Η ατάκα της ημέρας

  • Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ενταση στον τηλεοπτικό αέρα του ΣΚΑΪ - Αποχώρησε... live ο Γερακαράκος

Ενταση επικράτησε σήμερα στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ, όταν ο πρόεδρος της ΠΟΑΣΥ, Γρηγόρης Γερακαράκος, αποχώρησε από το πάνελ επειδή ο βουλευτής της ΝΔ Μπάμπης Παπαδημητρίου αποκάλεσε «μπάτσους» τους αστυνομικούς στην ίδια εκπομπή την Τετάρτη.

Μάλιστα, ο κ. Γερακαράκος διαμαρτυρήθηκε και προς τους δημοσιογράφους που δεν τον επέπληξαν.

«Απόρησα χθες για ποιον λόγο δεν επαναφέρατε τον βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος κ. Παπαδημητρίου όταν εξύβρισε με τον όρο «μπάτσους» χιλιάδες συναδέλφους αστυνομικούς. Συμφωνεί ο πρωθυπουργός με τον βουλευτή του;» είπε ο κ. Γερακαράκος.

Ο κ. Γερακαράκος αποχώρησε τελικά από το πάνελ την ώρα που ήταν σε εξέλιξη συζήτηση για το ενδεχόμενο υποχρεωτικού εμβολιασμού στους ένστολους.

«Εδώ που καθόταν ο υβριστής δεν μπορεί να κάθεται ο πρόεδρος των αστυνομικών. Γι' αυτόν τον λόγο θα αποχωρήσω. Χίλια συγγνώμη» είπε και αποχώρησε.

«Αυτά τα σόου τα έχουμε ξαναδεί» είπε η Μαρία Αναστασοπούλου, ενώ ο Δημήτρης Οικονόμου προσπάθησε να τον μεταπείσει μάταια.

powered by social2s

Nέο Εξοικονομώ: Δημοσιεύεται σήμερα ο οδηγός - Τα ποσά της επιδότησης

Δημοσιεύεται μέσα στην ημέρα από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ο οδηγός εφαρμογής του Εξοικονομώ 2021 που επιδοτεί την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών με άμεσες ενισχύσεις και άτοκα δάνεια. Παράλληλα, μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου αναμένεται να ανοίξει και η πλατφόρμα όπου θα μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις του οι ενδιαφερόμενοι για το πρόγραμμα. 

 

Το Εξοικονομώ 2021, προϋπολογισμού 632 εκατ. ευρώ προβλέπεται ότι συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά τουλάχιστον 213ktoe ετησίως και στην ενεργειακή ανακαίνιση κατ’ ελάχιστον 105.000 κατοικιών έως το 2025. Επίσης, περιλαμβάνει ξεχωριστά κίνητρα για τη στήριξη των φτωχών και ευάλωτων νοικοκυριών με τη μορφή αυξημένου ποσοστού επιχορηγήσεων και χωριστού προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι επιδοτήσεις για τους δικαιούχους θα είναι υψηλότερες εφέτος, προκειμένου να καλυφθεί το κόστος που προκαλεί η αύξηση των τιμών πρώτων υλών και μετάλλων εξαιτίας της διεθνούς κρίσης.

Συγκεκριμένα, για αιτήσεις μεμονωμένων διαμερισμάτων, μονοκατοικιών και διαμερισμάτων ως μέρος αίτησης σε πολυκατοικία, το μέγιστο ποσοστό επιχορήγησης ορίζεται ως εξής:  

Πίνακας εξοικονμομώ

 

Για αιτήσεις Πολυκατοικίας, όταν συμμετέχει το σύνολο των χιλιοστών της Πολυκατοικίας, προβλέπεται πρόσθετη επιχορήγηση (bonus) +10% στο προβλεπόμενο ποσοστό επιχορήγησης του κάθε συμμετέχοντος διαμερίσματος.

Το ποσοστό επιχορήγησης αφορά στον επιλέξιμο προϋπολογισμό παρεμβάσεων. Για το υπόλοιπο ποσοστό έως το 100% του επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων υφίσταται η δυνατότητα χορήγησης δανείου με επιδότηση επιτοκίου, στη βάση σχετικού αιτήματος του Ωφελούμενου.

Δικαίωμα συμμετοχής

Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχουν φυσικά πρόσωπα που έχουν εμπράγματο δικαίωμα σε επιλέξιμη κατοικία.

Το εμπράγματο δικαίωμα (πλήρης κυριότητα / επικαρπία / ψιλή κυριότητα) του αιτούντος θα πρέπει να υφίσταται κατά το έτος αναφοράς του προγράμματος (φορολογικό έτος 2020) όπως και κατά την υποβολή της αίτησης.

Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων δικαιούχων εμπράγματων δικαιωμάτων (συγκυρίων) σε επιλέξιμη κατοικία:

  • Αν η κύρια χρήση τής υπό αίτηση κατοικίας γίνεται από έναν εκ των συγκυρίων, δικαίωμα συμμετοχής έχει μόνον ο συγκύριος που την ιδιοκατοικεί.
  • Αν η κύρια χρήση τής υπό αίτηση κατοικίας γίνεται από έτερο πρόσωπο μη συγκύριο, δικαίωμα συμμετοχής έχει οποιοσδήποτε με εμπράγματο δικαίωμα πλήρους κυριότητας / επικαρπίας (όχι ψιλή κυριότητα), με τη συναίνεση των υπολοίπων.
  • Δεν γίνεται δεκτή αίτηση ενεργειακής αναβάθμισης σε κατοικία της οποίας το εμπράγματο δικαίωμα αποκτήθηκε μετά τις 31/12/2020 (πρόσφατη απόκτηση ακινήτου). Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι ίσως αυτό το κριτήριο να αλλάξει.
  • Στις περιπτώσεις που, σύμφωνα με τα στοιχεία της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος κατά το έτος αναφοράς, η κατοικία ενοικιάζεται ή παραχωρείται δωρεάν ή είναι κενή, δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα έχει μόνον ο πλήρης κύριος ή ο επικαρπωτής.
  • Δεν είναι επιλέξιμες κατοικίες με χρήση βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Κατοικίες που επιδοτούνται

Στα πλαίσια του προγράμματος υπάρχουν δύο διακριτοί τύποι αιτήσεων:

▪ Αίτηση μεμονωμένου διαμερίσματος ή μονοκατοικίας.

▪ Αίτηση πολυκατοικίας (συμπεριλαμβανομένων των αιτήσεων των διαμερισμάτων ως μέρους αίτησης σε πολυκατοικία).

▪ Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι επιλέξιμες οι ιδιοκτησίες του κτιρίου που δεν χρησιμοποιούνται για κατοικία (π.χ. κατάστημα στο ισόγειο κτιρίου).

▪ Μια κατοικία, προκειμένου να κριθεί επιλέξιμη, πρέπει να πληροί τις ακόλουθες γενικές προϋποθέσεις:

▪ Υφίσταται νόμιμα.

▪ Δεν έχει κριθεί κατεδαφιστέα.

▪ Χρησιμοποιείται ως κύρια κατοικία.

Έχει καταταχθεί βάσει του Πρώτου Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (Α’ ΠΕΑ) σε κατηγορία χαμηλότερη ή ίση της Γ.

Επιλέξιμες δαπάνες

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 1η Φεβρουαρίου 2020.

Δεν είναι επιλέξιμα έργα τα οποία, βάσει των προσκομιζόμενων παραστατικών δαπάνης, έχουν ολοκληρωθεί ως προς το φυσικό αντικείμενο ή έχουν εκτελεστεί πλήρως μέχρι και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

Μόνον οι παρεμβάσεις που ολοκληρώνονται μετά την έκδοση του Α’ ΠΕΑ μπορούν να θεωρηθούν επιλέξιμες για το πρόγραμμα και σε κάθε περίπτωση οι δαπάνες θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Φεβρουαρίου 2020 και μετά.

Οι παρεμβάσεις που υποβάλλονται με την αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα προκύπτουν βάσει των συστάσεων του Ενεργειακού Επιθεωρητή και αφορούν αποκλειστικά τις ακόλουθες κατηγορίες επιλέξιμων παρεμβάσεων:

  • Αντικατάσταση κουφωμάτων
  • Τοποθέτηση / αναβάθμιση θερμομόνωσης
  • Αναβάθμιση συστήματος θέρμανσης / ψύξης
  • Σύστημα ZNX με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ)
  • Λοιπές παρεμβάσεις εξοικονόμησης (smart home, αναβάθμιση φωτισμού)

Διαδικασία υποβολής

Οι αιτήσεις χρηματοδότησης υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος του επίσημου δικτυακού τόπου του προγράμματος. Κατά το στάδιο υποβολής της αίτησης δεν απαιτείται προσκόμιση φυσικού φακέλου με δικαιολογητικά.

Κατά τη συμπλήρωση της αίτησης γίνονται η διενέργεια αυτοματοποιημένων ηλεκτρονικών ελέγχων επιλεξιμότητας, η καταχώριση των απαιτούμενων κατά περίπτωση δικαιολογητικών, η λήψη των ενεργειακών στοιχείων του Α’ ΠΕΑ, η υποβολή της πρότασης με τα κόστη παρεμβάσεων και λοιπών δαπανών και η αρχική δήλωση χρηματοδοτικού σχήματος.

Κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων δίνεται το δικαίωμα ακύρωσης και επανυποβολής αίτησης. Μετά το πέρας της περιόδου υποβολής αιτήσεων δεν επιτρέπεται η ακύρωση αίτησης από τον αιτούντα.

Με την υποβολή της αίτησης στο πρόγραμμα γίνεται και η λήψη μοναδικού αριθμού πρωτοκόλλου και υπολογίζεται αυτόματα η συνολική βαθμολογία της αίτησης, βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης του προγράμματος. Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης είναι η συμπλήρωση όλων των υποχρεωτικών πεδίων της.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση μεταβίβασης του ακινήτου το δικαίωμα σε υποβληθείσα αίτηση στο πρόγραμμα δεν μεταβιβάζεται (με εξαίρεση την περίπτωση αναγκαστικής μεταβίβασης ακινήτου λόγω αποβίωσης).

powered by social2s

Υποχρεωτικός εμβολιασμός για τους άνω των 60: Τι ισχύει - Τα δύο μέτρα που εισηγείται η Επιτροπή για τους ανεμβολίαστους ενόψει Χριστουγέννων

Το πλήρες πλαίσιο του υποχρεωτικού εμβολιασμού για τους πολίτες άνω των 60 ετών αναμένεται να αποσαφηνίσει σήμερα στις 10.30 το πρωί ο Υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, μετά την υπερψήφιση χθες της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή, που άναψε το «πράσινο φως» για την εφαρμογή του μέτρου.

Τα ραντεβού για εμβολιασμό από πολίτες άνω των 60 ετών μέσα σε λίγες ώρες. Αυτό επισήμανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε αναρτήσεις του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με τις οποίες εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών για την συγκεκριμένη ευάλωτη ηλικιακή ομάδα.

«Πριν ανακοινώσουμε το μέτρο του αναγκαίου εμβολιασμού ο ημερήσιος ρυθμός των νέων ραντεβού για τις ηλικίες άνω των 60 ήταν περίπου 2.000. Από τότε που ανακοινώσαμε το μέτρο, έχουν κλειστεί σχεδόν 20.000 ραντεβού. Δηλαδή κλείστηκαν σχεδόν 10 φορές περισσότερα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ακόμα ότι «σήμερα 9 στους 10 Έλληνες που πεθαίνουν είναι άνω των 60 ετών, 7 στους 10 διασωληνωμένους στις ΜΕΘ ανήκουν στην ίδια κατηγορία και παραπάνω από 8 στους 10 δεν έχουν εμβολιαστεί. Πρόκειται, λοιπόν, για εκείνους που κινδυνεύουν περισσότερο».

Τέλος ο κ. Μητσοτάκης διευκρίνισε πως «η πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για τον αναγκαίο εμβολιασμό των συμπολιτών μας άνω των 60 ετών δεν εκδηλώνεται σε κάποιον ουδέτερο χρόνο, αλλά έρχεται ενόψει και της ανησυχητικής μετάλλαξης «Όμικρον» και με επίκεντρο πάντα τη συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία».

