Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.
Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

Στη Συνεδρίαση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.) στη Θεσσαλονίκη στις 31 Απριλίου 2022, συμμετείχε ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου, ο οποίος και τοποθετήθηκε σχετικά με το μείζον ζήτημα της αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου αλλά και άλλων ζητημάτων που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη κοινότητα Ελλήνων του Πόντου. Η εν λόγω συνεδρίαση ήταν πρωτοβουλία του 1ου Αντιπροέδρου της Κ.Ε.Δ.Ε. και Δημάρχου Καλλιθέας, κ. Δημήτρη Κάρναβου.
Σας παραθέτουμε αναλυτικά την τοποθέτηση του Δημάρχου Ασπροπύργου:
Κατά τις δεκαετίες 80 με 90 ο πληθυσμός του Ασπρόπυργου διπλασιάστηκε, έπειτα από την έλευση των αδερφών μας Ελλήνων του Πόντου. Φυσικά, οι συνθήκες που αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν μόνοι τους, ήταν πολλές και δύσκολες. Ένα από τα βασικότερα ζητήματα, ήταν η ανάγκη της στέγασης. Βρίσκοντας ευκαιρίες με φτηνή γη από τον κατακερματισμό μεγάλων οικοπέδων – κυρίως κτημάτων σε περιοχές οι οποίες δεν ήταν οικιστικές, προσπάθησαν να επιλύσουν το θέμα της στέγασής τους. Έτσι μόνοι τους, με τα ίδια τους τα χέρια έκτισαν τα σπίτια τους και προσπάθησαν να επιβιώσουν. Σε όλα αυτά, και το γνωρίζουμε καλά όλοι όσοι φιλοξενούμε τέτοιους πληθυσμού, η Πολιτεία ήταν παντελώς απούσα και η μοναδική στήριξη προσφέρθηκε από τις Τοπικές Αρχές, δηλαδή τους Δήμους – Κοινότητες. Ο Ασπρόπυργος κατάφερε να ενσωματώσει άλλο τόσο πληθυσμό που είχε και έδωσε μια καινούρια δυναμική στην κοινωνική πολιτική και οικονομική ζωή της πόλης. Όμως, προβλήματα όπως η στέγαση και η οργάνωση αυτών των περιοχών τα αντιμετώπισε μόνος του ο Δήμος, χωρίς τη συνδρομή της Πολιτείας. Συγκεκριμένα, δώσαμε λύση εν μέρει στο πρόβλημα των προστίμων της Πολεοδομίας, του ΙΚΑ, τα πρωτόκολλα κατεδάφισης ενώ μετά ακολούθησε η Πολιτεία με τη νομιμοποίηση των αυθαίρετων, όπου για αυτό κάναμε τεράστιο αγώνα. Κύριε Προεδρεύοντα, ότι η Κ.Ε.Δ.Ε. ενεργοποιήθηκε σήμερα, είναι πρωτοβουλία σπουδαίας σημασίας και θα δώσει την αρμόζουσα αξία στον αγώνα των δίκαιων αιτημάτων των Ελλήνων του Πόντου, που ήρθαν στην Πατρίδα με την υπόσχεση της Πολιτείας για δουλειές και σπίτια. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό ότι θα οργανώσουμε, μέσω της Κ.Ε.Δ.Ε. όλους τους Δήμους, διότι δεν υπάρχει μόνο το ζήτημα της αναγνώρισης της Γενοκτονίας αλλά και βιοποριστικά ζητήματα, όπως η διακοπή των συντάξεων όσων δεν έχουν 20 και πλέον χρόνια στην Ελλάδα.
Εν κατακλείδι, προσθέτω και αυτά τα θέματα μέσα στην προσπάθεια που θα κάνουμε, τα οποία τα γνωρίζουν καλά οι τοπικές οργανώσεις ποντίων, η Πανποντιακή, ή της Νοτίου Ελλάδας και συνεχώς προσπαθούν να επιλύσουν. Ελπίζω μέσα από αυτή τη συντονισμένη ενέργεια να καταφέρουμε να δώσουμε διέξοδο και λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Παλιννοστούντες και να σας διαβεβαιώσω ότι ο Δήμος μας θα συνεχίσει να στηρίζει όλη τη προσπάθεια στο μέγιστο βαθμό.

Με ιδιαίτερη χαρά υποδέχθηκε τη Δευτέρα, 4 Απριλίου 2022, η Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου, κ. Γεωργία Πηλιχού τους μαθητές της Α και Β τάξης του 3ου Γυμνασίου Ασπροπύργου, μαζί με τις καθηγήτριες τους στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης. Τηρώντας τις απαραίτητες αποστάσεις και τα μέτρα προστασίας, οι μαθητές περιηγήθηκαν στον χώρο της Βιβλιοθήκης, ενημερώθηκαν για τις υπηρεσίες της, το περιεχόμενό της καθώς και για το πως λειτουργεί το σύστημα της δανειστικής Βιβλιοθήκης. Παράλληλα, ενημερώθηκαν για τις δράσεις του πραγματοποιούνται στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, οι οποίες δεν αφορούν μόνο τους μικρούς δημότες αλλά και τους μεγάλους.
Η Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου ευχαριστεί θερμά τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για αυτή την επίσκεψη και εφόσον οι περιστάσεις το επιτρέπουν, καλεί και τα υπόλοιπα σχολεία της πόλης να προγραμματίσουν την επίσκεψή τους στη Δημοτική Βιβλιοθήκη. Οι δράσεις μόλις ξεκίνησαν και η συνέχεια θα είναι γεμάτη εκπλήξεις, με κύριο στόχο την ευχαρίστηση των παιδιών αλλά ταυτόχρονα και τη μόρφωσή τους.

