Η ατάκα της ημέρας

  • Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γυναικοκτονία - Συγκλονίζει ο πατέρας της 29χρονης: «Τη χτυπούσε με ένα σίδερο...»

Σοκ προκαλούν τα όσα είπε ο πατέρας της άτυχης μητέρας τριών παιδιών, που έχασε την ζωή της, μετά τον ξυλοδαρμό από τον σύζυγο της, στην Αλεξανδρούπολη. 

«Μας έλεγε ψέματα, έλεγε ότι έπεσε από την σκάλα. Τώρα μαθαίνουμε ότι την χτυπούσε με ένα σίδερο, ήρθε μια κοπέλα τώρα και μας είπε ότι χτυπούσε την γυναίκα του με ένα σίδερο», είπε ο πατέρας της άτυχης 29χρονης.

«Τέσσερα χρόνια είχα να δω την κόρη μου, δεν την άφηνε την κόρη μου να μας βλέπει. Εγώ δεν τον ήθελα για γαμπρό, γιατί έκανε χρήση ναρκωτικών», ανέφερε, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1.

Όπως επανέλαβε πολλές φορές, «μέχρι χθες έπαιζε θέατρο και έλεγε ότι έπεσε από την σκάλα. Την χτύπησε στις 10 η ώρα και την πήγε στο νοσοκομείο στις 4, αν την πήγαινε νωρίτερα ίσως να είχε σωθεί».

«Αν το έκανε αυτός, να τον κλείσουν μέσα, ζητάω Δικαιοσύνη», σημείωσε ο πατέρας της 29χρονης.

«Ήμουν υπό την επήρεια αλκοόλ, δεν θυμάμαι τίποτα» υποστηρίζει ο συζυγοκτόνος

Ο σύζυγος της 29χρονης στην Αλεξανδρούπολη υποστήριξε πως ήταν μεθυσμένος και δεν θυμάται πώς συνέβη το έγκλημα. 

Στον συζυγοκτόνο έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega ο 30χρονος ισχυρίζεται ότι βγήκε το Σάββατο το βράδυ, γύρισε στις 5 τα ξημερώματα της Κυριακής και ο τσακωμός έγινε περίπου στις 10:00.

Μετά από τον τσακωμό έφυγε από το σπίτι και γύρισε το μεσημέρι και τότε αναφέρει πως είδε ένα αιμάτωμα στο κεφάλι της 29χρονης και τη ρώτησε τι συμβαίνει.

Ο 30χρονος ισχυρίζεται επίσης ότι η σύζυγός του τού είπε ότι έπεσε από τις σκάλες, όμως η ιατροδικαστική εξέταση απέδειξε ότι ο θάνατος της άτυχης γυναίκας προκλήθηκε από ξυλοδαρμό και καταγράφηκε η 16η γυναικοκτονία στην Ελλάδα για φέτος.

powered by social2s

Επίδομα θέρμανσης: Τα πρώτα 55,5 εκατ. ευρώ σε 385.081 δικαιούχους

Στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς θα δουν έως σήμερα το βράδυ το επίδομα θέρμανσης 385.081 δικαιούχοι. Υπέβαλαν αίτηση στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ "myΘέρμανση" έως τις 30 Νοεμβρίου και ήταν δικαιούχοι του επιδόματος της περσινής χειμερινής περιόδου. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, η προκαταβολή ανέρχεται στο συνολικό ποσό των 55,5 εκατ. ευρώ.

Όσοι περσινοί δικαιούχοι «έχασαν» την προθεσμία της 30ής Νοεμβρίου για την υποβολή της αίτησης προκειμένου να ενταχθούν στη λίστα πληρωμής της 10ης Δεκεμβρίου, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν την αίτησή τους έως τις 15 Δεκεμβρίου για να πληρωθούν έως τις 30 Δεκεμβρίου υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν καταχωρίσει τα απαιτούμενα στοιχεία έως την ερχόμενη Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου.

Το επίδομα χορηγείται υπό τον όρο ότι ο δικαιούχος θα έχει πραγματοποιήσει αγορές των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων θέρμανσης ή θερμικής ενέργειας αξίας μεγαλύτερης ή ίσης με το διπλάσιο του επιδόματος από την 1η Οκτωβρίου 2021 έως και την 31η Μαρτίου 2022 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης από την 15η Οκτωβρίου 2021. Κατ’ εξαίρεση, για τα καυσόξυλα, το επίδομα χορηγείται υπό τον όρο οι αγορές να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2021 έως και την 31η Μαρτίου 2022. Σε περίπτωση που η αξία αγοράς υπολείπεται του ορίου αυτού, ο δικαιούχος λαμβάνει επίδομα ίσο με το ήμισυ (1/2) της αξίας των αγορών που πραγματοποίησε το ίδιο διάστημα.

Με βάση τον προγραμματισμό του  υπουργείου Οικονομικών:

  • Έως τις 30 Δεκεμβρίου οι περσινοί δικαιούχοι θα εξοφληθούν το συνολικό επίδομα που δικαιούνται φέτος, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν υποβάλει τα απαιτούμενα παραστατικά αγοράς έως τις 15 Δεκεμβρίου.
  • Έως τις 30 Δεκεμβρίου θα έχουν λάβει το επίδομα που τους αναλογεί και οι νέοι δικαιούχοι, μετά τη διεύρυνση των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων.

Το υπόλοιπο ποσό του επιδόματος θέρμανσης θα καταβληθεί:

  • Έως την 28η Φεβρουαρίου 2022 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Ιανουαρίου 2022 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Φεβρουαρίου 2022.
  • Έως την 29η Απριλίου 2022 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Μαρτίου 2022 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Απριλίου 2022.

Ειδικά για το φυσικό αέριο θα καταχωρούνται έως την 31η Μαΐου 2022 δικαιολογητικά αγορών της περιόδου 1.10.2021 έως 31.03.2022 με ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού πληρωμής έως την 16η Μαΐου 2022 και το αντίστοιχο ποσό επιδόματος θα καταβάλλεται έως την 15η Ιουνίου 2022.

Η επόμενη πληρωμή αναμένεται, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Α. 1243/2021 (ΦΕΚ 5298/Β/15-11-2021), στις 30 Δεκεμβρίου

powered by social2s

Κορωνοϊός: «Στο κόκκινο» η Αττική με 1.604 κρούσματα - 831 στη Θεσσαλονίκη

Παραμένει σε υψηλά επίπεδα το ιικό φορτίο στην Αττική, όπου σήμερα Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκαν 1.604 κρούσματα, από τα συνολικά 5.087 που ανακοίνωσε για όλη τη χώρα ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.

 

Στη Θεσσαλονίκη ιχνηλατίθηκαν 831 κρούσματα.

H κατανομή ανά Περιφερειακή Ενότητα των 5.087 έχει ως εξής:

ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 200

 

ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 101

ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 226

 

 

 

ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 464

ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 151

ΠΕΙΡΑΙΩΣ217

ΝΗΣΩΝ 35

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 831

ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ 1

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 89

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 210

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 72

ΑΡΚΑΔΙΑΣ 29

ΑΡΤΑΣ 27

ΑΧΑΪΑΣ 147

ΒΟΙΩΤΙΑΣ 57

ΓΡΕΒΕΝΩΝ 11

ΔΡΑΜΑΣ 35

ΕΒΡΟΥ 76

ΕΥΒΟΙΑΣ 78

ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 12

ΖΑΚΥΝΘΟΥ 10

ΗΛΕΙΑΣ 37

ΗΜΑΘΙΑΣ 62

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 137

ΘΑΣΟΥ 1

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 15

ΘΗΡΑΣ 2

ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 73

ΚΑΒΑΛΑΣ 48

ΚΑΛΥΜΝΟΥ 14

ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 43

ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 31

ΚΕΡΚΥΡΑΣ 47

ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 13

ΚΙΛΚΙΣ 45

ΚΟΖΑΝΗΣ 118

ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 59ΚΩ 10

ΛΑΚΩΝΙΑΣ 43

ΛΑΡΙΣΑΣ 89

ΛΑΣΙΘΙΟΥ 26

ΛΕΣΒΟΥ 74ΛΕΥΚΑΔΑΣ 14ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 91ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 44ΜΥΚΟΝΟΥ 5ΝΑΞΟΥ 4

ΞΑΝΘΗΣ 32

ΠΑΡΟΥ 1

ΠΕΛΛΑΣ 57

ΠΙΕΡΙΑΣ 64

ΠΡΕΒΕΖΑΣ 25

ΡΕΘΥΜΝΟΥ 47

ΡΟΔΟΠΗΣ 58

ΡΟΔΟΥ 45

ΣΑΜΟΥ 8

ΣΕΡΡΩΝ 127

ΣΥΡΟΥ 2

ΤΡΙΚΑΛΩΝ 33

ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 80

ΦΛΩΡΙΝΑΣ 47

ΦΩΚΙΔΑΣ 7

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 40

ΧΑΝΙΩΝ 62

ΧΙΟΥ 4

ΥΠΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ 106

Σήμερα, Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε πως τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 5.087, εκ των οποίων 12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 994.901 (ημερήσια μεταβολή +0.5%), εκ των οποίων 50.5% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 95 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.848 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 103, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 19.085 θάνατοι. Το 95.3% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 702 (58.8% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 79.9% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 566 (80.63%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 136 (19.37%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.600 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 376 (ημερήσια μεταβολή -12.35%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 417 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

powered by social2s

Κορωνοϊός: 5.087 νέα κρούσματα και 103 θάνατοι – Στους 702 οι διασωληνωμένοι

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ. 

