Η ατάκα της ημέρας

  • Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έρχονται σήμερα στην Ελλάδα 2.000 μονοκλωνικά αντισώματα

Έρχονται σήμερα Τρίτη 9 Νοεμβρίου οι πρώτες παρτίδες μονοκλωνικών αντισωμάτων στην Ελλάδα.

Την παραλαβή των 2.000 δόσεων μονοκλωνικών αντισωμάτων θα κάνει το Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Ερευνας και Τεχνολογίας (ΙΦΕΤ). Η Ελλάδα συμμετέχει στο πρόγραμμα της ΕΕ για την προμήθεια της συγκεκριμένης θεραπείας.

Η χορήγηση των μονοκλωνικών αντισωμάτων θα γίνεται με συγκεκριμένα ιατρικά κριτήρια, που εξετάζει η Επιτροπή Λοιμώξεων, από τα νοσοκομεία όλης της επικράτειας. Τα μονοκλωνικά αντισώματα δεν μπορούν να χορηγηθούν σε όλους τους ασθενείς με Covid-19. Η χορήγησή τους γίνεται στο νοσοκομείο, ενδοφλέβια και χρειάζεται παρακολούθηση. Ο στόχος της συγκεκριμένης αγωγής είναι η αποτροπή της επιδείνωσης της νόσου.

Τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι πρωτεΐνες που έχουν σχεδιαστεί στο εργαστήριο για να μιμούνται την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να καταπολεμά τον κορονοϊό. Προσκολλώνται στην πρωτεΐνη-ακίδα του SARS-CoV-2, εμποδίζοντας τον ιό να εισέλθει στα ανθρώπινα κύτταρα.

Παράλληλα προχωρούν και οι διαδικασίες για την προμήθεια του αντιικού χαπιού της εταιρίας Merck.

Ωστόσο οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι η ύπαρξη καλών και αποτελεσματικών φαρμάκων δεν καταργεί την αναγκαιότητα του εμβολιασμού.

powered by social2s

Μητσοτάκης στη Κ.Ο. της ΝΔ: Δεν θα ξαναγίνει άλλο lockdown στη χώρα

Κατηγορηματικά αντίθετος ως προς τα σενάρια επιβολής ενός νέου lockdown σε όλη τη χώρα εμφανίστηκε την Τρίτη ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας.

Ο πρωθυπουργός περιέγραψε με εμφατικό τρόπο τις τέσσερις δράσεις της κυβέρνησης που είναι οι εξής:

  • Δεν θα υπάρξει ξανά άλλο lockdown στη χώρα.
  • Όσοι έχουν θωρακιστεί ήδη με το εμβόλιο δεν θα υποστούν περαιτέρω περιορισμούς, ενώ οι ανεμβολίαστοι θα πρέπει να υπόκεινται σε ελέγχους για την προστασία της υγείας τους.
  • Θα υπάρξει διαρκής ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
  • Θα γίνει προσπάθεια ενίσχυσης των εμβολιασμών.

Κατά την ομιλία του στη Βουλή, ο πρωθυπουργός μίλησε για την έξαρση της πανδημίας και είπε ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα πολύ ισχύρο τέταρτο κύμα του κορωνοϊού.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως το εμβόλιο είναι εκείνο που κάνει τη διαφορά και αφήνει ανοικτή την οικονομία να παράγει και την κοινωνία λειτουργία και επιτρέπει στην πλειονότητα των Ελλήνων να εμβολιαστούν να ζουν πιο ελεύθερα.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα 200.000 ραντεβού που κλείστηκαν το τελευταίο διάστημα για την 1η δόση και στα 300.000 ραντεβού για την τρίτη - αναμνηστική - δόση του εμβολίου έναντι της Covid 19.

«Η τρίτη δόση έχει ανοίξει πλέον για όλους μας, είναι πάρα πολύ σημαντικό οι συμπολίτες να σπεύσουν να την κάνουν, ώστε να ενισχύσουμε το τείχος ανοσίας και να οδηγήσουμε στην αποσυμφόρηση του Εθνικού Συστήματος Υγείας», τόνισε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι θα πρέπει άμεσα να ενεργοποιηθεί η προσωπική ευαισθητοποίηση του καθενός από εμάς.

«Κάθε ημέρα, επικοινωνιακά, θέλω να σας ζητήσω να μεταφέρετε στις περιφέρειες σας ότι η πανδημία χτυπά πρωτίστως τους ανεμβολίαστους. Κάθε ημέρα χάνονται αχρείαστα συνάνθρωποι μας. Η λύση είναι μπροστά μας και στα χέρια μας, στα χέρια του καταστηματάρχη, του δημάρχου και του ιερέα που θα πρέπει να διδάξει την πίστη στη ζωή. Είναι καιρός να γίνουμε εμείς οι φύλακες της υγείας μας και της υγείας των γύρω μας. Αυτό που με πληγώνει περισσότερο είναι ο λάθος πόνος και ο λάθος θάνατος», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, απευθυνόμενος στους βουλευτές του κόμματός του.

Και ο πρωθυπουργός συμπλήρωσε:

«Στην τελευταία έξαρση του ιού απαντάμε με ένα νέο κύμα εμβολιασμού. Έχουμε μπροστά μας ακόμη δύσκολες εβδομάδες, υπάρχει όμως και η αισιόδοξη πλευρά της πραγματικότητας. Μόνον τις τελευταίες ημέρες κλείστηκαν σχεδόν 200.000 ραντεβού για την πρώτη δόση και σχεδόν 300.000 για αναμνηστική δόση».