Ο Δήμος Ασπροπύργου στο πλαίσιο διατήρησης και ανάδειξης του πολιτισμού και της ιστορίας της πόλης, καλωσορίζει το καινοτόμο εγχείρημα του Istorima «Όλοι οι άνθρωποι έχουν μια ιστορία». Πρόκειται για ένα δίκτυο, όπου ως στόχο έχει την καταγραφή, συλλογή προφορικών ιστοριών από όλη την Ελλάδα, αναδεικνύοντας έτσι «κρυφούς θησαυρούς» της ιστορίας.
Για το λόγο αυτό ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου καλεί τις νέες και νέους της πόλης ηλικίας 18 έως 35 να δηλώσουν συμμετοχή και να εκπαιδευτούν στη διαδικασία συλλογής ιστοριών του τόπου τους με σκοπό να γίνουν οι επόμενοι ερευνητές του istorima.
Το Istorima προσφέρει 6μηνη αμειβόμενη απασχόληση και εκπαίδευση σε εκατοντάδες νέους όλης της χώρας. Στα δύο χρόνια λειτουργίας του έχει εκπαιδεύσει κι απασχολήσει πάνω από 400 νέους Ερευνητές από διαφορετικούς νομούς κι έχουν συγκεντρωθεί 8000 ιστορίες.
Οι ερευνητές του Istorima βρίσκουν αφηγητές στον τόπο τους και συλλέγουν διηγήσεις και ιστορίες, παλιές και σύγχρονες, από διάφορες ιστορικές περιόδους και από ένα εύρος κοινωνικών θεμάτων. Παρακινούν τα μέλη της οικογένειάς τους, τους φίλους και τους κατοίκους της κοινότητάς τους, να μοιραστούν τη δική τους αφήγηση ώστε να μη χαθούν οι ιστορίες. Οι αφηγήσεις θα διαφυλάσσονται σε ένα Αρχείο προσβάσιμο στο κοινό και στην ιστοσελίδα www.istorima.org σε podcast, video και γραπτή μορφή.
Ιδρύτριες του έργου είναι η δημοσιογράφος Σοφία Παπαϊωάννου και η ιστορικός και Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU) Katherine Fleming. Το Istorima είναι μία Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και το έργο υλοποιείται με ιδρυτική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και εντάσσεται στην πρωτοβουλία του ΙΣΝ για την Επανεκκίνηση και Ενίσχυση των Νέων.
Όλες οι πληροφορίες, τα απαιτούμενα κριτήρια, καθώς και η δήλωση συμμετοχής βρίσκονται στην ιστοσελίδα www.istorima.org .
Ο Δήμος Ασπροπύργου στο πλαίσιο διατήρησης και ανάδειξης του πολιτισμού και της ιστορίας της πόλης, καλωσορίζει το καινοτόμο εγχείρημα του Istorima «Όλοι οι άνθρωποι έχουν μια ιστορία». Πρόκειται για ένα δίκτυο, όπου ως στόχο έχει την καταγραφή, συλλογή προφορικών ιστοριών από όλη την Ελλάδα, αναδεικνύοντας έτσι «κρυφούς θησαυρούς» της ιστορίας.
Για το λόγο αυτό ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου καλεί τις νέες και νέους της πόλης ηλικίας 18 έως 35 να δηλώσουν συμμετοχή και να εκπαιδευτούν στη διαδικασία συλλογής ιστοριών του τόπου τους με σκοπό να γίνουν οι επόμενοι ερευνητές του istorima.
Το Istorima προσφέρει 6μηνη αμειβόμενη απασχόληση και εκπαίδευση σε εκατοντάδες νέους όλης της χώρας. Στα δύο χρόνια λειτουργίας του έχει εκπαιδεύσει κι απασχολήσει πάνω από 400 νέους Ερευνητές από διαφορετικούς νομούς κι έχουν συγκεντρωθεί 8000 ιστορίες.
Οι ερευνητές του Istorima βρίσκουν αφηγητές στον τόπο τους και συλλέγουν διηγήσεις και ιστορίες, παλιές και σύγχρονες, από διάφορες ιστορικές περιόδους και από ένα εύρος κοινωνικών θεμάτων. Παρακινούν τα μέλη της οικογένειάς τους, τους φίλους και τους κατοίκους της κοινότητάς τους, να μοιραστούν τη δική τους αφήγηση ώστε να μη χαθούν οι ιστορίες. Οι αφηγήσεις θα διαφυλάσσονται σε ένα Αρχείο προσβάσιμο στο κοινό και στην ιστοσελίδα www.istorima.org σε podcast, video και γραπτή μορφή.
Ιδρύτριες του έργου είναι η δημοσιογράφος Σοφία Παπαϊωάννου και η ιστορικός και Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU) Katherine Fleming. Το Istorima είναι μία Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και το έργο υλοποιείται με ιδρυτική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και εντάσσεται στην πρωτοβουλία του ΙΣΝ για την Επανεκκίνηση και Ενίσχυση των Νέων.
Όλες οι πληροφορίες, τα απαιτούμενα κριτήρια, καθώς και η δήλωση συμμετοχής βρίσκονται στην ιστοσελίδα www.istorima.org .

Στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ασπροπύργου θα διεξαχθεί ο τελικός του Μαθητικού Διαγωνισμού Καινοτομίας, Τεχνολογίας και Επιχειρηματικότητας «Thries 4.0 Hackathon», την Κυριακή, 3 Απριλίου 2022 μεταξύ 12:30 – 15:00.
Το “Thies 4.0 Innovation Hub” αποτελεί τον κόμβο καινοτομίας, επιχειρηματικότητας και τεχνολογίας του Θριασίου Πεδίου. Στοχεύει στην υποστήριξη των νέων επιχειρηματιών, την ανάπτυξη και την υλοποίηση καινοτόμων ιδεών, προϊόντων και υπηρεσιών, στη δικτύωσή τους με δυναμικά μέλη του οικοσυστήματος καινοτομίας και επιχειρήσεων καθώς και στη μεταφορά τεχνογνωσίας και αξιοποίησης καινοτόμων λύσεων και τεχνολογιών.
Η καινοτομία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης δίνει νέες δυνατότητες για τη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών που θα μπορούν να καλύπτουν ανάγκες σε ένα σύγχρονο, συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο, με περιβαλλοντολογική και κοινωνική ευαισθησία. Υπό αυτό το πρίσμα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ενασχόληση των νέων με την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία και την εκκόλαψη τους σε νέους επιχειρηματίες, που θα καινοτομήσουν και θα πάνε τη χώρα μπροστά.
Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο την εκπαίδευση των νέων δημιουργήθηκε το “Thries 4.0 Hackathon”, ένας μαθητικός διαγωνισμός καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, που απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν στις τάξεις Γ’ Γυμνασίου και Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου των σχολείων των Δήμων Ελευσίνας, Μάνδρας-Ειδυλλίας και Ασπροπύργου.
Φορέας υλοποίησης της πρωτοβουλίας αυτής είναι το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το έργο υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της 3ης Προκήρυξης της δράσης «Επιστήμη και Κοινωνία», με τίτλο «Κόμβοι Έρευνας, καινοτομίας και Διάχυσης» (Αριθμός Έργου:02387) με συνεργαζόμενους φορείς τους Δήμους Μάνδρας- Ειδυλλίας, Ελευσίνας και Ασπροπύργου και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιώς, καθώς και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνεργασίας για τη βιώσιμη ανάπτυξη Urbact Innovation Enabler του μαθητικού διαγωνισμού είναι η Mantis Business Innovation.
Στόχος του διαγωνισμού είναι να καλλιεργήσει την αντίληψη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στους νέους και να αναπτύξει τις δεξιότητες εκείνες που χρειάζονται σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο προκειμένου να δημιουργήσουν, να καινοτομήσουν, να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη και να καλλιεργήσουν τον επιχειρηματικό τους ένστικτο.
\
Οι μαθητές θα διαγωνιστούν στις θεματικές του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης, των έξυπνων πόλεων και του αγροτουρισμού – αγροδιατροφής.
Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού υλοποιήθηκαν 3 workshops (2/12, 14/12, 18/1), όπου παρουσιάστηκαν οι έννοιες της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, τα εργαλεία “Business Model Canvas” και η μεθοδολογία παρουσίασης ιδεών “Pitching”, ενώ έγιναν και σύντομες παρουσιάσεις αναφορικά με τις τάσεις στην καινοτομία. Οι μαθητές κλήθηκαν να συστήσουν ομάδες και να εκπονήσουν ένα σύντομο επιχειρηματικό σχέδιο. Με βάση το σχέδιο αυτό θα επιλεγούν οι καλύτερες ιδέες και θα βραβευτούν συνολικά 3 ομάδες, με στόχο να αναπτύξουν πιλοτικά τις προτάσεις τους είτε με τους συνεργαζόμενους Δήμους είτε με ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.
Τα δώρα της βράβευσης – 8 laptops – είναι ευγενική προσφορά του Δήμου Ασπροπύργου μέσω της εταιρείας ecoreset με έδρα τον Ασπρόπυργο, η οποία ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα χορηγίας του Δήμου.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το σύνδεσμο https://www.thrieshub.gr/hackathon/ καθώς και να απευθύνεστε στο Γραφείο της αρμόδιας Αντιδημάρχου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού και Νεολαίας, κ. Σοφίας Μαυρίδη στο τηλέφωνο 2132006742.

Ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας, Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ασπροπύργου, κ. Μπουραντάς Μελέτιος, ενημερώνει τους κατοίκους ότι, σύμφωνα με:
• Την Έγκριση της υπ’αρ. 20/2022 Πυροσβεστικής Διάταξης «Καθαρισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπέδων και λοιπών ακάλυπτων χώρων εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών», ΦΕΚ Β 1301/18.03.2022,
Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές και μισθωτές οικοπέδων και λοιπών ακάλυπτων χώρων, εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και οικισμών, υποχρεούνται, μέχρι την 30η Απριλίου του τρέχοντος έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ιδιοκτησιών τους, προς αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασης της.
Ο καθαρισμός περιλαμβάνει :
α) Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών, που βρίσκονται κοντά σε κτίσμα.
β) Κλάδεμα της κόμης των δέντρων.
γ) Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστικών ή εκρήξιμων ή αντικειμένων, εντός των ως άνω χώρων.
Τέλος, συλλογή και απομάκρυνση όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων, ο Δήμος θα προβαίνει στον καθαρισμό των χώρων και θα εφαρμόζονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις (άρθρο 94 ν.3852/2010, Πυροσβεστική Διάταξη 20/2022, άρθρο 433 Ποινικού Κώδικα).
Ο καθαρισμός των οικοπέδων και των ακάλυπτων χώρων αποτελεί υποχρέωση όλων μας, βάσει νόμων και διατάξεων, αλλά πάνω απ’ όλα, αποτελεί ΠΡΑΞΗ ΕΥΘΥΝΗΣ απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, το περιβάλλον και τους συμπολίτες μας.
Οφείλουμε να κρατήσουμε το Δήμο μας ασφαλή και καθαρό, ώστε να μειώσουμε τις πιθανότητες εκδήλωσης πυρκαγιάς και των επιπτώσεών της.

Ο Δήμος Ασπροπύργου σας προσκαλεί στη Διαδικτυακή Δράση, των ΚΕΠ Υγείας, με θέμα «Πρόληψη Ανευρύσματος Κοιλιακής Αορτής, θεραπεία μικρής διαμέτρου ανευρυσμάτων, Καρδιαγγειακά νοσήματα, «Όσα πρέπει να γνωρίζουμε», που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 31 Μαρτίου, στις 12.00 μμ και τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου
Η Δράση απευθύνεται σε όλους τους Δημότες και έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση τους για το Ανεύρυσμα και τους καρδιαγγειακούς κίνδυνους.
Η συμμετοχή στη Δράση είναι δωρεάν!
Η δράση θα μεταδίδεται για τους Δημότες ζωντανά στο Zoom https://us06web.zoom.us/j/86753232891 στο Facebook του ΚΕΠ Υγείας Κεντρική Δομή – http://www.facebook.com/kentrikidomikepygeias και στο Facebook του Δήμου Ασπροπύργου https://www.facebook.com/profile.php?id=100068467995746