Σε 5.087 ανέρχονται τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν 103 θάνατοι. Την ίδια ώρα, σε 702 ανέρχονται οι διασωληνωμένοι ασθενείς στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Στην Αττική εντοπίστηκαν 1.604 νέες μολύνσεις και στη Θεσσαλονίκη 831.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 5.087 , εκ των οποίων 12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 994.901 (ημερήσια μεταβολή +0.5%), εκ των οποίων 50.5% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 95 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.848 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

 

 

 

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 103, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 19.085 θάνατοι. Το 95.3% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

 

 

 

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 702 (58.8% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 79.9% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 566 (80.63%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 136 (19.37%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.600 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 376 (ημερήσια μεταβολή -12.35%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 417 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων ανά Περιφερειακή Ενότητα:

 

 

 

 

powered by social2s

Το ΔΣ της ΚΕΔΕ αποτίμησε τα αποτελέσματα της συνάντησης με τον Πρωθυπουργό και συγκαλεί Γ.Σ. το τελευταίο 10ήμερο Ιανουαρίου

Τα θέματα αιχμής το τέλος ταφής, τις αυξήσεις στα ενεργειακά τιμολόγια των δήμων και των ΔΕΥΑ, το ζήτημα του προσωπικού και τα οικονομικά των Δήμων

Τα αποτελέσματα της συνάντησης με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και οι επόμενες πρωτοβουλίες της ΚΕΔΕ για να δρομολογηθούν λύσεις στα καίρια ζητήματα που απασχολούν τους Δήμους αποτέλεσαν τα βασικά θέματα που απασχόλησαν τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ.

Πρώτος και καθοριστικός σταθμός των πρωτοβουλιών  είναι η σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης της ΚΕΔΕ που καθορίστηκε να γίνει το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου 2022, με αντικείμενο τα επείγοντα και κρίσιμα για τη βιωσιμότητα και τη λειτουργία των Δήμων ζητήματα, όπως το θέμα της επιβολής του τέλους ταφής απορριμμάτων, η οικονομική επιβάρυνση των δήμων από τις μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια της ενέργειας, η απόδοση στους Δήμους από τους παρόχους ενέργειας των χρημάτων από την είσπραξη των δημοτικών τελών,  το ζήτημα του προσωπικού, η συμμετοχή των Δήμων στον αναπτυξιακό σχεδιασμό και αξιοποίηση των χρηματοδοτικών προγραμμάτων.

Σε ότι αφορά τη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, «η αλήθεια είναι πως δεν φύγαμε ικανοποιημένοι», όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου, «γιατί ναι μεν επιβεβαιώσαμε όσες δεσμεύσεις είχαν γίνει στο πρόσφατο συνέδριό μας, αλλά δεν υπήρξαν νέες δεσμεύσεις για μια σειρά από κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τους Δήμους».

Στα θετικά της συνάντησης ο κ. Παπαστεργίου κατέγραψε την εκκίνηση της διαδικασίας για τις 1.000 προσλήψεις μηχανικών στους Δήμους, που κατά μέσο όρο αντιστοιχούν σε 3 μηχανικούς ανά Δήμο, αν και τα κενά και οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερα.

Επίσης θετική εξέλιξη υπήρξε η επιβεβαίωση για αύξηση των ΚΑΠ των Δήμων κατά 15% από 1.1.2023, η προώθηση της νομοθετικής ρύθμισης για την υποχρεωτική σύμφωνη γνώμη του δημάρχου για τις κατά παρέκκλιση της κινητικότητας  μετακινήσεις  δημοτικών υπαλλήλων, η λύση, που ήδη δρομολογήθηκε με τροπολογία, για τη διευκόλυνση πληρωμής των δόσεων  των δανείων  στο Ταμείο Παρακαταθηκών, καθώς και η ανακοίνωση για ειδικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας στους Δήμους, ύψους 200 εκ. ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ωστόσο  το ισχυρό αίτημα των Δήμων για αναβολή της επιβολής του τέλους ταφής των απορριμμάτων, μέχρι τη λήξη της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου συνάντησε την αντίθεση του Πρωθυπουργού, με την αιτιολογία ότι αποτελεί δέσμευση και όρο για την απορρόφηση των χρημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Θεωρώ πως το τέλος ταφής είναι ένα άδικο μέτρο. Ακόμη και αν αποτελεί συμβατική υποχρέωση της χώρας, δεν είναι οι Δήμοι και οι πολίτες αυτοί που ευθύνονται για τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση πολιτικών για την ανακύκλωση και τη διαχείριση των απορριμμάτων. Από ανάλυση των δεδομένων, προκύπτει ότι σε συντριπτικά ποσοστά, το ίδιο το κράτος με την διαχρονική αναποφασιστικότητά του ευθύνεται για τη μη προώθηση λύσεων. Εμείς προτείναμε την αναβολή του μέχρι το τέλος της προγραμματικής περιόδου, από την οποία χρηματοδοτούνται πάρα πολλές μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων και να επιβάλλεται από το 2023 και μετά. Δεν έγινε δεκτή η πρότασή μας. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κόστος, περίπου 200 εκ. ευρώ για την επόμενη διετία, το οποίο θα επωμιστούν οι δήμοι και θα αναγκαστούν να το μετακυλήσουν στους δημότες», τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ.

Το θέμα για την ΚΕΔΕ παραμένει ανοικτό και εκτός του ότι θα τεθεί στη Γενική Συνέλευση στα τέλη Ιανουαρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να διερευνηθεί και  η δυνατότητα δικαστικής προσβολής της επιβολής του.

Ένα επίσης σημαντικό ζήτημα που δεν υπήρξε καμία δέσμευση εκ μέρους της κυβέρνησης είναι οι μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια της ενέργειας, το οποίο εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει τους δήμους με πάνω από μισό δις ευρώ και που αναγκαστικά οι δήμοι θα οδηγηθούν  σε μεγάλες αυξήσεις των τιμολογίων ύδρευσης και ανταποδοτικών τελών.

«Δεν βλέπω, τόνισε ο κ. Παπαστεργίου,  πώς οι δήμοι μπορούν να απορροφήσουν από τη μεριά τους το αυξημένο κόστος, θα πρέπει να καταστεί σαφές και στην κυβέρνηση, ότι οι Δήμοι δεν μπορούν να απορροφήσουν αυτές τις διαφορές».

Το  Διοικητικό Συμβούλιο απασχόλησε και η μη απόδοση  στους δήμους από εταιρείες παρόχους  ενέργειας των χρημάτων που εισπράττουν για λογαριασμό των δήμων από δημοτικά τέλη.

Σήμερα πάρα πολλοί δήμοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις καθυστερήσεις από ορισμένους, όχι από όλους, τους παρόχους με την απόδοση των δημοτικών τελών.

Τι δεν πρέπει να γίνει; Δεν πρέπει να πάμε ξανά σε μία ιστορία τύπου Hellas Power –Energa, που να θυμίσω ότι χάσαμε πάρα πολλά λεφτά, κάποιοι δήμοι τα διεκδικούν, κάποιοι πήραμε, κάποιοι θα πάρουμε.  Σε κάθε περίπτωση το σύστημα αυτό όπως λειτουργεί δεν είναι σοβαρό, βιώσιμο και διάφανο», τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου.

Πρότεινε δε «να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση τέτοια που θα αναγκάζει τις εταιρείες – παρόχους να αποδίδουν τα χρήματα στους δήμους εντός του τριμήνου το αργότερο και δεύτερον, να υπάρξει μία ειδική κοινή  πλατφόρμα μέσω της οποίας θα μπορούμε ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουμε ποιοι λογαριασμοί έχουν πληρωθεί, ποιοι είναι σε διακανονισμό, ποια χρήματα πάνε στους δήμους και ποια στην ενέργεια. Να έχουμε δηλαδή μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι γίνεται».