Ως αποτέλεσμα του μέτρου του υποχρεωτικού εμβολιασμού, «το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα έχουμε γενικό lockdown» ανέφερε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «κάποια στιγμή στην Ελλάδα θα πρέπει να επιβραβεύονται οι υπεύθυνοι και οι σοβαροί».

Για συντριπτικά γεγονότα που οδήγησαν σε δύσκολη απόφαση του πρωθυπουργού, η οποία τον «βασάνισε πολύ» έκανε λόγο ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών μιλώντας στον ΑΝΤ1 για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό στους πολίτες άνω των 60 ετών.

Ο Στέλιος Πέτσας είπε πως η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα είναι που «9 στους 10 καταλήγουν και καταλαμβάνουν τις περισσότερες μονάδες στις ΜΕΘ» , αλλά και ότι στην αύξηση του εμβολιασμού των τελευταίων ημερών δεν συνέβαλλε». Τόνισε ότι, «εξαντλήθηκε κάθε δυνατότητα πειθούς» και διαβεβαίωσε πως έχουν ληφθεί υπόψη οι συνταγματικές παράμετροι.

Μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα αξιολογηθεί η πορεία της πανδημίας και η αποτελεσματικότητα των μέτρων που έχουν ληφθεί, οπότε και θα γίνουν «στοχευμένες και όχι οριζόντιες παρεμβάσεις», είπε αναφέροντας ως παραδείγματα μεικτούς χώρους που λειτουργούν ειδικά για τις γιορτές.

Εν τω μεταξύ, για τη δωρεάν διάθεση self test σε όλο τον πληθυσμό μίλησε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης μιλώντας νωρίτερα στην ολομέλεια.

"Την επόμενη εβδομάδα, θα δοθεί ένα δωρεάν self test σε όλο τον πληθυσμό και είναι πολύ σημαντικό όλοι να βοηθήσουμε ώστε να κάνει το τεστ το δυνατό περισσότερος κόσμος, και εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι. Στην πραγματικότητα, μια εβδομάδα θα διατίθεται αυτό το τεστ, προκειμένου να μπορέσουμε να βρούμε έναν αριθμό κρουσμάτων. Με τον αυτοπεριορισμό και την καραντίνα που αυτά τα άτομα θα έχουν, και Χριστούγεννα θα μπορέσουν να κάνουν, αφού η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μετά από 10 με 15 ημέρες, και θα περιοριστεί η μετάδοση", είπε ο υπουργός που σημείωσε πάντως ότι τα κρούσματα από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι λιγότερα και αυτό είναι στοιχείο που δημιουργεί την αισιοδοξία ότι "πάμε σε επιπεδοποίηση της πανδημίας".

Ανησυχούν οι ειδικοί

Την ανησυχία τους για τον αριθμό των θανάτων και των διασωληνωμένων εκφράζουν οι ειδικοί, με την Επιτροπή να εισηγείται, ενόψει Χριστουγέννων, την είσοδο και παραμονή στα θεματικά πάρκα μόνο για εμβολιασμένους ή όσους κατέχουν πιστοποιητικό νόσησης, τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους εργαζόμενους σε αυτά.

Δηλαδή, στα θεματικά πάρκα πλέον οι εργαζόμενοι θα πρέπει είτε να είναι εμβολιασμένοι είτε να έχουν νοσήσει, κάτι το οποίο πρέπει να αποδεικνύουν με τα σχετικά πιστοποιητικά για την εποχική τους απασχόληση σε αυτά. Το ίδιο θα ισχύει και για τους επισκέπτες των εν λόγω εγκαταστάσεων, στους οποίους θα γίνεται έλεγχος κατά την είσοδό τους, όπως ακριβώς γίνεται και για την είσοδο των επισκεπτών στους χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας.

O Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, μιλώντας στο Mega, δήλωσε ότι πρόκειται για εργαζόμενους που θα πιάσουν τώρα δουλειά, ενώ σημείωσε μιλώντας για τα θεματικά αυτά πάρκα «ότι κανείς δεν θέλει να αποτελέσουν εστία μιας νέας αναζωπύρωσης».

Όσον αφορά τη διασπορά, παράλληλα ανέφερε: «είμαστε σε φάση σταθερότητας με προοπτική ύφεσης. Θα μειώσουμε τη διασπορά με τα δύο self test που θα κάνουμε τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι». 

Επιπλέον, στην Επιτροπή συζητήθηκε ότι «οι άνθρωποι οι οποίοι παίρνουν πιστοποίηση νόσου εφεξής θα πρέπει να έχουν PCR, δεν αρκεί το rapid», πρόσθεσε στη συνέχεια ο κ. Εξαδάκτυλος, κάτι το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί εντός των επόμενων ημερών. 

powered by social2s

Σοκ στη Θεσσαλονίκη: Νεκρός 19χρονος έπειτα από ξυλοδαρμό σε κέντρο παιδιών με αναπηρία

Σοκάρει ο θάνατος ενός 19χρονου που φιλοξενούνταν στο Κέντρο Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρία Θεσσαλονίκης, “Ο Άγιος Δημήτριος”.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thestival, ο 19χρονος έπεσε θύμα ξυλοδαρμού το βράδυ της Κυριακής και εν συνεχεία μεταφέρθηκε σε άσχημη κατάσταση στο νοσοκομείο Παπανικολάου. Κατά τη διαδικασία του εξιτηρίου χθες το μεσημέρι ο άτυχος 19χρονος εμφάνισε επιπλοκές και κατέληξε.

Η πρόεδρος του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Κεντρικής Μακεδονίας, Βασιλική Νάκου, διέταξε από τη Δευτέρα τη διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης για να διερευνηθεί τι ακριβώς συνέβη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το βράδυ της Κυριακής σημειώθηκε συμπλοκή μεταξύ δύο περιθαλπομένων του ιδρύματος. Ο ένας από τους δύο ήταν σε κατάσταση αμόκ. Εργαζόμενος του ιδρύματος κατήγγειλε στο thestival ότι ο υπάλληλος του “Αγίου Δημητρίου” που πρόσεχε τους συγκεκριμένους περιθαλπόμενους, όταν ξέσπασε η συμπλοκή δεν έπραξε το παραμικρό για να την σταματήσει.

Η σορός του 19χρονου μεταφέρθηκε στην ιατροδικαστική υπηρεσία του ΑΠΘ για τη διενέργεια νεκροτομής.

powered by social2s

6.196 νέα κρούσματα, 75 νεκροί, 690 διασωληνωμένοι

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ για τα νέα κρούσματα σήμερα:

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 6.196, εκ των οποίων 3 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 945.095 (ημερήσια μεταβολή +0.7%), εκ των οποίων 50.6% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 94 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.769 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. To ?? για την επικράτεια βάσει των κρουσμάτων εκτιμάται σε 1.04 (95% ΔΕ: 0.96 – 1.12)

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 75, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 18.234 θάνατοι. Το 95.4% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 690 (61.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 79.9% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 550 (79.71%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 140 (20.29%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.530 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 507 (ημερήσια μεταβολή +28.68%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 466 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων
είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

powered by social2s

Κικίλιας στο France 24: Πάνω από 10 δις ευρώ τα έσοδα του Τουρισμού για το 2021

«Αναμέναμε 5-6 δις ευρώ έσοδα από τον τουρισμό και έχουμε ξεπεράσει τα 10 δις. Η χρονιά δεν έχει τελειώσει ακόμα και ναι, έχουμε τουρίστες στην Αθήνα, στην Κρήτη, στη Ρόδο και είμαστε έτοιμοι να κάνουμε για πρώτη φορά καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα», δηλώνει ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό France 24.

Ο υπουργός Τουρισμού πρόσθεσε ότι «ο Τουρισμός αποτελεί το 25% του ΑΕΠ της χώρας, έμμεσα ή άμεσα, συνιστά την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας και επενδύουμε σε αυτό».

Ο κ. Κικίλιας επισημαίνει ότι η πετυχημένη πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τα ευρωπαϊκά πιστοποιητικά εμβολιασμού «διαμόρφωσε νέες συνθήκες ασφάλειας και εμπιστοσύνης για τους ταξιδιώτες σε όλη την Ευρώπη, µε ορατά αποτελέσματα για την Ελλάδα ακόμα και μέσα στον Νοέμβριο», ενώ δηλώνει πολύ αισιόδοξος για το 2022 με βάση τις προκρατήσεις και τις συμφωνίες που κλείνονται, τονίζοντας ότι «οι επισκέπτες θα απολαύσουν τη μοναδική εμπειρία του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας, πάντα με όρους ασφάλειας και τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα».

Αναφορικά με τον εμβολιασμό, ο Υπουργός Τουρισμού σημειώνει ότι «θέλουμε να προστατεύσουμε τους ταξιδιώτες μας και ο εμβολιασμός είναι το πιο σημαντικό όπλο, για την ασφάλεια και την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης», υπογραμμίζοντας ότι «όσο περισσότεροι εμβολιασμοί, τόσο περισσότερη κανονικότητα σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής και οικονομικής ζωής».

«Έχουμε δημιουργήσει στην Ελλάδα από την πρώτη στιγμή ένα πρότυπο πρόγραμμα εμβολιασμού με σεβασμό στους πολίτες και βλέπουμε το τελευταίο διάστημα μια σημαντική αύξηση των εμβολιασμών και των ραντεβού για την πρώτη δόση», καταλήγει ο κ. Κικίλιας.

powered by social2s

Ο Γιώργος Τράγκας απειλεί με μηνύσεις το TheTOC και τον Δημήτρη Καμπουράκη- Για το "αρχηγός των αντιεμβολιαστών"

Με απειλές για μηνύσεις απάντησε ο Γιώργος Τράγκας στις αποκαλύψεις του Δημήτρη Καμπουράκη και του TheTOC ότι έχει νοσήσει από κορονοϊό και απαιτεί να του χορηγήσουν μονοκλωνικά αντισώματα, αλλά και για τον χαρακτηρισμό που του αποδόθηκε ότι είναι αρχηγός των αντιεμβολιαστών.

Ο ίδιος αρνείται την κατηγορία, υποστηρίζοντας ότι ουδέποτε τοποθετήθηκε αρνητικά για τον συναινετικό εμβολιασμό, αν και το κόμμα που έχει ιδρύσει, τηρεί αρνητική στάση απέναντι στα εμβόλια και αμφιλεγόμενη στάση ακόμα και για την πανδημία . Υπενθυμίζεται ότι γραμματέας του κόμματος είναι ο γνωστός Πετράκος, που όχι μόνο "ηγείται" του κινήματος των αντιεμβολιαστών- μαζί με άλλους με παρόμοιες ψεκασμένες απόψεις- αλλά αρνείται ακόμα και αυτή την χρησιμότητα των μασκών και των μέτρων πρόληψης. Ουσιαστικά δηλαδή αρνείται ακόμα και αυτή την ύπαρξη της πανδημίας…

Πρόσφατα εξάλλου το ΕΣΡ επέβαλε πρόστιμο σε ραδιοφωνικούς σταθμούς της περιφέρειας επειδή αναμετέδωσαν την εκπομπή του Γιώργου Τράγκα, με fake news για τον κορονοϊό και τα εμβόλια. Ο πρώην δημοσιογράφος και νυν αρχηγός κόμματος υποστήριζε ότι υπάρχουν φάρμακα για τον ιό και τα κρύβουν, για να προωθήσουν τα εμβόλια.

Ο Γιώργος Τράγκας αρνείται ακόμα και ότι το κόμμα που έχει ιδρύσει είναι ακροδεξιό.

Τι έγραψε ο Γιώργος Τράγκας

Απολαμβάνω, λόγω πολύχρονης εμπειρίας και παλαιών αντισωμάτων, τη μοχθηρία, την τοξικότητα και τη χυδαία προπαγάνδα των ημερών μας. Κάπου διάβασα, ότι ο κ. Καμπουράκης είπε στο ραδιόφωνο, ότι αρρώστησε από τον COVID-19 "ο αρχηγός των αντιεμβολιαστών, πρώην δημοσιογράφος, που έχει κάνει κόμμα και έχει πάρει πολλούς στο λαιμό του".