Τα πολλαπλά στοιχήματα της κυβέρνησης

Συνεχίζοντας ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι «σπάνια κυβέρνηση έπρεπε να αναμετρηθεί με τόσο πολλαπλά στοιχήματα. Από την πρόκληση να μεταρρυθμιστεί η χώρα και να αντιμετωπίσει φυσικές καταστροφές έως τις επιβουλές της Τουρκίας» για να συμπληρώσει με νόημα: «Και όμως τα καταφέραμε όλοι μαζί. Σήμερα οι πολίτες πληρώνουν λιγότερους φόρους, λίγοτερο ΕΝΦΙΑ, λιγότερες ασφαλιστικές εισφορές. Έστω και οριακά αυξάνεται ο κατώτατος μισθός και θα υπάρξει και νέα αύξηση του εντός του 2022. Κατά την διάρκεια της πανδημίας το κράτος ανέλαβε το κόστος όλων όσοι δεν δούλευαν. Άνοιξε τα ταμεία του και έτσι οικονομία, κοινωνία και ΕΣΥ έμειναν όρθια. Η χώρα μας σήμερα αποτελεί προορισμό ξένων επενδύσεων, που αυξάνουν τον δημόσιο πλούτο, κρατούν στην χώρα μας και επαναπατρίζουν επιστήμονες που έφυγαν στα χρόνια της κρίσης. Είναι σημαντικό όταν διαπιστώνουμε τα πρώτα βήματα αναστροφής του brain drain, που τόσο πλήγωσε την χώρα μας. Κολοσσοί όπως η Pfizer, η Microsoft είναι εδώ, αυτή η ανάπτυξη οδηγεί ήδη σε απτά αποτελέσματα: 2 δισ. ευρώ θα φέρει στα ταμεία του Κράτους η παραχώρηση της Εγνατίας. Μία κουβέντα για την ΔΕΗ. Όσοι διαχειρίστηκαν το χαρτοφυλάκιο γνωρίζουν την κατάσταση, που παραλάβαμε την ΔΕΗ, η αγορά έχει σχεδόν προεξοφλήσει την χρεοκοπία της, σήμερα άντλησε 1, 35 δισ. ευρώ και η μετοχή της είναι στα 9 ευρώ. Η ΔΕΗ είναι ισχυρή για να γίνει εθνικός και βαλκανικός πρωταγωνιστής στην πράσινη μετάβαση. Ναι η Ελλάδα αλλάζει, το φωνάζει το Ελληνικό, ο ΒΟΑΚ, η εκτίναξη των υποδομών συνεχίζεται», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Νέας Δημοκρατίας στη Βουλή.

Για την πορεία της ελληνικής οικονομίας

«Η οικονομία μας αναπτύσσεται με πολύ γρηγορότερους ρυθμούς, από αυτούς, που αρχικώς είχαμε εκτιμήσει», τόνισε στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Δεν θα εκπλαγώ εάν το 6,1% του ρυθμού ανάπτυξης αναθεωρηθεί προς τα πάνω» είπε και συμπλήρωσε:

«Το σημαντικότερο όμως είναι η μείωση της ανεργίας. Για εμάς η μείωση των ανισοτήτων είναι αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα και θα επιμείνουμε στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και η προσέλκυση επενδύσεων γιατί αυτές μειώνουν τις ανισότητες».

Η Ελλάδα από παρατηρητής της Μεσογείου έγινε κόμβος ισχύος τα τελευταία δύο χρόνια

«Ως κυβέρνηση συμφωνήσαμε να θέσουμε τον πήχη ψηλά με αποτέλεσμα να συγκρινόμαστε με τον εαυτό μας» υπογράμμισε στη συνέχεια ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Νέας Δημοκρατίας στη Βουλή.

«Αυτός ο γρήγορος πολιτικός μεταβολισμός δεν πρέπει να ισχύσει στο επίπεδο των εθνικών επιλογών, γιατί εδώ η Ελλάδα πραγματικά γύρισε σελίδα» είπε και συμπλήρωσε «Από παρατηρητής της Μεσογείου έγινε κόμβος ισχύος της, τα τελευταία δύο χρόνια. Δεν θα αναφερθώ στο πράσινο πιστοποιητικό και στη συμβολή μας στην ίδρυση του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά θα πω ότι αυτή η κυβέρνηση καθιέρωσε τα εθνικά σύνορα ως ευρωπαϊκά με την εισαγωγή του δόγματος της ασφάλειας και του ανθρωπισμού στο μεταναστευτικό».

Και ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε: «Ο Έλληνας πολίτης νιώθει ισότιμος ως πολίτης του κόσμου, γιατί η χώρα μας έχει ανακτήσει το κύρος της διεθνώς. Η συμφωνία με τη Γαλλία αναβαθμίζει την αποτρεπτική ισχύ της χώρας μας».

Υγειονομικός και εθνικός σαμποτέρ ο ΣΥΡΙΖΑ

«Η αμυντική μας ενίσχυση δηλώνει την ετοιμότητα μας να υπερασπιστούμε σε κάθε συνθήκη την εδαφική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα» τόνισε, συνεχίζοντας την ομιλία του ο πρωθυπουργός στη συνεδρίαση της ΚΟ της ΝΔ. «Πρέπει πάντα να διατηρούμε την ίδια προσήλωση στους εθνικούς μας στόχους έως τις εθνικές εκλογές του 2023. Συναντάμε την αποδοχή των πολιτών, την πάντα καλοδεχούμενη κριτική τους, συναντάμε και τα απολύτως λογικά συναισθήματα της ανασφάλειας σε καιρούς μεγάλων αλλαγών».

Ωστόσο, «συναντάμε όμως και τη λαϊκιστική, μηδενιστική και σπασμωδική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ. Είχα πει ότι με τον ΣΥΡΙΖΑ μας χωρίζει χάος πολιτικό και πολιτισμό. Είναι το κόμμα του ψέματος και του όχι σε όλα. Εξελίσσεται σε υγειονομικό και εθνικό σαμποτέρ. Και στην κοινωνία τηρεί την ίδια υπονομευτική τακτική. Ο αρχηγός του ζητούσε να ανοίξουν τα σχολεία, όταν έκλειναν και να κλείσουν όταν άνοιγαν. Συνεχίζει να βάζει τρικλοποδιές και παγίδες στην διαχείριση της πανδημίας. Δεν είχα σκοπό να αναφερθώ στον κ. Τσίπρα αλλά δεν μπορούσα να μην δώσω μία απάντηση στην επίσκεψη του χθες στο Ιπποκράτειο της Θεσσαλονίκης. Δεν ρώτησε όμως πόσες ΜΕΘ είχε το νοσοκομείο όταν παρέδωσε την εξουσία: 8 και τώρα έχει 30» υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ο κ. Τσίπρας λειτουργεί ως πλανόδιος μεταπράτης του ανθρώπινου πόνου σε όλα τα επίπεδα»

«Ο κ. Τσίπρας λειτουργεί ως πλανόδιος μεταπράτης του ανθρώπινου πόνου σε όλα τα επίπεδα, φλερτάρει με τους ανεμβολίαστους με το επιχείρημα ότι δήθεν είναι ρατσιστικό να μιλάμε για πανδημία ανεμβολίαστων. Είναι το ίδιο επιχείρημα όλων όσοι δεν θέλουν να εμβολιαστούν» υπογράμμισε ακόμα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Νέας Δημοκρατίας στη Βουλή.

