ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τοπική Δημοτική Συγκοινωνία Δήμου Διονύσου: Τα νέα δρομολόγια για την περίοδο 2020-2021

Πατήστε πάνω στο επισυναπτόμενο αρχείο για να βρείτε και να εκτυπώσετε τα ισχύοντα δρομολόγια της Τοπικής Δημοτικής Συγκοινωνίας του Δήμου Διονύσου (Γραμμή 1, Γραμμή 2 Α, Γραμμή 2 Β, Γραμμή 2 Δ).

Τα δημοτικά λεωφορεία καθαρίζονται και απολυμαίνονται καθημερινά, ενώ οι επιβάτες υποχρεούνται να τηρούν όλα τα μέτρα ασφαλείας λόγω του Covid-19 (χρήση μάσκας, αποστάσεις κλπ). 


ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ_ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ_ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ_ΔΗΜΟΥΔΙΟΝΥΣΟΥ.pdf

Ξεκίνησαν έργα ασφαλτόστρωσης στο Δήμο Διονύσου, στις Λεωφόρους Χελμού, Κρυονερίου και Τραπεζούντος

Τα πρώτα έργα ασφαλτόστρωσης στο κεντρικό οδικό δίκτυο του Δήμου Διονύσου είναι γεγονός. Το βράδυ της Δευτέρας 21/9 ειδικά συνεργεία υπό την επίβέψη της Περιφέρειας Αττικής και της Διεύθυνσης Μητροπολιτικών Δήμων ξεκίνησαν τις εργασίες ασφαλτόστρωσης στις Λεωφόρους Χελμού, Κρυονερίου και Τραπεζούντος.

Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο έργο, προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των διερχόμενων οδηγών πραγματοποιείται βραδινές και νυχτερινές και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε μερικές ημέρες.

Στο σημείο των έργων βρέθηκε ο Δήμαρχος Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης καθώς  και η Εντεταλμένη Σύμβουλος Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ευρώπη Κοσμίδη.

Ο κος Καλαφατέλης ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη, την αρμόδια Εντεταλμένη κα Κοσμίδη και τα υπόλοιπα στελέχη της Περιφέρειας για τη θετική ανταπόκρισή τους στα αιτήματά του, υπογραμμίζοντας ότι τα έργα ασφαλτόστρωσης είναι ζωτικά για το Δήμο Διονύσου και επιβάλλεται να εντατικοποιηθούν τους επόμενους μήνες, παράλληλα με τα υπόλοιπα έργα υποδομής που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη».

Εθελοντική Αιμοδοσία του Δήμου Διονύσου & της Δημοτικής Κοινότητας Κρυονερίου

Εθελοντική Αιμοδοσία θα πραγματοποιήσει ο Δήμος Διονύσου και η Δημοτική Κοινότητα Κρυονερίου τη Δευτέρα 28/9/2020.

Η Αιμοδοσία θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Κρυονερίου από 17:00 έως 20:00

Ο Δήμαρχος Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Κρυονερίου Ηρακλής Χιώτης και όλα τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου καλούν τους πολίτες να προσέλθουν στην Αιμοδοσία.

Θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τα μέτρα ασφαλείας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. 

Μόνο μέσω τηλεφώνου και ραντεβού η εξυπηρέτηση από τις υπηρεσίες του Δήμου Διονύσου

Σε συνέχεια των νέων προληπτικών μέτρων που αποφασίστηκαν από το υπουργείο εσωτερικών λόγω του κορωνοϊού, ο Δήμος Διονύσου με γνώμονα τη μέγιστη δυνατή προστασία των εργαζομένων του -και ειδικά όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες- καθώς και την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών του,  ενημερώνει αναλυτικά για τον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών του από 21/9 έως και 4/10/2020 ως εξής:

Τηλεφωνικό Κέντρο

Το τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου (213 2030600) θα λειτουργεί καθημερινά από τις 7:30 π.μ. έως και τη λήξη του ωραρίου.

Τμήμα Εσόδων

Αναφορικά με τη διαδικασία «Δήλωσης ορθών τετραγωνικών», οι δημότες θα μπορούν να εξυπηρετούνται μόνο ηλεκτρονικά και χωρίς φυσική παρουσία μέσω της πλατφόρμας https://tetragonika.govapp.gr. Υπογραμμίζεται επίσης ότι έχει ήδη δοθεί παράταση υποβολής έως τις 30/9/2020.

Αναφορικά με τις Βεβαιώσεις ΤΑΠ και τις επείγουσες ηλεκτροδοτήσεις, θα διεκπεραιώνονται με ειδική διαδικασία και μετά από προηγούμενη συνεννόηση μέσω των τηλεφωνικών γραμμών 213 2030650, 213 2030631 & 213 2030651 ή μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του Δήμου στο 213 2030600.

Ταμειακή Υπηρεσία

Όλες οι πληρωμές θα πραγματοποιούνται μόνο ηλεκτρονικά (web banking) και χωρίς φυσική παρουσία. Όπου κριθεί απαραίτητο θα ληφθεί απόφαση για  παράταση πληρωμών. Τηλέφωνο για πληροφορίες: 213 2030622. Για εξαιρετικές περιπτώσεις, θα είναι εφικτή η πραγματοποίηση πληρωμών στο ταμείο του Δήμου με φυσική παρουσία, κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης

Πρωτόκολλο

Οι αιτήσεις θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο email  Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή εναλλακτικά στο Φαξ 213 2030630 Σε ειδικές περιπτώσεις οι αιτήσεις θα παραλαμβάνονται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του Δήμου στο 213 2030600 ή του τηλεφώνου 213 2030654.

Δημοτολόγιο

Εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία μόνο κατόπιν συνεννόησης. Τηλεφωνική εξυπηρέτηση για πληροφορίες στο τηλέφωνο 210 8004830 (εσωτερικό 2).

Ληξιαρχείο

Εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία μόνο κατόπιν συνεννόησης. Τηλεφωνική εξυπηρέτηση μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του Δήμου στο 213 2030600.

ΚΕΠ

ΚΕΠ Αγίου Στεφάνου: Ωράριο λειτουργίας Δευτέρα έως Παρασκευή 7:30 π.μ. έως 15:00 μ.μ. μόνο κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού στο τηλέφωνο 210 8145897.

ΚΕΠ Δροσιάς: Ωράριο λειτουργίας Δευτέρα έως Παρασκευή 7:30 π.μ. έως 15:00 μ.μ. μόνο κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού στο τηλέφωνο 210 8131514.

ΚΕΠ Διονύσου: Ωράριο λειτουργίας Δευτέρα έως Παρασκευή 7:30 π.μ. έως 15:00 μ.μ. μόνο κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού στο τηλέφωνο 213 213 9916-17.

Υπενθυμίζεται ότι μέσω της ηλεκτρονικής πύλης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης www.gov.gr οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά αναφορικά με την έκδοση διαφόρων πιστοποιητικών, εξουσιοδοτήσεων, υπεύθυνων δηλώσεων κλπ.

Υπηρεσία Καθαριότητας

Η Υπηρεσία Καθαριότητας λειτουργεί κανονικά. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 15411 (χωρίς χρέωση), 210 8144450 (εσωτερικά 203 και 101) και 213 2030600.

Τεχνική Υπηρεσία

Εξυπηρέτηση του κοινού με φυσική παρουσία θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο για εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις, με ραντεβού, κατόπιν προηγούμενης τηλεφωνικής επικοινωνίας στα τηλέφωνα 213 2140127, 213 2140129, 213 2140125, 213 2140110 (Τμήμα Τεχνικών Έργων) και 213 2140111, 213 2140113 (Τμήμα Σχεδίου Πόλης).

Πολεοδομία (ΥΔΟΜ)

Η υποβολή αιτήσεων και η παραλαβή εγγράφων θα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Θα υπάρχει επίσης τηλεφωνική εξυπηρέτηση στο τηλέφωνο 213 214 0119-114.

Υπηρεσία Ύδρευσης

Για οποιαδήποτε βλάβη οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου στο 213 2030600.

Τμήμα Παιδείας – Πολιτισμού

Τηλεφωνική εξυπηρέτηση στα τηλέφωνα 210 8142972 και 213 213 9806.