Καθόλου ενθαρρυντικές δεν είναι και οι προβλέψεις του Κρατικού Προϋπολογισμού 2022, καθώς οι δήμοι το 2022 θα λάβουν 244 εκ. ευρώ λιγότερα από τον τακτικό προϋπολογισμό, σύμφωνα με τον εισηγητή και πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών των ΟΤΑ  Γιάννη Μουράτογλου.

Επίσης δεν υπάρχει πρόβλεψη στον προϋπολογισμό για έκτακτη επιχορήγηση των δήμων το 2022  για κάλυψη των δαπανών αντιμετώπισης της πανδημίας. Να σημειωθεί ότι για το 2021 αυξήθηκαν κατά 154 εκ. ευρώ οι δαπάνες των δήμων από ίδια έσοδα για την πανδημία, ενώ η έκτακτη επιχορήγηση που έλαβαν φέτος για το σύνολο των δαπανών αντιμετώπισης της ανέρχεται μέχρι σήμερα στα 101 εκ. ευρώ.

Τέλος με άλλη απόφασή του το ΔΣ της ΚΕΔΕ, ζητά την παράταση των συμβάσεων covid, αφού το πρόγραμμα της  κοινωφελούς εργασίας φαίνεται πως οδεύει για τη νέα χρονιά, αφήνοντας μεγάλα κενά στους Δήμους. Η παραμονή των συμβασιούχων που καλύπτουν ανάγκες για την πανδημία είναι επιβεβλημένη, αφού ήδη γνωρίζουν τα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί, ενώ σε μικρούς Δήμους ή νησιά, θα είναι δύσκολη η εξεύρεση συγκεκριμένων ειδικοτήτων αν χρειαστεί να προσληφθεί νέο προσωπικό.

 

powered by social2s

ΚΕΔΕ: Επιβεβλημένη η παράταση των συμβάσεων covid -19

Tο αίτημα για παράταση των συμβάσεων covid επαναφέρει η ΚΕΔΕ προς την κυβέρνηση. Με χθεσινή απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου ζητά να παραταθούν οι συμβάσεις των εργαζομένων στους δήμους με το ειδικό νομικό πλαίσιο της πανδημίας, έως και έξι μήνες.

Η παραμονή των εργαζομένων είναι επιτακτικότατη ανάγκη καθώς καλύπτουν  τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί λόγω της πανδημίας.

Επιβεβλημένη θεωρείται και η παραμονή των ίδιων  συμβασιούχων, αφού ήδη γνωρίζουν τα καθήκοντα που τους έχουν ανατεθεί, ενώ σε μικρούς δήμους ή νησιά, θα είναι δύσκολη η εξεύρεση συγκεκριμένων ειδικοτήτων αν χρειαστεί να προσληφθεί νέο προσωπικό.

Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, όταν έδωσε την προηγούμενη παράταση μέχρι 31/12, είχε διευκρινίσει αυτή ήταν  η τελευταία παράταση και ότι  δεν πρόκειται  να υπάρξει άλλη ανανέωση αυτών των συμβάσεων.

Ωστόσο η πανδημία είναι εδώ, καθημερινά καταγράφονται ρεκόρ κρουσμάτων και ο κορονοϊός δεν θα εξαφανιστεί στις 31 Δεκεμβρίου.

Συνεπώς το αίτημα των δημάρχων και η ίδια η πραγματικότητα υπαγορεύουν άλλη αντιμετώπιση εκ μέρους του υπουργείου Εσωτερικών.

powered by social2s

Σοκάρει η νέα γυναικοκτονία με θύμα 29χρονη: Ξυλοκοπήθηκε από τον σύζυγό της - Τι καταγγέλλουν οι γονείς της

Σοκ προκαλεί η νέα γυναικτονία, η 16η στη χώρα το 2021, με θύμα μια 29χρονη στην Αλεξανδρούπολη.

Συγκεκριμένα, όπως μετέδωσε το ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ η γυναίκα οδηγήθηκε βαριά τραυματισμένη στο νοσοκομείο της πόλης έχοντας υποστεί ξυλοδαρμό από τον σύζυγό της.

Πρόκειται για μία μητέρα τριών παιδιών από την περιοχή της Άβαντος, η οποία στις 5 Δεκεμβρίου επισκέφτηκε εσπευσμένα το τμήμα επειγόντων του πανεπιστημιακού γενικού νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης με τον σύζυγό της, λέγοντας ότι έπεσε από σκάλα, σύμφωνα με το thrakinea.gr.  Οι γιατροί άμεσα έκαναν εισαγωγή όπου και διαπίστωσαν ότι είχε ρήξη σπλήνας και ήπατος.

Η 29χρονη υποβλήθηκε σε τέσσερα χειρουργεία, ενώ λόγω του ότι εντοπίστηκε θετική και στον κορωνοϊό νοσηλευόταν στη ΜΕΘ κορωνοϊού. Το βράδυ της Πέμπτης άφησε την τελευταία της πνοή. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά τη διάρκεια της νοσηλείας και συγκεκριμένα στις 8 Δεκεμβρίου, οι γονείς της προχώρησαν σε καταγγελία για πρόκληση σωματικών βλαβών από τον σύζυγό της, ο οποίος κατά τη μεταφορά της στο νοσοκομείο είχε αποδώσει τον τραυματισμό της σε πτώση από σκάλα. Από την ιατροδικαστική έκθεση που ακολούθησε της καταγγελίας και ενώ η νεαρή μητέρα νοσηλευόταν στη ΜΕΘ, προέκυψε ότι οι πολλαπλές κακώσεις που έφερε σε διάφορα σημεία του σώματος, η σύνθλιψη του ύπατος και η ρήξη σπλήνας, δεν είναι συμβατές με πτώση από σκάλα αλλά συνάδουν με ξυλοδαρμό.

Οπως μετέδωσε η ΕΡΤ, ο σύζυγός της αναζητείται από την αστυνομία. 

Σημειώνεται ότι η νεκροψία νεκροτομή θα διενεργηθεί στις αρχές τις επόμενης εβδομάδας, χρόνος που υπαγορεύεται από το πρωτόκολλο ασφαλείας του νοσοκομείου για τις περιπτώσεις ασθενών Covid, προκειμένου να μειωθεί το ιικό φορτίο που φέρουν.

powered by social2s

Έγκλημα στη Γλυφάδα: Στον εισαγγελέα ο 51χρονος που σκότωσε τον σύντροφο της μητέρας του

Στον εισαγγελέα οδηγείται σήμερα, Παρασκευή, ο 51χρονος που δολοφόνησε τον 66χρονο σύντροφο της μητέρας του στη Γλυφάδα.

 

Τα πρώτα λόγια του, στους αστυνομικούς φέρεται να ήταν: «Ήμουν αποφασισμένος να τον σκοτώσω. Ήξερα την ώρα που έρχεται στη δουλειά και του είχα στήσει καρτέρι. Με είχαν αφήσει έξω από την περιουσία που είχαμε αποκτήσει».

Στις εικόνες που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας, και δημοσιοποίησε το Mega, διακρίνεται ο δράστης που είχε στήσει καρτέρι στο ηλικιωμένο θύμα έξω από το κατάστημα της μητέρας του στην περιοχή, στη συμβολή των οδών Βερελή και Βορείου Ηπείρου

Όταν το θύμα βγαίνει από το αυτοκίνητό του και κατευθύνεται προς το κατάστημα, ο δράστης του επιτίθεται με στρατιωτικού τύπου μαχαίρι και τον κατακρεουργεί με αλλεπάλληλα μαχαιρώματα στην κοιλιά.

Οι απεγνωσμένες φωνές του για βοήθεια εκείνα τα δραματικά δευτερόλεπτα δεν ήταν αρκετές για να σωθεί η ζωή του. Το θύμα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Βούλας ωστόσο ήταν ήδη αργά.

Όπως έχει καταγραφεί στο βίντεο ντοκουμέντο ο δράστης επιτέθηκε δυο φόρες στο θύμα και τον μαχαίρωνε συνολικά 40 δευτερόλεπτα

 

Αμέσως μετά τη δολοφονία, ο 51χρονος παραδόθηκε στην Αστυνομία και ισχυρίστηκε ότι σκότωσε τον σύντροφο της μητέρας του, λόγω διαφορών που είχε μαζί του.

 

powered by social2s

Καλλιθέα: 50χρονος παρενόχλησε ανήλικη σε λεωφορείο - Τον ακινητοποίησαν οι επιβάτες

Απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε σε λεωφορείο της γραμμής 040 στην Καλλιθέα το απόγευμα της Πέμπτης, καθώς μια ανήλικη μαθήτρια δέχτηκε σεξουαλική παρενόχληση από 50χρονο από τη Νιγηρία.

 

Όταν η 17χρονη επιβιβάσθηκε στο λεωφορείο άρχισε κατάλαβε ότι την κοιτά επίμονα ένας 50χρονος συνεπιβάτης.