Σας περιμένουμε διαδικτυακά την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 στις 19:00 σε ένα ακόμη webinar της δράσης, με θέμα «Ιατρικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο και Κίνδυνοι» στο κανάλι YouTube και στη σελίδα Facebook του Ψηφιακού Εγγραμματισμού.
Εισηγήτρια είναι η κα Αναστασία Παπαδοπούλου, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής, Πρεσβευτής της Ακαδημίας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς διαδικτύου.
Όσοι επιθυμούν να βρεθούν μαζί μας, παρακαλούμε όπως κάνετε εγγραφή στην παρακάτω φόρμα: https://tinyurl.com/digitalattiki
Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο webinar είναι δωρεάν σε όλους τους δημότες και η παρακολούθησή του δεν απαιτεί καμία προηγούμενη γνώση, εμπειρία ή εξοικείωση του συμμετέχοντα σε θέματα διαδικτύου. Με την ολοκλήρωση του webinar οι συμμετέχοντες θα λάβουν σχετική βεβαίωση παρακολούθησης, εφόσον το επιθυμούν.
Η δράση θα συνεχιστεί τον Απρίλιο και τον Μάιο με τον τρίτο θεματικό κύκλο, μείνετε συντονισμένοι.
Θα μας βοηθούσε πολύ στο να βελτιωθούμε αν μπορούσατε να διαθέσετε λίγο χρόνο για να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα αξιολόγησης για τα Webinars που έχετε παρακολουθήσει: https://tinyurl.com/evaluateDL .
Με ιδιαίτερη λαμπρότητα εορτάσθηκε φέτος στο Δήμο Ασπροπύργου η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου του 1821. Πιο συγκεκριμένα, το πρωί της Πέμπτης της 24ης Μαρτίου, η Δημοτική Αρχή συνοδευόμενη από την Φιλαρμονική του Δήμου κατέφτασε στο Μνημείο του Καπετάν Μελέτη Βασιλείου, όπου και πραγματοποίησε επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες προγόνους μας. Ομιλία, σχετική με το πνεύμα των ημερών εκφωνήθηκε από τον Αντιπρόεδρο του Οργανισμού Άθλησης και Φροντίδας, Νεολαίας και Τρίτης Ηλικίας του Δήμου Ασπροπύργου, κ. Αντώνιος Κοναξής. Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων από τη μαθητική κοινότητα, τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου, τις Τοπικές Κομματικές Οργανώσεις και τους Εκπροσώπους Συλλόγων και Σωματείων της πόλης.
Ανήμερα της 25η Μαρτίου, πραγματοποιήθηκε ο επίσημος εορτασμός της Εθνικής Επετείου, με τη Δοξολογία στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και την τελετή στην Πλατεία Ηρώων, όπου ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Πολιτικής Προστασίας και Πολεοδομίας, κ. Μελέτιος Μπουραντάς, εκφώνησε τον πανηγυρικό της ημέρας. Έπειτα, ακούστηκαν τα ονόματα των πεσόντων από μαθητές του ΓΕ.Λ. Στεφάνια κατέθεσαν ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου, ο Γραμματέας της Βουλής, Βουλευτής της Ν.Δ. της Περιφέρειας Δυτικής Αττικής κ. Ευάγγελος Λιάκος, ο Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής κ. Λεωνίδας Μίχας, ο Διοικητής της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου, Αντιπλοίαρχος Λιμενικού Σώματος Γεώργιος Μανδαλάκης, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Ασπροπύργου, Αστυνόμος β΄ Άγγελος Καράκος καθώς και η Διευθύντρια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ασπροπύργου, κ. Ματίνα Βαβούλη και ο Διευθυντής του 3ου Γυμνασίου Ασπροπύργου, κ. Γεώργιος Ζερβίδης.
Ο Δήμαρχος της πόλης, κ. Νικόλαος Μελετίου στο μήνυμά του ανέφερε:
Ασπροπύργιες και Ασπροπύργιοι
Ελληνίδες και Έλληνες
Σήμερα τιμούμε την σημαντικότερη μας εθνική εορτή ! Την Εθνική μας Ανεξαρτησία από τον Οθωμανικό ζυγό, που άρχισε τον Μάρτιο του 1821 και κράτησε 100 περίπου χρόνια ! 100 χρόνια διαρκών αγώνων, θυσιών, και ολοένα και περισσότερων διεκδικήσεων και εδαφικών ενσωματώσεων. Φυσικά, είναι διπλή εορτή για μας, μιας και σήμερα εορτάζουμε ταυτόχρονα και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου !
Σήμερα αποτίουμε τιμή σε όλους τους Αγωνιστές του 1821, όλα τα ιστορικά ονόματα αλλά φυσικά και όλους τους αγωνιστές που τα έδωσαν όλα για όλα για την Μητέρα Πατρίδα…
Σήμερα, διδαγμένοι από το εμπόλεμο παρελθόν μας, η Ελλάδα αποτελεί μια πολιτιστική υπερδύναμη με ήπια ισχύ, εγγυήτρια της σταθερότητας της ειρήνης και της αλληλοπεριχώρησης, στην περιοχή. Όμως, ανά πάσα στιγμή, και μάλιστα τώρα περισσότερο από ποτέ, είμαστε ικανοί να υπερασπιστούμε την ελευθερία μας, τα εδαφικά μας σύνορα, και τα δικαιώματα μας που απορρέουν από το Διεθνές Δίκαιο !
Χρόνια Πολλά στην Ελλάδα μας !
Τιμή και Δόξα στους Ιερούς Προγόνους μας !
Πάντα Ισχυροί και Δίκαιοι !
Πάντα Ελεύθεροι !
Ο Πανηγυρικός της ημέρας από τον Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος, Πολιτικής Προστασίας και Πολεοδομίας, κ. Μελέτιο Μπουραντά.
Αγαπητές συνδημότισσες και αγαπητοί συνδημότες.. αγαπητά μας παιδιά..
«Όσοι το χάλκεον χέρι
βαρύ του φόβου αισθάνονται,
ζυγόν δουλείας ας έχωσι·
θέλει αρετήν και τόλμην
η ελευθερία».
Το υπέρ της Ελευθερίας μήνυμα του Ανδρέα Κάλβου εκφράζει απόλυτα το νόημα της σημερινής επετείου των 200+1 χρόνων από την Παλιγγενεσία του Έθνους μας.
Ένα ορόσημο με τεράστια σημασία, καθώς συμβολίζει, τόσο το θεμελιώδες ιστορικό γεγονός της Επανάστασης του 1821, όσο και τη μετέπειτα πορεία επι δύο και πλέον αιώνες της ελεύθερης, ανεξάρτητης και δημοκρατικής σύγχρονης Ελλάδας.
Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, σε πείσμα των καιρών και μετά από μια οικονομική και υγειονομική κρίση, που δοκίμασε για άλλη μια φορά το σθένος και την αποφασιστικότητά μας ως λαός, να γιορτάσουμε όπως αρμόζει στην ιστορική αυτή συγκυρία, από κοντά, συγκεντρωμένοι με ομόνοια, δυναμισμό και αίσθημα ιστορικής ευθύνης.
Ας μεταφερθούμε για λίγο νοερά 200 και πλέον χρόνια πίσω, σε έναν κόσμο τόσο απόμακρο, αλλα και συνάμα τόσο γνώριμο και συναφή με τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Την περίοδο εκείνη, στο υπόστρωμα του διαφωτισμού και στο κλίμα του πολιτικού ρομαντισμού, κορυφώθηκε ένα κύμα επαναστάσεων δημοκρατικού χαρακτήρα, βασισμένο στις αρχές ενος κράτους δικαίου που είχαν μεταλαμπαδεύσει στον κόσμο οι Έλληνες δυόμισι χιλιάδες χρόνια πρίν.
Έθνη αποκτούν αυτόνομη και ανεξάρτητη ταυτότητα, ενώ θεμελιώνονται και τα πρώτα Συντάγματα της επαναστατικής περιόδου, που εντυπωσιάζουν με τον πρώιμο δημοκρατικό τους χαρακτήρα και τις προωθημένες διακηρύξεις τους.
Κατά το ίδιο διάστημα, ο Ελληνικός λαός συνεχίζει να υπομένει μια περίοδο υποδούλωσης και εθνικής αλλοίωσης υπό την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Γενιές Ελλήνων πέρασαν, με μόνο μύθους και θρύλους να τους θυμίζουν ότι ήταν απόγονοι ενός σπουδαίου Έθνους, που είχε δώσει τα φώτα του πολιτισμού και της Δημοκρατίας στον κόσμο.
Το επαναστατικό ρεύμα που διακατέχει την Ευρώπη είχε αρχίσει δειλά-δειλά να θέτει τα θεμέλια για τη Παλιγέννεση του Ελληνικού κράτους.
Πεφωτισμένες προσωπικότητες, όπως ο Αδαμάντιος Κοραής, ο Ευγένιος Βούλγαρης και ο Ρήγας Φεραίος μεταφράζουν τα έργα Ευρωπαίων διαφωτιστών και σπέρνουν το σπόρο της αναγέννησης της προϋπάρχουσας Ελληνικής ταυτότητας που υπόβοσκε στον ελληνικό λαό, παρά τους τέσσερις αιώνες της Οθωμανικής Κατοχής.