Κοινωνικό Παντοπωλείο & Φαρμακείο

Εξυπηρέτηση με ραντεβού μετά από επικοινωνία στο τηλέφωνο 210 8143384.

Αδέσποτα

Τηλεφωνική εξυπηρέτηση μέσω του τηλεφωνικού κέντρου του Δήμου στο τηλέφωνο 213 2030600. Επίσης υποβολή αιτημάτων μέσω της εφαρμογής Novoville.

Δημοτικές Κοινότητες

Τηλεφωνική εξυπηρέτηση στα κατά τόπους τηλέφωνα των Δημοτικών Κοινοτήτων.

Ξεκίνησε το μεγάλο έργο της Αποχέτευσης ακαθάρτων στη Δροσιά – Ο Δήμαρχος Διονύσου και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών επισκέφτηκαν το εργοτάξιο

Ένα πολύ σημαντικό έργο, αυτό της «Ολοκλήρωσης των Έργων Αποχέτευσης Ακαθάρτων στη Δημοτική Κοινότητα Δροσιάς», έχει ξεκινήσει εδώ και μερικές ημέρες και τα συνεργεία εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς. Υπογραμμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο αφορά στην κατασκευή δικτύου αποχέτευσης για το υπόλοιπο 45% της Δροσιάς, δεδομένου ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα το 55%.

 

 

Ο Δήμαρχος Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Στέφανος Κριεμάδης επισκέφθηκαν το εργοτάξιο που έχει εγκατασταθεί προσωρινά στην οδό Κερασούντος, στη Ρέα Δροσιάς.

 

 

 

Ο κ.Καλαφατέλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Είμαι χαρούμενος γιατί ένα πολύ σημαντικό έργο, αυτό της ολοκλήρωσης του δικτύου αποχέτευσης στη Δημοτική Κοινότητα Δροσιάς, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι μόλις ολοκληρωθεί το έργο, η Δροσιά θα έχει πλέον δίκτυο αποχέτευσης παντού. Η προσπάθεια της δημοτικής αρχής είναι συνεχής και επίπονη αλλά αποδίδει καρπούς. Σε στενή συνεργασία με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, τις Τεχνικές Υπηρεσίες και τα υπόλοιπα συναρμόδια στελέχη της δημοτικής αρχής, εντείνουμε τις προσπάθειές μας για να αποκτήσει αποχέτευση το σύνολο των περιοχών του Δήμου Διονύσου».

Ο Δήμαρχος Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης στα Εγκαίνια του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Αγίου Στεφάνου

Με τη δέουσα λαμπρότητα και επισημότητα αλλά και σε κλίμα μεγάλης συγκίνησης, τελέστηκαν το πρωί της Κυριακής 20 Σεπτεμβρίου 2020 τα Εγκαίνια του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Αγίου Στεφάνου, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ.κ.Κυρίλλου.

 

Στην τελετή, την οποία παρακολούθησαν δεκάδες πιστοί λαμβάνοντας όλα τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας λόγω του Covid-19, παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Διονύσου Γιάννης Καλαφατέλης, ενώ το «παρών» έδωσαν, μεταξύ άλλων, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Υφυπουργός για θέματα ενημέρωσης και δημότης Διονύσου Στέλιος Πέτσας, o Πολιτικός Διοικητής του Αγίου Όρους και Μεγάλος Ευεργέτης του Ναού κ. Αθανάσιος Μαρτίνος, ο Βουλευτής Ανατολικής Αττικής Βασίλης Οικονόμου, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Διονύσου, ο Πρόεδρος και τοπικοί Σύμβουλοι της Δημοτικής Κοινότητας Αγίου Στεφάνου, εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων της περιοχής κ.α.

 

 

Ο Μητροπολίτης κ.κ. Κύριλλος, στο τέλος της τελετής ευχαρίστησε τον Εφημέριο του Ναού, Πρωτοπρεσβύτερο Χρυσοβαλάντη Θεοδώρου, για την άοκνες προσπάθειές του επί πολλά χρόνια προκειμένου να ανεγερθεί ο Ιερός Ναός, τους μεγάλους ευεργέτες, το ζεύγος Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου, για τη δωρεά τους, καθώς και όλους όσους εργάστηκαν και βοήθησαν έμπρακτα προκειμένου να ανοικοδομηθεί η Εκκλησία.

 

Με τη σειρά του, o π. Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου, ευχαρίστησε τον Μητροπολίτη κ.κ. Κύριλλο για την εμπιστοσύνη και την αγάπη του και εξήρε τον κ. Μαρτίνο για τη σπουδαία δωρεά του, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ότι «χωρίς την ενίσχυση και την περίσσεια αγάπη του, το έργο αυτό δεν θα ολοκληρωνόταν». Επίσης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο λαό του Αγίου Στεφάνου, ο οποίος όπως είπε «κουβαλάει πίκρες και μνήμες» τους δεκάδες εθελοντές και συλλόγους, καθώς και το Δήμο Διονύσου, τα μέλη του Δ.Σ. και τις υπηρεσίες του, μέσω του εκπροσώπου του Δημάρχου Γ. Καλαφατέλη. Στην ακολουθία των εγκαινίων και την Θεία Λειτουργία έψαλλε ο βυζαντινός χορός «Τρόπος» υπό τη διεύθυνση του Πρωτοψάλτη Κωνσταντίνου Αγγελίδη.

Featured

«Μαλλιά κουβάρια» στο Δημοτικό Συμβούλιο Ελευσίνας, Τρυπιτσίδης – Ηλιόπουλος: «Το θράσος σου περισσεύει!»

Μαραθώνια ήταν η χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας, σύμφωνα με το edolio5  που ξεκίνησε το απόγευμα και τελείωσε μετά τα μεσάνυχτα. Λίγο η κούραση, λίγο οι αντιπαραθέσεις για τα «καυτά» εκτός ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν, δημιούργησαν ένα «εύφλεκτο» μίγμα ώστε να ανέβουν οι τόνοι.

Μια εστία έντασης λοιπόν δημιουργήθηκε μεταξύ του κ. Χρήστου Τρυπιτσίδη και του κ. Γιώργου Ηλιόπουλου της. «Συμφωνίας».

Είναι γνωστή στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» η σχέση του κ. Ηλιόπουλου με την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Μαρία Χαραλαμπίδη σε ότι αφορά τον χρόνο των τοποθετήσεων, την αυστηρότητα και το περιβόητο πλέον «καμπανάκι» της λήξης, που πολλές φορές «κόβει» τον ειρμό του ομιλητή, όπως πολλές φορές έχει πει ο κος Ηλιόπουλος.

Σε μια ανάλογη στιγμή λοιπόν, ο κύριος Τρυπιτσίδης έσπευσε να «προστατεύσει» την πρόεδρο προτάσσοντας τη «δημοκρατία» και αυτό ήταν όπως πληροφορούμαστε ο λόγος της «έκρηξης» του Γιώργου Ηλιόπουλου, ο οποίος άρχισε να απευθύνεται με αιχμές στον κύριο Τρυπιτσίδη.

Ακολουθεί ο διάλογος:

Γ.Η.:Λοιπόν κύριε Τρυπιτσίδη ακούστε. Ακούστε για τι η υπομονή έχει και τα όρια της. Μαθήματα δημοκρατίας δεν δέχομαι από εσάς. Από άνθρωπο που στο παρελθόν έχει εκφράσει τις πολιτικές του πεποιθήσεις να μιλάει στο Δημοτικό και να επικρίνει τη δημοκρατία; Μέχρι εδώ.

Χ.Τ.:Τι εννοείς; Πες το ακριβώς, πες το στο μικρόφωνο

Γ.Η.:Αυτό που καταλαβαίνεις. Μαθήματα δημοκρατίας από μερικούς εδώ μέσα δεν δέχομαι.

