ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Τι αλλάζει στον σιδηρόδρομο: Πώς θα βλέπουμε στο κινητό πού βρίσκεται κάθε τρένο - Το σύστημα Hepos
Featured

Τι αλλάζει στον σιδηρόδρομο: Πώς θα βλέπουμε στο κινητό πού βρίσκεται κάθε τρένο - Το σύστημα Hepos

Η εφαρμογή θα τεθεί σε λειτουργία σε 3 μήνες, θα ονομάζεται railway.gov.gr και ο πολίτης θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να βλέπει πού βρίσκεται το τρένο, με τι ταχύτητα κινείται και αν υπάρχει άλλο τρένο που πλησιάζει

Το νέο νομοσχέδιο για τον εκσυγχρνισμό των σιδηροδρόμων επιχειρεί ριζικές τομές στο μοντέλο λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, δικλείδες ασφαλείας για την κυκλοφορία των τρένων αλλά και αυστηρή αξιολόγηση για το προσωπικό.

Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, εισάγει μια δέσμη μέτρων άμεσης εφαρμογής που ενισχύουν τη σιδηροδρομική ασφάλεια, δίνοντας έμφαση στην αναδιοργάνωση των φορέων και την ενίσχυση της λογοδοσίας.

Τι αλλάζει στον σιδηρόδρομο: Πώς θα βλέπουμε στο κινητό πού βρίσκεται κάθε τρένο - Το σύστημα Hepos

Οι βασικούς άξονες του νομοσχεδίου είναι παρεμβάσεις που έχουν σκοπό να αποκαταστήσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης των επιβατών στα τρένα.

Μεταξύ αυτών:

-Ακριβής γεωεντοπισμός τρένων σε πραγματικό χρόνο

-Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας

-Νέα πλατφόρμα (railway.gov.gr) για αξιοπιστία χρόνου δρομολογίων

-Ενίσχυση στη βιντεοεπιτήρηση σιδηροδρομικών δομών

-Ευελιξία σε προσλήψεις – απολαβές – αυστηρή αξιολόγηση εργαζομένων

-Επαναφορά προϊσταμένου αμαξοστοιχίας

Πώς θα βλέπουμε στο κινητό πού βρίσκεται κάθε τρένο

Το νέο σύστημα εντοπισμού των τρένων ακόμη από την οθόνη του κινητού τηλεφώνου.

Η εφαρμογή απαντά στην απορία όλων των πολιτών: Πώς γίνεται να βλέπουμε έναν διανομέα μέσω εφαρμογής στο κινητό και όχι το αν δύο τρένα είναι στην ίδια γραμμή;

Η εφαρμογή θα τεθεί σε λειτουργία σε 3 μήνες από σήμερα όπως δήλωσε σε σχετική ερώτηση του Star ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Θα ονομάζεται railway.gov.gr και ο πολίτης θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να βλέπει πού βρίσκεται το τρένο, με τι ταχύτητα κινείται και αν υπάρχει άλλο τρένο που πλησιάζει.

Αυτό θα καταστεί εφικτό μέσω ενός συστήματος γεω-εντοπισμού που ονομάζεται Hepos και είναι πολύ πιο αξιόπιστο από το GPS. Είναι το σύστημα που χρησιμοποιούν οι σεισμολόγοι για να συλλέγουν δεδομένα μέσω δορυφόρου.

ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μάλιστα θα τοποθετηθεί πομπός σε κάθε τρένο, επομένως ακόμα και στα σημεία όπου δεν υπάρχει ακόμα τηλεδιοίκηση το σύστημα θα μπορεί να βλέπει και να ενημερώνει αν έχουν μπει δύο τρένα στην ίδια γραμμή ή αν υπάρχει άλλο πρόβλημα.

Τα "αγκάθια" στις ράγες του σιδηροδρόμου

Ωστόσο, παρά τη σημερινή ανακοίνωση για το νομοσχέδιο, υπάρχουν ακόμα κάποια "τυφλά" σημεία στον σιδηρόδρομο.

Συγκεκριμένα:

ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Από Λιανοκλάδι έως Λάρισα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση

ΑΘΗΝΑ – ΚΙΑΤΟ: Δεν έχει καθόλου τηλεδιοίκηση.

ΑΘΗΝΑ – ΧΑΛΚΙΔΑ: Μέχρι Αυλίδα λειτουργεί ενώ από Αυλίδα μέχρι Χαλκίδα η τηλεδιοίκηση όχι.