«Θέλω να καταγγείλω από αυτό εδώ το βήμα την απίστευτη αθλιότητα του ΣΥΡΙΖΑ να διακινεί χυδαία ψεύδη για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα την ώρα που η κυβέρνηση έχει καταγγείλει τους διακινητές αυτών των αθλιοτήτων στην δικαιοσύνη» τόνισε με έμφαση στη συνέχεια της ομιλίας του ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Φαίνεται πως οι αντίπαλοι μας δεν έχουν διδαχθεί τίποτε και συνεχίζουν να διακινούν μία πραγματικότητα, που δεν υπάρχει για την κυβέρνηση μας» είπε και συμπλήρωσε:

«Τελευταίο τους επιχείρημα είναι η προοδευτική διακυβέρνηση. Τους απαντώ, λάθος διεύθυνση. Προοδευτικό είναι να μειώνεις την ανεργία. Οι πράσινες πολιτικές είναι προοδευτικές. Προοδευτικό είναι να μειώνεις τους φόρους, να φέρνεις ξένα κεφάλαια και πάνω από όλα προοδευτικό είναι να παρουσιάζεις την αναβαθμισμένη εικόνα της χώρας στον κόσμο. Αυτή είναι προοδευτική πολιτική και αυτό κάνει σήμερα η Νέα Δημοκρατία».

Κλείνοντας την ομιλία του στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Νέας Δημοκρατίας στη Βουλή, ο πρωθυπουργός ανέφερε ακόμη:

«Ξέρετε ότι η πόρτα μου και το γραφείο μου είναι πάντα ανοιχτό. Εχω δώσει εντολή στους υπουργούς να είναι διαθέσιμοι στην επικοινωνία με τους βουλευτές. Θέλω εσείς να γίνετε οι αγγελιοφόροι του μέλλοντος και της χώρας, που αλλάζει».

powered by social2s

Θεσσαλονίκη: 37χρονος κρατούμενος αυτοκτόνησε στο Μεταγωγών

Νεκρός βρέθηκε στις τουαλέτες των κρατητηρίων της Υποδιεύθυνσης Μεταγωγών Θεσσαλονίκης 37χρονος κρατούμενος.

Ο θάνατός του αποδίδεται σε αυτοκτονία, αφού φέρεται να δημιούργησε αυτοσχέδιο σκοινί, με το οποίο έβαλε τέλος στη ζωή του, χωρίς να γίνει αντιληπτός.

Ο 37χρονος, σύμφωνα με δικαστικές πηγές, ήταν υπόδικος για υπόθεση ναρκωτικών και συνελήφθη από αστυνομικούς της Πτολεμαΐδας για παραβίαση περιοριστικού όρου που τού είχε επιβληθεί.

Κατά τις ίδιες πηγές, ο όρος αφορούσε την υποχρέωσή του να παρακολουθεί πρόγραμμα, συνδεόμενο με τα ναρκωτικά.

 

Σε αυτές τις συνθήκες αποφασίστηκε, με εισαγγελική διάταξη, η προσωρινή του κράτηση κι επρόκειτο να μεταχθεί στις φυλακές Κορυδαλλού μέχρι να γίνει η δίκη του.

powered by social2s

ΥΠΑ: Οι ανήλικοι 4-17 ετών ταξιδεύουν αεροπορικώς και με self test 24 ωρών

Κατά έξι χρόνια (από τα 4 έως τα 17 έτη) επεκτείνεται στους ανήλικους επιβάτες το δικαίωμα προσκόμισης αρνητικού self test 24ωρών πριν από την προγραμματισμένη ώρα πτήσης τους για εσωτερικούς προορισμούς σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Η προϋπάρχουσα ΝΟΤΑΜ για πτήσεις εσωτερικού προς όλους τους προορισμούς της χώρας, αφορούσε τους ανηλίκους τεσσάρων ετών έως έντεκα 11 ετών.

   Ειδικότερα, η notam για τα αεροπορικά ταξίδια  πτήσεων εσωτερικού στην Ελλάδα  προβλέπει μετά και την τελευταία αλλαγή τα ακόλουθα.

   Οι επιβάτες προς όλους τους προορισμούς της χώρας οφείλουν να πληρούν μία από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

   1) Να έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και να επιδεικνύουν βεβαίωση/πιστοποιητικό εμβολιασμού. Το ευρωπαϊκό ψηφιακό πιστοποιητικό COVID-19 (EU DIGITAL COVID-19 CERTIFICATE ), είναι επίσης αποδεκτό. Το πιστοποιητικό εμβολιασμού περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του προσώπου, τον τύπο του διενεργηθέντος εμβολίου και τον αριθμό των δόσεων.
   2) Να επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.
   3) Οι επιβάτες πτήσεων εσωτερικού που δεν έχουν εμβολιαστεί για να επιβιβαστούν στο αεροπλάνο θα πρέπει να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα πτήσης ή εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών με rapid test πριν την αναχώρηση της πτήσης τους. 

   Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως δεκαεπτά (17) ετών μπορούν να πραγματοποιούν τις αεροπορικές μετακινήσεις τους και με διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) που παρέχεται δωρεάν από το Κράτος και πραγματοποιείται έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα πτήσης.

   Το παραπάνω πιστοποιητικά/βεβαιώσεις επιδεικνύονται είτε εκτυπωμένα από τις πλατφόρμες www.gov.gr και SELF-TESTING.GOV.GR είτε σε ψηφιακή μορφή με ταυτόχρονο έλεγχο ταυτοπροσωπίας του κατόχου. 

 

   Εφόσον πρόκειται για αλλοδαπούς προερχόμενους από το εξωτερικό μπορούν να προσκομίζουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή την βεβαίωση νόσησης ή το αρνητικό τεστ, στην ελληνική, αγγλική, γαλλική, γερμανική, ισπανική, ιταλική ή ρωσική γλώσσα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι τα έγγραφα να έχουν εκδοθεί από δημόσια αρχή και σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία. Αν οι έλεγχοι αυτοί έχουν διενεργηθεί στην αλλοδαπή και ισχύουν κατά τον χρόνο επιβίβασης των επιβατών στο αεροσκάφος, οι σχετικές βεβαιώσεις γίνονται αποδεκτές υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τις οποίες επετράπη η είσοδος τους στην Ελλάδα.

   Σε περίπτωση που επιβάτης δεν φέρει μάσκα δεν του επιτρέπεται η επιβίβαση.

   Στους χώρους προσέλευσης και αναμονής εντός αεροδρομίων, καθώς και κατά τη διάρκεια των αεροπορικών πτήσεων, το προσωπικό και οι επιβάτες υποχρεούνται να φέρουν μάσκα προστασίας. Σε περίπτωση που επιβάτης δεν φέρει μάσκα δεν του επιτρέπεται η επιβίβαση στο αεροπλάνο. Ο έλεγχος των ταξιδιωτικών εγγράφων πραγματοποιείται από τους υπαλλήλους των αεροπορικών εταιρειών και δειγματοληπτικά από τις αστυνομικές αρχές σε αεροδρόμια. Οι αεροπορικές εταιρίες υποχρεούνται στον έλεγχο του ταξιδιώτη πριν από την επιβίβαση του, ώστε να επιβεβαιωθεί ότι φέρει τα απαραίτητα έγγραφα. 

