ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Δημιουργική εβδομάδα 30/1-3/2 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος

Δημιουργική εβδομάδα 30/1-3/2 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος

Δημιουργική εβδομάδα 30/1-3/2 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος:

 Εργαστήρι Εικαστικών: Ένα επιτραπέζιο διακοσμητικό πολικής αρκούδας σε χρυσοσκονισμένο τοπίο ήταν η τελευταία κατασκευή μας με θέμα τον χειμώνα. Μιλήσαμε για τον τρόπο που μπορούμε ένα δημιουργήσουμε τρισδιάστατες εικόνες και τα παιδιά απόλαυσαν την διαδικασία αλλά και το αποτέλεσμα.

 Άλλαξε ο μήνας, άλλαξε και η διάθεση μας. Το καρναβάλι και οι απόκριες είναι προ των πυλών και τα παιδιά περιμένουν με αγωνία την πιο τρελή και όμορφη γιορτή του χρόνου. Αφού αναφέραμε τα έθιμα των αποκριών και μιλήσαμε για το άνοιγμα του Τριωδίου, είπαμε να κατασκευάσουμε έναν κλόουν χρησιμοποιώντας πολλά χρώματα από μαρκαδόρους. Για την "τσαχπινιά" βουτήξαμε τα χεράκια μας στην μπογιά και φτιάξαμε τα πιο τρελά μαλλιά και φυσικά μάθαμε ένα ποιηματάκι και το φωνάζαμε με χαρά!

"Καρναβάλι μου καλό, πως με κάνεις και γελώ!

Μ' έντυσες και μασκαρά!

Τι χαρά μου, τι χαρά!"

Ακολουθούν πολλές ακόμα όμορφες δραστηριότητες, ζωγραφιές και δημιουργίες!

 Μουσικό Εργαστήρι Κλασσικής Κιθάρας: Την περασμένη εβδομάδα η οργανωσία είχε την τιμητική της. Ασχοληθήκαμε με τις κατηγορίες των οργάνων- πνευστά, κρουστά, έγχορδα- και τις κατηγορίες αυτών, δηλαδή πληκτροφόρα έγχορδα, πληκτροφόρα αερόφωνα, κ.α. Στόχος είναι να φθάσουμε το γνωστικό επίπεδο ένα βήμα παραπάνω. Ανοίξαμε βιβλία και τα παιδιά προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν με γρήγορους ρυθμούς τις κατηγορίες μέσα από πλήθος οργάνων από διάφορες χώρες και με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά! Στο Εργαστήρι Κλασσικής Κιθάρας, τα παιδιά προχωρούν και δουλεύουν εντατικά και με επιμέλεια. Σκοπός είναι, να προχωράμε όλο και σε πιο δύσκολα κομμάτια, να καλλιεργούμε τον ρυθμό και να αναβαθμίζουμε τελικά το μουσικό μας αισθητήριο!

 Εργαστήρι Παραμυθογνωσίας -Ταξιδιού στη Γνώση: Την προηγούμενη εβδομάδα διαβάστηκαν τα παρακάτω παραμύθια στα παιδιά μας:

1) «Το ελαφοκάραβο» της Ντασκα Σλέιτερ σε εξαιρετική εικονογράφηση των αδερφών Φαν. Με τα παιδιά μιμηθήκαμε και εμείς τη διαδικασία συγγραφής και εικονογράφησης ενός παραμυθιού και δημιουργήσαμε τα δικά μας ελαφοκάραβα παρέα με έναν παιχνιδιάρικο σελιδοδείκτη.

2) "Ο Αρλεκίνος", μια διασκευασμένη ιστορία από τη Ζωρζ Σαρή, που έδωσε την έναυσμα για τις φετινές Απόκριες, παρέα με ένα κρεμαστό μαριονετάκι Αρλεκίνο από τα χέρια των παιδιών.

3) "Τα παιδιά του χειμώνα" το παραμύθι με πρωταγωνιστή τον δεύτερο μήνα του χρόνου, το Φλεβάρη, της Λοτης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.