Ο κ. Καμπουράκης, εξ’ όσων θυμάμαι, ήταν πάντα φανατικός υπέρμαχος των πολιτικών θέσεων των ΜΜΕ που εργαζόταν: Παλιά στο MEGA, τώρα στον ΣΚΑΪ. Παρά το γεγονός ότι δεν ετόλμησε να ψελλίσει το όνομά μου, παρά αρκέστηκε να με φωτογραφίσει (πρώην δημοσιογράφος, ιδρυτής κόμματος), προέβη σε συκοφαντικούς και αναληθείς ισχυρισμούς.

Είναι γνωστό ότι σε εκατοντάδες εκπομπές μου έχω ταχθεί υπέρ του συναινετικού εμβολιασμού και ουδέποτε έχω παροτρύνει ή έχω ενισχύσει την άποψη να μην πηγαίνουν οι συμπολίτες μου για εμβολιασμό. Υπάρχουν οι εκατοντάδες εκπομπές μου που θα συνοδεύσουν την αγωγή εναντίον του κ. Καμπουράκη και του "THE TOC”, που συστηματικά συκοφαντεί εμένα, ή το Κίνημα ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. Το γεγονός ότι δεν ανέφερε το όνομά μου, δεν πρόκειται να παίξει κανένα ρόλο στη βαρύτητα του αδικήματος.

Δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα μας είναι στην 70η θέση παγκοσμίως από πλευράς ελευθεριών του Τύπου. Δεν είναι συμπτωματικό ότι έρχονται αποστολές διεθνών ενώσεων, για να ερευνήσουν πως συμπεριφέρεται το καθεστώς του κ. Μητσοτάκη, πως χειραγωγεί τα Μέσα Ενημέρωσης, πως λειτούργησε η "λίστα Πέτσα" και πως ελέγχει τους δημοσιογράφους, οι οποίοι ως μαινόμενοι οπαδοί της Κου-Κλουξ-Κλαν, ζητωκραυγάζουν υπέρ όλων των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης.

Επίσης, ο κ. Καμπουράκης, προφανώς εξυπηρετώντας το Μαξίμου, ανέφερε ότι είμαι αρχηγός ενός Κινήματος με ακροδεξιές τάσεις. Προφανώς δεν γνωρίζει ούτε την καριέρα μου, ούτε το ρόλο μου στην αντιστασιακή "Βραδυνή" επί 21ης Απριλίου, ούτε ποιος έφτιαξε το ραδιόφωνο στο οποίο εργάζεται σήμερα.

Ο "καλός δημοσιογράφος" δεν έχει διαβάσει ούτε τις θέσεις του Κινήματος, ούτε έχει ασχοληθεί με το πρόγραμμά του, ούτε με τις απόψεις του, όπως θα είχε κάνει ένας σοβαρός Ευρωπαίος ή Αμερικανός συνάδελφος. Απλά και συστηματικά, εκτελώντας εντολές, απέκρυψε τη γένεσή του και απέφυγε να αναπτύξει τις θέσεις του, ή την αντιπολιτευτική κριτική του.

Όσον αφορά το "THE TOC” και την ιδιοκτησία του, θα ξεκαθαρίσουμε αν είναι συκοφαντικά όσα γράφει ή όχι, ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Όπως λέγαμε παλαιότερα… ραντεβού στην Ευελπίδων. Εκεί θα πρέπει να αποδείξει ποιοι είναι οι "αρνητές του ιού", προσκομίζοντας τις εκπομπές μου ή τα κείμενά μου.

αποκλειστική πηγή αναδημοσίευσης του άρθρου το thetoc.gr 

 

powered by social2s

Υποχρεωτικός εμβολιασμός άνω των 60: 9.000 νέα ραντεβού σε μία ημέρα

Αισιοδοξία επικρατεί στο κυβερνητικό επιτελείο για την αποτελεσματικότητα των νέων μέτρων που ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σχετικά με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των ατόμων άνω των 60 ετών. Σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικά 9.000 άτομα άνω των 60 ετών έσπευσαν να κλείσουν ραντεβού εμβολιασμού το τελευταίο 24ωρο, έναντι 2.600 που ήταν ο ημερήσιος μέσος όρος των τελευταίων ημερών.

Σημειώνεται ότι σε συνέχεια των χθεσινών ανακοινώσεων, ο πρωθυπουργός αναμένεται να μιλήσει σήμερα σχετικά με το θέμα του υποχρεωτικού εμβολιασμού, στη διάρκεια της συζήτησης επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Υγείας στη Βουλή.

Νωρίτερα σήμερα κατατέθηκε στο κοινοβούλιο η τροπολογία με την οποία ορίζεται πως έως την 16η Ιανουαρίου θα πρέπει να έχουν κάνει την πρώτη (ή τη μοναδική) δόση του εμβολίου κατά της Covid-19 όλοι οι πολίτες 60 ετών και άνω. Σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100 ευρώ μηνιαίως.

Η τροπολογία προβλέπει μείωση του προστίμου στο μισό σε ορισμένες περιπτώσεις, καθώς επίσης και εξαίρεση από τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για ορισμένες κατηγορίες πολιτών. 

naftemporiki.gr

powered by social2s

ΟΟΣΑ για Ελλάδα: Ανάπτυξη 6,7% το 2021 και 4,8% το 2022

Με ρυθμό 6,7% αναμένεται να «τρέξει»  η ελληνική οικονομία το 2021 και κατά 4,8% το 2022 εκτιμά ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Όπως σημειώνει για την Ελλάδα, καθοριστικό ρόλο για την ανάκαμψη αναμένεται να παίξουν η βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης μέσα από την ενίσχυση των εισοδημάτων και των επενδύσεων.

Ο Οργανισμός προβλέπει αύξηση των επενδύσεων κατά 14% φέτος, 17,3% το 2022 και 10,2% το 2023. Οι εξαγωγές θα ενισχυθούν κατά 14,2% το 2021, 13% το 2022 και 5,1% το 2023. Η ανεργία εκτιμάται ότι θα καταγράψει περαιτέρω μείωση στο 14,6% το 2021 από 16,3% πέρυσι, για να υποχωρήσει στο 12,9% το 2022 και στο 12,7% το 2023.

Ένας βασικός κίνδυνος, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, είναι η επιδείνωση της υγειονομικής κατάστασης η οποία μπορεί να οδηγήσει σε νέους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και να περιορίσει την ανάκαμψη του τουρισμού.

Ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι οι πληθωριστικές προσδοκίες αυξάνονται και από τα μέσα του 2021 κινούνται πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων ετών στη μεταποίηση, τις κατασκευές και το λιανικό εμπόριο, αλλά σημειώνει ότι οι αυξήσεις των τιμών είναι πιθανόν να περιορισθούν λόγω της χαμηλής παραγωγικής δυναμικότητας της οικονομίας. Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή εκτιμάται ότι το 2022  θα διαμορφωθεί στο 3,1% σε μέσα επίπεδα από 0,4% φέτος και ο δομικός πληθωρισμός - που δεν λαμβάνει υπόψη τις τιμές των τροφίμων, της ενέργειας, του αλκοόλ και του καπνού - να διαμορφωθεί στο 1,9% από -1,2%, αντίστοιχα.

Το δημοσιονομικό έλλειμμα εκτιμάται ότι θα μειωθεί από 9,6%/ΑΕΠ φέτος στο 4% το 2022. Όσον αφορά το δημόσιο χρέος, προβλέπεται φέτος να υποχωρήσει κάτω από το 200% του ΑΕΠ, στο 192% / ΑΕΠ για να μειωθεί εκ νέου το 2022 στο 180,6%/ΑΕΠ και στο 174,6%/ΑΕΠ το 2023.

Η κυβέρνηση θα αρχίσει να αποσύρει σταδιακά τα μέτρα στήριξης ενώ η κρατική στήριξη θα συνεχίσει - σε περιορισμένη έκταση - και το 2022 να στηρίζει τα εισοδήματα και την κατανάλωση, με περαιτέρω ώθηση να δίνεται από την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 2% από την αρχή του νέου έτους. Οι εξαγωγές θα ενισχυθούν από την ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης και του παγκόσμιου τουρισμού.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η εξελισσόμενη δημοσιονομική στήριξη μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της ανάκαμψης ενόψει και της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας. Συνιστά ενίσχυση των δημόσιων επενδύσεων για τη στήριξη της ανάπτυξης. «Η καλύτερη στόχευση μέτρων στήριξης, όπως οι μειώσεις ορισμένων συντελεστών ΦΠΑ για τομείς όπως η ψυχαγωγία, θα αύξανε τον αντίκτυπό τους. Η εστίαση της στήριξης σε ενεργά προγράμματα και κατάρτιση στην αγορά εργασίας, με βάση τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις στην επαγγελματική εκπαίδευση και την εφαρμογή σχεδίων για την αύξηση της ικανότητας της δημόσιας υπηρεσίας απασχόλησης και την προώθηση της κατάρτισης, θα βοηθούσε τους εργοδότες να προσλαμβάνουν εργαζομένους με τις απαραίτητες δεξιότητες». Η εφαρμογή μέτρων για την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα που ορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης , όπως η περαιτέρω πρόοδος στην ψηφιοποίηση των δημόσιων υπηρεσιών, είναι, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος και την επίτευξη της φιλόδοξης επέκτασης των δημοσίων επενδύσεων. Η βελτίωση της πρόσβασης στη χρηματοδότηση για επενδύσεις με την ολοκλήρωση των προσπαθειών για την αποκατάσταση της «υγείας» των τραπεζών θα ενισχύσει περαιτέρω τον αντίκτυπο του Σχεδίου Ανάκαμψης.

Παράλληλα, ο Οργανισμός κρίνει ότι η  εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την προσαρμογή και τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής, που ήδη πλήττει την Ελλάδα, θα είναι επιτακτική για τη διατήρηση της ανάπτυξης μακροπρόθεσμα.

powered by social2s

Κοντά στη λύση του μυστηρίου με την εγκατάλειψη του μωρού στο Αρχαιολογικό Μουσείο - Πού στρέφουν τις έρευνες οι Αρχές

Μέχρι να βρεθούν οι γονείς της μικρής θα φιλοξενηθεί στο ειδικό χώρο φιλοξενίας παιδιών που διαθέτει το Νοσοκομείο Παίδων στο Γουδί.

Κοντά στην λύση του μυστηρίου με το εγκαταλελειμμένο κοριτσάκι στο προαύλιο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου στην οδό Πατησίων, φαίνεται πως βρίσκονται οι Αρχές, καθώς έχουν επικεντρώσει τις έρευνες τους για την αναζήτηση των γονιών του σε συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας

Οι αστυνομικοί που έχουν αναλάβει την έρευνα για το κοριτσάκι, το οποίο είναι καλά στην υγεία του, φαίνεται πως αισιοδοξούν για την έκβαση της έρευνας, καθώς το 2 ετών κοριτσάκι μέσω διερμηνέα, κάτι έχει πει που είναι δυνατόν να βάλει τις έρευνες σε συγκεκριμένη κατεύθυνση.

        Σύμφωνα με πληροφορίες και με δεδομένο το γεγονός πως το παιδάκι έχει καταγωγή από την Αφρική, όπως διαπιστώθηκε και από το βιντεοληπτικό υλικό που έχουν στα χέρια τους οι Αστυνομικοί, στο οποίο απεικονίζεται ο πατέρας του παιδιού να το αφήνει με το καροτσάκι του έξω από το Μουσείο στην οδό Πατησίων, οι έρευνες πλέον έχουν συγκεκριμένο στόχο με συγκεκριμένες περιοχές.

        Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως πλέον οι αστυνομικοί έχουν επικεντρώσει τις έρευνες σε περιοχές της Κυψέλης και των Πατησίων, καθώς ενδείξεις που έχουν στα χέρια τους αλλά και μια πρώτη επαφή που είχε ο διερμηνέας με το 2 ετών κοριτσάκι, τους έδωσαν ενδείξεις που απομένει πια να μετατραπούν σε αποδείξεις για την ταυτότητα των γονιών της μικρής από την Αφρική. 

 

 

 

   Άλλωστε στις συγκεκριμένες περιοχές διαμένουν πολλοί μετανάστες από την Αφρική και για τον λόγο αυτό οι αστυνομικοί πραγματοποιούν έρευνες, στην κυριολεξία πόρτα πόρτα, προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες που είναι δυνατών να τους οδηγήσουν στους γονείς του μικρού κοριτσιού.