Χ.Τ.:Να το πεις στο μικρόφωνο

Γ.Η.:Το θράσος σου περισσσεύει

«Μπαίνει ο συνήγορος της προέδρου να μας κάνει μαθήματα δημοκρατίας» είπε ο κύριος Ηλιόπουλος και εκείνη στιγμή στην αντιπαράθεση εισήλθε και η πρόεδρος κα Χαραλαμπίδη που μόνο «πυροσβεστικά» δεν λειτούργησε λέγοντας «δηλαδή εσείς ήσασταν φασίστας όταν κάνατε τον κανονισμό εδώ μέσα». «Από ανθρώπους που διατάσσουν τη δημοκρατία…. ας το αφήσουμε καλύτερα, να το κλείσουμε εδώ.» ανέφερε στο τέλος ο κύριος Ηλιόπουλος.

Αναμφίβολα πρόκειται για φράσεις και εικόνες που επουδενί δεν τιμούν το Δημοτικό Συμβούλιο, την Ελευσίνα γενικότερα και όσους την εκπροσωπούν. Αλλά πρόκειται καταφανώς και για ένα ακόμη σημάδι της πλήρους «διάλυσης» που παρουσιάζει η πόλη… εντός και εκτός των αιθουσών της γωνίας Χατζηδάκη και Δήμητρος.

Πηγή: edolio5

Featured

Ελευσίνα: Διευθύντρια χαστούκισε 12χρονο μαθητή και τον έστειλε στο νοσοκομείο (ΒΙΝΤΕΟ)

Ένα σοκαριστικό περιστατικό διαδραματίστηκε σε σχολείο της Ελευσίνας, όταν η διευθύντρια του σχολείου χαστούκισε στο πρόσωπο έναν 12χρονο μαθητή με τέτοια σφοδρότητα, ώστε να πάει κατευθείαν στο νοσοκομείο.

Η διευθύντρια βγήκε εκτός εαυτού όταν άκουσε τον καβγά μαθητή της 6ης Δημοτικού, με έναν συμμαθητή του και αποφάσισε να χτυπήσει τον 12χρονο.

Η ίδια τηλεφώνησε στη μητέρα του 12χρονου, όπως καταγγέλλει η ίδια η μητέρα του παιδιού στο MEGA, για να της πει ότι κατά την διάρκεια ενός καβγά που είχε ο γιος της με έναν συμμαθητή του, εκείνη βγήκε εκτός εαυτού και σήκωσε χέρι στο παιδί της.

«Μου είπε ότι καταλάθος χαστούκισε το παιδί. Έχω το τηλέφωνο την κλήση της και το πόση ώρα μιλάγαμε και μου είπε εκείνη η ίδια ότι χτύπησε το παιδί, ότι το χαστούκισε. Και επειδή είπε μια άσχημη λέξη ο μικρός, έχασε

Featured

Πάνω από 600.000 ευρώ οι απευθείας αναθέσεις του δημάρχου Ελευσίνας κ. Γιώργου Γεωργόπουλου, τους πρώτους 7 μήνες διοίκησης

 Έργα και προμήθειες που ξεπερνούν τα 600.000 ευρώ, έχει δώσει σε εταιρείες, με τη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων, δηλαδή χωρίς διαγωνιστικές διαδικασίες,  ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γιώργος Γεωργόπουλος, τους πρώτους 7 μήνες διοίκησης του.

Μάλιστα στη διαύγεια δεν υπάρχουν στον τομέα που έπρεπε να είναι δηλαδή, Ανάθεση έργων, προμηθειών, υπηρεσιών,  μελετών, αλλά είναι πολύ καλά κρυμμένες μέσα σε όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις στη διαύγεια.

Η τελευταία ανάρτηση που έγινε στον συγκεκριμένο πίνακα ήταν με τον προηγούμενο δήμαρχο στις 20/12/2023. Έκτοτε αγνοούνται όλες οι πράξεις του κ. Γεωργόπουλου στον πίνακα αυτόν.

Χορός αδιαφανών ενεργειών, που μπορεί να ζημιώνουν το δήμο, φαίνεται πως έχει στηθεί, είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω σκοπιμότητας και επιχειρείται προφανώς –σε αρκετές περιπτώσεις– επιτυγχάνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος. 

Κύριε Γεωργόπούλε ξεχνάτε ότι διαχειρίζεστε δημόσιο χρήμα και όχι δικό σας και θα έπρεπε να ήσασταν πολύ πιο προσεκτικός.

Ποιοι τα παίρνουν τελικά, με ποιο τρόπο και με ποια ανταπόδοση στο όφελος για τις τοπικές κοινωνίες; Οι ελλείψεις, οι παρασπονδίες, οι πράξεις στα όρια της νομιμοφάνειας ή και η αδιαφάνεια στους δήθεν διαγωνισμούς και αναθέσεις είναι τελικά “καθρέπτες”, που ίσως εξηγούν πολλά πράγματα για την κατάσταση στο δήμο.

Τελικά το θράσος του  είναι πολύ μεγάλο, για να δίνει απευθείας αναθέσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, αναθέσεις πού υποτιμούν τη νοημοσύνη μας και πραγματικά ξεπερνούν κάθε όριο.

Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις αναθέσεων, που βέβαια τις ψάχνουμε, γιατί ένα πουλάκι μας κελάηδησε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις θα βρούμε λαβράκια.

Οι ευθύνες του κ.Γεωργόπουλου στην πολιτικά εγκληματική διαχείριση, των οικονομικών, αλλά και στην κατασπατάληση δημοσίου χρήματος είναι τεράστιες.

Ο Εισαγγελέας ακούει; Γιατί αν δεν ακούει εμείς θα φροντίσουμε να  φτάσει στα χέρια του όλος ο φάκελος που λέγεται δήμος Ελευσίνας.

-Επιτέλους; Ένας Εισαγγελέας;Τι κάνει το Ελεγκτικό Συνέδριο; Τι κάνουν οι Επιθεωρητές -ελεγκτές, δημόσιας διοίκησης;  Θα ασχοληθεί επιτέλους το Υπουργείο Εσωτερικών με τα ΣΚΑΝΔΑΛΑ και τις παρανομίες του κ. Γεωργόπουλου;

Τελικά οι απευθείας αναθέσεις, στα χέρια του δημάρχου Ελευσίνας, κατέληξαν, να είναι μηχανισμός εξυπηρέτησης “ημετέρων”, εκλογικής εξυπηρέτησης μηχανισμών τοπικής εξουσίας και διανομής μιας οικονομικής πίτας προς συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών και όχι διάχυσης και οφέλους σε όλη την κοινωνία, και τους δημότες.

Επειδή όμως συμβαίνουν κι άλλα, ακόμα πιο σοβαρά θέματα, θα επανέλθουμε σύντομα και με άλλα  αποκαλυπτικά ρεπορτάζ.

Ενδεικτικά βάζουμε κάποια links από τη διαύγεια  των απευθείας αναθέσων:

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%9D%CE%A9%CE%98%CE%A9%CE%A1%CE%92-2%CE%A6%CE%9C   

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A8%CE%A824%CE%A9%CE%A1%CE%92-1%CE%99%CE%A4                

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/69%CE%96%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%9F%CE%9E0                

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/61%CE%9D%CE%A0%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%945%CE%95                 

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A84%CE%93%CE%A9%CE%A9%CE%A1%CE%92-29%CE%9F                 

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A1%CE%9A9%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%9A%CE%91%CE%93   

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/614%CE%A1%CE%A9%CE%A1%CE%92-4%CE%A61                                            

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A838%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%91%CE%A6%CE%9C   

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A8%CE%9C%CE%9B%CE%A6%CE%A9%CE%A1%CE%92-042                

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A8%CE%93%CE%A17%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%A8%CE%9D%CE%93   

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%93%CE%A9%CE%9F%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%9C%CE%A5%CE%A0    

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%99%CE%93%CE%A5%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%9E%CE%9A%CE%9E      

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/92%CE%9F%CE%A5%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%95%CE%974                              

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/61%CE%A4%CE%9E%CE%A9%CE%A1%CE%92-5%CE%910                                           

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/60%CE%A7%CE%93%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%A8%CE%9C%CE%96               

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%91%CE%93%CE%99%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%A02%CE%97                    

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/942%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%92-91%CE%A7      

                                                       

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%A0%CE%98%CE%A0%CE%A9%CE%A1%CE%92-6%CE%98%CE%9F  

                     

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%98%CE%9E3%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%985%CE%99          

                           