Ενοχλήθηκε και έκατσε στο πίσω μέρος του λεωφορείου δίπλα σε παράθυρο και τοποθέτησε την τσάντα επάνω στα πόδια της.

Ο 50χρονος την ακολούθησε, πήγε και κάθισε δίπλα της, ενώ είχε καλυμμένα τα χέρια του με μια μπλούζα. Σύμφωνα με την 17χρονη, ξαφνικά ένιωσε ένα άγγιγμα στο δεξί της πόδι κοντά στα γεννητικά της όργανα.

Αρχικά πίστεψε ότι το άγγιγμα που αισθανόταν ήταν από την επαφή με την τσάντα της την οποία είχε επάνω στα πόδια της. Ωστόσο, μόλις σήκωσε την τσάντα της είδε το χέρι του πάνω της να την θωπεύει.

Σοκαρισμένη η μαθήτρια άρχισε να φωνάζει. Όταν ο οδηγός άνοιξε τις πόρτες για να αποβιβασθούν επιβάτες ο δράστης επιχείρησε να διαφύγει, δεν τα κατάφερε όμως και οι υπόλοιποι επιβάτες κατάφεραν να τον ακινητοποιήσουν.

Η 17χρονη στην συνέχεια ειδοποίησε την μητέρα της, το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε, ενώ πολίτες ειδοποίησαν την Αστυνομία.

Αστυνομικοί της Άμεσης Δράσης έσπευσαν στο σημείο, συνέλαβαν τον 50χρονο Νιγηριανό και τον οδήγησαν στο Τμήμα Ασφαλείας Καλλιθέας.

 

Λίγη ώρα μετά η 17χρονη κοπέλα συνοδευόμενη από την μητέρα της μετέβη και η ίδια στο τμήμα όπου ζήτησε την ποινική του δίωξη.

Σε βάρος του 50χρονου σχηματίσθηκε δικογραφία για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και θα δικασθεί στο Αυτόφωρο.

powered by social2s

Νέο επικουρικό: Μεγαλύτερες συντάξεις και κουμπαράς για 40.000 νέους εργαζομένους [πίνακας & παραδείγματα]

Ατομικό κουμπαρά εισφορών για τη μελλοντική τους σύνταξη «ανοίγουν» οι πρώτοι 40.000 νέοι εργαζόμενοι που θα ασφαλιστούν από την 1η/1/2022 στο νεοσύστατο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).

Το νέο επικουρικό θα λειτουργεί αμιγώς με το κεφαλαιοποιητικό σύστημα, που σημαίνει ότι όσοι ασφαλίζονται σε αυτό θα πάρουν σύνταξη από τις δικές τους εισφορές, τις οποίες θα διαχειρίζονται οι ίδιοι επιλέγοντας αν θα τις επενδύσουν ή αν θα τις αφήσουν στον τόκο.

Σε κάθε περίπτωση όμως, δηλαδή ακόμη και αν οι εισφορές αξιοποιηθούν σε χαμηλού έως μηδενικού ρίσκου επενδύσεις, οι επικουρικές του νέου συστήματος θα είναι υψηλότερες από αυτές που θα πάρουν όσοι μείνουν στο σημερινό σύστημα.

Το 2022 είναι η πρώτη χρονιά εφαρμογής και όπως εκτιμούν αρμόδια στελέχη του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, θα ενταχθούν στο ΤΕΚΑ περίπου 40.000 νεοεισερχόμενοι στην εργασία και στην ασφάλιση. Στο μακρινό 2060 θα έχει πάνω από 1,6 εκατ. ασφαλισμένους, περισσότερους δηλαδή από όσους είναι σήμερα στο υφιστάμενο διανεμητικό σύστημα επικουρικής ασφάλισης. Το σημερινό επικουρικό (ΕΦΚΑ-ΕΤΕΑΕΠ) θα παραμείνει σε λειτουργία και θα συντηρείται με τις εισφορές των παλαιών ασφαλισμένων. Το έλλειμμα, δε, που θα προκύπτει κάθε χρόνο, καθώς οι νέοι θα πηγαίνουν στο ΤΕΚΑ, θα καλύπτεται από τον Προϋπολογισμό. Για το 2022, ο Προϋπολογισμός θα διαθέσει 36 εκατ. ευρώ για να αναπληρωθούν οι εισφορές που θα μετακινηθούν στο νέο Ταμείο. Το 2035 θα χρειαστεί πρόσθετη χρηματοδότηση 0,32% του ΑΕΠ (περί τα 500 εκατ. ευρώ σε σημερινές τιμές) ενώ ως το 2060 θα χρειαστεί 1,07% του ΑΕΠ (περί τα 1,8 δισ. ευρώ σε σημερινές τιμές).

Τους βασικούς άξονες του νέου Ταμείου παρουσίασαν χθες, σε ειδική ενημέρωση των διαπιστευμένων δημοσιογράφων του υπουργείου, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, με την πρόεδρο της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του Ταμείου και γεν. γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης, Παυλίνα Καρασιώτου, και τον υποδιοικητή του ΕΦΚΑ και μέλος της προσωρινής διοίκησης του ΤΕΚΑ, Αλέξανδρο Βαρβέρη.

Στο νέο Ταμείο έχουν προβλεφθεί δύο εγγυήσεις που δεν υπάρχουν στο σημερινό διανεμητικό σύστημα επικουρικής ασφάλισης και είναι οι εξής:

  1. Να καταβάλλεται μια κατώτατη σύνταξη σε ειδικές κατηγορίες, αναπηρίας ή θανάτου, που θα είναι ίση με την επικουρική που θα αντιστοιχούσε σε 15 έτη ασφάλισης με τις εισφορές του εκάστοτε κατώτατου μισθού. Αν και δεν αναφέρθηκε ποιο θα είναι το ελάχιστο ποσό σε αυτές τις περιπτώσεις, λόγω τεχνικών παραμέτρων που θα πρέπει να εξεταστούν, εντούτοις με έναν πρώτο υπολογισμό προκύπτει ότι η ελάχιστη αυτή σύνταξη δεν θα ξεπερνά τα 60 με 80 ευρώ το μήνα.
  2. Να μην παίρνει κανείς ασφαλισμένος επικουρική σύνταξη χαμηλότερη από τις εισφορές που πλήρωσε, συν την εξέλιξη του πληθωρισμού. Αυτό σημαίνει ότι οι αρνητικές αποδόσεις δεν θα μειώνουν την επικουρική σύνταξη. Αν, για παράδειγμα, οι εισφορές βγάζουν σύνταξη 150 ευρώ αλλά οι επενδύσεις οδηγούν σε αρνητική μεταβολή με μείωση της σύνταξης κάτω από το επίπεδο των εισφορών, δηλαδή κάτω από τα 150 ευρώ, ο ασφαλισμένος θα πληρώνεται την εγγυημένη σύνταξη βάσει των εισφορών του, δηλαδή τα 150 ευρώ το μήνα.

Οι δύο αυτές εγγυήσεις προβλέπεται να παρέχονται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Στις περιπτώσεις, δε, που δεν θεμελιώνεται δικαίωμα συνταξιοδότησης, αλλά έχουν πληρωθεί εισφορές στο ΤΕΚΑ (π.χ. ασφάλιση για λιγότερα από 15 έτη), τότε οι εισφορές θα επιστρέφονται στους ασφαλισμένους.

Η πλήρης λειτουργία του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης θα εξελιχθεί σε τρεις φάσεις:

  • Στην πρώτη φάση, που ξεκινά από 1ης/1/2022, οι εισφορές των ασφαλισμένων θα τοποθετηθούν στο Κοινό Κεφάλαιο της Τραπέζης της Ελλάδος, όπου συγκεντρώνονται τα ρευστά αποθεματικά όλων των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης. Ο τόκος σε αυτές τις καταθέσεις είναι 1,5%.
  • Στη δεύτερη φάση, για τα έτη 2023-2024, το ΤΕΚΑ θα διαθέτει στους ασφαλισμένους του τη βασική («στάνταρ») επενδυτική επιλογή που θα είναι χαμηλού ρίσκου και ο κάθε ασφαλισμένος θα αποκτήσει επενδυτικό προφίλ.
  • Στην τρίτη φάση, που ξεκινά από το 2025, οι ασφαλισμένοι θα επιλέγουν πλέον ατομικό επενδυτικό πακέτο με ελάχιστο χρόνο παραμονής σε αυτό για μια τριετία. Τα χαρτοφυλάκια των ασφαλισμένων θα διαφοροποιούνται στο επίπεδο ρίσκου ανάλογα με την ηλικία τους. Ταυτόχρονα θα προσφερθούν και άλλα κατάλληλα διαμορφωμένα συνταξιοδοτικά/επενδυτικά προϊόντα διαβαθμισμένου ρίσκου για εκείνους τους ασφαλισμένους που επιθυμούν να επιλέγουν και να ρυθμίζουν μόνοι τους το επίπεδο κινδύνου των συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεών τους. Παράλληλα, το Ταμείο θα συστήσει τη δική του Επενδυτική Επιτροπή.