   Το κοριτσάκι ως γνωστόν ήταν περιποιημένο και καλά στην υγεία του, ενώ οι γονείς του πριν το εγκαταλείψουν το είχαν ντύσει καλά, του είχαν βάλει και μια κουβερτούλα στο καροτσάκι του αλλά κι ένα κουτί με πάνες. Το παιδάκι μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Παίδων όπου του έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις και διαπιστώθηκε πως είναι καλά στην υγεία του.

   Μέχρι να βρεθούν οι γονείς της μικρής θα φιλοξενηθεί στο ειδικό χώρο φιλοξενίας παιδιών που διαθέτει το Νοσοκομείο Παίδων στο Γουδί.

powered by social2s

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS-Μητσοτάκης: Πλήρης ένταξη οροθετικών ασθενών στην άυλη συνταγογράφηση

Συνάντηση με εκπροσώπους της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας είχε την Τρίτη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS, σήμερα 1η Δεκεμβρίου.

 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε την απόφαση της κυβέρνησης να νομοθετήσει την πλήρη ένταξη στην άυλη - ηλεκτρονική συνταγογράφηση των οροθετικών ασθενών που λαμβάνουν αντιρετροϊκή αγωγή και να δώσει τη δυνατότητα αναδοχής σε πολίτες που έχουν προσβληθεί από τον HIV ή από ηπατίτιδα Β και ακολουθούν συγκεκριμένη θεραπεία, στο πλαίσιο της πολιτικής για άρση όλων των διακρίσεων σε βάρος των οροθετικών και για τη διευκόλυνση της θεραπείας τους.

Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως η κυβέρνηση θα θεσμοθετήσει τον ρόλο των οργανωμένων συλλόγων που εκπροσωπούν ασθενείς όσον αφορά τη συνεργασία τους με την πολιτεία.

«Έχει και τη δική της ξεχωριστή σημειολογία το γεγονός ότι ψηφίζουμε σημαντικές ρυθμίσεις στη Βουλή. Η πρώτη είναι η δυνατότητα να έχουν δυνατότητα τεκνοθεσίας οι οροθετικοί συμπολίτες μας, εφόσον λαμβάνουν την κατάλληλη αγωγή, κάτι το οποίο μου έκανε πολλή εντύπωση ότι δεν είχε ήδη αντιμετωπιστεί. Όπως, βέβαια, και πολύ σημαντική είναι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση που θα ισχύει, πλέον, για όλους όσοι ακολουθούν αντιρετροϊκές θεραπείες. Είναι δύο παρεμβάσεις σημαντικές. Θα ψηφιστούν αύριο και αποτελούν μόνο μέρος ενός συνολικού σχεδίου αντιμετώπισης των ζητημάτων αυτών», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνάντησης.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως, παρά τα ιατρικά άλματα που έχουν επιτευχθεί για την αντιμετώπιση της ασθένειας, που την έχουν καταστήσει μία διαχειρίσιμη νόσο, «δυστυχώς αυτό που έχει μείνει ακόμα είναι αρκετά κατάλοιπα και αρκετά στερεότυπα από το παρελθόν. Είναι υποχρέωσή μας να τα σπάσουμε έτσι ώστε, εκτός από την πολύτιμη ιατρική φροντίδα και θεραπεία, να θεραπεύσουμε και τις κοινωνικές ουλές του στιγματισμού που ανήκουν σε μια άλλη εποχή. Τολμώ να πω σε έναν άλλο αιώνα».

 

 

 

Συνεργασία με την Κοινωνία των Πολιτών

Παράλληλα, αναγνωρίζοντας τον ουσιαστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Κοινωνία των Πολιτών στον σχεδιασμό πολιτικών υγείας με ανθρωποκεντρική προσέγγιση και στρατηγικό ορίζοντα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να καθιερώσει την Ένωση Ασθενών Ελλάδας ως Κοινωνικό Εταίρο.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιστεί η στενή συνεργασία της πολιτείας με τους πολίτες και θα προσδιοριστεί το νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει σε ανάλογους φορείς να συμβάλλουν στον σχεδιασμό, στη στήριξη και την αξιολόγηση των πολιτικών υγείας από τη σκοπιά της κοινωνίας, με στόχο την προάσπιση και την προαγωγή της δημόσιας υγείας.

«Το βασικό μήνυμα είναι ότι τα συμφέροντά μας είναι ευθυγραμμισμένα με την έννοια ότι ο ασθενής, ο πολίτης, πρέπει να είναι στο επίκεντρο σύγχρονων πολιτικών υγείας», είπε ο Πρωθυπουργός. «Σκοπός μας είναι να θεσμοθετήσουμε την Ένωση Ελλήνων Ασθενών ως επίσημο Κοινωνικό Εταίρο της πολιτείας σε θέματα υγείας. Θέλουμε ευαισθητοποιημένους ασθενείς, οι οποίοι να μπορούν να έχουν τον πρώτο λόγο για τα ζητήματα που τους αφορούν», συμπλήρωσε, προσθέτοντας ότι τα διδάγματα από την πανδημία μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμα για τη ριζική βελτίωση του ΕΣΥ, με τη βοήθεια των ίδιων των ασθενών.

«Καθώς αντιμετωπίζουμε ταυτόχρονα και τις μεγάλες προκλήσεις της πανδημίας είναι μια μοναδική ευκαιρία -όπως έχω πει πολλές φορές- να κάνουμε πολύ τολμηρές παρεμβάσεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ξεκινώντας από τη δημόσια υγεία και την πρόληψη, περνώντας στην πρωτοβάθμια φροντίδα, στο πώς θα κάνουμε τα νοσοκομεία μας καλύτερα, στο τι γίνεται αφού κάποιος ασθενής βγει από το νοσοκομείο. Και σε όλα αυτά σας θέλουμε συνεργάτες. Καθώς δεν νομίζω ότι υπάρχει πιο ουσιαστική παρέμβαση στον δημόσιο διάλογο από αυτήν κάποιου ο οποίος είναι προσωπικά ευαισθητοποιημένος για το πρόβλημά του», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ακόμα ότι οι πόροι που εξοικονομούνται από τη βελτίωση του συστήματος υγείας θα επενδυθούν ξανά στην Υγεία. «Σκοπός μας δεν είναι, μέσα από τον περιορισμό της σπατάλης και ενίοτε της διαφθοράς στην Υγεία, να στηρίξουμε συνολικά τη δημοσιονομική μας πολιτική. Ο σκοπός μας είναι να απελευθερώσουμε πόρους τους οποίους θα μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε για να χρηματοδοτήσουμε με υγιή, σωστό, τεχνοκρατικό και δίκαιο τρόπο το ίδιο το σύστημα υγείας», είπε.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, η πρώην Πρόεδρος και νυν Α’ Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, Κατερίνα Κουτσογιάννη και ο νέος Πρόεδρος της Ένωσης και Πρόεδρος του Συλλόγου Οροθετικών Ελλάδας «Θετική Φωνή», Νίκος Δέδες.

«Διαπιστώνουμε και με την επαφή μας με τον κ. Υπουργό ότι πραγματικά υπάρχει μία ιδιαίτερη ευαισθησία και θέλουμε να πιστεύουμε ότι η δική σας κυβέρνηση είναι αυτή που θα κάνει πράξη αυτό που πραγματικά οραματιζόμαστε όλοι, χρόνια τώρα. Που έχει να κάνει με το να λαμβάνεται υπόψη η θέση του ασθενή, η άποψη του ασθενή, στη λήψη αποφάσεων», είπε η κυρία Κουτσογιάννη.

«Για εμάς ήταν πολύ ευχάριστο όταν με τις δηλώσεις σας αναγνωρίσατε και διαπιστώσατε, κάτι το οποίο, φυσικά, σίγουρα το γνωρίζατε έτσι και αλλιώς, ότι η υγεία δεν είναι μία δαπάνη, είναι μια επένδυση και μια προϋπόθεση για την κοινωνική και την οικονομική ζωή. Οπότε, θεωρούμε ότι έχουμε να κερδίσουμε ως κοινωνία ένα στοίχημα, να έχουμε όσο το δυνατόν αποδοτικότερο Σύστημα Υγείας και δικαιότερο», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Δέδες.

Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας, που συγκροτήθηκε τον Μάιο του 2019 και πλέον αποτελείται από 65 συλλόγους και οργανώσεις ασθενών από ολόκληρη την Ελλάδα, ήδη εκπροσωπείται στο Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας και στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων Δημόσιας Υγείας.

Όπως δήλωσε κατά τη συνάντηση ο Υπουργός Υγείας, έχει δρομολογηθεί η εκπροσώπηση της Ένωσης και στον νέο κεντρικό φορέα προμηθειών υγείας (ΕΚΑΠΥ), που συγκροτείται με σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας. «Μπαίνετε και ως συνομιλητής στο κομμάτι της ΕΚΑΠΥ. Η ΕΚΑΠΥ είναι μέσα στον φορέα του επιστημονικού οργάνου που θα εισηγείται για τις προμήθειες του Υπουργείου Υγείας. Δίνεται μια δυνατότητα ως Ένωση να μπορείτε να έχετε λόγο και στις προδιαγραφές και σε όλη τη συζήτηση που γίνεται», είπε ο κ. Πλεύρης.

Ο εμβολιασμός προστατεύει τους συνανθρώπους μας

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης επισημάνθηκε επίσης η σημασία του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού, καθώς θωρακίζει τη δημόσια υγεία και προστατεύει τους πολίτες που πάσχουν από υποκείμενα ή χρόνια νοσήματα, με συνέπεια να είναι πιο ευάλωτοι.

«Την Πέμπτη που μας πέρασε είχαμε μια πολύ μεγάλη συνέντευξη Τύπου σε σχέση με τον εμβολιασμό. Αγκαλιάστηκε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Οι ίδιοι οι ασθενείς βγήκαν και έκαναν έκκληση στον κόσμο να εμβολιαστεί, γιατί εμείς είμαστε οι πρώτοι οι οποίοι βρισκόμαστε εκτεθειμένοι απέναντι στον ιό», σημείωσε η κα Κουτσογιάννη.

«Πρέπει να ευχαριστήσουμε την Ένωση Ασθενών Ελλάδος, είναι από τις λίγες οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών που έκαναν μία πολύ αξιόλογη καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού, η οποία είχε περιεχόμενο, είχε σωστά μηνύματα. Δυστυχώς, ενώ πολλοί μιλούν για καμπάνια και για προσπάθεια κινητοποίησης υπέρ του εμβολιασμού λίγοι το έπραξαν, και εσείς είσαστε μια από αυτές τις οργανώσεις», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος.

Ολόκληρη η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

«Χαίρομαι πολύ που σας υποδέχομαι, σήμερα, στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς αύριο είναι και η Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS. Και η δική μας γενιά στιγματίστηκε από τον ιό HIV ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη και άλλαξε τις συμπεριφορές της σε μία εποχή που το να μολυνθείς με τον ιό ισοδυναμούσε με την υπογραφή μίας συμβολαιογραφικής πράξης θανάτου, ουσιαστικά.

Όμως από τότε η επιστήμη έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου, στο βαθμό που σήμερα πια συζητάμε για ένα χρόνιο, ένα απολύτως διαχειρίσιμο νόσημα, υπό την προϋπόθεση ότι χορηγούνται οι σωστές θεραπείες.

Όμως, δυστυχώς, αυτό που έχει μείνει ακόμα είναι αρκετά κατάλοιπα και αρκετά στερεότυπα από το παρελθόν, τα οποία είναι υποχρέωσή μας να σπάσουμε έτσι ώστε, εκτός από την πολύτιμη ιατρική φροντίδα και θεραπεία να θεραπεύσουμε και τις κοινωνικές ουλές του στιγματισμού που ανήκουν σε μια άλλη εποχή. Τολμώ να πω σε έναν άλλο αιώνα.

Και χαίρομαι που έχουμε ένα εθνικό σχέδιο δράσης για τον HIV/AIDS, αλλά δεν περιμένουμε -όπως γνωρίζετε- την πλήρη υλοποίησή του μια και καλή. Προχωρούμε σε μια σειρά από ρυθμίσεις που νομίζω ότι έχουν ξεχωριστή σημασία για τους συμπολίτες μας οι οποίοι είναι οροθετικοί.

