ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημιουργική εβδομάδα 16/1-20/1 στα ΚΔΑΠ του Δήμου Μαραθώνος

Εργαστήρι Παραμυθογνωσίας-Ταξιδιού στη Γνώση: Την περασμένη εβδομάδα συνεχίσαμε με τα παιδιά μας το χειμωνιάτικο οδοιπορικό μας στον κόσμο!

Διαβάσαμε το «Μύθο της Αράχνης» με αφορμή τη συζήτησή μας για τα υφαντά, τον αργαλειό και τη ρόκα και όλους τους τρόπους που οι άνθρωποι παλιά έφτιαχναν τα χάλια τους, τα χράμια τους και γενικά τα υφάσματα με τα οποία ντυνόταν το σπίτι για να αντιμετωπίσει τις κακές συνθήκες του χειμώνα αλλά και το σώμα για να υποδεχτεί με άνεση τις χαμηλές θερμοκρασίες. Στο μύθο μάθαμε τον τρόπο με τον οποίο η αράχνη τιμωρήθηκε από τη Θέα Αθηνά επειδή ξεπέρασε τα ανθρώπινα μέτρα, όμως εξακολουθεί να δίνει στη φύση με τους ιστούς της το καλύτερο δείγμα ύφανσης που φαντάζει εξωπραγματικό. Με τα παιδιά φτιάξαμε δικά μας χάλια με κρόσσια- νήματα καθώς και διάφορες παραστάσεις πάνω τους.

Έπειτα, μιλήσαμε για τα χειμωνιάτικα ροφήματα που κρατούν ζεστούς τους ανθρώπους σε μια κρύα μέρα και για τα χειμωνιάτικα βότανα που από την εποχή του Ιπποκράτη γιάτρευαν τους ανθρώπους με την ιαματική τους δράση αλλά και τους ζέσταιναν στην βαρυχειμωνιά. Μιλήσαμε για τον καφέ, τη ζεστή σοκολάτα, το τσάι του βουνού, το σαλέπι, το χαμομήλι, το φασκόμηλο το φλαμούρι κ.α. Φτιάξαμε τρισδιάστατα διακοσμητικά καδράκια με ένα ζεστό ρόφημα σοκολάτας!

Ακόμα, μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά, που φεύγουν σε θερμότερα κλίματα ανά σμήνη και κάνουν ένα μακρύ ταξίδι πριν έρθει ο χειμώνας. Μιλήσαμε για την ανάγκη τους για ξεκούραση και τροφή και για την παλιά ανθρώπινη συνήθεια να τοποθετούνται ταϊστρες στα χωράφια ή πάνω στα δέντρα των σπιτιών που θα χάριζαν τροφή και ξεκούραση στα πουλάκια . Κάναμε και εμείς τέτοιες ταϊστρες με μέλι και σποράκια και τα παιδιά θα τις κρεμάσουν στα δέντρα τους ώστε να δουν αν θα τσιμπήσουν κάτι οι μικροί μας φίλοι!

Επιπλέον, αναφερθήκαμε στα μάλλινα και τα γούνινα ρούχα που κατεξοχήν ζεσταίνουν το ανθρώπινο σώμα το χειμώνα. Για τους παραδοσιακούς τρόπους με τους οποίους επεξεργαζόταν το μαλλί ώστε να μετατραπεί σε ρούχο, για τα είδη των χειμωνιάτικων ρούχων, για τα νέα συνθετικά υφάσματα καθώς και για τη δικαιολογημένη παύση των κυνηγών να εκμεταλλεύονται τα ζώα για τη γούνα τους, μια συνήθεια που ευτυχώς έχει σχεδόν εξαλειφθεί. Με τα παιδιά φτιάξαμε την ντουλάπα του χειμώνα και όσα αυτή περικλείει, ακούγοντας παράλληλα το «Τραγούδι του χειμώνα» του Διονύση Σαββόπουλου, που είναι μια σύνοψη όλων όσων μάθαμε συνολικά στη θεματική ενότητα αυτή.

