίου 2017 στη Μάνδρα Αττικής. Υπενθυμίζεται ότι εκείνη την ημέρα έχασαν τη ζωή τους στις πλημμύρες συνολικά 25 άνθρωποι.
Συγκεκριμένα, ο 29χρονος είχε φύγει στις 6:00 από το σπίτι του, στα Άνω Λιόσια Αττικής, προκειμένου να μεταβεί στην εταιρεία όπου εργαζόταν στην περιοχή της Αθήνας. Όμως, ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό του παρασύρθηκε στο ύψος της Μάνδρας από τα ορμητικά νερά του υπερχειλισμένου ρέματος Σούρες και χάθηκε. Η σωρός του εντοπίστηκε μετά από τρεις ημέρες στις εκβολές του ποταμού στην Ελευσίνα.
Κατόπιν αυτού, το Διοικητικό Δικαστήριο, στο οποίο προσέφυγαν οι συγγενείς του 29χρονου, αποφάνθηκε, ότι τόσο η Περιφέρεια Αττικής όσο και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, αλλά και η Ελληνική Αστυνομία φέρουν ευθύνες για τον θάνατο του 29χρονου και θα πρέπει να αποζημιώσουν την οικογένειά του για την ψυχική οδύνη που υπέστησαν, καθώς ο θάνατος του 29χρονου ήταν «απρόσμενα τραγικός» και «τα συντρέχοντα περιστατικά του ατυχήματος ήταν ιδιαίτερα ψυχοφθόρα για την οικογένειά του».
Σχετικά με την Περιφέρεια Αττικής, το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, με την υπ' αριθμόν 6816/2021 απόφασή του, έκρινε ότι «παρέλειψε να διενεργήσει αντιπλημμυρικά έργα και διευθετήσεις στα ρέματα Σούρες και Αγία Αικατερίνη στη Μάνδρα Αττικής», για τα οποία είχε την ευθύνη. Πρόκειται για τα δύο ρέματα, τα οποία υπερχείλισαν στις 15 Νοεμβρίου του 2017 με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα.
Ακόμη, ευθύνες αναγνωρίζει το Διοικητικό Πρωτοδικείο και στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, καθώς «είναι η καθ' ύλην αρμόδια υπηρεσία για την εκπόνηση και εκτέλεση σχεδίων αντιμετωπίσεων κινδύνων από την εκδήλωση έντονων καιρικών φαινομένων, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η πλημμύρα», αλλά παρόλα αυτά, «δεν έλαβε τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα για την ενημέρωση των πολιτών», ώστε να αντιληφθούν πόσο επικίνδυνες ήταν οι βροχοπτώσεις και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας.
Τέλος, ευθύνες επιρρίπτονται και στην ΕΛΑΣ, λόγω των παραλείψεών της εκείνη την κρίσιμη ημέρα, παρά το γεογονός ότι γνώριζε για την πτώση βράχων στο οδικό δίκτυο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε σύμβαση που επικυρώνει τη διαδημοτική συνεργασία των Δήμων Ασπροπύργου και Μάνδρας-Ειδυλλίας, για την παροχή τεχνικής υποστήριξης, στον Δήμο Μάνδρας- Ειδυλλίας, προχώρησαν οι δήμαρχοι Ν. Μελετίου και Χ. Στάθης.
Όπως τονίζουν η συνεργασία αυτή μεταξύ των δύο Δήμων της Περιφερειακής Ενότητας της Δυτικής Αττικής αναβαθμίζει τις δυνατότητες των τεχνικών υπηρεσιών στην εκπόνηση μελετών και έργων και αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες που δίνει η νομοθεσία για την ανάπτυξη ανάλογων ενεργειών.
Η εμπειρία και τα στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας του Δήμου Ασπροπύργου θα υποστηρίζουν τη σύνταξη μελετών, τοπογραφικών, μηχανολογικών σχεδίων και θα αποτελούν από κοινού μέλη των αρμόδιων επιτροπών.
Η σύμβαση θα παρακολουθείται και θα αξιολογείται από κοινή επιτροπή αποτελούμενη από τους αρμόδιους Αντιδημάρχους των δύο Δήμων.
Τόσο ο Δήμαρχος Ασπροπύργου όσο και ο Δήμαρχος Μάνδρας – Ειδυλλίας εξέφρασαν την ικανοποίηση τους προς τα υπηρεσιακά στελέχη για το περιεχόμενο της σύμβασης και δεσμεύτηκαν να υποστηρίξουν το αντικείμενό της, επ’ ωφελεία των κατοίκων και δημοτών τους.
Ο Σπύρος Μπρέμπος με την ορχήστρα του, αυτή την Κυριακή -παραμονή της μεγάλης θρησκευτικής εορτής των Αγίων Αποστόλων Πέτρου & Παύλου- στον Βαρνάβα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Μαραθώνα 2026.