4) Το λαϊκό παραμύθι του Κουτσοφλέβαρου που έδωσε την αφορμή να καλωσορίσουμε το "αγόρι με τις κουτσουρεμένες μέρες", δημιουργώντας ένα κρεμαστό αγοράκι Φλεβάρη που κρατά στα χέρια του την λαϊκή ιστορία του μήνα ζωγραφισμένη από τα χέρια των παιδιών.

 Το Εργαστήρι Ταξιδιού στη Γνώση αποχαιρέτησε τον Γενάρη με τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών, τιμώντας τους τρεις μεγάλους πατέρες των Γραμμάτων και της Εκπαίδευσης, μαθαίνοντας για τη ζωή και το έργο τους. Ολοκληρώσαμε όσα μάθαμε φτιάχνοντας τρίπτυχες εικόνες και φαναράκια κρεμαστά με τους Τρεις Ιεράρχες. Υποδεχτήκαμε τον Γενάρη με τη μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης, την Υπαπαντή που αποτελεί και τη χριστιανική γιορτή της μητέρας και με τα παιδιά αφού μάθαμε όλους τους κύριους πρωταγωνιστές της Υπαπαντής, δημιουργήσαμε με τέμπερες αγιογραφίες με τη σκηνή της Υπαπαντής. Τέλος τα παιδιά χάρισαν στις μαμάδες τους μια κάρτα για την ημέρα και μέσα της ζωγράφισαν αυτό που ήθελαν να της πουν. Η Παρασκευή μας έκλεισε με τις πληροφορίες για το Τριώδιο που άνοιξε την Κυριακή και για όσα αναμένεται να εορταστούν τον Φλεβάρη.

 Διαδραστικό Εργαστήρι Μουσικής: Ακούσαμε το μουσικό παραμύθι "Η συναυλία των χρωμάτων" με ακούσματα από το Waltz No 2 του Dmitri Shostakovich. Μιλήσαμε και αναλύσαμε την έννοια της συναυλίας, μιλήσαμε για τα ηχοχρώματα της μουσικής και για τα συναισθήματα που ένιωσαν καθώς άκουγαν το παραμύθι ντυμένο με την μουσική του Ρώσου συνθέτη. Για τα παιδιά η μουσική αποτελεί ένα από τα βασικότερα εφόδια επικοινωνίας και έκφρασης και η διαρκής ενασχόληση μαζί της βάζει σημαντικά θεμέλια για την συναισθηματική, γνωστική και νοητική ανάπτυξή τους. Τέλος, ολοκληρώσαμε τον κύκλο με την ιστορία της ορχήστρας από την εποχή μπαρόκ μέχρι την σύγχρονη-μοντέρνα, φτιάχνοντας τις αφίσες μας με απίστευτη συνεργασία και ιδιαίτερη χαρά.

 Εργαστήρι Συναισθηματικής Αγωγής: Η μάγισσα Λούνα δεν αντέχει τους καβγάδες των γονιών της των μάγων που όταν τσακώνονται κάνουν τρελά πράγματα. Η ίδια περνά από διαφορά συναισθήματα μέχρι να μιλήσει στους γονείς της και να τους πει να λύνουν τις διάφορες τους με ήρεμο τρόπο. Ο καθένας έφτιαξε μια κατασκευή μάγισσα. Μιλήσαμε για το συναίσθημα της λύπης και πως το διαχειρίζεται ο καθένας και μετά ο καθένας έφτιαξε μια ζωγραφιά για το τι στεναχωρεί ένα παιδί και πως θα του μιλούσαμε εάν ήμασταν δίπλα του για να μη στεναχωριέται!

330153389_603010701669036_792457119189064171_n_1cdea.jpg

328360227_737805907967548_4830224437302946068_n_a8070.jpg

330103851_542289967864315_5088051844224622395_n_45f49.jpg

329683933_1620809368371661_8953654543348189153_n_6fbaa.jpg329511381_1628736950901536_9015641615247324210_n_9a2b6.jpg328258063_862847548274733_683162143406376719_n_20485.jpg328499248_738484401177097_545454522424606788_n_5192d.jpg328312334_586360442975262_6832606449233927397_n_81fe5.jpg