 Στο ΤΕΚΑ ασφαλίζονται υποχρεωτικά από 1ης/1/2022 όλοι όσοι μπαίνουν στην αγορά εργασίας για πρώτη φορά (ανεξαρτήτως ηλικίας), εφόσον απασχολούνται σε κλάδο για τον οποίο υπάρχει υποχρεωτικότητα επικουρικής ασφάλισης. Αφορά, δηλαδή, μισθωτούς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μηχανικούς και δικηγόρους που θα εργαστούν και θα ασφαλιστούν για πρώτη φορά.

Από 1ης/1/2023 θα μπορούν να επιλέξουν το ΤΕΚΑ προαιρετικά και όσοι είναι γεννημένοι μετά την 1η/1/1987 (έως 35 ετών) και είναι ήδη ασφαλισμένοι στα υπάρχοντα επικουρικά ταμεία του ΕΤΕΑΕΠ. Απαξ και ενταχθούν στο ΤΕΚΑ, δεν θα μπορούν να επιστρέψουν στο παλιό τους Ταμείο.

Επίσης θα μπορούν να ασφαλιστούν και εργαζόμενοι που απασχολούνται σε κλάδους για τους οποίους δεν υπάρχει υποχρέωση υπαγωγής στην επικουρική ασφάλιση (π.χ. ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι υγειονομικοί) και οι οποίοι διατηρούν το δικαίωμα ένταξης στο ΤΕΚΑ μέχρι να συμπληρώσουν το 35ο έτος της ηλικίας τους.

Οι εισφορές διαμορφώνεται σε ποσοστό 3,25% για τον εργοδότη και 3,25% για τον εργαζόμενο μέχρι και τον Μάιο του 2022, και σε 3% για τον καθένα εφεξής. Για τους αυτοαπασχολούμενους (νέους έως 5 έτη ασφάλισης) υπάρχουν τρεις κατηγορίες, με ποσά 39, 47 και 56 ευρώ το μήνα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

Σύμφωνα με τους πίνακες του υπουργείου, βάσει της αναλογιστικής μελέτης:

  • Για σύνταξη με 15ετία το 2050 σε ηλικία 64 ετών, το παλιό σύστημα δίνει επικουρική 141 ευρώ ενώ στο νέο κεφαλαιοποιητικό σύστημα η επικουρική, ανάλογα με το σενάριο απόδοσης, βγαίνει από 154 ως 174 ευρώ τον μήνα.
  • Για σύνταξη με 20ετία το 2050 σε ηλικία 67 ετών, το παλιό σύστημα δίνει επικουρική 208 ευρώ ενώ στο νέο σύστημα η επικουρική βγαίνει από 224 ως 259 ευρώ το μήνα.
  • Ασφαλισμένος που θα συνταξιοδοτηθεί το 2055 με 30ετία σε ηλικία 67 ετών, θα πάρει με το παλιό σύστημα επικουρική 340 ευρώ ενώ στο νέο σύστημα η επικουρική, ανάλογα με την απόδοση των εισφορών, βγαίνει από 369 ως 443 ευρώ το μήνα.
  • Ασφαλισμένος που θα συνταξιοδοτηθεί το 2060 με 35ετία σε ηλικία 67 ετών, θα πάρει με το παλιό σύστημα επικουρική 483 ευρώ ενώ στο νέο κεφαλαιοποιητικό σύστημα η επικουρική, ανάλογα με την απόδοση των επενδύσεων, βγαίνει από 533 ως 641 ευρώ το μήνα.
  • Ασφαλισμένος που θα συνταξιοδοτηθεί το 2065 με 40ετία σε ηλικία 67 ετών, με υψηλές αποδοχές θα πάρει με το παλιό σύστημα επικουρική 635 ευρώ ενώ στο νέο κεφαλαιοποιητικό σύστημα η επικουρική, ανάλογα με την απόδοση των επενδυμένων εισφορών, βγαίνει από 713 ως 860 ευρώ το μήνα.
  • Ασφαλισμένος που θα συνταξιοδοτηθεί το 2065 με 40ετία σε ηλικία 69 ετών και με υψηλές αποδοχές (πάνω από 4.000 ευρώ) θα πάρει με το παλιό σύστημα επικουρική 695 ευρώ ενώ στο νέο κεφαλαιοποιητικό σύστημα η επικουρική, ανάλογα με την απόδοση των επενδυμένων εισφορών, βγαίνει από 777 ως 934 ευρώ το μήνα.

ΟΙ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ετος συνταξιοδότησης Eτη ασφάλισης Ηλικία συνταξιοδότησης Επικουρική σύνταξη με ισχύον  σύστημα Επικουρική σύνταξη με νέο σύστημα
Απόδοση επενδύσεων 4% Απόδοση επενδύσεων 4,5%
2050 15 64 141 154 174
2050 20 65 190 205 239
2050 20 67 208 224 259
2055 30 65 326 354 427
2055 30 67 340 369 443
2060 35 65 443 491 593
2060 35 67 483 533 641
2065 40 67 635 713 860
2065 40 69 695 777 934

πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR

powered by social2s

Σοκ: Νεκρή 29χρονη στην Αλεξανδρούπολη μετά τον άγριο ξυλοδαρμό από τον σύζυγό της

Την τελευταία της πνοή άφησε μία 29χρονη γυναίκα στην Αλεξανδρούπολη.

Συγκεκριμένα, όπως μετέδωσε το ΘΡΑΚΗ ΝΕΤ η γυναίκα οδηγήθηκε βαριά τραυματισμένη στο νοσοκομείο της πόλης έχοντας υποστεί ξυλοδαρμό από τον σύζυγό της.

Πρόκειται για μία μητέρα τριών παιδιών από την περιοχή της Άβαντος, η οποία στις 5 Δεκεμβρίου επισκέφτηκε εσπευσμένα το τμήμα επειγόντων του πανεπιστημιακού γενικού νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης με τον σύζυγό της, λέγοντας ότι έπεσε από σκάλα, σύμφωνα με το thrakinea.gr.  Οι γιατροί άμεσα έκαναν εισαγωγή όπου και διαπίστωσαν ότι είχε ρήξη σπλήνας και ήπατος.

Η 29χρονη υποβλήθηκε σε τέσσερα χειρουργεία, ενώ λόγω του ότι εντοπίστηκε θετική και στον κορωνοϊό νοσηλευόταν στη ΜΕΘ κορωνοϊού. Το βράδυ της Πέμπτης άφησε την τελευταία της πνοή. 

Για τα αίτια του θανάτου, αλλά και του τραυματισμού της θα διενεργηθεί νεκροψία νεκροτομή.

powered by social2s

Ιεράπετρα: 26χρονη κατήγγειλε βιασμό από τον σύντροφό της

Μία νεαρή γυναίκα κατήγγειλε τον σύντροφό της για βιασμό στην Ιεράπετρα.

Σύμφωνα με τοπικά μέσα, η 26χρονη και ο 50χρονος σύντροφός της διατηρούσαν σχέση, και η 26χρονη έμενε κάποια βράδια στο σπίτι του.

Ωστόσο, το πρωί της Τρίτης 7 Δεκεμβρίου, η 26χρονη προχώρησε σε καταγγελία στο Τμήμα Ασφαλείας Ιεράπετρας ότι ο 50χρονος τη βίασε.

Η γυναίκα, αφού μεταβεί στον Ιατροδικαστή στο νοσοκομείο του Αγίου Νικολάου, θα υποβληθεί σε ιατροδικαστική εξέταση, με βάση τις διαδικασίες που έπονται της καταγγελίας.

Από την άλλη πλευρά ο 50χρονος από την Αλβανία συνελήφθη και σήμερα βρέθηκε στο γραφείο του Εισαγγελέα, ενώ την Παρασκευή αναμένεται να διαβεί το κατώφλι και του Ανακριτή στον Άγιο Νικόλαο.

Αν και τα δύο άτομα διατηρούσαν σχέση, αυτή φέρεται να είχε αρκετά σκαμπαναβέσματα. Το περιστατικό πλέον ερευνάται από τις αρμόδιες αρχές.

Πηγή: cretapost

powered by social2s

Στάθης Κουτμερίδης στο real.gr: «H Πάττυ μου φοβόταν το εμβόλιο-Nα γίνει παράδειγμα και να μην χαθούν άλλες ανθρώπινες ζωές»

Τι δηλώνει στο real.gr, ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Στάθης Κουτμερίδης, λίγες ημέρες μετά τον χαμό της μονάκριβης κόρης του, Παρθένας Κουτμερίδου, από κορωνοϊό.