Μετά τις καταστροφικές φωτιές που έπληξαν τον Δήμο Μαραθώνα, θα περίμενε κανείς ότι η δημοτική αρχή θα είχε κινητοποιηθεί άμεσα, σοβαρά και αποτελεσματικά για να στηρίξει τους κατοίκους των πληγεισών περιοχών. Αντί γι’ αυτό, το Καλέτζι συνεχίζει να ζει μια απαράδεκτη κατάσταση: πολλές ημέρες χωρίς νερό, με τους κατοίκους να δοκιμάζονται, να αγανακτούν και να αναρωτιούνται αν τελικά υπάρχουν και πολίτες δεύτερης κατηγορίας στον Δήμο Μαραθώνα.
Η αιτία, σύμφωνα με τις καταγγελίες, είναι γνωστή και συγκεκριμένη. Ένας καμένος σωλήνας Φ100, μήκους περίπου 800 μέτρων, που θα έπρεπε να συνδεθεί από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ μέχρι το αντλιοστάσιο, παραμένει ακόμη χωρίς αντικατάσταση. Μιλάμε για μια εργασία που, με σωστό συντονισμό, θα μπορούσε να έχει γίνει μέσα σε μία ή δύο ημέρες. Δεν μιλάμε για κάποιο τεράστιο έργο εκατομμυρίων, ούτε για μια τεχνική παρέμβαση που απαιτεί μήνες μελετών και διαδικασιών. Μιλάμε για μια βασική αποκατάσταση ύδρευσης, για ένα στοιχειώδες δικαίωμα των κατοίκων: να έχουν νερό στα σπίτια τους.
Και όμως, μέχρι σήμερα, λύση δεν έχει δοθεί. Το αντλιοστάσιο δεν λειτουργεί όπως πρέπει, οι κάτοικοι υποφέρουν και η δημοτική αρχή δείχνει να κινείται με ρυθμούς αδιαφορίας. Αυτή η εικόνα δεν είναι απλώς διοικητική καθυστέρηση. Είναι πολιτική ανεπάρκεια. Είναι εικόνα εγκατάλειψης. Είναι απόδειξη ότι ο Δήμος Μαραθώνα δεν αντιμετωπίζεται ενιαία, αλλά με λογικές προτεραιοτήτων που αφήνουν ολόκληρες περιοχές στο περιθώριο.
Ο δήμαρχος Μαραθώνα, κ. Στέργιος Τσίρκας, οφείλει να απαντήσει καθαρά: γιατί το Καλέτζι παραμένει χωρίς νερό; Γιατί μια επισκευή που, όπως λένε οι κάτοικοι, δεν ξεπερνά ίσως τις 10.000 με 15.000 ευρώ, δεν έχει γίνει ακόμη; Γιατί οι κάτοικοι πρέπει να διαμαρτύρονται ξανά και ξανά για τα αυτονόητα; Και κυρίως, γιατί χρειάζεται να φτάνει μια τοπική κοινωνία στα όριά της για να ασχοληθεί η διοίκηση με ένα πρόβλημα επιβίωσης;
Το χειρότερο είναι ότι η κατάσταση αυτή ενισχύει μια πικρή αίσθηση στους δημότες: ότι ο κ. Τσίρκας ενδιαφέρεται κυρίως για την Αγία Μαρίνα, άντε και για τη Νέα Μάκρη, ενώ ο Μαραθώνας, το Γραμματικό, ο Βαρνάβας και οι οικισμοί τους αντιμετωπίζονται σαν υποσημείωση. Αν αυτή η εικόνα δεν ισχύει, τότε ο δήμαρχος έχει μία υποχρέωση: να το αποδείξει με έργα, όχι με λόγια. Να φέρει αύριο τα συνεργεία, να αντικαταστήσει τον σωλήνα, να λειτουργήσει το αντλιοστάσιο και να δώσει νερό στους κατοίκους.
Γιατί εδώ δεν χωρούν άλλες δικαιολογίες. Δεν μπορεί ένας δήμος που δοκιμάστηκε από φωτιές να αφήνει τους κατοίκους χωρίς νερό. Δεν μπορεί οι άνθρωποι που έζησαν την αγωνία της καταστροφής να βιώνουν τώρα και την ταλαιπωρία της εγκατάλειψης. Δεν μπορεί ο δήμαρχος να εμφανίζεται μόνο εκεί όπου τον βολεύει πολιτικά και να απουσιάζει από εκεί όπου η ανάγκη είναι πραγματική.
Το Καλέτζι δεν ζητά χάρη. Ζητά το αυτονόητο. Νερό. Σεβασμό. Ισότιμη αντιμετώπιση. Και ο κ. Τσίρκας, αν θέλει να λέγεται δήμαρχος όλου του Δήμου Μαραθώνα και όχι επιλεγμένων περιοχών, οφείλει να σταματήσει την αδιαφορία και να δώσει λύση τώρα.
Γιατί όταν ένα χωριό μένει χωρίς νερό επί ημέρες, δεν φταίει μόνο ένας καμένος σωλήνας. Φταίει και μια δημοτική αρχή που δεν μπορεί —ή δεν θέλει— να κάνει τα αυτονόητα.