   Υπενθυμίζεται ότι τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τις αεροπορικές μετακινήσεις πτήσεων εσωτερικού εφαρμόζονται από την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021.

powered by social2s

Κατώτατος μισθός: Τα τρία σενάρια αύξησής του το 2022 - Παραδείγματα

Διπλή αύξηση αποδοχών θα λάβουν το 2022 περίπου 700.000 εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό των 650 ευρώ για πλήρη απασχόληση.

 

«Κλειδωμένο» είναι το 2% που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2022 (για όλο το α' εξάμηνο), ενώ σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θα υπάρξει και μια δεύτερη αύξηση μέσα στο έτος (για το β' εξάμηνο) που θα εξαρτηθεί από τους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και θα «κολλήσει» στο 2% για να διαμορφώσει το τελικό ύψος του κατώτατου μισθού μέσα στο 2022.

 

Με άλλα λόγια ο δημοσιονομικός χώρος που δημιουργείται από την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και θα επιστρέψει ως κοινωνικό μέρισμα στους πολίτες που έχουν περισσότερη ανάγκη, θα οδηγήσει -μεταξύ άλλων- στην περαιτέρω αύξηση του κατώτατου μισθού. Μάλιστα η αύξηση αποδοχών των χαμηλόμισθων είναι και για ακόμη έναν λόγο επιβεβλημένη: λόγω του κύματος ακρίβειας που πλήττει την αγορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελικό ποσοστό της αύξησης θα κυμανθεί μεταξύ 4% και 6%, με αποτέλεσμα ο μεικτός μισθός για εργαζόμενο που έχει συμπληρώσει τις τρεις τριετίες μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 900 ευρώ (750 ευρώ καθαρά).

Τα τρία σενάρια

Οι «κλειδωμένες» αυξήσεις για το 2022 είναι 11 ευρώ τον μήνα, ανεξάρτητα από τα χρόνια προϋπηρεσίας.

Εικόνα

Τα τρία βασικά σενάρια που είναι στο τραπέζι αφορούν αυξήσεις:

  • 2% συν 2% (θα πάει στα 663 ευρώ τον Ιανουάριο και στα 676 ευρώ το β' εξάμηνο του έτους)
  • 2% συν 3% (θα πάει στα 663 ευρώ τον Ιανουάριο και στα 682,5 ευρώ το β' εξάμηνο του έτους)
  • 2% συν 4% (θα πάει στα 663 ευρώ τον Ιανουάριο και στα 689 ευρώ το β' εξάμηνο του έτους)

Ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας, η πρώτη αύξηση (4%) θα οδηγήσει σε μεικτούς μισθούς έως 743,6 ευρώ με μία τριετία, έως 811,2 ευρώ με δύο τριετίες και έως 878,8 ευρώ με τρεις τριετίες.

Το δεύτερο σενάριο της συνολικής αύξησης 5% θα οδηγήσει σε μισθούς έως 750,7 ευρώ με μία τριετία, έως 819 ευρώ με δύο τριετίες και έως 887,2 ευρώ με τρεις τριετίες.

Το τρίτο σενάριο της μεγαλύτερης αύξησης 6% θα οδηγήσει σε μισθούς έως  757,9 ευρώ με μία τριετία, έως  826,8 ευρώ με δύο τριετίες και έως  895,7 ευρώ με τρεις τριετίες.

Στο πρώτο σενάριο του 4% η αύξηση θα φτάσει στα 22-24 ευρώ, στο δεύτερο του 5% η αύξηση ανέρχεται σε 27-28 ευρώ και στο τρίτο σενάριο η αύξηση φτάνει στα επίπεδα των 33-34 ευρώ.

Ποια επιδόματα συμπαρασύρει το ύψος του κατώτατου

Όταν αυξηθεί ο κατώτατος μισθός στις αρχές του 2022 αυτομάτως θα αυξηθούν τα εξής επιδόματα:

- Τακτική επιδότηση ανεργίας: Το ύψος του επιδόματος ανεργίας ορίζεται σε ποσοστό 55% του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, ανεξαρτήτως από το αν ο άνεργος αμειβόταν με μηνιαίο μισθό ή ημερομίσθιο (προσαυξανόμενο κατά 10% για κάθε προστατευόμενο μέλος)

- Ειδικό βοήθημα λήξης ανεργίας: Ισούται με 13 ημερήσια επιδόματα ανεργίας 

- Ειδικό βοήθημα μετά από τρίμηνη παραμονή στα μητρώα των ανέργων: Ισούται με 15 ημερήσια επιδόματα ανεργίας 

- Ειδικό Βοήθημα σε όσους εξέτισαν ποινή στερητική της ελευθερίας: Ισούται με 15 ημερήσια επιδόματα ανεργίας

- Ειδικό Βοήθημα λόγω Επίσχεσης Εργασίας ή Διακοπής Εργασιών: Ισούται με 20 ημερήσια επιδόματα ανεργίας 

- Ειδικό εποχικό βοήθημα: Το ύψος του προκειμένου για οικοδόμους ορίζεται στο 70% του 37πλασίου του εκάστοτε ισχύοντος ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη, ενώ για τα επαγγέλματα των μουσικών – τραγουδιστών, ηθοποιών κλπ στο 70% του 25πλασίου του εκάστοτε ισχύοντος ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη

- Βοήθημα Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων – Ασφαλισμένων: Το μηνιαίο ποσό της παροχής ισούται με το μηνιαίο επίδομα ανεργίας, το οποίο εξαρτάται από το κατώτατο νομοθετημένο ημερομίσθιο.

powered by social2s

ΟΑΕΔ: Μαραθώνιος καινοτομίας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στις 4-5 Δεκεμβρίου

Ο ΟΑΕΔ διοργανώνει Μαραθώνιο Καινοτομίας «be a part of hack OAED crowdhackathon» για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, στις 4-5 Δεκεμβρίου 2021 στο Innovathens (Πειραιώς 100, Γκάζι), σε συνεργασία με την εταιρεία καινοτομίας και τεχνολογίας Crowdpolicy.

To «be a part of hack OAED» θα πραγματοποιηθεί υβριδικά, με φυσική παρουσία και διαδικτυακά, ενώ θα προηγηθεί διαδικτυακό Open Day την Τρίτη 16 Νοεμβρίου στις 17:00 για την παρουσίαση των στόχων, των θεματικών ενοτήτων και της διαδικασίας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Μαραθώνιος Καινοτομίας είναι μία τεχνολογική δράση ανοιχτής καινοτομίας και έχει στόχο την ενεργοποίηση φορέων και επιχειρήσεων (community activation) για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών που προωθούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΕΔ, μέσα από νέες και καινοτόμες ιδέες και εφαρμογές με κοινωνικό αντίκτυπο (social impact). 