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6%CE%A83%CE%98%CE%A9%CE%A1%CE%92-4%CE%950               

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A1%CE%9F%CE%A6%CE%94%CE%A9%CE%A1%CE%92-7%CE%9C%CE%A9  

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%A0%CE%A9%CE%96%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%A4%CE%98%CE%A6      

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A86%CE%A9%CE%97%CE%A9%CE%A1%CE%92-59%CE%9C                                 

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A8%CE%9344%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%A0%CE%99%CE%A4                        

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/9%CE%9F%CE%96%CE%A7%CE%A9%CE%A1%CE%92-3%CE%A3%CE%95                         

https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A8%CE%94%CE%A63%CE%A9%CE%A1%CE%92-%CE%95%CE%9A%CE%9A             


https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A81%CE%94%CE%9C%CE%A9%CE%A1%CE%92-9%CE%956  

Featured

Ξήλωσαν ΑΤΜ και εξαφανίστηκαν στην Ελευσίνα

Μετά απο αναζητήσεις οι αστυνομικοί εντόπισαν τα οχήματα καμένα κοντά σε καταυλισμό της Δυτικής Αττικής

Featured

Ελευσίνα: Χτύπησαν ιδιοκτήτρια περιπτέρου και έκλεψαν καπνικά είδη

Το περιστατικό έγινε το βράδυ της Πέμπτης σε κεντρικό σημείο της πόλης, στην Ηρώων Πολυτεχνείου

Featured

Ληστεία σε υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στην Ελευσίνα - Εισέβαλαν με ΙΧ

Ληστές εισέβαλαν με ΙΧ σε υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στην Ελευσίνα.

Featured

Έσπασαν λεωφορείο στην Ελευσίνα και ξυλοκόπησαν τον οδηγό του

Επίθεση από δύο άνδρες δέχθηκε το πρωί της Τετάρτης ένας οδηγός λεωφορείου στην Ελευσίνα, με τους δράστες να προκαλούν και υλικές ζημιές στο αστικό.

Featured

Ελευσίνα: Εταιρία νοίκιαζε αυτοκίνητα που είχαν κλαπεί από το Ψυχικό

Συνελήφθη 29χρονος ως εκπρόσωπος της εταιρείας

Featured

Ελευσίνα: Ξυλοκόπησαν και εγκατέλειψαν 36χρονο -Έκκληση από την οικογένειά του

Θύμα άγριας επίθεσης έπεσε ένας άνδρας στην Ελευσίνα. Ο 36χρονος δίνει «μάχη» για να κρατηθεί στη ζωή, την ώρα που η οικογένειά του κάνει έκκληση σε όποιον γνωρίζει κάτι για το περιστατικό να δώσει στοιχεία.

Featured

Συζητήθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων της Ελευσίνας

Ομαλά εξελίχθηκε η διαδικασία στο Πρωτοδικείο Αθηνών όπου κατατέθηκαν οι φάκελοι με τα στοιχεία της συμφωνίας για την εξυγίανση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας.

Η απόφαση αναμένεται σε

Featured

Ελευσίνα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της Τελετής Έναρξης 2023 «ΕΛΕΥΣΙΣ» Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σήμερα, Παρασκευή (3/2), και αύριο, Σάββατο (4/2), στην Ελευσίνα λόγω διεξαγωγής της Τελετής Έναρξης 2023 «ΕΛΕΥΣΙΣ» Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

Featured

Ο.Λ.Ε: Γιατί το επικίνδυνο-επιβλαβές καταμαράν «ΔΙΟΝ» παραμένει στην Ελευσίνα

Την αμέριστη υποστήριξη του στην “2023 Ελευσίς-Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης” παρέχει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε) ΑΕ, προσφέροντας χώρους δικαιοδοσίας του στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, για την φιλοξενία των πολιτιστικών εκδηλώσεων κατά την επίσημη τελετή έναρξης, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 4-5 Φεβρουαρίου 2023.
Εκτός από τα τεχνικά έργα ανάπλασης, με δαπάνη του Ο.Λ.Ε. ΑΕ απομακρύνθηκαν και όλα τα ναυάγια από τον παλαιό Λιμένα του Φονιά. Ωστόσο στην προβλήτα της πρώην Αμερικανικής Βάσης, όπου θα διεξαχθεί η κεντρική εκδήλωση των εορτασμών, οι επισκέπτες της πόλης θα αντικρίσουν ελλιμενισμένο το εγκαταλελειμμένο από το 2004 καταμαράν «ΔΙΟΝ».
Μέχρι σήμερα ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ έχει διενεργήσει 5 διαγωνισμούς για την εκποίηση και

Είκοσι ένα χιλιόμετρα δυτικά της Αθήνας ξεκινά στις 4 και 5/2 το σημαντικότερο Πολιτιστικό Γεγονός του 2023

Ελευσίνα: Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας

Ημέρα πρώτη (Σάββατο 4/2)

Η Τελετή Έναρξης των εκδηλώσεων της διοργάνωσης «2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» ξεκινά τo Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2023. Είναι το τέλος και η αρχή. Το τέλος μιας κοπιώδους και επίπονης προετοιμασίας που σφραγίστηκε από στιγμές σπάνιας χαράς και πλήθος Μυστηρίων και η αρχή μιας χρονιάς που φιλοδοξεί πρωτίστως να συνδέσει τους πολίτες με τον πολιτισμό και να δημιουργήσει μια καλύτερη ποιότητα ζωής μέσα από πολιτισμικές δράσεις, αφήνοντας παρακαταθήκη στην πόλη ιδέες και έργα που θα διαμορφώσουν και θα βελτιώσουν μια καθημερινότητα άρρηκτα συνδεδεμένη με όλες τις διαστρωματώσεις της Ιστορίας μέσω διατυπωμένων και μη διαλόγων σε έναν τόπο με πλούσια ιστορία, μοναδικό μυθολογικό παρελθόν και διαχρονικούς συμβολισμούς.  

Πρόκειται για την πρώτη μέρα ενός πυκνού διημέρου εκδηλώσεων στην Ελευσίνα που το 2023 είναι η χρονιά της, μια χρονιά-ορόσημο, κατά την οποία μπαίνει στον ευρωπαϊκό και διεθνή χάρτη. Εδώ, στη σύγχρονη Ελευσίνα, μια πόλη 30.000 κατοίκων περιτριγυρισμένη από εργοστάσια τσιμέντου και διυλιστήρια πετρελαίου, όπου βρίσκονται θαμμένα τα αρχαιότερα κατάλοιπα των Ελευσινίων Μυστηρίων, σε αυτόν τον συμβολικό τόπο της ολοκλήρωσης του ανθρώπου.

Είκοσι ένα χιλιόμετρα δυτικά της Αθήνας ανατέλλει η μέρα που σε αυτόν τον αρχαίο σιτοβολώνα, αυτόν τον σύγχρονο κήπο όπου ανθούν πολιτιστικές πράξεις και ιδέες, θα φανούν οι δύο έννοιες που διέπουν την υπόσταση και την παρουσία της Ελευσίνας στην Ιστορία: οι Πομπές και η Καθετότητα ή, αλλιώς, ο Επάνω και ο Κάτω Κόσμος. Σε αυτές ακριβώς στηρίζεται το κύριο γεγονός της Τελετής Έναρξης ως συμβάντος, ως δράσης και ως θεάματος σε συνάφεια με τον ορισμό της Ελευσίνας, της έλευσης, της Άφιξης του Αξιοσημείωτου. Θα συνδεθούν και τα δυο ζωογόνα σημεία του ορίζοντα, η Ανατολή και η Δύση, αλλιώς το ανατολικότερο τοπόσημο της Πολιτιστικής, το εργοστάσιο χρωμάτων και βερνικιών Ίρις, με το πιο δυτικό, το Ελαιουργείο· και αυτά τα σημεία του ορίζοντα θα ορίσουν και τις εκδηλώσεις.