Ο Στάθης Κουτμερίδης, λίγες μόνο ημέρες μετά τον άδικο χαμό της αγαπημένης του κόρης, έστειλε το δικό του μήνυμα υπέρ του εμβολιασμού. 

«Δεν ήταν ξεκάθαρο τι ακριβώς συνέβαινε εκείνη την περίοδο με τα εμβόλια. Η Πάττυ μου φοβόταν να κάνει το εμβόλιο. Έχω δεχθεί δεκάδες μηνύματα από έγκυες που πήγαν και έκαναν το εμβόλιο μετά τον θάνατό της. Να γίνει παράδειγμα και να μην χαθούν άλλες ανθρώπινες ζωές, αυτό είναι η πεμπτουσία», δηλώνει στο real.gr. 

Η Πάττυ, όπως τη φώναζαν οι φίλοι της, ήταν έγκυος στον έβδομο μήνα όταν προσβλήθηκε από κορωνοϊό. Η ίδια είχε αναβάλλει τον εμβολιασμό της λόγω της εγκυμοσύνης, καθώς φοβόταν για τυχόν επιπλοκές. 

Ωστόσο, στην Τριανταφυλλιά Σερρών, στο χωριό της, υπήρχαν φήμες για αντιεμβολιαστική επιρροή στην οικογένεια από κάποιον πνευματικό, σε μοναστήρι της περιοχής. 

Η ίδια εισήχθη αρχικά στο «Ιπποκράτειο» στη Θεσσαλονίκη, όμως η κατάστασή της επιδεινώθηκε με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στον «Άγιο Λουκά». 

Μετά από σκληρή μάχη που έδωσε στη ΜΕΘ για πάνω από ένα μήνα, η 38χρονη δικηγόρος άφησε την τελευταία της πνοή την Τετάρτη 1η Δεκεμβρίου. Οι γιατροί ωστόσο κατάφεραν να πάρουν το νεογέννητο με καισαρική.

Σημειώνεται ότι και ο αδερφός της, Θοδωρής Κουτμερίδης, πριν από έναν χρόνο νόσησε από Covid-19, ωστόσο επανήλθε υγιής. Ο ίδιος μάλιστα είχε αναφέρει στον επικήδειό του ότι στην αρχή οι απόψεις για τον εμβολιασμό των εγκύων ήταν διφορούμενες, με αποτέλεσμα η αδερφή του να βρεθεί μπερδεμένη σε αυτό το δίλημμα και να το πληρώσει με τη ζωή της. 

Μάλιστα στις 14 Νοεμβρίου έτρεξε στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας και αφιέρωσε το μετάλλιό του στην αδερφή του, στη νεογέννητη κόρη της αλλά και στην αγαπημένη του μητέρα, Ελπίδα, την οποία έχασε από καρκίνο του μαστού το 2013. 

powered by social2s

Στο «κόκκινο» η Αττική με 1.629 κρούσματα - 940 στη Θεσσαλονίκη

Παραμένει σε υψηλά επίπεδα το ιικό φορτίο στην Αττική, όπου σήμερα Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου ανακοινώθηκαν 1.629 κρούσματα, από τα συνολικά 5.523 που ανακοίνωσε για όλη τη χώρα ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.

 

Στη Θεσσαλονίκη ιχνηλατίθηκαν 940 κρούσματα.

Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία και για τις περιφερειακές ενότητες Σερρών και Αχαϊας με 116 και 184 κρούσματα αντίστοιχα, αλλά και Ηρακλείου με 204 κρούσματα, Ιωαννίνων με 108 κρούσματα Κοζάνης με 135 κρούσματα και Λάρισας με 139 κρούσματα.

Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων

 

Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή των 5.523 κρουσμάτων covid-19 που ανακοίνωσε σήμερα ο ΕΟΔΥ έχει ως εξής:

219 κρούσματα στην Π.Ε. Ανατολικής Αττικής

 

 

 

238 κρούσματα στην Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών

90 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικής Αττικής

207 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικού Τομέα Αθηνών

483 κρούσματα στην Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών

149 κρούσματα στην Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών

205 κρούσματα στην Π.Ε. Πειραιώς

38 κρούσματα στην Π.Ε. Νήσων

940 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης

85 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

49 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας

40 κρούσματα στην Π.Ε. Αρκαδίας

30 κρούσματα στην Π.Ε. Άρτας

184 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας

66 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας

29 κρούσματα στην Π.Ε. Γρεβενών

35 κρούσματα στην Π.Ε. Δράμας

84 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου

85 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας

9 κρούσματα στην Π.Ε. Ευρυτανίας

9 κρούσματα στην Π.Ε. Ζακύνθου

56 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας

81 κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

204 κρούσματα στην Π.Ε. Ηρακλείου

18 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσπρωτίας

3 κρούσματα στην Π.Ε. Θήρας

80 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων

51 κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας

54 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας

2 κρούσματα στην Π.Ε. Καρπάθου

29 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς

1 κρούσμα στην Π.Ε. Κέας-Κύθνου

80 κρούσματα στην Π.Ε. Κέρκυρας

15 κρούσματα στην Π.Ε. Κεφαλληνίας

47 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

135 κρούσματα στην Π.Ε Κοζάνης

71 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας

15 κρούσματα στην Π.Ε. Κω

43 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας

139 κρούσματα στην Π.Ε Λάρισας

21 κρούσματα στην Π.Ε. Λασιθίου

71 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου

16 κρούσματα στην Π.Ε. Λευκάδας

4 κρούσματα στην Π.Ε. Λήμνου

93 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας

58 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας

1 κρούσμα στην Π.Ε. Μήλου

6 κρούσματα στην Π.Ε. Μυκόνου

5 κρούσματα στη Π.Ε. Νάξου

56 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης

1 κρούσμα στην Π.Ε. Πάρου

51 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

64 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

31 κρούσματα στην Π.Ε. Πρέβεζας

22 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου

70 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης

35 κρούσματα στην Π.Ε. Ρόδου

9 κρούσματα στην Π.Ε. Σάμου

116 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

6 κρούσματα στην Π.Ε. Σποράδων

4 κρούσματα στην Π.Ε. Σύρου

2 κρούσματα στην Π.Ε. Τήνου

48 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων

72 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας

27 κρούσματα στην Π.Ε. Φλώρινας

2 κρούσματα στην Π.Ε. Φωκίδας

58 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

54 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων

1 κρούσμα στην Π.Ε. Χίου

115 κρούσματα υπό διερεύνηση

Το επιδημιολογικό φορτίο στα στοιχεία του ΕΟΔΥ

Σήμερα, Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε:

«Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 5.523, εκ των οποίων 2 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 989.814 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 50.5% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 90
θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.650 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 81, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 18.982 θάνατοι. Το 95.3% είχε
υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών πουνοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 708 (61.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 79.9% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 571 (80.65%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 137 (19.35%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.588 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 429 (ημερήσια μεταβολή -4.45%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 424 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη)».

Αναλυτικά η επιδημιολογική έκθεση του ΕΟΔΥ

powered by social2s

Κορωνοϊός: 5.523 νέα κρούσματα και 81 θάνατοι – Στους 708 οι διασωληνωμένοι

Σε 5.523 ανέρχονται τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν 81 θάνατοι. Την ίδια ώρα, σε 708 ανέρχονται οι διασωληνωμένοι ασθενείς στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Στην Αττική εντοπίστηκαν 1.629 νέες μολύνσεις και στη Θεσσαλονίκη 940.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 5.523, εκ των οποίων 2 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 989.814 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 50.5% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 90 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.650 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

 

 

 

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 81, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 18.982 θάνατοι. Το 95.3% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

 

 

 

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 708 (61.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 64 έτη. To 79.9% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 571 (80.65%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 137 (19.35%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.588 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 429 (ημερήσια μεταβολή -4.45%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 424 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων ανά Περιφερειακή Ενότητα:

 

 

 

 

powered by social2s

Tι αλλάζει από τη Δευτέρα για τους άνω των 60 ετών - Για ποιους λήγουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού

Παύουν να ισχύουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού, από τη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου, για τους πολίτες άνω των 60 ετών, οι οποίοι δεν έχουν κάνει ακόμα την τρίτη, ενισχυτική δόση κατά του κορωνοϊού και έχει παρέλθει διάστημα επτά μηνών από τη δεύτερη.

Αυτό αυτόματα σημαίνει ότι δεν θα έχουν πρόσβαση σε κλειστούς χώρους, όπως εστίασης, ψυχαγωγίας, σε γυμναστήρια ή γήπεδα, καθώς θα θεωρούνται «ανεμβολίαστοι».