Οι βασικοί της στόχοι είναι η δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας και συνεργασιών, η στήριξη της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας και η καταπολέμηση της ανεργίας, καθώς και η ανάδειξη έξυπνων και καινοτόμων λύσεων για τις προκλήσεις που δημιουργούνται γύρω από εφαρμογές σχετιζόμενες με την απασχόληση και την ανεργία. 

Στη δράση μπορούν να συμμετέχουν ενδεικτικά προγραμματιστές, αναλυτές, φοιτητές, οικονομολόγοι, νεοφυείς (startup) εταιρείες και γενικότερα όλοι όσοι έχουν μια ιδέα που αφορά στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών στους τομείς δραστηριότητας του ΟΑΕΔ και ενδιαφέρονται να την αναπτύξουν και να την παρουσιάσουν σε πιλοτική εφαρμογή. 

Ενδεικτικές θεματικές περιοχές του μαραθωνίου, οι οποίες θα εξειδικευτούν στη συνέχεια, είναι η καταπολέμηση ανεργίας, η σύζευξη προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας, η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, η νέα επιχειρηματικότητα και η αναβάθμιση διαδικασιών για την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων. Ο Μαραθώνιος Καινοτομίας περιλαμβάνει 3 στάδια:

  • Δημόσια καταγραφή, συλλογή ιδεών και προβλημάτων για λύση και αποτύπωση αναγκών που μπορούν να υποστηριχθούν με καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές
  • Διοργάνωση του μαραθωνίου
  • Βράβευση των εφαρμογών που θα διακριθούν, συνεργασία με όλους τους συμμετέχοντες φορείς και υποστήριξη για την παραγωγική εφαρμογή τους.

Για τις ομάδες που θα διακριθούν προβλέπονται χρηματικά βραβεία, ενώ για όλους τους συμμετέχοντες θα υπάρχουν δυνατότητες δικτύωσης και συνεργασίας με τον ΟΑΕΔ και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς. 

Κάθε ενδιαφερόμενος, ομάδες προγραμματιστών, startup εταιρείες και οργανισμοί του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα μπορούν να συμμετέχουν με τους εξής τρόπους: 

  • υποβάλλοντας θέματα ή προβλήματα ή προκλήσεις για λύση που σχετίζονται με τους τομείς αρμοδιότητας του ΟΑΕΔ και ενδιαφέρεται να την αναπτύξει σε ολοκληρωμένη εφαρμογή (δημόσια υποβολή προτάσεων - διαβούλευση) εδώ
  • αναπτύσσοντας πρωτότυπες ψηφιακές εφαρμογές και μεθοδολογίες που αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα εδώ
  • υποστηρίζοντας αυτή την προσπάθεια (ως μέντορες, χορηγοί, υποστηρικτές, δημόσιοι οργανισμοί, εταιρείες, συλλογικοί φορείς). εδώ

Περισσότερες πληροφορίες για τον Μαραθώνιο Καινοτομίας και το Open Day βρίσκονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση εδώ

powered by social2s

Κορονοϊός: Εφιαλτικές εφημερίες στο ΕΣΥ, έως και 11.000 κρούσματα τον Νοέμβριο – Παράθυρο αισιοδοξίας λόγω αύξησης των εμβολιασμών

Κορονοϊός: Το πιο σκληρό της πρόσωπο δείχνει η πανδημία δείχνει με το ΕΣΥ να βρίσκεται σε κλοιό ασφυκτικής πίεσης και τους ειδικούς να μιλούν για εικόνες περσινού Νοεμβρίου, αλλά και για το παράθυρο τελευταίας ευκαιρίας που προσφέρουν πλέον οι εμβολιασμοί, ώστε οι φετινές γιορτές να μη φέρουν μαζί τους την επιβεβαίωση των ζοφερών εκτιμήσεων για 10.000 κρούσματα σε καθημερινή βάση και ενδεχομένως διλήμματα, με έσχατο το lockdown.

Το μήνυμα φαίνεται πως σε συνδυασμό και με την εφαρμογή των νέων μέτρων, έγινε αντιληπτό από πολίτες που έσπευσαν να κλείσουν εμβολιαστικά ραντεβού. Μέχρι χθες το απόγευμα είχαν κλειστεί περισσότερα από 30.000 ραντεβού πρώτης δόσης και περισσότερα από 55.000 ραντεβού αναμνηστικής δόσης.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά την 1η δόση κλείστηκαν 175.000 ραντεβού, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 185% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα που είχαν κλειστεί 60.000, ενώ όσον αφορά την αναμνηστική δόση κλείστηκαν 275.000 ραντεβού, μια αύξηση της τάξης του 200% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα που είχαν κλειστεί 94.000 ραντεβού.

Σχετικά με την τρίτη δόση, μέχρι στιγμής έχουν εμβολιαστεί 460.000 πολίτες.

Κορονοϊός-Τζανάκης: 9.000 με 11.000 κρούσματα τον Νοέμβριο

Οι προβλέψεις του Νίκου Τζανάκη, καθηγητή Πνευμονολογίας, δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστες, καθώς κάνουν λόγο για 9.000 με 11.000 κρούσματα στα τέλη Νοεμβρίου, ενώ δυσοίωνο είναι και το σενάριο για τον Φεβρουάριο.

Αναφερόμενος στο περιστατικό του κ. Μοϊντίνη, ο Νίκος Τζανάκης είπε ότι ασθενείς που καταφέρνουν να μείνουν στη ζωή μετά τις ΜΕΘ και έρχονται για αποθεραπεία, έχουν όλα τα οργανικά τους συστήματα περίπου στο 10% της λειτουργίας τους, ενώ η θρέψη τους είναι στο 0 χωρίς λευκώματα και χωρίς αμυντική ικανότητα.

Σύμφωνα με τον κ. Τζανάκη, οι 3 στους 10 μετά τις ΜΕΘ καταλήγουν, ενώ το 50% των χθεσινών κρουσμάτων ήταν ανεμβολίαστοι.

«Σύμφωνα με τις αναλύσεις μας,  περίπου το 1/3 ή το 20 με 25% των κρουσμάτων είναι σε εμβολιασμένα άτομα. Χτες, σύμφωνα με το μοντέλο μας, περιμέναμε από τα 7.335 κρούσματα γύρω στα 2.000 κρούσματα σε εμβολιασμένους. Αυτά δεν δίνουν νοσηλείες και διασωληνώσεις.  Απομένουν 5.300 κρούσματα, από τα οποία τα 1800 περίπου είναι σε παιδιά από 0 έως 18 ετών. Απομένουν 3.000 – 3.500 κρούσματα ανεμβολίαστων ενηλίκων που δίνουν δυστυχώς αυτές τις νοσηλείες και διασωληνώσεις που πιέζουν το σύστημα».