Τέλος, με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Χιονιού στις 16 Ιανουαρίου, μιλήσαμε διεξοδικά για το νερό, τις μορφές του, τον κύκλο του νερού και τη ζωή στους πόλους, τον Αρκτικό κύκλο και την Ανταρκτική. Για τη χλωρίδα, την πανίδα τους και τον κίνδυνο της περιβαλλοντικής ισορροπίας από το λιώσιμο των πάγων. Για να αντιληφθούμε καλύτερα τι συμβαίνει όταν οι πάγοι σπάνε και λιώνουν, προσεγγίσαμε με ένα μικρό πείραμα μέσω sensory playing, το φαινόμενο στο οποίο τα παιδιά σπάζοντας τον «πάγο του Βόρειου Πόλου» είδαν πως ανεβαίνει η στάθμη του νερού μόλις αυτό αρχίζει και λιώνει. Φτιάξαμε δικά μας μόμπιλε με τα αγαπημένα ζωάκια των πόλων και τέλος σε στρογγυλό πιάτο φτιάξαμε το δικό μας κύκλο του νερού μαθαίνοντας τη διαδικασία αυτή απ' έξω. Αυτήν την εβδομάδα νέες προκλήσεις, γνώσεις και παραμυθικές περιπέτειες μας περιμένουν!

Εργαστήρι Εικαστικών: Εβδομάδα αφιερωμένη στον χειμώνα που προσμένουμε να έρθει. Μιλήσαμε για τους πόλους της γης μα κυρίως τον Βόρειο Πόλο, εκεί όπου η ζωή είναι σχεδόν πάντα μέσα στους πάγους και το χιόνι. Εκεί ζει ένα πολύ όμορφο θηλαστικό ζώο, η πολική αρκούδα, κάτασπρη σαν το χιόνι. Κολλάζ λοιπόν με διαφορετικά χαρτιά για να απεικονίσουμε πολικές αρκούδες και να βάλουμε τους εαυτούς μας στην θέση τους. Τι θα μπορούσε να σκέφτεται μια πολική αρκούδα άραγε; Διαβάστε τα έργα των παιδιών και θα σας λυθεί η απορία!

Εσείς ξέρετε την παροιμία του Γενάρη; Εμείς την μάθαμε στα ΚΔΑΠ και την φτιάξαμε δημιουργώντας πίνακες ζωγραφικής τόσο όμορφους όσο και το φεγγάρι του Γενάρη. Γιατί του Γενάρη το φεγγάρι είναι σαν μαργαριτάρι!

Μιλήσαμε για τα συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμό και φόβο) και έφτιαξε ο καθένας το δικό του πρόσωπο ανάλογα με τα μάτια, μύτη και στόμα που διάλεξε να κολλήσει.

Η πίτσα της αυτογνωσίας: Στο ένα μέρος βάλαμε το αγαπημένο χρώμα, στο δεύτερο το αγαπημένο φαγητό, στο τρίτο το αγαπημένο ζώο και στο τέταρτο το αγαπημένο παιχνίδι. Μιλήσαμε για την διαφορετικότητα.

Στόλισε ο καθένας το όνομα του με διαφορετικό τρόπο.

Μιλήσαμε με πιο εκτενή τρόπο για την χαρά. Τι βλέπει το παιδί στο φύλλο εργασίας και το κάνει χαρούμενο; Ο καθένας ζωγράφισε αυτό που επιθυμεί.

Μουσικό Εργαστήρι -Τμήμα κλασσικής κιθάρας: Και η προηγούμενη εβδομάδα ήταν συνέχεια της προ-προηγούμενης πάνω στην ενότητα τεχνικής του οργάνου. Για να ενημερωθούν ορθότερα οι γονείς οφείλουμε να πούμε ότι οι ασκήσεις τεχνικής ενός οργάνου είναι ανυπόστατο κομμάτι της καθημερινής μελέτης μας στο ΚΔΑΠ, αλλά αυτές τις δύο εβδομάδες ήταν το κυρίαρχο στοιχείο!

Διαδραστικό Εργαστήρι Μουσικής: Την περασμένη εβδομάδα πειραματιστήκαμε και κατασκευάσαμε το κινέζικο τύμπανο. Η χαρά της δημιουργίας είναι ατέλειωτη! Η διδασκαλία της μουσικής σε μικρές ηλικίες δεν έχει σκοπό να επιβάλλει στα παιδιά την εκμάθησή της αλλά να αφήσει τον εσωτερικό τους κόσμο να εκφραστεί μέσω των διαδραστικών-μουσικών δραστηριοτήτων.

Επίσης ακούσαμε ένα μουσικό παραμύθι «Ο Φερατσάνο» και κάναμε μια ωραία εισαγωγή για το πιάνο και το βιολί. «Ο Φερατσάνο» είναι ένα λαϊκό παραμύθι της Κάτω Ιταλίας. Το τραγούδι του βασιλιά (η μουσική) είναι του W. A. Mozart. Η άρια είναι από την όπερα του Don Giovanni. Ακούμε, μαθαίνουμε, εκφραζόμαστε, αναπτύσσουμε δεξιότητες και όλα αυτά μέσα από μια βαθύτερη ανάγκη για ψυχαγωγία!