Εδώ έχουμε μερικά ιστορικά συμβάντα που αξίζει να αναφερθούν γιατί πρόθεση της διοργάνωσης –και αυτή είναι μια διαφορά στη στάση και στο concept της Ελευσίνας από άλλες πολιτιστικές πρωτεύουσες, που διαφοροποιείται από τη λογική του φαντασμαγορικού θεάματος που σκάει σαν πυροτέχνημα και χάνεται–, είναι να διερευνηθεί τι απ’ όσα περιλαμβάνονται στην Τελετή Έναρξης ή εγγράφονται στο σώμα της πόλης και στη συνείδηση τη δική της και των επισκεπτών της μπορεί να μείνει ως μια μορφή παρακαταθήκης – κι αυτή είναι η πιο κρίσιμη λέξη στο λεξιλόγιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας.

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 Concept φωτισμού (μακέτα), Petko Tanchev.

Φάση Α'

Οριζόντιος Άξονας

Η άφιξη των τεσσάρων πομπών
Στην πρώτη φάση έχουμε την άφιξη τεσσάρων πομπών, ανθρώπων που διασχίζουν τη γεωγραφία της Αττικής, της ίδιας της Ελευσίνας αλλά και της Ευρώπης. Οι πομπές χαρακτήριζαν την πόλη από την πρώτη εμφάνισή της στην ιστορία· οι αρχές τους χάνονται στον μακρινό δωδέκατο αιώνα π.Χ. Συνθέτουν το dramatis personae του πρώτου μέρους της τελετής και συμπληρώνονται από μια πέμπτη πομπή, άτυπη, που συνιστά η άφιξη των επισκεπτών και των προσκεκλημένων στην Τελετή Έναρξης. 

Πομπή πρώτη
Η πρώτη πομπή, που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός στην πόλη, εγκαινιάζεται αυτήν τη μέρα και είναι η Θαλάσσια «Ιερά» Οδός. 

Μια απαραίτητη διευκρίνιση για την ονομασία. Η Ιερά Οδός είναι μία, αυτή που γνωρίζουμε και διατηρεί την ονομασία της, παρά τη σημερινή υποβαθμισμένη κατάστασή της: ξεκινά από το Δίπυλο, στον Κεραμεικό, διασχίζει τον Ελαιώνα και καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας, συγκεκριμένα στο ιερό της, εξού και το όνομα. 

Έχουμε μαρτυρίες από τον Πλούταρχο ότι υπήρχε και θαλάσσια οδός, δηλαδή ότι έφταναν εκεί διά θαλάσσης πιστοί προσκυνητές για τις τελετές της Δήμητρας. Δεν είχε ειδική ονομασία, αλλά λέγεται κατ’ ευφημισμόν «ιερά», καθώς οδηγούσε στο ιερό της πόλης. Είναι ενδιαφέρον ότι ακόμα και σήμερα ο αρχαιολογικός χώρος της Ελευσίνας έχει δυο εισόδους: τη βόρεια, όπου φτάνει η χερσαία ιερά οδός, και τη νότια για όσους έφταναν διά θαλάσσης – αυτή θα ενεργοποιηθεί στην Τελετή Έναρξης. Ιδανικό και στόχος της διοργάνωσης είναι να παραμείνει αυτή η θαλάσσια διαδρομή ώστε να μπορούν να τη χρησιμοποιούν οι επισκέπτες της Ελευσίνας και οι τουρίστες, γιατί συνιστά μια σπάνια πολιτιστική εμπειρία. 

Η πομπή ξεκινά από τον Πύργο του Πειραιά, από κει που φεύγουν τα πλοία για τον Σαρωνικό και τη Σαλαμίνα. Και καθώς ο υπότιτλος της πρώτης πομπής είναι «επτά δήμοι, μια θάλασσα», η διαδρομή περνά από τον Πειραιά, τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα, το Χαϊδάρι, τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα. Στην ουσία πρόκειται για μια διαδρομή σε ένα άλλου τύπου άβατο: περνάς μέσα από την καρδιά της πρώην και της νυν βιομηχανικής ζώνης, από την καρδιά μιας εργατικής ζώνης που παραγνωρίζεται ή παραλείπεται, από την καρδιά της Δυτικής Αττικής. 

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης

Η πορεία αυτή έχει ιστορική χροιά. Φαντάζεσαι ότι διασχίζεις τα νερά όπου δόθηκε η Ναυμαχία της Σαλαμίνας, σαν να κρατάς έναν μυθικό χάρτη. Αν σηκώσεις το κεφάλι σου, κοιτώντας προς το Αιγάλεω, είναι σαν να βλέπεις τον θρόνο του Ξέρξη, εκείνον που έστησε για να παρακολουθήσει τον θρίαμβο των στρατευμάτων του· εν τέλει είδε την καταστροφή τους.

Λεπτομέρεια της θαλάσσιας διαδρομής που αξίζει να προσεχτεί: το νησάκι του Αγίου Γεωργίου, ένας τόπος καραντίνας, λοιμοκαθαρτήριο γι’ αυτούς που έφταναν στην Ελλάδα. Εκεί πέρασε κλεισμένος δέκα μέρες ο Λε Κορμπιζιέ όταν έφτασε στη χώρα· κατά την παραμονή του, μάλιστα, κράτησε σημειώσεις.

Το πλοίο, όπου εν είδει ξενάγησης θα γίνει μια δράση πολυμεσική, αφηγηματική και μουσική, θα κάνει την πρώτη του διαδρομή διασχίζοντας τα άδυτα του ευρύτερου εργατικού κινήματος με το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη η Ελευσίνα – αν η αρχαιότητα είναι η καρδιά της, η εργατική κληρονομιά είναι οι πνεύμονές της.

Η διαδρομή περνά από τη Β’ Πειραιά, που στις σελίδες του ιστορικού και πολιτικού σουρεαλισμού της σύγχρονης ιστορίας είναι η εκλογική περιφέρεια της Δυτικής Αττικής που δημιουργήθηκε το 1958 κυρίως για να περιορίσει την εκλογική δύναμη της ΕΔΑ και η εκλογική περιφέρεια στην οποία εκλέχτηκε η Μελίνα Μερκούρη –η οποία τιμάται στην Τελετή Έναρξης– το 1977 με το ΠΑΣΟΚ, μια λεπτομέρεια κρίσιμη για την πολιτική σημειολογία της περιοχής.

Η διαδρομή θα επαναλαμβάνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της Πολιτιστικής· ο ΕΟΤ και ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας έχουν αντιληφθεί τη σημασία του εγχειρήματος. Θα διαρκεί σαράντα λεπτά και είναι ένας εναλλακτικός και πιο εύκολος τρόπος μετακίνησης: φτάνεις με το μετρό μέχρι τον Πειραιά, επιβιβάζεσαι στο πλοίο και ακολουθείς μια πρωτότυπη θαλάσσια διαδρομή που δεν είχες δοκιμάσει ποτέ πριν. Η πρώτη αυτή πομπή φτάνει στο λιμάνι της Ελευσίνας, κοντά στο Ελαιουργείο, τόπο συγκέντρωσης των πομπών που παίζει εμβληματικό ρόλο στην Τελετή Έναρξης, καθώς είναι και ο πιο γνωστός στους Αθηναίους επισκέπτες από τα Αισχύλεια και τις εικαστικές εγκαταστάσεις.

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Πομπή δεύτερη
Η δεύτερη πομπή που καταφθάνει είναι το λεγόμενο «Ελευσίνιο Κίνημα» και απηχεί το εργατικό κίνημα, μια απόχρωση που δεν θα μπορούσε να λείψει από την Τελετή Έναρξης.