«Σύμφωνα με το μοντέλο μας η μεσαία μας πρόβλεψη κάνει λόγο πως αν συνεχιστούν οι εμβολιασμοί θα πάμε γύρω στα 9.000 και 11.000 κρούσματα στο τέλος του μήνα. Το δικό μας μοντέλο δεν δείχνει προς στιγμήν την κορύφωση. Το χειρότερο σενάριο είναι ότι αν δεν κάνουμε τίποτα, θα έρθει κορύφωση της πανδημίας γύρω στον Φεβρουάριο».

Σύμφωνα με τον κ. Τζανάκη, το χειρότερο σενάριο κάνει λόγο για 15.000 και 20.000 κρούσματα τον Φεβρουάριο.

«Εάν τηρήσουμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα και δείξουμε ατομική ευθύνη, τότε θα συγκρατηθεί η δυναμική του πανδημικού κύματος. Η ομάδα μας εδώ και μέρες έχει προτείνει την επιτάχυνση της τρίτης δόσης. Βλέπουμε ηλικιωμένους άνω των 70 που έχουν  εμβολιαστεί και με τις 2 δόσεις και βγάζουν την ίωση σαν γρίπη», δήλωσε.

Εφιαλτική εφημερία στο ΑΤΤΙΚΟΝ

Δύσκολη ήταν η εφημερία στο νοσοκομείο ΑΤΤΙΚΟΝ, με τους υγειονομικούς να εργάζονται κάτω από πίεση και αντίξοοες συνθήκες. Από τα 12 καρότσια που διαθέτει το νοσοκομείο, τα 10 βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση.

Κόλαση χαρακτήρισε τη σημερινή εφημερία ο Γιάννης Πλαγιαννάκος, Αντ. Σωματείου Εργαζομένων του ΑΤΤΙΚΟΝ.

«Η εφημερία δεν έχει τελειώσει ακόμα, τελειώνει στις 8. Είχαμε πόλεμο, η νύχτα ήταν κόλαση. Σε όλες τις κλινικές έχουμε βάλει 13 με 15 ράντζα στους διαδρόμους. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Η πολιτεία πρέπει να πάρει αποφάσεις. Θα έχουμε πρόβλημα μέσα στις επόμενες ημέρες», δήλωσε.

Η κατάσταση στο ΑΤΤΙΚΟΝ είναι απελπιστική, καθώς στη MEΘ Covid του νοσοκομείου έχουν μείνει μόνο 3 κενά κρεβάτια, καθώς από τα 23 κρεβάτια τα 20 είναι κατειλημμένα.

Κορονοϊός: Άγρια νύχτα στο νοσοκομείο Παπανικολάου – Έφυγαν από μόνοι τους 50 ασθενείς

«Άγρια» ήταν η νύχτα στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης, εκεί όπου σπεύδουν εντατικολόγοι από την Αθήνα προκειμένου να ανοίξουν κι άλλες ΜΕΘ.

Επειδή δεν υπήρχαν κρεβάτια, πάνω από 50 ασθενείς με Covid-19 έφυγαν μόνοι τους, με τον Νίκο Καπραβέλο να περιγράφει με δραματικούς τόνους τα όσα ζούμε.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας της Δευτέρας προς την Τρίτη (09.11.2021) στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης που εφημέρευε πήγαν 105 ασθενείς με Covid-19. Μόνο που δεν έμειναν όλοι στο νοσοκομείο αλλά μόνο οι 44 απ’ αυτούς όπως αποκάλυψε ο διευθυντής ΜΕΘ του νοσοκομείου, Νίκος Καπραβέλος!

Από τα 105 περιστατικά Covid-19, μόνο τα 44 που κρίθηκαν πιο σοβαρά παρέμειναν στο νοσοκομείο. Οι υπόλοιποι 61 ασθενείς με κορονοϊό, έφυγαν μόνοι τους γιατί δεν υπήρχε κρεβάτι για να μείνουν! Όπως είπε ο Νίκος Καπραβέλος μιλώντας στον ΣΚΑΪ, στο νοσοκομείο υπάρχουν και τέσσερις διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ.

«Έφυγαν μόνοι τους, πήγαν σπίτι τους, θα πάνε στην επόμενη εφημερία, στο επόμενο νοσοκομείο» είπε ο Νίκος Καπραβέλος για τους ασθενείς με κορονοϊό που δεν μπόρεσαν να μείνουν στο νοσοκομείο. Αποκάλυψε δε ότι ο κόσμος έχει χάσει την υπομονή του και «μας βρίζουν κι έχουν δίκιο» εξαιτίας της τεράστιας αναμονής, αφού οι γιατροί και οι νοσηλευτές του νοσοκομείου έχουν φτάσει στα όριά τους.

Ερωτηθείς για παλιότερη δήλωσή πως ίσως κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνεται επιλογή ασθενών, ήταν ακόμη πιο δραματικός. Αυτό το σημείο έχει ξεπεραστεί. Τώρα, είπε, είμαστε «κλειστόν λόγω πληρότητας. Τώρα πια δεν έχουμε επιλογή».

«Εσείς βλέπετε την τεράστια διασπορά στην κοινότητα από τα κρούσματα, εμείς από τα νοσοκομεία» συμπλήρωσε ο Νίκος Καπραβέλος, σημειώνοντας πως ανάμεσα στους ασθενείς που πήγαν τα ξημερώματα στο νοσοκομείο ήταν, σε ποσοστό 15-20% και εμβολιασμένοι, οι οποίοι δεν είχαν προλάβει να κάνουν την τρίτη δόση γιατί δεν έχει συμπληρωθεί το εξάμηνο.

Αναφέρθηκε επίσης σε περίπτωση ζευγαριού, με την 58χρονη γυναίκα διασωληνωμένη και τον 60χρονο σύζυγό της να χάνει τη ζωή του.

Κορονοϊός-Καπραβέλος: «Θα γίνουμε Ρουμανία με ασθενείς στα πάρκινγκ»

Κατά τον ίδιο, «είμαστε σε φάση έξαρση της πανδημίας». Χαρακτήρισε τον κορονοϊό «θανατηφόρο μάστιγα» και σημείωσε ότι παγκοσμίως η μόνη λύση είναι η υποχρεωτική χρήση του εμβολίου. Προειδοποίησε δε ότι «αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα είναι μονόδρομος το lockdown».

Κι αν κάποτε φοβόμασταν το Μπέργκαμο, τώρα ο μεγάλος φόβος είναι να δούμε και στην Ελλάδα εικόνες όπως στη Ρουμανία, με ασθενείς να μένουν στα πάρκινγκ των νοσοκομείων και να τους χορηγείται εκεί οξυγόνο γιατί δεν υπάρχουν κρεβάτια να τους φιλοξενήσουν. Ο Νίκος Καπραβέλος δεν το απέκλεισε.