Η «Ιδέα» του ανεξάρτητου Ελληνικου Έθνους άρχισε να λαμβάνει σάρκα και οστά, με τον Αλέξανδρο Υψηλάντη να κηρύσσει επισήμως την Επανάσταση στο Ιάσιο στις αρχές του 1821 και το επαναστατικό αίσθημα να μεταφέρεται ραγδαία στον υπόλοιπο Ελλαδικό χώρο.
Ήταν μία καθολική επανάσταση του Γένους, που ξεκίνησε με την πένα και ορθώθηκε με το ξίφος. Τη σκυτάλη την υπεράσπισης του Ελληνικου ιδεώδους πήραν οι μεγάλοι ήρωες της εποχής, αλκίμαχες προσωπικότητες όπως ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, η Μαντώ Μαυρογένους, Ο Παπαφλέσσας, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός και δεκάδες άλλοι Έλληνες που τα ονόματά τους χαράχτηκαν για πάντα στα ιστορικά μας κείμενα και στις καρδιές μας.
Ο Αγώνας του 1821 για την Ελληνική Ανεξαρτησία αποτέλεσε μια μικρογραφία του πιο δημοκρατικού και συμπεριληπτικού συνόλου της παγκόσμιας ιστορίας, καθώς συγκέντρωσε ένα πολυδιάστατο, δυναμικό και πανίσχυρο ανθρώπινο κεφάλαιο. Ένα πλουραλισμό ταμπεραμέντων και κοινωνικών ομάδων με μοναδικό κοινό στόχο την αναβίωση το Ελληνικού ιδεώδους, την αποτίναξη του Οθωμανικού ζυγού και τη πορεία προς την αυτοδιάθεση.
Η Επανάσταση αντιμετώπισε μεγάλες δυσκολίες στο στρατιωτικό πεδίο. Ο Αγώνας κινδύνευσε να χαθεί. Δεν είχαμε την υπεροπλία. Είμασταν λίγοι, απελπιστικά λίγοι, αλλά είχαμε ψυχή. “Ελευθερία ή θάνατος” ήταν το σύνθημα που χαράξαμε στα λάβαρά μας και ξεχυθήκαμε στη μάχη για την ανεξαρτησία. Σε στεριά και θάλασσα, οι Έλληνες γράψαμε σελίδες Δόξας. “Από τα κόκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα Ιερά” ξεπήδησε η Ελευθερία.
Σταδιακά, ακόμη και οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής άρχισαν να παρακολουθούν με προσοχή την Επανάστασή μας. Το μεγάλο επιχείρημα του επαναστατημένου Έθνους ήταν, όχι μόνο ο φιλελεύθερος και δημοκρατικός, αλλά κυρίως ο Εθνικός χαρακτήρας της Επανάστασης. Επιπλέον δε, ένα γεωπολιτικό πλεονέκτημα που μπορούσε να διαθέτει ένα ανεξάρτητο ελληνικό κράτος, προσέδιδε στην Επανάσταση μια Ευρωπαϊκή διάσταση.
Δεν αποτελούσε, δηλαδή, απλώς μια τοπική εξέγερση στο εσωτερικό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, όπως πολλές άλλες στο παρελθόν, αλλά εξελισσόταν γρήγορα σε ένα μείζονος ενδιαφέροντος γεγονός που ενέπλεκε άμεσα τις Μεγάλες Δυνάμεις διπλωματικά, οικονομικά και στρατιωτικά. Ένα πρωτόγνωρο και επιτυχημένο -εν τέλει- εγχείρημα, που θα ενίσχυε την άνοδο των εθνικών κρατών στην Ευρώπη.
Οι επαναστατημένοι Έλληνες, με συλλογικές θυσίες και ισχυρές, πλέον, συμμαχίες, επιτυγχάνουν την ανεξαρτησία τους και τη μετέπειτα δημιουργία -οριστικώς με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου του 1830- του Νεότερου Ελληνικού Κράτους.
Ακολούθως, ο Διονύσιος Σολωμός σαν ένας σύγχρονος Όμηρος, εξυμνεί τα κατορθώματα των μαχητών της Εθνεγερσίας, στο ποίημα που έμελλε να γίνει ο Εθνικός μας Ύμνος.
Παράλληλα, ισχυροί πολιτικοί άνδρες, όπως ο Ιωάννης Καποδίστριας, θέτουν τις εκπαιδευτικές βάσεις της σημερινής μας γλώσσας και εθνικής μας ταυτότητας, καταδεικνύοντας πλέον περίτρανα ότι, από αμιγώς εθνολογική άποψη, το Ελληνικό Έθνος ήταν πολύ προγενέστερο της Εθνεγερσίας του 1821.
Από τη σύσταση του Νέου Ελληνικού κράτους εώς και σήμερα, η διαδρομή των δύο και πλέον αιώνων, στη βάση των χιλιετιών που προηγήθηκαν και με πυρήνα την Ελληνική ταυτότητα και παιδεία, ήταν πολυτάραχη και διδακτική.
Βαλκανικοί Πόλεμοι, Πρώτος Παγκόσμιος πόλεμος, Μικρασιατική καταστροφή, Γενοκτονία Ελλήνων του πόντου, Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, Γερμανική Κατοχή, Εμφύλιος, Στρατιωτική Δικτατορία, Τουρκική Εισβολή στην Κύπρο το 1974.
Η Πυθία με τον χρησμό της είχε δώσει τον απόλυτο ορισμό της Ελλάδας, που εδώ και 22 αιώνες επιβεβαιώνεται στο ακέραιο: «Ασκός κλυδωνιζόμενος μηδέποτε βυθιζόμενος»!
Η Ελλάδα κατάφερε να υπερκεράσει πολλά εμπόδια, εσωτερικά και εξωτερικά, ώστε να καταλήξει να είναι μια σύγχρονη δυτική δημοκρατία.
Μια χώρα που, αντιλαμβανόμενη την αξία των ισχυρών συμμαχιών, εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ το 1952, στην αρχή ήδη του Ψυχρού Πολέμου. Μια χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 1981 και της Ευρωζώνης από το 2001.
Μια χώρα που, όταν τα ιστορικά γεγονότα ήταν “βαρύτερα” των προσδοκιών, έκανε και αρκετά λάθη, απέναντι στα οποία πρέπει να σταθούμε όχι ως απλοί «παρατηρητές», αλλά ως συνειδητοποιημένοι πολίτες που τα ανιχνεύουν και τ’ αναλύουν με ακρίβεια και ειλικρίνεια, για να μην τα επαναλάβουμε.
Το μείζον λάθος υπήρξαν οι διχόνοιες και οι διχασμοί, δίχως τους οποίους σίγουρα η Ελλάδα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Μόνο με ομόνοια και ομοψυχία θα μπορέσει η Ελλάδα να παραμείνει μια χώρα με μια ιστορία επιτυχίας, που οδεύει προς το μέλλον, με οδηγό τις αξίες που πρώτοι οραματίστηκαν και διεκδίκησαν οι τολμηροί μας πρόγονοι: της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Σήμερα, 200 και πλέον χρόνια μετά, ο Ελληνικός λαός βρίσκεται πάλι αντιμέτωπος με παγκόσμια ιστορικά γεγονότα που κλονίζουν την πίστη μας στο αίσθημα κοινωνικής συνοχής που παλέψαμε σκληρά και θυσιάσαμε τα πλείστα όσα για να αποκτήσουμε.
Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η παρούσα κατάσταση στην Ουκρανία. Η κατάρρευση των διπλωματικών οδών οδήγησε σε στρατιωτική διαμάχη, ακόμη και σε ιστορικές περιοχές για εμάς τους Έλληνες, όπως η Οδησσός, όπου ο Νικόλαος Σκουφάς, ο Εμμανουήλ Ξάνθος και ο Αθανάσιος Τσακάλωφ σύστησαν το 1814 την Φιλική Εταιρεία και έθεσαν τα θεμέλια για την Ελληνική Επανάσταση.
Τέτοια γεγονότα μας θυμίζουν ότι πρέπει σαν χώρα να στεκόμαστε πάντοτε ενάντια σε κάθε είδους εδαφικούς αναθεωρητισμούς, καθώς και σε κάθε παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου και των νομίμων συνόρων.
Παράλληλα, ενισχύουν τα συναισθήματά μας για τους ομόδοξους και ομόεθνους Κυπρίους, που είναι πάγια και διαρκή πενήντα χρόνια τώρα.
Μας θυμίζουν, επίσης, πως μια χώρα με τις ιστορικές καταβολές της Ελλάδας και του Ελληνικού Έθνους, δεν μπορεί να πορευθεί με ασφάλεια στο μέλλον του δύσκολου κόσμου που μας περιβάλλει, χωρίς να έχει θωρακίσει προηγουμένως το Εθνικό της κύρος.
Τέλος, επιβάλλουν τη λήψη πρωταγωνιστικού ρόλου της χώρας μας στην εμπέδωση του Ανθρωπισμού, της Ειρήνης, της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κάπως έτσι, κατ’ αυτή την άκρως συμβολική Επέτειο εμείς, οι Έλληνες, πρέπει να γυρίσουμε πίσω, για να νιώσουμε βαθιά μέσα μας «από πού ερχόμαστε».
Ταυτόχρονα, πρέπει να μείνουμε και στο παρόν, για να γνωρίζουμε πού βρισκόμαστε, τι δυσκολίες έχουμε να αντιμετωπίσουμε, αλλά και τι έχουμε πετύχει με συλλογική προσπάθεια.
Τέλος, οφείλουμε να κοιτάξουμε μπροστά, με προοπτική απώτερου μέλλοντος, για ν’ αποφασίσουμε πού πρέπει να πάμε και ποιό θα είναι το μέλλον αυτού του λαμπρού Γένους.
Είθε αυτό το μήνυμα, να ξεκινήσει αυτή τη στιγμή και να ταξιδέψει στα σπίτια των οικογενειών μας, και στα μπαλκόνια της καρδιάς μας, αναζωπυρώνοντας την αγνή, την άδολη, την ρομαντική, την σαν των προγόνων μας, ΓΝΗΣΙΑ αγάπη, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ !!!