Είναι η πομπή όλων των εθνοτοπικών συλλόγων της Ελευσίνας που συνιστούν το μωσαϊκό των κατοίκων της σήμερα. Παρελαύνουν με τις ενδυμασίες τους και ο κορυφαίος κάθε συλλόγου φέρει κάτι από τον πολιτιστικό πλούτο του τόπου καταγωγής του. Στην Ελευσίνα υπάρχουν δεκατέσσερις εθνοτοπικοί σύλλογοι: Λαογραφικός Σύλλογος Ελευσίνας «Το Αδράχτι», Θεσσαλική Ένωση Θριασίου Πεδίου, Σύλλογος Ποντίων Ελευσίνας «Νέα Τραπεζούντα», Σύλλογος Ποντίων, Μαγούλας και Περιχώρων, Σύλλογος Ηπειρωτών Θριασίου Πεδίου, Πανηπειρωτικός Σύνδεσμος Ελευσίνας, Αδελφότητα Ρωμανιωτών Αττικής - «Λάκκας Σουλίου», Σύλλογος Μικρασιατών Ελευσίνας, Σύλλογος Συμιακών Ελευσίνας «Ο Μιχαήλ Αρχάγγελος», Κερκυραϊκή Ένωση Ελευσίνος Θριασίου Πεδίου και Μεγαρίδος «Ο Άγιος Σπυρίδων», Χιακή Ένωση Ελευσίνας «Αγία Μαρκέλλα», Ένωση Κρητών Ελευσίνας «Η Μεγαλόνησος», Σύλλογος Πελοποννησίων Ελευσίνας, Ένωση Δωδεκανησίων Ελευσίνας «Ταξιάρχης ο Παερμιώτης». Κάθε σύλλογος εκκινεί από το σημείο όπου βρίσκονται τα γραφεία του στην πόλη και όλοι μαζί, διατρέχοντας την πόλη, φτάνουν στην κεντρική πλατεία και από εκεί στο Παλαιό Ελαιουργείο. Στη διαδρομή θα υπάρχουν δράσεις και ηχητικές αντηχήσεις. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι όλη αυτή η δραστηριότητα από τις εκδηλώσεις κάθε ημέρας θα καταγράφεται από drones και κάμερες και θα προβάλλεται σε τέσσερις μεγάλες led οθόνες. 

Η πρώτη φάση θα πραγματοποιηθεί στο Παλαιό Ελαιουργείο, που διαθέτει δυο προαύλια, αυτό που βλέπουμε μπαίνοντας στον χώρο και αυτό που έχει δημιουργηθεί στο πάρκινγκ – ενδιαμέσως βλέπουμε τις αποθήκες που θα ανοίξουν για πρώτη φορά. Μέρος των δράσεων θα πραγματοποιηθεί και στο ανοιχτό θέατρο, το πιο γνωστό μέχρι σήμερα πολιτιστικό σημείο της Ελευσίνας, που για περισσότερα από είκοσι χρόνια έχει φιλοξενήσει πληθώρα παραστάσεων και εκδηλώσεων.

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Πομπή τρίτη
21 χιλιόμετρα - μια ημεροδρομία 

Κάνοντας ανοιχτό κάλεσμα σε ημεροδρόμους σε όλη την Ελλάδα, η Επιφάνεια, η γιορτή της Ιεράς Οδού, ξεκινά από τον Κεραμεικό και φτάνει στο Ελαιουργείο. Έχει χαρακτήρα εορταστικό και οι συμμετέχοντες σε αυτήν θα δώσουν ζωή στην αρχαία Ιερά Οδό, διασχίζοντας το Δαφνί, περνώντας από τη λίμνη Κουμουνδούρου και φτάνοντας στην πόλη της Ελευσίνας. Εκεί θα περπατήσουν στο τελευταίο διασωθέν κομμάτι της Ιεράς Οδού μέσα στην πόλη, που εκτείνεται από το άγαλμα του Αισχύλου μέχρι τον αρχαιολογικό χώρο, θα διέλθουν από τον αρχαιολογικό χώρο και θα βγουν από τη νότια είσοδό του για να φτάσουν στο Παλαιό Ελαιουργείο.

Πρόκειται για τη σύγχρονη αναβίωση της εμπειρίας των Ελευσινίων Μυστηρίων, της πομπής για τα εννιάμερα της Δήμητρας, του εθίμου που σήμερα επιβιώνει και στη χριστιανική θρησκεία με τα εννιάμερα του πένθους. Κατά κοινή παραδοχή, ήταν η ιερότερη και πιο σεβαστή απ’ όλες τις τελετές της αρχαίας Ελλάδας.

«Γιατί ανάμεσα στους εξαίρετους και πράγματι θεϊκούς θεσμούς που η Αθήνα σας έχει γεννήσει και φέρει στην ανθρωπότητα, καμία, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι καλύτερη από αυτά τα Μυστήρια. Γιατί μέσω αυτών αποβάλαμε τον βάρβαρο και άγριο τρόπο ζωής, μορφωθήκαμε και εκπολιτιστήκαμε. Και “μύησις” καθώς αποκαλείται, πράγματι μάθαμε τις απαρχές της ζωής και αποκτήσαμε τη δύναμη όχι μόνο να ζούμε ευτυχισμένοι, αλλά και να πεθαίνουμε με μια καλύτερη ελπίδα», γράφει ο Κικέρων στο Περί Νόμων.

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 MYSTERY 99: Time Circus The Ark

Πομπή τέταρτη  
TimeCircus: Αμβέρσα - Ελευσίνα με τα πόδια

Από το Βέλγιο έως την Ελευσίνα, οι TimeCircus διανύουν πεζή 3.000 χιλιόμετρα σε εννέα μήνες με μοναδικό «όχημα» την ανθρώπινη θέληση. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη προσκυνηματική πομπή στα 3.500 χρόνια ιστορίας της πόλης. Οι TimeCircus, η καλλιτεχνική κολεκτίβα από την Αμβέρσα με δημιουργικό πυρήνα που αποτελείται από 15 καλλιτέχνες, χειροτέχνες και δημιουργούς, διασχίζει την Ευρώπη με ένα πλοίο ξηράς, το LANDSHIP, που κινείται μόνο με την ανθρώπινη δύναμη. Το μακρύ ταξίδι τους, που θα τελειώσει με την άφιξή τους στην Ελευσίνα, αποτελεί ένα ζωντανό σχόλιο για τον εικοστό πρώτο αιώνα της ύφεσης, της κλιματικής αλλαγής και της άμετρης κατανάλωσης φυσικών πόρων – μια δράση ενθάρρυνσης, δύναμης, ελπίδας και συμμετοχής όλων των Ευρωπαίων πολιτών. Μια άσκηση ύπαρξης στον δρόμο, στη διάρκεια της οποίας η ομάδα γνωρίζει πολλά διαφορετικά άτομα απ’ όλη την Ευρώπη, ανταλλάζει απόψεις, εμπνέεται, δημιουργεί και κερδίζει αγάπη και σεβασμό. Η πομπή τους θα καταλήξει στην Ελευσίνα, μεταφέροντας στην πόλη όλες τις εμπειρίες τους ως έναν ύμνο στη διαφορετικότητα. Με την άφιξή τους οι TimeCircus θα ξεκινήσουν την κατασκευή του ARK, της Κιβωτού Αιωνίου Νεότητος και Πολιτισμού, ενός χώρου για τους κατοίκους της πόλης, πρώτης και τρίτης ηλικίας. Όλοι θα έχουν πρόσβαση στο ARK, καμία κοινωνική ομάδα δεν θα αποκλείεται. Στο κέντρο του θα δεσπόζει το LANDSHIP, που πλέον θα λειτουργεί ως κινητή ομαδική έκθεση όλων των υλικών και ιστοριών που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια της πορείας του.

Οι TimeCircus πέρασαν από το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την πόλη Βέσπρεμ της Ουγγαρίας, αδελφή Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 2023, και την Τιμισοάρα της Ρουμανίας, την τρίτη Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 2023. Με το ARK, θέλουν να δημιουργήσουν ένα βιώσιμο τοπόσημο, το οποίο θα προωθεί τη συμφιλίωση και την ενότητα, κάμπτοντας τις όποιες πολιτικές, κοινωνικές και φιλοσοφικές ενστάσεις σχετικά με την ελευθερία. Τα βήματά τους θα σηματοδοτήσουν την αντίστροφη μέτρηση για την Τελετή Έναρξης της Ελευσίνας και η δράση τους βρίσκεται στον πυρήνα του concept της πολιτιστικής πρωτεύουσας για μια ενωμένη Ευρώπη, όπως τις διατύπωσε η Μελίνα Μερκούρη. Είναι η τέταρτη πομπή που θα μπει στο Ελαιουργείο και έχει σημασία να υποδεχτούμε τους πρωταγωνιστές αυτού του μοναδικού ιστορικού γεγονότος ως την Άφιξη του Αξιοσημείωτου.