Και μάλιστα έχει, νομίζω, και τη δική της ξεχωριστή σημειολογία το γεγονός ότι αύριο ψηφίζουμε σημαντικές ρυθμίσεις στη Βουλή. Η πρώτη είναι η δυνατότητα να έχουν δυνατότητα τεκνοθεσίας οι οροθετικοί συμπολίτες μας, εφόσον λαμβάνουν την κατάλληλη αγωγή, κάτι το οποίο μου έκανε πολύ εντύπωση ότι δεν είχε ήδη αντιμετωπιστεί. Όπως, βέβαια, και πολύ σημαντική είναι η ηλεκτρονική συνταγογράφηση που θα ισχύει, πλέον, για όλους όσους ακολουθούν αντιρετροϊκές θεραπείες.

Είναι δύο παρεμβάσεις σημαντικές. Θα ψηφιστούν αύριο και αποτελούν μόνο μέρος ενός συνολικού σχεδίου αντιμετώπισης των ζητημάτων αυτών.

Αλλά χαίρομαι, επίσης, διότι συναντιόμαστε με έναν άνθρωπο τον οποίο δεν είχα γνωρίσει όταν για πρώτη φορά είχαμε συναντήσει τη «Θετική Φωνή», ο Νίκος Δέδες, ο οποίος τόσο σπουδαία δουλειά είχε κάνει και τόσο είχε ευαισθητοποιήσει και εμένα προσωπικά για πολλά από αυτά τα ζητήματα τα οποία τώρα έχω τη δυνατότητα -με τη σημερινή μου ιδιότητα- να μπορώ να αντιμετωπίζω.

Και θεωρώ πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι θα αναλάβει, πια, το τιμόνι της Ένωσης Ελλήνων Ασθενών. Να ευχαριστήσω την κα Κουτσογιάννη για όσα προσέφερε. Και είμαι σίγουρος ότι η συνεργασία μας θα γίνει από εδώ και στο εξής ακόμα πιο γόνιμη.

Σκοπός μας είναι να θεσμοθετήσουμε την Ένωση Ελλήνων Ασθενών ως επίσημο κοινωνικό εταίρο της πολιτείας σε θέματα υγείας. Θέλουμε ευαισθητοποιημένους ασθενείς, οι οποίοι να μπορούν να έχουν τον πρώτο λόγο για τα ζητήματα που τους αφορούν. Θέλουμε οι ασθενείς αυτοί να εκπροσωπούνται με έναν σοβαρό και υπεύθυνο τρόπο, μέσα από την κατάθεση προτάσεων. Έχω δει τις προτάσεις που έχετε καταθέσει, τις οποίες βρίσκω ποιοτικές, λογικές και εναρμονισμένες με την κατεύθυνση στην οποία κι εμείς θέλουμε να κινηθούμε.

Μάλιστα, τώρα, καθώς αντιμετωπίζουμε ταυτόχρονα και τις μεγάλες προκλήσεις της πανδημίας είναι μια μοναδική ευκαιρία -όπως έχω πει πολλές φορές- να κάνουμε πολύ τολμηρές παρεμβάσεις στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Ξεκινώντας από τη δημόσια υγεία και την πρόληψη, περνώντας στην πρωτοβάθμια φροντίδα, στο πώς θα κάνουμε τα νοσοκομεία μας καλύτερα. Στο τι γίνεται αφού κάποιος ασθενής βγει από το νοσοκομείο.

Και σε όλα αυτά σας θέλουμε συνεργάτες. Καθώς δεν νομίζω ότι υπάρχει πιο ουσιαστική παρέμβαση στον δημόσιο διάλογο από αυτήν κάποιου ο οποίος είναι προσωπικά ευαισθητοποιημένος για το πρόβλημά του.

Οπότε, καλώς ήρθατε».

 
powered by social2s

Βρήκαν €320.000 στο χρηματοκιβώτιο διοικητή AT που εμπλέκεται στο κύκλωμα με τα πλαστά διαβατήρια

Μία από τις μεγαλύτερες υποθέσεις που έχει χειριστεί μέχρι σήμερα η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων χαρακτηρίζεται η υπόθεση των παράνομων ελληνοποιήσεων από κύκλωμα επίορκων αστυνομικών, που εξιχνιάστηκε μετά από πολύμηνες έρευνες.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, εκτός από τις συλλήψεις που έχουν γίνει, βρέθηκαν 320.000 ευρώ στο χρηματοκιβώτιο διοικητή τμήματος Ασφαλείας στην Δυτική Αττική, ο οποίος θεωρείται από τα βασικά στελέχη του κυκλώματος.

Οι αστυνομικοί που εισέβαλαν χθες στο γραφείο του τον πίεσαν να τους το δείξει και το άνοιξαν με τροχό, καθώς ισχυρίστηκε ότι δεν θυμόταν τον συνδυασμό, ενώ για το ποσό ισχυρίστηκε ότι ήταν συγγενικού προσώπου του και το είχε εκεί για ασφάλεια.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, επισκέφθηκε το πρωί τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων προκειμένου να ενημερωθεί για την πορεία της δικογραφίας, ενώ σήμερα αναμένεται να γίνουν ανακοινώσεις.

Όπως αναφέρουν αστυνομικές πηγές, πρόκειται για μία ογκωδέστατη δικογραφία που περιλαμβάνει δεκάδες άτομα, εκ των οποίων τουλάχιστον 30 είναι αστυνομικοί.

Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί 20 άτομα, εκ των οποίων 10 είναι αστυνομικοί που υπηρετούν ως επί το πλείστον σε τμήματα ασφαλείας ή γραφεία διαβατηρίων κυρίως της Δυτικής Αττικής, αλλά έχουν γίνει έφοδοι και σε άλλα τμήματα της Αττικής. Στους υπόλοιπους συλληφθέντες συμπεριλαμβάνονται ένας δικηγόρος, δύο υπάλληλοι τοπικής αυτοδιοίκησης και οι άλλοι ιδιώτες.

powered by social2s

Υποχρεωτικός εμβολιασμός στους άνω των 60 ετών: Ποιοι εξαιρούνται

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία με την οποία ορίζεται πως έως την 16η Ιανουαρίου θα πρέπει να έχουν κάνει την πρώτη (ή τη μοναδική) δόση του εμβολίου κατά της Covid-19 όλοι οι πολίτες 60 ετών και άνω. Σε διαφορετική περίπτωση επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100 ευρώ μηνιαίως.

Η τροπολογία προβλέπει μείωση του προστίμου στο μισό σε ορισμένες περιπτώσεις, καθώς επίσης  και εξαίρεση από την υποχρεωτικότητα για ορισμένες κατηγορίες πολιτών. 

Ποιοι εξαιρούνται

Καθιερώνεται, για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, ο υποχρεωτικός εμβολιασμός κατά του κορωνοϊού COVID - 19 όλων των γεννημένων έως και την 31η.12.1961 φυσικών προσώπων που έχουν την κατοικία ή τη συνήθη διαμονή τους εντός της ελληνικής επικράτειας, με τις οριζόμενες εξαιρέσεις:

[α) όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα εκατόν ογδόντα (180) ημερών από τη νόσηση και

β) όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τον εμβολιασμό.

Ειδικότερα δεν υπέχουν υποχρέωση εμβολιασμού:

Τα άτομα αναπηρία που αδυνατούν να υποβληθούν σε διαδικασία του εμβολιασμού για αντικειμενικούς λόγους, που σχετίζονται με την πραγματική τους κατάσταση, ως συνέπεια των παθήσεών τους, όπως οι βαριές περιπτώσεις αυτισμού και επιληψίας, δύνανται να εξαιρούνται από την υποχρέωση εμβολιασμού, ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του θεράποντος ιατρού τους και κατόπιν έγκρισης από τις επιτροπές ανά υγειονομική περιφέρεια της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης. Δεν εμπίπτουν, επίσης, εψαρμογής του παρόντος οι κατηγορίες εργαζομένων που υποχρεούνται εμβολιασμό κατ’ εψαρμογή του άρθρου 206 του ν. 4820/2021 (Α’ 130).

Το πρόστιμο 

 Τα υπόχρεα πρόσωπα πρέπει να έχουν λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση έως και την 16η Ιανουαρίου 2022, με ολοκλήρωση του εμβολιαστικού κύκλου κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα,

-   η συμμόρφωση με την υποχρέωση εμβολιασμού αποδεικνύεται διαζευκτικά μέσω ψηφιακού πιστοποιητικού COVID - 19 της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) (ν. 4806/2021) ή βεβαίωσης εμβολιασμού του άρθρου 55 του ν. 4764/2020 ή βεβαίωσης νόσησης ή ισοδύναμου πιστοποιητικού ή βεβαίωσης τρίτης χώρας,

-   σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης εμβολιασμού επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους εκατό (100) ευρώ μηνιαίως, ενώ προβλέπεται απομείωση αυτού κατά το ήμισυ στις οριζόμενες περιπτώσεις,

-   για την επιβολή του προστίμου, διαβιβάζονται όλα τα αναγκαία προσωπικά δεδομένα από τον φορέα Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.Δ.Ι.Κ.Α.) στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για τον προσδιορισμό του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου των υπόχρεων φυσικών προσώπων, και στη συνέχεια στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), η οποία βεβαιώνει και εισπράττει αμελλητί το σχετικό πρόστιμο σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ, ν.δ.356/1974),
- οι πόροι που συγκεντρώνονται από την επιβολή των προστίμων αξιοποιούνται αποκλειστικά για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του κορωνοϊού COVID - 19.

Δείτε όλη την τροπολογία στο συννημένο έγγραφο (πάνω αριστερά). 

powered by social2s

Επίδομα θέρμανσης: Στις 10 Δεκεμβρίου τα πρώτα 90 εκατ. ευρώ σε περίπου 700.000 δικαιούχους

Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για την εκταμίευση των πρώτων περίπου 90 εκατ. ευρώ του επιδόματος θέρμανσης (το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 168 εκατ. ευρώ) σε σχεδόν 700.000 δικαιούχους που πρόλαβαν να υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myΘέρμανση» μέχρι και χθες. Η εκταμίευση των ποσών στους δικαιούχους έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στις 10 Δεκεμβρίου.

Βέβαια όσοι δεν πρόλαβαν τη χθεσινή προθεσμία δεν σημαίνει ότι δεν θα πάρουν επίδομα θέρμανσης εφόσον πληρούν τα νέα διευρυμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Απλά θα υποβάλλουν την αίτηση τους το επόμενο χρονικό διάστημα για να εισπράξουν το επίδομα που τους αναλογεί έως το τέλος του έτους ή λίγο αργότερα.

Όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Οικονομικών, όσοι έσπευσαν και υπέβαλλαν αίτηση μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και ανήκουν στους περσινούς δικαιούχους, στις 10 Δεκεμβρίου θα λάβουν ποσό ίσο με το περσινό. Το ποσό που θα λάβουν ως προκαταβολή θα αφαιρεθεί από τις αμέσως επόμενες καταβολές του επιδόματος. Όσον αφορά τους νέους δικαιούχους, μετά και τη διεύρυνση των κριτηρίων, και εφόσον έχουν ήδη τιμολογήσει τις προμήθειες τους θα λάβουν τα χρήματα που δικαιούνται έως το τέλος Δεκεμβρίου.

Οι πληρωμές του επιδόματος θέρμανσης θα πραγματοποιηθούν σε τέσσερις δόσεις ανάλογα με το χρόνο κατά τον οποίο καταχωρούνται τα τιμολόγια. Συγκεκριμένα, το επίδομα χορηγείται μετά από σχετική αίτηση που υποβάλλεται στην πλατφόρμα «myΘέρμανση» έως και την 15η Δεκεμβρίου 2021.

Για τα καύσιμα (υγραέριο, καυσόξυλα, βιομάζα- πέλετ, θερμική ενέργεια μέσω τηλεθέρμανσης) η καταβολή του επιδόματος γίνεται ανάλογα με την ημερομηνία καταχώρησης των παραστατικών με καταληκτική ημερομηνία την 15η Απριλίου 2022.