«Θα φτάσουμε να είμαστε σαν τη Ρουμανία με ανθρώπους στα αυτοκίνητα με οξυγόνο», τόνισε ο Νίκος Καπραβέλος, που ζήτησε αποφασιστικά μέτρα γιατί αλλιώς «δεν θα έχουμε που να βάλουμε τους ασθενείς».

Σημείωσε δε ότι υπάρχουν κι άλλοι ασθενείς, που δεν νοσούν από Covid, που πρέπει να διασωληνωθούν αλλά «δεν έχουμε κρεβάτι».

powered by social2s

Συντάξεις: Νέες αυξήσεις πάνω σε 3 «κύματα» επανυπολογισμού [πίνακες]

Νέες αυξήσεις πάνω και από τα 100 ευρώ το μήνα έρχονται με τρία επόμενα «κύματα» επανυπολογισμού συντάξεων που θα φανούν από τον Δεκέμβριο 2021 ως το πρώτο τρίμηνο του 2022 για όσους συνταξιοδοτήθηκαν ή συνταξιοδοτούνται με 30 έτη ασφάλισης και πάνω.

Πρώτοι πήραν αυξήσεις και αναδρομικά τον περασμένο Ιούνιο και Ιούλιο περίπου 65.000 νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 15 Μαΐου 2016 μέχρι και 2018. Σε αυτούς θα προστεθούν άλλοι 29.032 μέσα στον Νοέμβριο, και ακολούθως θα πάρουν αυξήσεις όσοι είναι σε εκκρεμότητα και δεν έχει βγει ακόμη η οριστική τους σύνταξη, που θα γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 και θα αφορά περί τους 45.000 δικαιούχους από τους 130.000 που είναι σε αναμονή.

Το δεύτερο κύμα αυξήσεων μαζί με αναδρομικά πληρώθηκε με τις συντάξεις Νοεμβρίου 2021 σε 145.000 παλαιούς μέχρι τις 12 Μαΐου του 2016 συνταξιούχους, οι οποίοι ξεπέρασαν με την αύξηση του επανυπολογισμού, την προσωπική διαφορά που είχαν από το νόμο Κατρούγκαλου ή πήραν νέα αύξηση πέραν αυτής που είχαν λάβει στον πρώτο επανυπολογισμό, με την προσαύξηση κατά 0,075% λόγω υψηλών εισφορών. Στην κατηγορία των παλαιών υπάρχουν και άλλοι 50.000 που θα δουν αυξήσεις κατά τον Δεκέμβριο, καθώς οι συντάξεις τους δεν είχαν επανυπολογιστεί σωστά το 2019.

Προς τα τέλη του 2021 και κυρίως μέσα στο 2022, έρχονται άλλα 3 «κύματα» αυξήσεων, για 74.000 νέους μετά τον Μάιο του 2026 συνταξιούχους, που είναι σε αναμονή, για άλλους 50.000 παλιούς πριν από τον Μάιο του 2016 που έχουν ελλιπή επανυπολογισμό από το 2019, αλλά και για πάνω από 60.000 (κατ’ εκτίμηση) νεότερους συνταξιούχους από 1ης/10/2019 και μετά, στους οποίους οι συντάξεις βγήκαν με νόμο Κατρούγκαλου ενώ ισχύει ο νόμος Βρούτση!

Σχεδόν 185.000 συνταξιούχοι (74.000+50.000+60.000=185.000) θα έχουν επανυπολογισμό σύνταξης και αυξήσεις που θα πιστωθούν από τα τέλη του 2021 ως το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Οι αυξήσεις που έρχονται για τους εν αναμονή επανυπολογισμού συνταξιούχους είναι τριών ταχυτήτων.

  1. Οσοι ανήκουν στους νέους συνταξιούχους (από 13/5/2016 ως 31/12/2018) με 30 και άνω έτη ασφάλισης θα πάρουν ολόκληρη την αύξηση σε μία δόση μαζί με αναδρομικά άνω των 24 μηνών. Για παράδειγμα συνταξιούχος του 2018 με 38 έτη που είναι σε εκκρεμότητα για επανυπολογισμό και είναι να πάρει αύξηση 95 ευρώ επάνω στη σύνταξη που λαμβάνει, θα την πάρει σε μία δόση με αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2019, ήτοι αναδρομικά 24 μηνών με ποσό 2.280 ευρώ.
  2. Οσοι βγήκαν με 30 και άνω έτη μέχρι 12/5/2016 (παλαιοί συνταξιούχοι) και ανήκουν στους 50.000 που είχαν ελλιπή ή και καθόλου επανυπολογισμό με το νόμο Κατρούγκαλου, θα λάβουν τις αυξήσεις σε 5 ετήσιες δόσεις, εκ των οποίων οι 3 δόσεις για τα έτη 2020, 2021 και 2022 θα δοθούν μαζί με το που θα κλείσει ο επανυπολογισμός, και θα απομείνουν 2 δόσεις με τις αυξήσεις του 2023 και του 2024. Προϋπόθεση για να πάρουν αύξηση στην τσέπη οι παλαιοί συνταξιούχοι είναι ο επανυπολογισμός να βγάλει σύνταξη μεγαλύτερη από αυτή που παίρνουν τώρα με την προσωπική διαφορά. Για παράδειγμα, συνταξιούχος που έχει 1.000 σύνταξη με 100 ευρώ προσωπική διαφορά, για να πάρει αύξηση στην τσέπη θα πρέπει η νέα σύνταξη από τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση να βγει πάνω από τα 1.100 ευρώ. Αν πάρει λοιπόν νέα σύνταξη 1.180 ευρώ, η καθαρή αύξηση που θα πάει στην τσέπη θα είναι τα 80 ευρώ γιατί τα 100 θα ισοφαρίσουν την προσωπική διαφορά. Από τα 80 ευρώ θα πάρει μαζί τρεις αυξήσεις των 16 ευρώ, δηλαδή 48 ευρώ συνολική αύξηση για τα έτη 2020, 2021 και 2022, και για το 2023 και 2024 θα πάρει αντίστοιχα άλλα 16+16 ευρώ αύξηση κατ’ έτος, οπότε θα έχει κλείσει η πληρωμή της συνολικής αύξησης των 80 ευρώ. Τα δε αναδρομικά θα είναι τα 16 ευρώ τον μήνα από Οκτώβριο 2019 ως Δεκέμβριο 2019, άλλα 16 ευρώ από Ιανουάριο ως Δεκέμβριο 2020 και άλλα 16 ευρώ από Ιανουάριο 2021 ως Δεκέμβριο 2021. Ουσιαστικά θα έχουν αναδρομικά 16 ευρώ το μήνα για 26 μήνες, ήτοι 416 ευρώ. Αν οι αυξήσεις πάνε πιο πίσω θα πιστωθούν περισσότερα αναδρομικά.
  3. Οσοι συνταξιοδοτήθηκαν από 1ης/10/2019 και μετά και έχουν πάρει οριστική σύνταξη υπολογισμένη με το νόμο Κατρούγκαλου, θα έχουν επανυπολογισμό με το νόμο Βρούτση όπως έπρεπε να γίνει εξαρχής, αλλά δεν έχει συμβεί σε δεκάδες χιλιάδες αποφάσεις. Στην κατηγορία αυτή, οι αυξήσεις θα πιστωθούν στους συνταξιούχους με αναδρομικά από την ημερομηνία που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης, που θα είναι και μετά την 1η/10/2019. Για παράδειγμα ασφαλισμένος που υπέβαλε αίτηση συνταξιοδότησης τον Μάρτιο του 2020 και πήρε σύνταξη με νόμο Κατρούγκαλου δικαιούται αναδρομικά αύξησης από τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση από Μάρτιο του 2020 μέχρι σήμερα, δηλαδή για 20 μήνες.