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 Φωτ.: John Stathis

Φάση Β'

Ο κάθετος άξονας
Η σκηνή των γεγονότων είναι η ίδια η θάλασσα. Παράλληλα με το μουσικό γεγονός θα υπάρχει η εσωτερική αφήγηση ενός δύτη που ξέρει καλά τα νερά και τον βυθό, μιλά για την Ελευσίνα και τον Κάτω Κόσμο· η αφήγησή του θα ακούγεται από όλα τα μεγάφωνα της παραλίας.

Υπάρχει μια φράση που λέει «για να πας στον Κάτω Κόσμο πρέπει να περάσεις μέσα από το νερό». Έτσι θα υπάρχει μια κύρια δράση, η ανάδυση από τη θάλασσα ενός γλυπτού που θα ενσαρκώνει ένα μυθικό πλάσμα σχετιζόμενο με το φως που, αναδυόμενο, φτάνει στον Πάνω Κόσμο. Αυτό το γλυπτό θα παραμείνει στην πόλη ως ένα δημόσιο γλυπτό φωτός.

Παράλληλα, στο λιμάνι θα ακούμε την πρωτότυπη μουσική του Άγγελου Τριαντάφυλλου, στης οποίας την ηχογράφηση συμμετείχε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Αυτό είναι το ΜΥΣΤΗΡΙΟ 0, ένα οπτικό και μουσικό φαινόμενο.

Δεκαέξι λάντζες με δράσεις μουσικής και εκατό κόρες, Ελευσίνιες και Αθηναίες, δάνειο από την ελευσινιακή μυθολογία, θα είναι στην προβλήτα, σε καλλιτεχνική επιμέλεια και διδασκαλία Μαρίνας Σάττι

Φάση Γ'

ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Παράκτιος πολιτιστική διαδρομή
Η πέμπτη, και άτυπη, πομπή, αυτή του κόσμου, θα στραφεί προς την παράκτια οδό, την Κανελλοπούλου. Θα την ακολουθήσει προς τα ανατολικά και σε αυτήν τη διαδρομή των 900 μέτρων θα συμβούν δεκαοκτώ δράσεις γαστρονομικές, οπτικές, μουσικές, εθνοτοπικές μέχρι και αφιερωματικές. Στρίβοντας, θα κατευθυνθεί προς το Ίρις, την πρώτη σύγχρονη βιομηχανία βερνικιών και χρωμάτων στην Ελλάδα, που ιδρύθηκε το 1925. Η ακμή της καταγράφηκε περίπου την περίοδο 1925-1950, ενώ η λειτουργία της τερματίστηκε περί τα τέλη του 1970. Η καμινάδα και τα δύο παλαιότερα κτίσματα του εργοστασίου έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα νεότερα μνημεία, καθώς αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής της περιόδου του Μεσοπολέμου. Η Ελευσίνα, ως πολιτιστική πρωτεύουσα, με άξονα την αξιοποίηση της βιομηχανικής κληρονομιάς, δρομολόγησε την αποκατάσταση και επανάχρηση του μνημείου –σε συνεργασία με τον ιδιοκτήτη φορέα ΟΑΕΔ και τον δήμο Ελευσίνας– προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως χώρος πολλαπλών δυνατοτήτων κατά το έτος τίτλου και εφεξής. 

Φάση Δ'

Ίρις και μουσική
Η εγκατάσταση του εργοστασίου Ίρις θα μετατραπεί συνολικά σε έναν νέο πόλο πολιτισμού που θα μπορεί να φιλοξενεί σχεδόν όλων των ειδών τις δράσεις που περιλαμβάνονται στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα της «2023 Ελευσίς» αλλά και στη μελέτη παρακαταθήκης. Πρεμιέρα θριαμβευτική θα αποτελέσει η συναυλία των Στέρεο Νόβα που επανενώνονται για πρώτη φορά ειδικά γι’ αυτή την ημέρα της Έναρξης σε μια συναυλία-εθνικό ύμνο των δυτικών προαστίων και μια γενιάς ολόκληρης. Μετά τη συναυλία θα ακολουθήσει ένα μεγάλο χορευτικό πάρτι στην Αποθήκη 1 του Παλαιού Ελαιουργείου, όπου θα ενωθούν οι μουσικές επιλογές γυναικών DJs από την Ελλάδα και παλιότερες πολιτιστικές πρωτεύουσες της Ευρώπης. Disco, house και techno ρυθμοί θα συνθέσουν το βιομηχανικό σκηνικό με ένα εκρηκτικό line-up αποτελούμενο από τις MOTERIS (Kaunas, Λιθουανία), Φώφη Τσεσμελή (Ελευσίνα, Ελλάδα), Amii Watson (Esch Esch-sur-Alzette, Λουξεμβούργο) και άλλες.

ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΗ (ΚΥΡΙΑΚΗ 5/2)

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 Φωτ.: Παντελής Λαδάς

Ξημερώνει Κυριακή, κάποιοι τελειώνουν τον χορό τα ξημερώματα, κάποιοι ξεκινούν για να φτάσουν στην Ελευσίνα. 

Οι TimeCircus αρχίζουν δουλειά για την κατασκευή της Κιβωτού, η οποία τους επόμενους μήνες θα φιλοξενήσει τη «νεολαία κάθε ηλικίας», αποτελώντας τόπο συνάντησης και δράσεων. Παράλληλα τρέχει η έκθεση για το ΜΥΣΤΗΡΙΟ 17 Μελίνα, που εγκαινιάστηκε το Σάββατο και είναι ανοιχτή για το κοινό στις ανακαινισμένες αποθήκες του Ελαιουργείου. Τι βλέπουμε εκεί; Να ζωντανεύει η πολύπλευρη προσωπικότητα της λαμπερής ηθοποιού, της ανυποχώρητης αγωνίστριας για τη δημοκρατία και ακαταπόνητης πολιτικού. Αυθεντικές αφίσες διάσημων ταινιών της Μελίνας, φωτογραφίες-ντοκουμέντα από τις βραβεύσεις, τον αντιδικτατορικό αγώνα και με τους αγαπημένους της, σκηνές από ταινίες, αυθεντικά θεατρικά κοστούμια από παραστάσεις που έμειναν ιστορικές στο πέρασμα των δεκαετιών, επιστολές που αντάλλαξε με διασημότητες καθώς και το ίδιο της το καμαρίνι με τα προσωπικά της αντικείμενα. 

Η έκθεση αναφέρεται στο έργο της μακροβιότερης μέχρι σήμερα υπουργού Πολιτισμού, που περιλαμβάνει τη θεσμική στήριξη του Κέντρου Κινηματογράφου, την ίδρυση των Δημοτικών Περιφερειακών Θέατρων (ΔΗΠΕΘΕ), τα εκπαιδευτικά προγράμματα για την προβολή του πολιτισμού στα σχολεία, τη θεσμοποίηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, που ισχύει μέχρι σήμερα, την ανακοίνωση του σχεδιασμού ενός αρχαιολογικού πάρκου που επανέφερε το όραμα της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. Πάνω απ’ όλα, μέρος του έργου της ήταν η διεκδίκηση της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα. Ήδη από το 1989 η Μελίνα είχε προκηρύξει νέο διαγωνισμό για το Μουσείο Ακρόπολης που πλέον είναι έτοιμο να υποδεχτεί τα γλυπτά.

Η Κυριακή, μετά το σφιχτά οργανωμένο πρόγραμμα του Σαββάτου, είναι μια μέρα πιο χαλαρή. Μία της δράση είναι ο περίπατος. Ας δούμε τα υλικά της, τις «Νύμφες», που ως λέξη υποδηλώνουν τη λευκότητα και φτάνουν μέχρι σήμερα σ’ εμάς με τις «νύφες», οι οποίες μέσα από τη λευκότητά τους ανακαλούν και την έννοια του άσπιλου, τη λευκότητα που συνδέεται και με την απόσπαση, την «απαγωγή» από τον θύλακα της μάνας. Η απόσπαση συνδέεται με ένα άλλο δίπολο, τον μύθο μάνας - κόρης, που πατάει στην καρδιά της μυθολογίας της Ελευσίνας: όπως η Περσεφόνη ήταν μια Νύμφη που απήχθη από τη Δήμητρα, έτσι και η Ευρώπη υπήρξε μια Νύμφη που απήχθη επίσης. Κατά τη διάρκεια της Ιστορίας έχουν επαναληφθεί κάποιες απαγωγές, αλλά, αν μείνουμε στο επίπεδο του βαθέος αισθήματος, πρόκειται για τη βίωση μιας απώλειας.