Πέρα από την προκαταβολή θα γίνουν άλλες τρεις πληρωμές ως εξής:

  • Έως την 30ή Δεκεμβρίου 2021 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 30ή Νοεμβρίου και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Δεκεμβρίου.
  • Έως την 28η Φεβρουαρίου 2022 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Ιανουαρίου 2022 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Φεβρουαρίου 2022.
  • Έως την 29η Απριλίου 2022 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Μαρτίου 2022 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Απριλίου 2022.

Ειδικά για το φυσικό αέριο θα καταχωρούνται έως την 31η Μαΐου 2022 δικαιολογητικά αγορών της περιόδου 1.10.2021 έως 31.03.2022 με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως την 16η Μαϊου 2022 και το αντίστοιχο ποσό επιδόματος θα καταβάλλεται έως την 15η Ιουνίου 2022.

Το κατώτατο ποσό του επιδόματος θέρμανσης φέτος διαμορφώνεται στα 100 ευρώ και το ανώτατο στα 750 ευρώ.

Εξαιρέσεις 

Από την χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης εξαιρούνται :

– Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη φορολογική δήλωση ως εξαρτώμενα μέλη.

– Τα φυσικά πρόσωπα, που δηλώνονται ότι φιλοξενούνται.

– Τα φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν περισσότερα των δύο (2) Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα ή ποσοστά συνιδιοκτησίας, επί Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, τα οποία (ποσοστά) αθροιζόμενα αντιστοιχούν σε περισσότερα των δύο (2) αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των ευρισκόμενων σε εθελούσια ακινησία. Δεν συνυπολογίζονται Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα ευρισκόμενα σε αναγκαστική ακινησία, η οποία αναφέρεται σε περιπτώσεις καταστροφής ή κλοπής.

– Τα φυσικά πρόσωπα για την επαγγελματική τους στέγη.

– Τα ιδρύματα, οι οργανισμοί και κάθε είδους νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα ή νομικές οντότητες.

– Οι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, οι οποίοι υποχρεούνται να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος στην Ελλάδα, καθώς και ο/η σύζυγος αυτών ή το μέρος συμφώνου συμβίωσης με αυτούς.

powered by social2s

Κορονοϊός: Άνω των 80 ετών οι περισσότεροι ανεμβολίαστοι – 2.746 θάνατοι μέσα σε δύο μήνες στους άνω των 65

Οι ηλικιωμένοι άνω των 80 ετών καταγράφουν το μεγαλύτερο ποσοστό ανεμβολίαστων σε σχέση με τις άλλες ηλικιακές ομάδες, από 60 ετών και πάνω που τους αφορά η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού. Οι πολίτες αυτοί διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο να νοσήσουν βαριά, να καταλήξουν στην Εντατική και να πεθάνουν από την Covid-19. Είναι χαρακτηριστικό ότι τους τελευταίους δύο μήνες έχουν χάσει τη ζωή τους 2.746 ασθενείς άνω των 65 ετών, αντιπροσωπεύοντας το 82% του συνόλου των θανάτων για το ίδιο διάστημα.

Σε ορισμένες περιοχές, τα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης για τους 60 ετών και πάνω είναι ιδιαίτερα χαμηλά, οδηγώντας σε νοσοκομεία γεμάτα. Αναλυτικά στοιχεία για την εμβολιαστική κάλυψη των πολιτών άνω των 60 ετών και στις 74 Περιφερειακές Ενότητες παρουσίασε αποκλειστικά ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής την Κυριακή 21 Νοεμβρίου (αφορούν στο διάστημα έως εκείνη την ημερομηνία), δείχνοντας ότι οι «σκληροί» δείκτες, που επιμένουν, θα ήταν σε πολύ καλύτερο σημείο εάν ο εμβολιασμός των κρίσιμων αυτών ηλικιών του πληθυσμού ήταν καθολικός, όπως συμβαίνει σε άλλες χώρες.

Τον τελευταίο μήνα (30/10 – 30/11) έχουν χάσει τη ζωή τους εξαιτίας του κορονοϊού 1.872 άτομα από 65 ετών και πάνω, αποτελώντας το 82,7% του συνόλου των θανάτων για τον τελευταίο μήνα (2263). Σε διάστημα δύο μηνών έχουν χάσει τη ζωή τους 2.746 ασθενείς άνω των 65 ετών, σε σύνολο 3.329 θανάτων (ποσοστό 82,4%). Από την αρχή της πανδημίας, η ηλικιακή ομάδα 65 ετών και πάνω αντιπροσωπεύει το 83,3% των θανάτων. Παράλληλα, από τους διασωληνωμένους ασθενείς έως και χθες το 49,4% αφορά σε άτομα άνω των 65 ετών και το 47,4% σε ασθενείς από 40 έως 64 ετών.

Υπό τα παραπάνω δεδομένα, γίνεται εύκολα κατανοητό γιατί οι επιστήμονες επιμένουν ότι το ποσοστό των εμβολιασμένων στις ηλικίες άνω των 60 ετών πρέπει να αγγίζει το 100%. Η ανάλυση των στοιχείων ανά πενταετία στον πληθυσμό αυτόν δείχνει ότι οι περισσότεροι ανεμβολίαστοι εντοπίζονται στους πολίτες από 80 ετών και πάνω, και δεύτεροι έρχονται οι πολίτες 60-64 ετών.

Πιο αναλυτικά, με βάση τα τελευταία ποσοστά συμμετοχής στην επιχείρηση «Ελευθερία» που δόθηκαν στη δημοσιότητα στις 15 Νοεμβρίου, και εάν υπολογίσει κανείς τον πληθυσμό σύμφωνα με αναθεωρημένα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. το 2020, συνολικά ανεμβολίαστοι από 60 ετών και πάνω είναι 55.3981 πολίτες (ο πρωθυπουργός χθες παρουσίασε ελαφρώς μικρότερο νούμερο λόγω διαφοράς στις ημερομηνίες αναφοράς των στοιχείων).

Από 60 έως 64 ετών ανεμβολίαστοι είναι 122.877 πολίτες, από 65 έως 69 ετών 91.351, από 70 έως 74 ετών 100.586, μεταξύ 75 και 79 ετών 53.589 και από 80 ετών και πάνω ανεμβολίαστοι είναι 185.578 πολίτες.

Η εμβολιαστική κάλυψη αυτών των ηλικιών, μάλιστα, καθορίζει την πίεση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οπως φαίνεται από τα στοιχεία που παρουσίασε ο «Ε.Τ.» της Κυριαής στις 21/11, στη Δυτική Αττική το ποσοστό πλήρως εμβολιασμένων για όλο τον πληθυσμό συνολικά ανέρχεται σε 45%, ενώ για τους άνω των 60 ετών σε 69%. Αντίστοιχα, στο Ρέθυμνο το ποσοστό πλήρως εμβολιασμένων συνολικά στον πληθυσμό είναι 57%, ενώ για τους κατοίκους άνω των 60 ετών το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 75%. Σε αυτές τις περιοχές, παρά το γεγονός ότι καταγράφονται πολλαπλά κρούσματα, δεν υπάρχει τόση ένταση του τέταρτου κύματος σε επίπεδο νοσηλειών, διασωληνώσεων και θανάτων.

Ιδιαίτερα φονικός αποδείχθηκε ο Νοέμβριος, καταγράφοντας συνολικά 2.219 θανάτους, με τον απολογισμό για κάθε μία ημέρα να είναι ιδιαίτερα βαρύς. Την ίδια στιγμή, ολοταχώς προς τους 700 οδεύουν οι διασωληνωμένοι ασθενείς, που έως χθες το μεσημέρι ανέρχονταν σε 664. Το 80,12% εξ αυτών είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι, και το 19,88% πλήρως εμβολιασμένοι. Ο ΕΟΔΥ χθες ανακοίνωσε 7.486 νέα κρούσματα, που αντιστοιχούν σε περισσότερους από 630.000 διαγνωστικούς ελέγχους, με τη θετικότητα να διαμορφώνεται στο 1,17%. Η διασπορά είναι μεγάλη σε όλη τη χώρα, με 2.200 νέα κρούσματα στην Αττική και 1.162 στη Θεσσαλονίκη.

ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 60 ΕΤΩΝ

(δεδομένα έως τις 15-11)

Ηλικιακή ομάδα Ανεμβολίαστοι
80 + ετών 185.578
75 – 79 ετών 5.3589
70 – 74 ετών 10.0586
65 – 69 ετών 91.351
60 – 64 ετών 12.2877
powered by social2s

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS: Οι δέκα χρονολογίες σταθμοί και το εμβόλιο που ακόμη αγνοείται

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS: Τον Ιούνιο του 1981, πριν από 40 χρόνια, εντοπίστηκαν στις ΗΠΑ τα πρώτα κρούσματα του AIDS, μιας άγνωστης μέχρι τότε ασθένειας.

Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν διανυθεί πολλά χιλιόμετρα στον μαραθώνιο αγώνα δρόμου προς την εξάλειψή του.

1981: πρώτος συναγερμός

Στις 5 Ιουνίου 1981 τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) ανακοίνωσαν τον εντοπισμό μιας σπάνιας πνευμονίας σε ομοφυλόφιλους στην Καλιφόρνια. Αυτά ήταν τα πρώτα κρούσματα του AIDS.

Τότε οι επιστήμονες αγνοούσαν εντελώς την ασθένεια αυτή, η οποία δεν είχε ακόμη όνομα. Οι υγειονομικές αρχές ανέφεραν την εμφάνιση «σπάνιων μολύνσεων» σε χρήστες ενδοφλέβιων ναρκωτικών (στα τέλη του 1981), σε αιμοφιλικούς που έκαναν μεταγγίσεις αίματος (στα μέσα του 1982) και σε Αϊτινούς που ζούσαν στις ΗΠΑ (στα μέσα του 1982).

Ο όρος AIDS (σύνδρομο επίκτητης ανοσολογικής ανεπάρκειας) εμφανίστηκε το 1982.

1983: ανακάλυψη του ιού
Τον Ιανουάριο του 1983 οι ερευνητές Φρανσουάζ Μπαρέ- Σινουσί και Ζαν – Κλοντ Σερμάν, μέλη της ομάδας του Λικ Μοντανιέ στο ινστιτούτο Παστέρ στο Παρίσι, ανακάλυψαν έναν νέο ιό τον οποίο ονόμασαν LAV, ο όποιος «ενδέχεται να συνδέεται με το AIDS».

Στις 23 Απριλίου 1984 ο Αμερικανός ειδικός στους ρετροϊούς Ρόμπερτ Γκάλο ανακοίνωσε ότι βρήκε «την πιθανή» αιτία του AIDS, έναν ρετροϊό που ονόμασε HTLV-III.

Οι δύο ιοί αποδείχθηκε ότι ήταν οι ίδιοι και το 1986 ονομάστηκαν HIV (ιός ανοσοεπάρκειας του ανθρώπου).

1987: πρώτη θεραπεία
Τον Μάρτιο του 1987 η πρώτη αντιρετροϊκή θεραπεία AZT εγκρίθηκε στις ΗΠΑ. Ήταν πολύ ακριβή και με σοβαρές παρενέργειες.

Στις 31 Μαρτίου υπεγράφη συμφωνία μεταξύ της Γαλλίας και των ΗΠΑ για να τερματιστεί η διαμάχη για την πατέντα της ανακάλυψης του HIV. Το 2008 η Μπαρέ- Σινουσί και ο Μοντανιέ τιμήθηκαν με το Νόμπελ Ιατρικής για την ανακάλυψή τους.

Αρχές της δεκαετίας του 1990: πέφτουν αστέρια
Ο Αμερικανός ηθοποιός Ροκ Χάντσον είναι το πρώτο διάσημο θύμα του AIDS τον Οκτώβριο του 1985. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 πολλά αστέρια πεθαίνουν λόγω της ασθένειας: ο Φρέντι Μέρκιουρι τον Νοέμβριο του 1991 και ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ τον Ιανουάριο του 1993.

O Freddy Mercury των Queen στη σκηνή στις 13 Ιουλίου του 1985 (AP Photo/Mark Allan)
Το 1994 το AIDS ήταν η πρώτη αιτία θανάτου για τους Αμερικανούς ηλικίας 25 με 44 ετών.