Έτοιμο να ανοίξει τις «πύλες» του είναι το 7ο Διασχολικό Πρωτάθλημα Ο.Α.Φ.Ν.Τ.Η. του Δήμου Ασπροπύργου, θεσμός πλέον για την πόλη, έπειτα από τη διετή παύση του εξαιτίας της Πανδημίας του COVID-19.
Ο Πρόεδρος του Ο.Α.Φ.Ν.Τ.Η., κ. Ιωάννης Κατσαρός καλεί όλους του μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων του Δήμου να δηλώσουν συμμετοχή, μέσω των σχολείων τους και να γεμίσουν ξανά τους αθλητικούς χώρους της πόλης με χαρούμενες φωνές και να δραστηριοποιηθούν με τα άθλημα που τους αρέσουν.
Από τον Απρίλιο έως και τον Μάιο αγώνες ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης, χειροσφαίρισης και στίβου θα διεξαχθούν στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου, παρουσία πάντα του άρτια καταρτισμένου προσωπικού του Ο.Α.Φ.Ν.Τ.Η., ιατρού και διαιτητή. Όλοι οι αγώνες θα πραγματοποιηθούν τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση του COVID-19.

Σας περιμένουμε διαδικτυακά την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022 στις 18:00 σε ένα ακόμη webinar της δράσης, με θέμα «Ψυχική Υγεία, Εθισμός στο Διαδίκτυο» στο κανάλι YouTube και στη σελίδα Facebook του Ψηφιακού Εγγραμματισμού.
Εισηγητής είναι ο κ. Πέτρος Ρούσσος, Αναπληρωτής Καθηγητής του Εργαστηρίου Πειραματικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Όσες και όσοι επιθυμούν να βρεθούν μαζί μας, παρακαλούμε να κάνετε πρώτα εγγραφή στη φόρμα https://tinyurl.com/digitalattiki.
Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο webinar είναι δωρεάν για όλες και όλους, ενώ η παρακολούθησή του δεν απαιτεί καμία προηγούμενη γνώση, εμπειρία ή εξοικείωση του συμμετέχοντα σε θέματα διαδικτύου.
Με την ολοκλήρωση του webinar οι συμμετέχοντες θα λάβουν σχετική βεβαίωση παρακολούθησης, εφόσον το επιθυμούν. Θα μας βοηθούσε πολύ στο να βελτιωθούμε αν μπορούσατε να διαθέσετε λίγο χρόνο για να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα αξιολόγησης για τα Webinars που έχετε παρακολουθήσει: https://tinyurl.com/evaluateDL .

Έπειτα από ενέργειες της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και συγκεκριμένα του Προέδρου, κ. Γεώργιου Φίλη ξεκίνησαν και πάλι τα Εκπαιδευτικά Σεμινάρια Αντιπυρικής και Αντισεισμικής Θωράκισης στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ασπροπύργου, τα οποία είχαν διακοπεί εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19. Ο Πρόεδρος σε συνάντηση με τον Διοικητή, της 1ης ΕΜΑΚ, Ταξίαρχο κ. Αθανάσιο Μπαλάφα, τον Πυραγό κ. Κωνσταντίνο Καστρινάκη, και άλλους επιτελικούς της μονάδας, προγραμμάτισαν τις επισκέψεις των σχολείων και όρισαν το εκπαιδευτικό υλικό.
Η πρώτη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του 4ου Γυμνασίου Ασπροπύργου, όπου με ιδιαίτερο ενθουσιασμό άκουσαν όσα τους ανέφεραν τα αρμόδια στελέχη και εξέφρασαν αρκετές ερωτήσεις και απορίες επί του θέματος. Ο Πρόεδρος της ΔΕΠ, κ. Γεώργιος Φίλης ευχαρίστησε τα στελέχη της 1ης ΕΜΑΚ και ανέφερε ότι τα εν λόγω σεμινάρια δεν ενισχύουν μόνο τις γνώσεις των παιδιών απέναντι σε παρόμοιες καταστάσεις αλλά τους καθιστούν έτοιμους και να τις διαχειριστούν.
Ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου ανέφερε σχετικά : « Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στο πλαίσιο ενίσχυσης του εκπαιδευτικού προγράμματος των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ασπρόπυργου. Οι μαθητές, ως νέοι πολίτες οφείλουν να διαθέτουν μια βασική κατάρτιση στην αντιπυρική και αντισεισμική θωράκιση και είμαστε υποχρεωμένοι να τους παρέχουμε κάθε δυνατή σχετική «εκπαίδευση». Ευχαριστώ τον Ταξίαρχο κ. Μπαλάφα και το επιτελείο του, και δεσμεύομαι, για μια ακόμα φορά, πως η συνδρομή μας στο Σώμα θα εξακολουθήσει να είναι καθοριστική».

Ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου και η Πρόεδρος Δ.Σ. του Πνευματικού Κέντρου, κ. Γεωργία Πηλιχού, σας προσκαλούν σε τρεις νέες διαλέξεις που θα λάβουν χώρα στην ισόγεια αίθουσα εκδηλώσεων (Δ.Καλλιέρης) του Πνευματικού Κέντρου, Αλέκου Παναγούλη 13 στην Πλατεία του Αγίου Δημητρίου.
Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2022 και ώρα 20:00
Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2022
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, καθώς η παρακολούθηση θα είναι ολιγομελής, ένεκεν των πρωτοκόλλων ασφαλείας για την αποφυγή διασποράς της πανδημίας. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με την υπεύθυνη του Ανοιχτού Πανεπιστημίου κ. Ασημίνα Φούφα στο τηλέφωνο 2105577191 εσωτερικό 4.

Στην 9η Διάσκεψη Κορυφής Δήμων και Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που διεξήχθη στη Μασσαλία, στις 3 και 4 Μαρτίου, συμμετείχε ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου, ως Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΚΕΔΕ, και Τακτικός Εκπρόσωπος της στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ηνωμένων Πόλεων & Τοπικών Αρχών (UCLG).
Η Διάσκεψη Κορυφής, που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών, εντός του πλαισίου της Γαλλικής Προεδρίας στην ΕΕ, και σε συνεργασία με τις αυτοδιοικητικές αρχές της Γαλλίας, λαμβάνει χώρα κάθε δύο χρόνια και αποτελεί τη σημαντικότερη σύνοδο των αιρετών εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης σε όλη την Ευρώπη. Για πρώτη φορά μετά την πανδημία, το σύνολο των Περιφερειαρχών, Δημάρχων και εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης από τις 27 χώρες – μέλη της ΕΕ έδωσαν ζωντανά το «παρών», ενώ πολλοί ακόμη συμμετείχαν υβριδικά στο μεγαλύτερο αυτοδιοικητικό γεγονός της Ευρώπης.
Τα συμπεράσματα της Διάσκεψης, αρθρώθηκαν πάνω σε 4 άξονες:
[1] Τα ευρωπαϊκά εδάφη που αντιμετωπίζουν κοινωνικές προκλήσεις: Η κρίση του COVID19 ήταν οικονομική και κοινωνική. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΕΕ χρειάζεται ένα σχέδιο ανάκαμψης χωρίς αποκλεισμούς για να αναζωογονήσει την οικονομία και να ενδυναμώσει τις τοπικές κοινότητες να αντιμετωπίσουν συστημικές αλλαγές, όπως η πράσινη και η ψηφιακή μετάβαση.
[2] Συνοχή και ανάκαμψη: Η πολιτική συνοχής είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για τη μείωση των περιφερειακών ανισοτήτων και την τόνωση της οικονομικής καινοτομίας. Η στενότερη συνεργασία μεταξύ των σχεδίων ανάκαμψης και της πολιτικής συνοχής είναι αυτό που χρειάζεται η Ε.Ε. για να στηρίξει πλήρως τις περιφέρειες και τις πόλεις της.
[3] Οικοδομώντας το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Δημοκρατίας: Η ενίσχυση της δημοκρατικής λειτουργίας της Ε.Ε. απαιτεί μεγαλύτερη συμμετοχή των τοπικών και περιφερειακών αρχών. Είναι οι εγγύτερες αρχές προς στους πολίτες και χωρίς αυτές το Σώμα της Ευρωπαϊκής Δημοκρατίας δεν θα είχε θεμέλια. Η δημοκρατία στην πράξη αντανακλάται επίσης στην εστίαση στη διαφορετικότητα και τη συμμετοχή των νέων σε όλο το πρόγραμμα.
[4] Το μέλλον της ευρωπαϊκής δημοκρατίας και η συμμετοχή των νέων και ευρωπαϊκές αξίες: η νέα γενιά πρέπει να συμμετάσχει στη συζήτηση για τις προκλήσεις και τις προτεραιότητες της ΕΕ, και η συμβολή της θα είναι στο επίκεντρο κατά τη διάρκεια του επερχόμενου Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας.
Στο πλαίσιο της Διάσκεψης, μια εβδομάδα πριν από το Συνέδριο για το Μέλλον της Ευρώπης, οι εκπρόσωποι των δημοτικών και περιφερειακών αρχών προώθησαν τα αιτήματά τους μέσα από την επικείμενη «Διακήρυξη των Περιφερειακών και Τοπικών Αρχών για την Ευρωπαϊκή Δημοκρατία», κείμενο στο οποίο τονίζεται η αναγκαιότητα για μεγαλύτερη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στις δημοκρατικές διαδικασίες για τη λειτουργία των κρατικών και ευρωπαϊκών οργάνων, τον σχεδιασμό της ανάκαμψης από την πανδημία, την πράσινη οικονομία, την ψηφιακή μετάβαση και την ενίσχυση της εδαφικής και κοινωνικής συνοχής της Ε.Ε.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου: «Η Αυτοδιοίκηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης μίλησε, την πιο κρίσιμη στιγμή ! Ο ρόλος μας πρέπει να αναβαθμιστεί, ως βασικός συντελεστής στην ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού ενωσιακού αυτοδιοικητικού εγχειρήματος και στην διάδοση των ευρωπαϊκών αξιών στις τοπικές κοινωνίες. Στόχος των εργασιών μας, αυτό το διήμερο, στην μεγαλύτερη Ελληνική παροικία στην Γαλλία, την Μασσαλία, ήταν να ανευρεθούν οι βέλτιστες πρακτικές για την ενδυνάμωση των δημοκρατικών θεσμών της ΕΕ, την προώθηση θεμελιωδών μεταρρυθμίσεων και την κατάλληλη προετοιμασία των τοπικών κοινωνιών σε θέματα που αφορούν τη δημόσια υγεία, την κλιματική κρίση και τις οικονομικές ανισότητες μεταξύ των ευρωπαϊκών Περιφερειών. Παράλληλα, υπό τη βαριά σκιά του πολέμου στην Ουκρανία, όλοι οι Ευρωπαίοι αυτοδιοικητικοί είχαμε την ευκαιρία να στείλουμε μήνυμα ενότητας και αποφασιστικότητας ενάντια σε κάθε μορφή βίας που απειλεί ευθέως το διεθνές δίκαιο, την ανεξαρτησία κυρίαρχων κρατών και την παγκόσμια ειρήνη και σταθερότητα».
Στις παράλληλες ενότητες του Συνεδρίου ο κ. Μελετίου, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει και να ανταλλάξει απόψεις με συναδέλφους του από όλη την Ευρώπη. Σημαντική στιγμή του Συνεδρίου αποτέλεσε η παρουσία της Ελληνικής Αντιπροσωπείας με επικεφαλής τον Προέδρο Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών, Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργο Πατούλη, τους Δημάρχους: Ηρακλείου – κ. Νίκο Μπάμπαλο, Καλλιθέας – κ. Δημήτρη Κάρναβο, Παπάγου/Χολαργού- κ. Ηλία Αποστολόπουλο, Πεύκης/Λυκόβρυσης – κ. Αναστάσιο Μαυρίδη, Πυλέας/Χορτιάτη – κ. Ιγνάτιο Καϊτεζίδη, και τον Γενικό Γραμματέα της ΚΕΔΕ, κ. Δημήτρη Καφαντάρη, στο Δημαρχείο της Μασσαλίας για την συμπαράσταση στην δοκιμασία του λαού της Ουκρανίας.

Ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Ασπροπύργου, κ. Μελέτιος Μπουραντάς, στο πλαίσιο της πολιτικής του Δήμου, αναφορικά με τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς, ενημερώνει τους δημότες για την συνέχιση της πρωτοβουλίας της Υπηρεσίας, που ξεκίνησε από τον περασμένο Οκτώβριο.
Η πρωτοβουλία συνίσταται στη δυνατότητα των πολιτών, που διαμένουν εντός των διοικητικών ορίων του Ασπρόπυργου να σημάνουν ηλεκτρονικά με microchips τα κατοικίδιά τους, με το ελάχιστο δυνατό κόστος. Η ενεργεία αυτή θα πραγματοποιείται από συμβεβλημένο κτηνίατρο στο Δημοτικό Κτηνιατρείο, επί της οδού Αχαρνών 3.
Ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου, ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΚΕΔΕ, έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για το νομικό περιεχόμενο που πρέπει να διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Με την παραπάνω ενέργεια αποδεικνύεται στην πράξη η ενεργός πολιτική του Δήμου για τα δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς.
Για περισσότερες πληροφορίες και για τον καθαρισμό ραντεβού, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Γραφείο του αρμόδιου Αντιδημάρχου, στα τηλέφωνα 2132006455 – 59.

Σας περιμένουμε διαδικτυακά την Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2022 στις 18:00, στο 7ο Webinar του 2ου κύκλου με θέμα «Εκτέλεση Ηλεκτρονικών Αγορών και Συναλλαγών ecommerce» στο κανάλι YouTube και στη σελίδα Facebook του Ψηφιακού Εγγραμματισμού.
Κεντρική εισηγήτρια είναι η Δρ. Φραϊδάκη Αικατερίνη, Πρόεδρος GRECA (Greek e–commerce Association), senior researcher & συντονίστρια των δράσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν- ELTRUN
Όσοι επιθυμούν να βρεθούν μαζί μας, παρακαλούμε όπως κάνετε εγγραφή στην παρακάτω φόρμα: https://tinyurl.com/digitalattiki
Η συμμετοχή στο συγκεκριμένο webinar είναι ανοικτή σε όλους τους δημότες και η παρακολούθησή του δεν απαιτεί καμία προηγούμενη γνώση, εμπειρία ή εξοικείωση του συμμετέχοντα σε θέματα διαδικτύου. Με την ολοκλήρωση του webinar οι συμμετέχοντες θα λάβουν σχετική βεβαίωση παρακολούθησης, εφόσον το επιθυμούν.
Με την ολοκλήρωση του webinar οι συμμετέχοντες θα λάβουν σχετική βεβαίωση παρακολούθησης, εφόσον το επιθυμούν. Θα μας βοηθούσε πολύ στο να βελτιωθούμε αν μπορούσατε να διαθέσετε λίγο χρόνο για να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα αξιολόγησης για τα Webinars που έχετε παρακολουθήσει: https://tinyurl.com/evaluateDL.

Ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου και η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού και Νεολαίας, κ. Σοφία Μαυρίδη, σε συνεργασία με το κίνημα «Strong Μe», υπό την αιγίδα της Κ.Ε.Δ.Ε., την Τρίτη, 8 Μαρτίου 2022 με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, παίρνουν ξεκάθαρη θέση διεκδικώντας τη νομική αναγνώριση της ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΑΣ και την άμεση αλλαγή του νομικού πλαισίου, μέσα από μια καθηλωτική, πανελλήνια καμπάνια.
Η καμπάνια : «Πες την με το όνομά της: ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΑ» θέλει να ενημερώσει, να αφυπνίσει και να κινητοποιήσει όλη την χώρα. Μετράμε συνολικά 17 δολοφονίες γυναικών σε 11 μήνες, με δράστες συζύγους – συντρόφους και πρώην συζύγους – συντρόφους. Δεν είναι δολοφονίες, ούτε “εγκλήματα πάθους”, είναι ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΕΣ και αποτελούν την πιο ακραία μορφή έμφυλης βίας. Αυτά τα εγκλήματα πρέπει να λεχθούν με το όνομά τους για να βρουν την τιμωρία που τους αρμόζει. Τα εγκλήματα της έμφυλης βίας τείνουν να κανονικοποιηθούν και αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα που ενέχει τεράστιους κινδύνους και πρέπει να μας κινητοποιήσει όλους.
ΔΡΑΣΗ: Τρίτη 8 Μαρίου 2022 στην Πλατεία Δημαρχείου στις 19:00.
– Ένα μνημείο γροθιά στο στομάχι για τις 17 γυναίκες που δολοφονήθηκαν
– 17 ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΕΣ , 17 ζευγάρια παπούτσια σε κάθε κεντρική πλατεία της Ελλάδας
– Στις 20:00 θα φωταγωγηθούν ταυτόχρονα τα μνημεία πολλών Δήμων της χώρας και θα ακουστεί το τραγούδι «ΠΟΛΕΜΟΣ» το “Strong Me”, για την έμφυλη βία.

Για την τελευταία Κυριακή της Αποκριάς, ο Δήμαρχος Ασπροπύργου, κ. Νικόλαος Μελετίου και η Πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου, κ. Γεωργία Πηλιχού, σας προσκαλούν σε δύο διοργανώσεις, για όλη την οικογένεια:
Υπενθυμίζουμε: Για την είσοδο στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο «Γαλαξίας» είναι απαραίτητη η επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης, έγγραφο ταυτοπροσωπίας και η χρήση προστατευτικής μάσκας καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2022, στην Πλατεία Δημαρχείου, η δράση συγκέντρωσης λογοτεχνικών βιβλίων που διοργάνωσε ο Δήμος Ασπροπύργου σε συνεργασία με το «Όλοι Μαζί Μπορούμε», σε μια προσπάθεια ενίσχυσης των Δημοτικών Βιβλιοθηκών. Η ανταπόκριση των πολιτών υπήρξε πραγματικά θερμή και άμεση και τα βιβλία που συγκεντρώθηκαν, θα δοθούν για τη δημιουργία και την ενίσχυση των σχολικών βιβλιοθηκών της πόλης μας.
Η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού και Νεολαίας κ. Σοφία Μαυρίδη, αφότου ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Ασπροπύργου, κ. Νικόλαο Μελετίου, για την ανάθεση του γενικού συντονισμού της δράσης, δήλωσε σχετικά : «Τα βιβλία αποτελούν την ικανοποίηση της βασικής ανάγκης του ανθρώπου για επικοινωνία. Όπως είπε και η Νομπελίστρια Ειρήνης, Μαλάλα Γιουσαφζάι: Ας πάρουμε στα χέρια μας το βιβλίο και τα μολύβια μας. Είναι τα πιο δυνατά μας όπλα”.
Στη συλλογή βιβλίων, συνέβαλαν με την προσφορά λογοτεχνικών έργων τα Βιβλιοπωλεία της πόλης, ενώ στους συμμετέχοντες δόθηκαν σελιδοδείκτες ως αναμνηστικά της δράσης.