Υπενθυμίζεται ότι την έναρξη ισχύος του μέτρου, είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Σημειώνεται επίσης ότι οι άνω των 60 ετών που δεν έχουν κάνει καμία δόση εμβολίου έως τις 16 Ιανουαρίου, θα πληρώνουν 100 ευρώ τον μήνα ως διοικητικό πρόστιμο.

 

powered by social2s

Ανοίγουν επιπλέον 110.000 ραντεβού 1ης και 3ης δόσης εμβολίου

Την ενίσχυση του εμβολιαστικού προγράμματος με άνοιγμα επιπλέον 110.000 ραντεβού 1ης και 3ης δόσης ανακοίνωσε με ανάρτηση του στο Twitter ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.

Aνακοίνωσε πως ανοίγει ΜΕΓΑ εμβολιαστικός σταθμός στη Γλυφάδα και διπλασιάζεται η δυναμικότητα του ΜΕΓΑ εμβολιαστικού σταθμού στο Περιστέρι.

«Καθημερινά απελευθερώνουμε διαθέσιμα ραντεβού για 3η δόση» έγραψε στο twitter ο κ. Θεμιστοκλέους.

Η ανάρτηση του γ.γ. Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας:

 

 

powered by social2s

Δημόσιοι υπάλληλοι: Ποιοι βγαίνουν «εκτός» κανόνα 62 -67 που ισχύει από το νέο έτος

 

Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι βλέπουν «έξοδο» για σύνταξη;

Πόσα χρόνια εργασιακού βίου απαιτούνται; Ποιοι δεν πρέπει να ανησυχούν;

Είναι ερωτήματα που πολλοί εργαζόμενοι στο Δημόσιο θέτουν αυτή την περίοδο καθώς, σε λιγότερο από 1 μήνα ολοκληρώνεται η μεταβατική περίοδος σύγκλισης όλων των ειδικών ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στον γενικό κανόνα της εξόδου στα 62 ή τα 67 που θα ισχύσει από την 01/01/2022!

Υπάρχουν όμως κάποια δεδομένα που δεν αλλάζουν για κάποιες ομάδες εργαζομένων στο δημόσιο και αυτά, ανέλυσε προσφάτως στο newsbomb.gr ο κ. Γεώργιος Ι. Κουτσούκος – Δικηγόρος-Εργατολόγος Αθηνών-LL.M και Διδάκτωρ Δημοσίου Δικαίου Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι δεν πρέπει να ανησυχούν

  1. Η πρώτη κατηγορία ασφαλισμένων που δεν πρέπει καθόλου να ανησυχείως προς την άσκηση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος είναι όσοι είχαν θεμελιωμένο δικαίωμα συνταξιοδότησης έως 18-8-2015, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4336/2015. Θεμελιωμένο δικαίωμα είχαν όσοι έως 18-8-2015 είχαν συμπληρώσει και τα απαιτούμενα χρόνια ή ημέρες ασφάλισης και το κατά περίπτωση όριο ηλικίας. Οι ασφαλισμένοι αυτοί διατήρησαν το δικαίωμα τους, δεν υπήχθησαν στις λεγόμενες «μεταβατικές» διατάξεις και μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα τους χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό και χωρίς τον φόβο ότι μια μελλοντική αλλαγή νομοθεσίας μπορεί να ανατρέψει τα «ώριμα δικαιώματα» τους.

Συγκεκριμένα, η υπουργική απόφαση που διευκρίνισε την εφαρμογή του ν. 4336/2015 αναφέρει: «Θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 4336/2015, ήτοι μέχρι και 18.8.2015, στους Οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, λόγω συμπλήρωσης των προϋποθέσεων του απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης και ορίου ηλικίας, όπου αυτό προβλέπεται, δεν θίγονται και δύνανται να ασκηθούν οποτεδήποτε».

  1. Η δεύτερη κατηγορία ασφαλισμένωνπου μάλλον δεν πρέπει να ανησυχεί, σύμφωνα και με την πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας, είναι εκείνοι που κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης έως 31-12-2021. Αυτοί οι ασφαλισμένοι, βάσει της με αριθμό Φ11321/οικ.47523/1570/2015 – ΦΕΚ 2311/Β/26-10-2015 Υπουργικής απόφασης, μπορούν επίσης να ασκήσουν το δικαίωμα τους και μετά την 1η-1-2022 και δεν χάνουν το δικαίωμα ακόμα και αν συμπληρώνουν το νέο όριο ηλικίας μετά την 1-1-2022.

Κατοχυρωμένο δικαίωμα αναφέρει η επίμαχη και ισχύουσα υπουργική απόφαση, υφίσταται «όταν ο ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθεί με τις προϋποθέσεις που διαμορφώνονται και ισχύουν κατά το έτος συμπλήρωσης του απαιτούμενου κατά περίπτωση χρόνου ασφάλισης ή ορίου ηλικίας, σύμφωνα με το προγενέστερο του Ν. 4336/2015 νομοθετικό πλαίσιο». Για να θεωρηθεί δηλαδή κατοχυρωμένο δικαίωμα θα πρέπει ο ασφαλισμένος να έχει συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια ή ένσημα και το παλαιό, ισχύον πριν τον ν. 4336/2015, όριο ηλικίας έως 31-12-2021 και όχι το νέο προβλεπόμενο όριο ηλικίας. Από την ανωτέρω κατηγορία, όσοι έχουν συμπληρώσει και το νέο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης, έχουν όχι μόνο κατοχυρωμένο, αλλά και θεμελιωμένο δικαίωμα και, κατά συνέπεια, δεν κινδυνεύουν ούτε από κάποια μελλοντική αλλαγή νόμου. Όσοι έχουν συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια και το παλαιό όριο έχουν μεν κατοχυρώσει δικαίωμα και, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν, όταν συμπληρώσουν το νέο όριο ηλικίας (προφανώς ακόμα και αν συμπληρώνουν αυτό μετά την 1η -1-2022), δεν έχουν όμως θεμελιωμένο «ώριμο δικαίωμα» και συνεπώς αν ψηφιστεί νέος νόμος πριν συμπληρώσουν το νέο όριο, κινδυνεύουν να απωλέσουν το δικαίωμα.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν αρκετοί ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ, οι οποίοι μάλιστα υπάγονται και σε ειδικές κατηγορίες, με ευνοϊκές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, όπως π.χ ενδεικτικώς οι μητέρες/πατέρες με ανήλικα τέκνα (ΙΚΑ- Δημόσιο) ή οι τρίτεκνοι (Δημόσιο), ενώ αξιοσημείωτη είναι και η πολυπληθής κατηγορία των ασφαλισμένων με 35ετία (ΙΚΑ-Δημόσιο), οι οποίοι, πλην του απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης, έχουν ήδη συμπληρώσει τα αρχικά ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης (58, 59) και απομένει να συμπληρώσουν και τα μεταβατικά, όπως αυτά καθορίζονται, βάσει των πινάκων του Ν. 4336/2015.

Αναλυτικοί πίνακες με τα όρια συνταξιοδότησης των Δημοσίων Υπαλλήλων:

  1. Μητέρες/Πατέρες (ασφάλιση πριν την 01/01/1993) με ανήλικα τέκνα στο Δημόσιο

Κατηγορία ασφαλισμένου/ Ημέρες ασφάλισης /Ηλικία/ Συνταξιοδότηση (πλήρης)

 
  • Μητέρα με ανήλικο /25ετία έως 31/12/2010/ 50 ετών από 19/8/2015 έως 31/12/2015 – στα 55
  • Μητέρα με ανήλικο τέκνο / 25ετία μέχρι 31/12/2010/ 50 ετών το 2016 – στα 56,9
  • Μητέρα με ανήλικο / 25ετία μέχρι 31/12/2010/ 50 ετών το 2017- στα 58,5
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο/25ετία μέχρι 31/12/2011- 52 ετών από
    19/08/2015 μέχρι 31/12/2015 – 55 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο/ 25ετία μέχρι
    31/12/2011 52 ετών το 2016 – 56,9 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο/ 25ετία μέχρι 31/12/2011 52 ετών το 2017 – 58,5 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο/ 25ετία μέχρι 31/12/2012 55 ετών από 19/08/2015 μέχρι 31/12/2015 –56,6 ετών (πλήρης)

Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο 25ετία μέχρι
31/12/2012 – 55 ετών το 2016 – 58 ετών (πλήρης)