1995/96: συνδυασμένες θεραπείες
Τα χρόνια αυτά άρχισαν να χρησιμοποιούνται δύο νέου τύπου φάρμακα, αλλάζοντας την πορεία της νόσου: οι αναστολείς πρωτεάσης και οι μη νουκλεοσιδικοί αναστολείς της ανάστροφης μεταγραφάσης.

Αυτή ήταν η αρχή της χρήσης διάφορων αντιρετροϊκών φαρμάκων τα οποία αποδείχθηκαν πολύ αποτελεσματικά στην καταπολέμηση του ιού. Το 1996 στις ΗΠΑ για πρώτη φορά μειώνεται ο αριθμός των νεκρών από AIDS.

1999: 50 εκατομμύρια άνθρωποι
Έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) και της UNAIDS (η υπηρεσία του ΟΗΕ για το AIDS) που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο του 1999 εκτίμησε σε 50 εκατομμύρια τους ανθρώπους που είχαν προσβληθεί από τον ιό HIV από την αρχή της πανδημίας, από τους οποίους 16 εκατομμύρια πέθαναν. Η Αφρική ήταν η ήπειρος που είχε πληγεί περισσότερο, με 12,2 εκατομμύρια οροθετικούς.

2001: γενόσημα
Μετά τη συμφωνία που υπέγραψε το 2000 η UNAIDS με πέντε μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες για τη διανομή φθηνών φαρμάκων στις φτωχές χώρες, στις 13 Νοεμβρίου 2001 ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) υπέγραψε συμφωνία με την οποία επετράπη στις αναπτυσσόμενες χώρες να παράγουν γενόσημα.

2012: η πρώτη προληπτική θεραπεία
Στις 16 Ιουλίου 2012 εγκρίθηκε στις ΗΠΑ η πρώτη προληπτική θεραπεία με το αντιρετροϊκό κοκτέιλ Truvada. Έκτοτε, αυτού του είδους η θεραπεία αποδεικνύεται αποτελεσματική και έχει επιτρέψει σε άτομα υψηλού κινδύνου να προστατευθούν λαμβάνοντάς το προληπτικά.

2017: το 50% των ασθενών λαμβάνουν θεραπεία
Το 2017 για πρώτη φορά περισσότεροι από τους μισούς φορείς του HIV λαμβάνουν αντιρετροϊκή θεραπεία.

Σήμερα το ποσοστό αυτό πλησιάζει τα τρία τέταρτα: 27,5 εκατομμύρια άνθρωποι λαμβάνουν θεραπεία σε σύνολο 37,7 εκατομμυρίων φορέων, σύμφωνα με τη UNAIDS.

2020/21: οι επιπτώσεις της covid-19
Η πανδημία της Covid-19 έθεσε σε κίνδυνο τον στόχο της UNAIDS «να τερματιστεί το AIDS ως απειλή για τη δημόσια υγεία ως το 2030».

Η επιδημία εγείρει εξάλλου εμπόδια στην πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, στα διαγνωστικά τεστ και τη θεραπεία, γεγονός που καθυστερεί την εξάλειψη του AIDS, από το οποίο τα τελευταία 40 χρόνια έχουν πεθάνει 36,3 εκατομμύρια άνθρωποι.

Σειρά εμβολίων κατά της Covid-19 αναπτύχθηκαν μέσα σε λίγους μήνες, αλλά κανένα κατά του AIDS (σύνδρομο επίκτητης ανοσολογικής ανεπάρκειας) έπειτα από τόσα χρόνια ερευνών.

Η νόσος του AIDS εξακολουθεί να σκοτώνει
Κολοσσιαίες επενδύσεις, διαδικασίες fast track και καινοτόμες έρευνες που αναπτύσσονται εδώ και δεκαετίες, επέτρεψαν την ανάπτυξη πολλών εμβολίων κατά της covid το περασμένο έτος σε χρόνους ρεκόρ.

Ομως, ο πόλεμος κατά του AIDS δεν είχε την ίδια τύχη. Και παρά τις εντυπωσιακές προόδους που έχουν καταγραφεί στην αντιμετώπισής της, η νόσος σκοτώνει ακόμη: 680.000 άνθρωποι στον κόσμο το 2020.

Από τον εντοπισμό του AIDS το 1983, η έρευνα για το εμβόλιο κατά του ιού HIV που ως χαρακτηριστικό έχει την αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος δεν έχει τελεσφορήσει.

Ομως, ο ιός αυτός αποδεικνύεται από την φύση του ιδιαίτερα πολύπλοκος για να εξουδετερωθεί, τονίζουν οι ερευνητές.

Δεν είναι εφικτή η φυσική ανοσία
Ο HIV «προσβάλλει τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος» στο DNA των οποίων ενσωματώνει το γενετικό του υλικό, εξηγεί ο καθηγητής Olivier Schwartz, διευθυντής του τμήματος Ιολογίας και Ανοσίας του Ινστιτούτου Παστέρ.

Αυτή η ιδιότητα καθιστά δύσκολη τη στόχευσή του, διότι τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, όταν δεν βρίσκονται σε εγρήγορση, περνούν μακρές περιόδους σε λανθάνουσα κατάσταση, κατά τη διάρκεια των οποίων ο ιός κατορθώνει να περνά κάτω από τα ραντάρ.

Ετσι, ενώ μία πρώτη προσβολή από τον ιό SARS-CoV2 , από την οποία, στις περισσότερες περιπτώσεις ο οργανισμός αναρρώνει με φυσικό τρόπο, επιτρέπει την απόκτηση ανοσίας, δεν συμβαίνει το ίδιο με τον HIV.

Αδιάκοπες μεταλλάξεις
Η μεταβλητότητά του δεν έχει καμία σχέση με την μεταβλητότητα του SARS-CoV2 : «μεταλλάσσεται πολύ ευκολότερα», κατά συνέπεια, «είναι πιο δύσκολη η δημιουργία αντισωμάτων ευρέος φάσματος που θα είχαν την ικανότητα να μπλοκάρουν την μόλυνση», τονίζει οι καθηγητής Schwartz.

Άρα, «ξέρουμε να εμβολιάζουμε αρκετά γρήγορα κατά μίας παραλλαγής, αλλά όχι όταν ένας ιός μεταλλάσσεται υπερβολικά», λέει ο Nicolas Manel, διευθυντής ερευνών στο Inserm και διευθυντής ερευνητικής ομάδας στο Ινστιτούτο Μαρία Κιουρί.

Πρόσφατα, η δοκιμή εμβολίου στην υποσαχάρια Αφρική, το οποίο επρόκειτο να παράσχει προστασία απέναντι σε πολλές παραλλαγές του HIV, τερματίστηκε λόγω ανεπαρκούς αποτελεσματικότητας.

Κραυγαλέα έλλειψη επενδύσεων
Για την ανάπτυξη εμβολίου, θα πρέπει να γίνει μία «σημαντική επιλογή, αλλά η αγορά είναι σήμερα πολύ υποτονική για τις φαρμακευτικές εταιρείες. Υπάρχει κραυγαλέα έλλειψη επενδύσεων στον τομέα. Υπάρχουν πολλοί δραστήριοι ερευνητές, αλλά εργάζονται με στοιχειώδη μέσα», λέει ο Nicolas Manel.

Η ανάπτυξη εμβολίου είναι εκ προοιμίου ο μόνος τρόπος για την πλήρη εξάλειψη του ιού, με τον οποίο ζουν περί τα 38 εκατομμύρια στον κόσμο.

Πάντως για τη θεραπευτική αγωγή του AIDS «διαθέτουμε σήμερα μία ανοσολογική εργαλειοθήκη: μία τριπλή θεραπεία που έχει εκπληκτικά αποτελέσματα και φάρμακα που μπορούν να προλάβουν την νόσο», υπενθυμίζει ο Monsef Benkirane, διευθυντής έρευνας στο Ινστιτούτο Γενετικής του Ανθρώπου του CNRS.

Η ελπίδα από την τεχνολογία mRNA
Πολλές δεκάδες εμβόλια βρίσκονται υπό μελέτη. Το ένα από αυτά, της εταιρείας Moderna, βασίζεται στην τεχνολογία του αγγελιαφόρου του RNA (mRNA), στην οποία οφείλεται η επιτυχία του εμβολίου της κατά της Covid.

«Η χρησιμοποίηση αυτής της τεχνολογίας ανοίγει μία νέα ελπιδοφόρα πόρτα για τον ιό HIV», πιστεύει ο καθηγητής Gilles Pialoux, επικεφαλής της υπηρεσίας Λοιμωδών και Τροπικών Νόσων του νοσοκομείου Tenon και ειδικευμένος στο AIDS.

Ομως, τα οριστικά αποτελέσματα δεν θα είναι γνωστά πριν από πολλά ακόμη χρόνια.

«Ποτέ δεν έχουμε μάθει τόσα πολλά για το ανοσοποιητικό σύστημα όσο τα τελευταία χρόνια», λέει η Serawit Bruck-Landais, διευθύντρια επιστημονικών και ιατρικών προγραμμάτων του Sidaction. «Αλλά, από το σημείο αυτό μέχρι να πούμε ότι έχουμε την δυνατότητα να αναπτύξουμε γρήγορα ένα εμβόλιο, θα προτρέχαμε».

Η επιδημία της Covid είχε πολύ αρνητικές συνέπειες στην αντιμετώπιση του AIDS, διαταράσσοντας την πρόσβαση των ασθενών στα συστήματα υγείας, τα διαγνωστικά τεστ και τη θεραπεία σε πολλές χώρες, οι ερευνητές ελπίζουν ωστόσο ότι θα επιτρέψει επίσης να υπάρξει πρόοδος, και στον εμβολιαστικό τομέα.

«Ποτέ δεν έχουμε μιλήσει τόσο πολύ για την υγεία, για τις λοιμώδεις νόσους, για την αναγκαία συλλογική προσπάθεια στην αντιμετώπιση μίας παγκόσμιας πανδημίας», λέει η Serawit Bruck-Landais.

Πηγή: ΑΠΕ / ΜΠΕ, AFP, Associated Press

powered by social2s

8 ανατροπές στον νέο ΕΦΚΑ – Τι προβλέπει το νομοσχέδιο Χατζηδάκη

Νέο ΕΦΚΑ, με διευθυντικά στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα που θα έχουν και αρμοδιότητες διοικητή, αλλά και με 600 νέες προσλήψεις που θα βελτιώσουν τη λειτουργία του σε όλα τα επίπεδα, και κυρίως στην επιτάχυνση της απονομής συντάξεων, δημιουργεί ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης με το νομοσχέδιο που πήρε χθες το «πράσινο φως» από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Ο ΕΦΚΑ είναι πρωταθλητής με 48% στα παράπονα των πολιτών για το Δημόσιο, είπε ο κ. Χατζηδάκης, παρουσιάζοντας τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο.

Οι στόχοι της μεταρρύθμισης, πρόσθεσε, είναι ο ΕΦΚΑ να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών για ευρωπαϊκού επιπέδου εξυπηρέτηση και ταχεία απονομή των συντάξεων, να αποκτήσει περισσότερη ευελιξία και διοικητική αυτονομία για άμεση λήψη αποφάσεων και να γίνει πιο δίκαιος, επιβραβεύοντας πραγματικά τους καλούς υπαλλήλους και εντείνοντας τον έλεγχο σε όσους δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Τι αλλάζει

Στο επίκεντρο βρίσκονται 8 μεγάλες παρεμβάσεις, που είναι οι εξής:

1 Δίνεται η δυνατότητα να προσλαμβάνονται στον ΕΦΚΑ επιλεγμένα διευθυντικά στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα και από το Δημόσιο, με τριετείς συμβάσεις που θα ανανεώνονται για άλλα 3 έτη, δηλαδή συνολικής διάρκειας 6 ετών. Οι αμοιβές των στελεχών θα είναι λίγο υψηλότερες από αυτές που ισχύουν στο Δημόσιο, αλλά όχι τέτοιες που να προκαλούν, όπως ανέφερε ο υπουργός, και για το λόγο αυτόν θα εφαρμοστεί ειδικό σύστημα πρόσθετων ανταμοιβών εφόσον πιάνουν τους στόχους που θα τους ανατίθενται.