Η μυθολογία της Ελευσίνας βιώνεται διαρκώς και χωρίς μετασχηματισμούς, σχεδόν στην κυριολεξία της σε όλη την ανάπτυξη της κοινωνίας. Αυτές τις Νύμφες, ως αποτύπωση της λευκότητας αλλά και της φυγής, βλέπουμε και σε ένα από τα πιο εμβληματικά μνημεία του Μουσείου της Ελευσίνας, που θα είναι επίσης επισκέψιμο από το κοινό, τη Φεύγουσα Κόρη. Είναι η Περσεφόνη, μία από τις «πλουσιόστηθες» Ωκεανίδες, ή η Εκάτη;

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 Πλατεία Ηρώων. Φωτ.: Παντελής Λαδάς

Το άγαλμα βρέθηκε το 1924 στην ευρύτερη περιοχή της Ιεράς Οικίας. Είναι φτιαγμένο από πεντελικό μάρμαρο και φορά άζωστο πέπλο που αποτελεί γνώρισμα της νεαρής ηλικίας του κοριτσιού. Το διάδημα στα μαλλιά είναι σημάδι υψηλής ή και θεϊκής καταγωγής. Η κίνησή της ερμηνεύεται ως απόπειρα διαφυγής, ωστόσο στο πρόσωπό της δεν υπάρχει ίχνος αγωνίας ή φόβου. Νύμφες, λοιπόν, θα εμφανιστούν στο οπτικό πεδίο των επισκεπτών της πόλης την Κυριακή, απρόβλεπτα και εκπληκτικά.

Στη συνέχεια, έχουμε ακόμα μία δράση που θα γίνεται αισθητή και μόνο από τον ήχο της. Σαν καβαφικός αόρατος θίασος που παίζει μουσικές εξαίσιες, η μπάντα του δήμου Ελευσίνας θα διέρχεται από κάποιους δρόμους της πόλης, μεταφέροντας ηχητικά μηνύματα και αισθήματα, ήχους κάπως γνωστούς σαν fade in και fade out μιας μνήμης που δεν ξέρουμε ακριβώς από πού προέρχεται και που μπορεί να είναι και το τραγούδι μιας πόλης.

Στο θαλάσσιο μέτωπο, εν τω μεταξύ, θα δούμε την «κεχαριτωμένη» παρουσία των μικρών ιστιοπλόων της Ελευσίνας με τα υπέροχα optimist, τα ελπιδοφόρα, που θα περιπλέουν το σημείο της ανάδυσης του μυθικού όντος που πρωταγωνίστησε στη θαλάσσια δράση του Σαββάτου στο λιμάνι της Ελευσίνας.

754
To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Η Κυριακή είναι η μέρα πρώτης γνωριμίας με τις γεύσεις της ντόπιας κουζίνας στα μαγαζιά που εκτείνονται σε όλο το θαλάσσιο μέτωπο, στην κεντρική πλατεία, που συνδέει τη θάλασσα με τον αρχαιολογικό χώρο, και στα γύρω στενά. Οι άνθρωποι της Πολιτιστικής που έχουν εργαστεί εδώ τα τελευταία χρόνια μιλούν για την ποιότητα των προϊόντων της πόλης, για το κρέας και το ψάρι της με λόγια θερμά. Μάλιστα, σε ένα από τα προγράμματα, που ονομάζεται Συμπόσιο –έχουν πραγματοποιηθεί ήδη δύο από αυτά και θα ακολουθήσουν κι άλλα στη διάρκεια της χρονιάς–, οι εθνοτοπικοί σύλλογοι παρουσιάζουν κάτι μοναδικό από την κουζίνα τους, συνοδεία συζητήσεων και μουσικής.

Την ίδια μέρα θα πραγματοποιηθεί μια ειδική εμπειρία ξενάγησης, δείγμα ενός προγράμματος που λέγεται Αφηγηματική Αρχαιολογία και θα αποτελέσει παρακαταθήκη για την Ελευσίνα. Ουσιαστικά πρόκειται για τρόπους ανάδειξης της διαδραστικότητας των αρχαιολογικών χώρων με τη βοήθεια των παραστατικών τεχνών – και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματοποίηση μιας παράστασης ή μιας περφόρμανς. Ένας αρχαιολογικός χώρος είναι ένα θέατρο της ανθρώπινης εμπειρίας. Καθένας και μια νεκρόπολη, μια Νέκυια, ένας τόπος των νεκρών, άφατος και σιωπηλός. Τι κάνουν, λοιπόν, οι παραστατικές τέχνες; Δίνουν στον αρχαιολογικό χώρο σώμα, πνεύμα και φωνή ώστε να πει το δικό του συγκεκριμένο αφήγημα και να το μεταβιβάσει όχι ως πληροφορία αλλά ως εμπειρία – αυτή είναι και η διαφορά της συγκεκριμένης από άλλες δράσεις. Η παραστατική τέχνη έχει την ικανότητα να μεταφέρει την αφομοιωμένη πληροφορία στον επισκέπτη, αντιστοιχίζοντάς τη με ένα βίωμά του. Θα μπορούσαμε να σκεφτούμε κάθε επισκέπτη του αρχαιολογικού χώρου ως έναν Οδυσσέα που προσπαθεί να επικοινωνήσει ή να αφουγκραστεί, να ακούσει τι του λένε οι κάτοικοι αυτού του τοπίου.

Τα πάντα για την Τελετή Έναρξης
 Ελαιουργική. Φωτ.: John Stathis

Αυτό δεν επιδιώκει ο σύγχρονος επισκέπτης ενός αρχαιολογικού χώρου χωρίς να το ξέρει, αυτήν τη συνομιλία δεν αποζητά; Η απάντηση στην ερώτηση γιατί, αλήθεια, επισκεπτόμαστε τους αρχαιολογικούς τόπους, απηχεί μια τραγικότητα, ακριβώς επειδή οι προσδοκίες μας δεν ικανοποιούνται παρά μόνο με θραύσματα, κάποιες νύξεις που ίσως πυροδοτούν τη φαντασία, επιτρέποντας ένα είδος επικοινωνίας μαζί τους. Έτσι, η σιωπή των ερειπίων γίνεται κάτι πιο απτό, π.χ. τα επιγράμματα σου μιλούν από το παρελθόν. Αυτό άλλωστε δεν κάνει και το θέατρο; Φέρνει στο παρόν την εμπειρία των λόγων ενός απόντος. 

Ο χώρος του Παλαιού Ελαιουργείου εγκαινιάζεται μοναδικά με την έκθεση-εγκατάσταση του Heiner Goebbels «7 Στήλες». Με μεγάλο σεβασμό στη μεταβιομηχανική ιστορία της πόλης, στην αρχιτεκτονική της και στη γενναιόδωρη αισθητική της, ο πολυπράγμων καλλιτέχνης και συνθέτης αποκαλύπτει τη μνήμη της Ελευσίνας μέσα από ήχους, φως, προβολές και νερό, μετατρέποντας τον χώρο σε ένα τελεστήριο, έναν χώρο κοσμικής μύησης. 

Ακόμη ένας σπουδαίος Ευρωπαίος καλλιτέχνης, ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, πραγματοποιεί την Κυριακή μια ξεχωριστή περφόρμανς, συνδέοντας το έργο του Κάμαρες με το αλφάβητο της παραστατικής του δημιουργίας. Μαζί με την ομάδα του θα καταλάβουν το πολιτιστικό κέντρο «Λ. Κανελλόπουλος», ένα διώροφο κτίριο της δεκαετίας του ’30, μετατρέποντάς το σε πεδίο καλλιτεχνικής έρευνας και δοκιμών με βασικό άξονα τα στοιχεία της μεταμόρφωσης και της ψευδαίσθησης, δρώντας στα όρια ανάμεσα σε θέατρο, χορό και εικαστικές τέχνες.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO.

ΠΗΓΗ: https://www.lifo.gr/
Αργυρώ Μποζώνη