  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο / 25ετία μέχρι 31/12/2012 – 55 ετών το 2017 – 59,6 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα με ανήλικο τέκνο/ 25ετία μέχρι
    31/12/2010- 50 ετών το 2018 – 60,2 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο/25ετία μέχρι
    31/12/2011 – 52 ετών το 2018- 60,2 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο / 25ετία μέχρι
    31/12/2012- 55 ετών το 2018 – 61 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα με ανήλικο τέκνο σε Δημόσιο / 25ετία μέχρι 31/12/2010 – 50 ετών το 2019 – 61,10 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο/ 25ετία μέχρι 31/12/2011- 52 ετών το 2019 – 61,10 ετών (πλήρης)
  • Μητέρα/πατέρας με ανήλικο τέκνο/ 25ετία μέχρι 31/12/2012 – 55 ετών το 2019 – 62,6 ετών (πλήρης)
  1. Τρίτεκνοι/ες (ασφάλιση πριν την 01/01/1993) στο Δημόσιο

Κατηγορία ασφαλισμένου/ Ημέρες ασφάλισης/ Ηλικία/Συνταξιοδότηση

  • Τρίτεκνη σε Δημόσιο/ 20ετία μέχρι 31/12/2010 —– ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο/ 20ετία μέχρι 31/12/2011- 52 ετών από 19/08/2015 – 55 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο /20ετία μέχρι 31/12/201 (απαιτούνται 21 έτη) – 52 ετών το 2016 – 56,9 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο/20ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται 21 έτη) – 52 ετών το 2017 – 58,5 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο / 20ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται 21έτη) – 52 ετών το 2018 – 60,2 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο – 20ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται 21 έτη) – 52 ετών το 2019 – 61,10 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο/ 20ετία μέχρι
    31/12/2012 (απαιτούνται 23 έτη) – 55 ετών από 19/08/2015 μέχρι 31/12/2015 – 56,6 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο/ 20ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται 23 έτη) – 55 ετών το 2016- 58 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο 20ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται 23 έτη) – 55 ετών το 2017 – 59,6 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε 20ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται 23 έτη) – 55 ετών το 2018 – 61 ετών (πλήρης)
  • Τρίτεκνος/η σε Δημόσιο / 20ετία μέχρι 31/12/2012
    (απαιτούνται 23 έτη) – 55 ετών το 2019- 62,6 ετών (πλήρης)
  1. Άνδρες/γυναίκες (ασφάλιση πριν την 01/01/1993) με 35ετία στο Δημόσιο

Κατηγορία ασφαλισμένου/ Ημέρες ασφάλισης/ Ηλικία /Συνταξιοδότηση

  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο / 35ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται 10.800 ημέρες)- 58 ετών από 19/08/2015 μέχρι 31/12/2015 – 58,6 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο – 35ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται 10.800 ημέρες) – 58 ετών το 2016 – 59 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο / 35ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται 10.800 ημέρες) 58 ετών το 2017 – 59,6 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο / 35ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται 10.800 ημέρες) – 58 ετών το 2018 – 60 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο/ 35ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται
    10.800 ημέρες) – 58 ετών το 2019 – 60,6 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο / 35ετία μέχρι 31/12/2011 (απαιτούνται
    10.800 ημέρες) – 58 ετών το 2020 – 61 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο/35ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται 11.100 ημέρες) – 59 ετών από 19/08/2015 μέχρι 31/12/2015 – 59,5 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο/35ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται
    11.100 ημέρες) – 59 ετών το 2016 – 59,9 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο 35ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται 11.100 ημέρες) – 59 ετών το 2018 – 60,6 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο/ 35ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται 11.100 ημέρες)- 59 ετών το 2019 – 60,11 ετών (πλήρης)
  • Άνδρας/γυναίκα στο Δημόσιο / 35ετία μέχρι 31/12/2012 (απαιτούνται 11.100 ημέρες) – 59 ετών το 2020 – 61,3 ετών (πλήρης).
powered by social2s

Φοβερή απάτη! Μισθωτός υπάλληλος δήλωνε ανάπηρος και έπαιρνε σύνταξη επί 19 χρόνια

Μια απίστευτη απάτη αποκαλύφθηκε στη Θεσσαλονίκη, καθώς μισθωτός υπάλληλος δήλωνε ανάπηρος και έπαιρνε σύνταξη επί 19 χρόνια.

Πρόκειται για έναν 62χρονο που συνελήφθη από τις αρχές. Σε βάρος του εκκρεμούσε απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης με την οποία καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης πέντε ετών για απάτη κατ’ εξακολούθηση, πράξη που τελέστηκε στη Θεσσαλονίκη κατά το χρονικό διάστημα από 01-02-1998 έως 31-12-2017.

Οπως αναφέρει το thesstoday.gr, ο 62χρονος λάμβανε αναπηρική σύνταξη όντας παράλληλα μισθωτός υπάλληλος, με αποτέλεσμα τη ζημίωση του ασφαλιστικού φορέα κατά 90.000 ευρώ περίπου.

powered by social2s

Έρχονται 1.477 προσλήψεις μόνιμων σε δήμους και περιφέρειες

Προσλήψεις: Τις τελευταίες λεπτομέρειες της προκήρυξης για την πρόσληψη 1.477 μόνιμων δημοτικών υπαλλήλων σε διάφορους δήμους της χώρας επεξεργάζονται το ΑΣΕΠ και τα αρμόδια υπουργεία.

Πηγές του ΑΣΕΠ προσδιόριζαν την αποστολή στο Εθνικό Τυπογραφείο μέσα στις γιορτές, ωστόσο η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, αφού πάρει ΦΕΚ, θα γίνει στις αρχές του νέου έτους. Αυτή τη στιγμή η προκήρυξη είναι στις τελευταίες υπογραφές πριν οριστικοποιηθεί και σταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ανεξάρτητη Αρχή έχει δρομολογήσει άλλη προκήρυξη για μόνιμο προσωπικό μέσα στον Δεκέμβριο (την 12Κ/2021) και ως εκ τούτου δεν θα ήθελε να συμπέσει η υποβολή αιτήσεων με τις δύο αυτές προκηρύξεις. Να σημειωθεί ότι το υπουργείο Εσωτερικών έχει ζητήσει από το ΑΣΕΠ η συγκεκριμένη προκήρυξη να βγει κατά προτεραιότητα.

Την άμεση έκδοση της προκήρυξης είχε επιβεβαιώσει και ο υπουργός Εσωτερικών, Μ. Βορίδης, μιλώντας σε τακτικό συνέδριο της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδος, πριν από λίγο καιρό. Μάλιστα, ο κ. Βορίδης ανέλαβε τη δέσμευση ότι τα προσωρινά αποτελέσματα θα έχουν εκδοθεί έως τις αρχές Απριλίου, οπότε και θα καταστεί δυνατή η στελέχωση των ΟΤΑ.

Σε ποιες ειδικότητες θα γίνουν οι προσλήψεις

Στη συντριπτική τους πλειονότητα οι νέες θέσεις θα αφορούν μηχανικούς, οικονομολόγους και στελέχη Πληροφορικής, προκειμένου να συμβάλουν στην κατασκευή μικρών και μεγάλων έργων από τους δήμους και τις περιφέρειες, στο πέρασμα στην ψηφιακή εποχή αλλά και στο συνολικό σχέδιο ανασυγκρότησης της χώρας. Σε αυτή την κατεύθυνση οι ειδικότητες μεταξύ άλλων θα αφορούν: ΠΕ Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ΠΕ Μηχανολόγων Μηχανικών, ΠΕ Πληροφορικής, ΠΕ Τοπογράφων Μηχανικών, ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών, ΠΕ Γεωτεχνικών – Κτηνιατρικής, ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, ΠΕ Γεωτεχνικών (Κτηνίατρος), ΠΕ Γεωτεχνικών (Γεωπόνος), ΠΕ Μηχανικών (Αρχιτεκτόνων), ΠΕ Γεωτεχνικών (Δασολόγος), ΠΕ Μηχανικών (Αγρονόμος – Τοπογράφος), ΠΕ Μηχανικών (Πολιτικός Μηχανικός), ΠΕ Περιβάλλοντος, ΤΕ Μηχανικών, ΤΕ Τεχνολόγων Τροφίμων, ΠΕ Γεωτεχνικών Κτηνιάτρων, ΤΕ Μηχανικών (Δομικών Εργων / Εργων Υποδομής), ΤΕ Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Κοινωνικών Λειτουργών). H προκήρυξη θα προβλέπει προσλήψεις, μεταξύ άλλων: Δήμος Αθηναίων, Δήμος Ηρακλείου Κρήτης, Δήμος Ιωαννιτών, Δήμος Ορεστιάδας, Δήμος Πολυγύρου, Δήμος Ρεθύμνης, Δήμος Σητείας, Δήμος Χανίων, Δήμος Ωρωπού, Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Περιφέρεια Αττικής, Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, Περιφέρεια Ηπείρου, Περιφέρεια Θεσσαλίας, Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Περιφέρεια Κρήτης, Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Περιφέρεια Πελοποννήσου, Περιφέρεια Στερεάς.

powered by social2s