2 Προβλέπεται νέα διαδικασία ανάδειξης διοικητή και υποδιοικητών, με επιλογή του υπουργού Εργασίας και προηγούμενη γνωμοδότηση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Θα υπάρξει ανασχεδιασμός αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου με μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του Δ.Σ. στο διοικητή, τους υποδιοικητές και τους γενικούς διευθυντές.

3 Δρομολογούνται άμεσα 100 προσλήψεις έκτακτου προσωπικού με συμβάσεις 14 μηνών για την έκδοση των συντάξεων ενώ ξεκινούν διαδικασίες πρόσληψης 500 μόνιμων υπαλλήλων εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 (κυρίως από επιλαχόντες προηγούμενων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ) με προτεραιότητα τις ειδικότητες, Πληροφορικών και Π.Ε. Διοικητικού-Οικονομικού.

4 Καθιερώνεται πριμ παραγωγικότητας για τους υπαλλήλους βάσει στόχων που θα τίθενται ανά Γενική Διεύθυνση. Προβλέπεται επίσης καταβολή πριμ συνδεδεμένου και στους υπαλλήλους που εργάζονται στο τηλεφωνικό κέντρο 1555.

5 Συστήνεται Μονάδα Εσωτερικών Υποθέσεων για άμεση διερεύνηση των καταγγελιών των πολιτών με επικεφαλής πρώην ανώτερο δικαστικό (π.χ. αντιεισαγγελέας Αρείου Πάγου), που θα είναι επιφορτισμένη με την άμεση διερεύνηση καταγγελιών και αιτημάτων και τη διενέργεια αυτεπάγγελτων ελέγχων (π.χ. επί υπέρμετρων καθυστερήσεων) για υπαλλήλους. Ενδεικτικό είναι ότι εκκρεμεί η εξέταση 1.127 καταγγελιών για κακή εξυπηρέτηση ή/και υπερβολική καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων!

6 Προβλέπονται συντομότερες προθεσμίες για τη διενέργεια των πειθαρχικών διαδικασιών. Στην παρούσα φάση εκκρεμούν 115 έλεγχοι, εκ των οποίων οι 97 είναι ακόμα στα Πρωτοβάθμια Συμβούλια, με μέσο χρόνο ολοκλήρωσης τα 2 έτη. Με τη νέα διάταξη η άσκηση της πειθαρχικής δίωξης θα γίνεται σε 1 μήνα (αντί 3 μηνών) και θα ολοκληρώνεται σε ένα μήνα από την κλήση σε απολογία (αντί 2 μηνών).

7 Απλουστεύεται το σύστημα προμηθειών, ώστε οι αγορές αναλώσιμων ανταλλακτικών υλικών να γίνονται άμεσα και να μη χρειάζεται να συνεδριάζει ο ΕΦΚΑ για να εγκρίνει δαπάνες των 300 και 500 ευρώ (π.χ. για ανταλλακτικά Η/Υ, κλιματιστικών κ.λπ.). Η έγκριση για τη σκοπιμότητα ανάθεσης υπηρεσιών μηχανοργάνωσης, εργασιών συντήρησης κ.λπ. καταργείται.

8 Συστήνεται Εταιρία Ειδικού Σκοπού για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΕΦΚΑ. Ο φορέας διαθέτει 400 ακίνητα σε όλη τη χώρα, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ και τουλάχιστον το 20% -που αφορά ακίνητα μεγάλης αξίας- μένει τελείως αναξιοποίητο. Η εταιρία θα έχει τη δυνατότητα αξιοποίησης των καλών πρακτικών του ιδιωτικού τομέα για τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου ακινήτων που θα διαθέτει.

powered by social2s

Εμβόλιο: Τριπλασιάστηκαν τα ραντεβού μετά τα νέα μέτρα, για 1η δόση στους άνω των 60

Εμβόλιο:  Αύξηση παρουσιάζει ο ρυθμός με τον οποίο κλείνουν ραντεβού για τον εμβολιασμό με την 1η δόση, όσοι ανεμβολίαστοι συμπολίτες μας δεν το έχουν κάνει έως τώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εξαγγελίες από την κυβέρνηση για νέα μέτρα με φόντο την έξαρση κρουσμάτων κορονοϊού αλλά και την μετάλλαξη Όμικρον, έφερε κατακόρυφη αύξηση στα ραντεβού από τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας ειδικά σε όσους είναι άνω των 60.

Μέχρι σήμερα, κατά πληροφορίες, και με βάση τα στοιχεία για το τελευταίο δεκαήμερο ο ημερήσιος μέσος όρος για ραντεβού πρώτης δόσης του εμβολίου, για τους πολίτες άνω των 60 ήταν 2.600 ενώ την Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, ημέρα εξαγγελίας των νέων μέτρων, για την ίδια ηλικιακή ομάδα κλείστηκαν 6.000 ραντεβού.

Οι ανακοινώσεις Μητσοτάκη

Με βάση τις ανακοινώσεις του κ. Μητσοτάκη, οι ανεμβολίαστοι πολίτες άνω των 60 ετών θα πρέπει να έχουν κλείσει ραντεβού για την πρώτη δόση έως τις 16 Ιανουαρίου, έχοντας απόλυτη προτεραιότητα στο εθνικό σύστημα εμβολιασμών.

Για όσες και όσους δεν προσέλθουν τελικά, θα τους επιβάλλεται κάθε μήνα διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ, το οποίο θα βεβαιώνεται άμεσα από την ΑΑΔΕ και θα κατευθύνεται σε ειδικό ταμείο χρηματοδότησης των νοσοκομείων.

Το διοικητικό πρόστιμο «δεν είναι ποινή. Θα έλεγα ότι είναι ένα αντίτιμο υγείας. Ένα κίνητρο προφύλαξης, μια ώθηση ζωής, αλλά πιστεύω ότι είναι και μια πράξη δικαιοσύνης απέναντι στους πολύ περισσότερους εμβολιασμένους» υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, χαρακτηρίζοντας την απόφασή του «προστασία και όχι τιμωρία».

Επιχειρώντας ταυτόχρονα έναν απολογισμό της αντιμετώπισης του τέταρτου κύματος, ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι η Ελλάδα έθεσε κανόνες ελεγχόμενης πρόσβασης σε κλειστούς χώρους από τον Ιούλιο, όπως και πρώτη τον Οκτώβριο άνοιξε τη δυνατότητα τρίτης δόσης σε όλους τους ενήλικες, θέτοντας ως προϋπόθεση πλήρους εμβολιασμού για τους άνω των 60 τη χορήγηση της τρίτης δόσης.

powered by social2s

Nέα «έκρηξη» με 7.486 νέα κρούσματα, 88 θάνατοι, 664 διασωληνωμένοι

Tι αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ. 

ΟΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 7.486 νέα κρούσματα, παράλληλα σημειώθηκαν 88 θάνατοι το τελευταίο 24ωρο, ενώ οι διασωληνωμένοι στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας ανέρχονται σε 664. 

Στην Αττική εντοπίστηκαν 2.200 νέες μολύνσεις και 1.162 στη Θεσσαλονίκη. Υψηλά ήταν τα κρούσματα και στην Αχαΐα με 213 νέες μολύνσεις.

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 7.486, εκ των οποίων 3 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 938.903 (ημερήσια μεταβολή +0.8%), εκ των οποίων 50.6% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 105 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.712 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

 

 

 

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 88, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 18.157 θάνατοι.

 

 

 

Το 95.4% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 664 (60.1% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 80.3% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 532 (80.12%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 132 (19.88%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.514 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 394 (ημερήσια μεταβολή -5.06%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 464 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή Περιφερειακή Ενότητα: 

 

 

 

 

powered by social2s

Νέα μέτρα: Τι οδήγησε την κυβέρνηση στον υποχρεωτικό εμβολιασμό για τους άνω των 60 – Το παρασκήνιο της απόφασης

Λίγες ημέρες μετά το «μπλόκο» στους ανεμβολίαστους με νέους περιορισμούς, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εξήγγειλε νέα αυστηρότερα μέτρα που εισάγουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό με ποινή προστίμου σε όλους τους πολίτες άνω των 60 ετών.

Ηκυβέρνηση τις προηγούμενες ημέρες διαμήνυσε ότι αποκλείει την εφαρμογή ενός γενικού ή τοπικού lockdown, τη στιγμή που χώρες της Ευρώπης πριν ακόμα την εμφάνιση της μετάλλαξης Όμικρον, προχώρησαν σε οριζόντιους περιορισμούς και λήψη αυστηρότερων περιοριστικών μέτρων κατά του Covid-19. 

«Δεν είναι ποινή, είναι αντίτιμο υγείας», είπε χαρακτηριστικά ο Πρωθυπουργός και πρόσθεσε: «Δεν γίνεται σήμερα κάποιοι να στερούνται τις υπηρεσίες υγείας που έχουν ανάγκη επειδή κάποιοι αρνούνται να πράξουν το αυτονόητο».

Όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές, προηγήθηκε μια εκστρατεία ενημέρωσης για τη χρησιμότητα και την ασφάλεια των εμβολίων για να σωθούν ζωές από τη μάχη με την πανδημία. 

Παράλληλα, τα στοιχεία από τα νοσοκομεία δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των θανάτων από κορωνοϊό και συγκεκριμένα 9 στους 10 συμβαίνουν σε ηλικίες άνω των 60 ετών. Σε αυτές τις ηλικίες είναι και οι περισσότεροι εμβολιασμένοι. 

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, πέντε ήταν τα επιστημονικά και επιχειρησιακά δεδομένα που οδήγησαν την κυβέρνηση στην απόφαση της υποχρεωτικότητας.

Ειδικότερα:

-«9 στους 10 θανάτους από Covid αφορουν πολίτες άνω των 60 ετών

- 7 στους 10 διασωληνωμενους ασθενείς είναι άνω των 60 ετών

- 8 στους 10 διασωληνωμένους είναι ανεμβολίαστοι

- τον τελευταίο μήνα, η αύξηση των νέων ραντεβού στην πληθυσμιακή ομάδα άνω των 60 ετών είναι μόλις 3% έναντι 5-15% στις υπόλοιπες ηλικίες, ενώ ο κίνδυνος είναι αντιστρόφως ανάλογος για αυτή την ομάδα πληθυσμού.

- σε χώρες όπως η Πορτογαλία και η Δανία που έχουν πετύχει 99% εμβολιασμό σε αυτή την ομάδα η πίεση στο σύστημα υγείας και η απώλεια ζωών είναι έως 10 φορές μικρότερη από ό,τι στην Ελλάδα». 

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την σύγκριση της Ελλάδας με άλλες χώρες, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το ποσοστό των εμβολιασμένων πολιτών ηλικίας άνω των 60 χρόνων στην Πορτογαλία ανέρχεται στο εντυπωσιακό 99,5%. Από κοντά είναι και η Δανία με 99,1%, ενώ στη Σουηδία το ποσοστό φθάνει στο 93,1%. Την ίδια ώρα στην Ελλάδα οι εμβολιασμένοι μεταξύ των άνω των 60 ετών ανέρχονται στο 83% περίπου.

Eπιπλέον, ενόψει των γιορτών ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε επίσης ένα συμπληρωματικό μέτρο: τη διάθεση ενός δωρεάν self-test σε κάθε ενήλικο στο διάστημα από τις 6 έως τις 12 Δεκεμβρίου και από τις 3 έως τις 7 Ιανουαρίου ώστε να εντοπιστούν πιθανοί ασυμπτωματικοί φορείς του ιού. 

Έτσι, οι πολίτες άνω των 60 ετών θα πρέπει να έχουν κάνει το εμβόλιο ή να έχουν κλείσει ραντεβού μέχρι τις 16 Ιανουαρίου 2022. Γι' αυτό θα υπάρχει και προτεραιότητα στο να κλείνουν ραντεβού. 

Σημειώνεται ότι αυτοί που δεν έχουν εμβολιαστεί και είναι άνω των 60 ετών ανέρχονται σε 520.000. Αν δεν το κάνουν, θα τους επιβληθεί ένα μηνιαίο διοικητικό πρόστιμο ύψους 100 ευρώ, το οποίο κάθε μήνα μετά τις 16 Ιανουαρίου θα μπαίνει στην ΑΑΔΕ. 

Οι σχετικές ανακοινώσεις, είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, για την εξειδίκευση των μέτρων θα γίνουν αύριο από τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη.

powered by social2s