Οι αυξήσεις ανά Ταμείο για νέους και παλαιούς συνταξιούχους

Οι αυξήσεις για τους νέους από 13/5/2016 ως 31/12/2018 συνταξιούχους με 30 και άνω έτη ασφάλισης που είναι σε αναμονή επανυπολογισμού κυμαίνονται ανά Ταμείο στα εξής ποσά:

  • Για συνταξιούχους Δημοσίου αύξηση 70 ευρώ κατά μέσο όρο.
  • Για συνταξιούχους ΔΕΗ αύξηση 98 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους ΟΤΕ αύξηση 96 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους της Εθνικής Τράπεζας μέση αύξηση 100 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους ΙΚΑ μέση αύξηση 49 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους ΝΑΤ μέση αύξηση 67 ευρώ.
  • Για συνταξιούχους ΟΑΕΕ μέση αύξηση 49 ευρώ.

Για τους παλαιούς συνταξιούχους με 30,1 έτη ασφάλισης και άνω οι αυξήσεις είναι από 11 ευρώ ως και 194 ευρώ.

Ανά Ταμείο τις μεγαλύτερες αυξήσεις εντός μιας 5ετίας (2020-2024) παίρνουν:

  • Συνταξιούχοι Εθνικής Τράπεζας με αύξηση 72 ευρώ κατά μέσο όρο.
  • Συνταξιούχοι ΑΤΕ με αύξηση 87 ευρώ κατά μέσο όρο.
  • Συνταξιούχοι του Ταμείου της Εθνικής Ασφαλιστικής με αύξηση 132 ευρώ κατά μέσο όρο.
  • Συνταξιούχοι της ΔΕΗ με συνολική αύξηση 91 ευρώ κατά μέσο όρο.
  • Συνταξιούχοι ΕΤΑΑ-ΤΣΑΥ με συνολική αύξηση 81 ευρώ κατά μέσο όρο.
  • Συνταξιούχοι του ΝΑΤ με συνολική αύξηση 77 ευρώ κατά μέσο όρο.
  • Συνταξιούχοι του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (ΤΣΠΕΑΘ) με συνολική αύξηση 194 ευρώ κατά μέσο όρο.

Μικρότερες λόγω μεγάλων προσωπικών διαφορών είναι οι καθαρές αυξήσεις για συνταξιούχους του Δημοσίου με συνολική αύξηση 66 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ σε άλλα Ταμεία όπως του ΟΑΕΕ οι αυξήσεις είναι στα 47 ευρώ. 

  1. ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ (ΑΠΟ 13/5/2016 ΩΣ 31/12/2018) ΑΝΑ ΤΑΜΕΙΟ
ΤΑΜΕΙΟ ΜΕΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕ 30ΕΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΩ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΜΕΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕ 30ΕΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΩ

 

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ

ΜΕΣΗ ΑΥΞΗΣΗ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΝΟΜΟΥ 4670
ΔΗΜΟΣΙΟ 1.150 1.220 70
ΙΚΑ 875 924 49
ΝΑΤ 1.040 1.106 67
ΝΠΔΔ 1.263 1.328 65
ΟΑΕΕ 880 929 49
ΟΓΑ 554 558 4
ΤΑΙΣΥΤ 956 1.009 52
ΤΑΝ 1.002 1.065 63
ΤΑΠ-ΔΕΗ 2.106 2.205 98
ΤΑΠ-ΕΤΒΑ 2.134 2.235 102
ΤΑΠ ΕΘΝ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ 1.827 1.914 86
ΤΑΠΙΛΤ 1.838 1.915 77
ΤΑΠΟΤΕ 1.906 2.002 96
ΤΑΤΤΑ 1.377 1.478 101
ΤΣΑΥ 1.037 1.082 45
ΤΣΕΑΠΓΣΟ 1.077 1.120 43
ΤΣΕΥΠ ΑΘΗΝΩΝ 1.173 1.271 99
ΤΣΕΥΠ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 1.604 1.773 169
ΤΣΜΕΔΕ 1.343 1.413 70
ΤΣΠ-ΑΤΕ 1.222 1.284 62
ΤΣΠ-ΕΤΕ 2.234 2.333 100
ΤΣΠ-ΗΣΑΠ 1.945 2.042 97
ΤΣΠΕΑΘ 1.298 1.385 87

(*) ΠΟΣΑ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΙΚΤΑ

  1. ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΠΑΛΑΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ (*)
ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ 4387 ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΝΟΜΟΥ 4670 ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ 5ΕΤΙΑΣ (2020-2024) ΕΤΗΣΙΕΣ ΔΟΣΕΙΣ ΑΥΞΗΣΗΣ

 

 

 

1Η ΚΑΙ 2Η ΔΟΣΗ ΑΥΞΗΣΗΣ (ΟΚΤ. 2021) ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ ΟΤΚ. 2021 ΜΕ 1η ΚΑΙ 2η ΔΟΣΗ ΑΥΞΗΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ 1/1/2022 ΜΕ 3η ΔΟΣΗ ΑΥΞΗΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ 1/1/2023 ΜΕ 4η ΔΟΣΗ ΑΥΞΗΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΠΟ 1/1/2024 ΜΕ 5η ΔΟΣΗ ΑΥΞΗΣΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΟ 1.435 1.501 66 13 26 1.461 1.474 1.487 1.501
ΙΚΑ 917 958 41 8 16 933 941 949 958
ΙΚΑ-ΟΠΣ 893 928 35 7 14 907 914 921 928
ΤΣΠ-ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ 1.405 1.477 72 14 28 1.433 1.447 1.461 1.477
ΤΣΠ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ 1.453 1.540 87 17 34 1.487 1.504 1.521 1.540
ΤΣΠ-ΙΟΝΙΚΗΣ -ΛΑΪΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ 1.394 1.452 58 12 24 1.418 1.430 1.442 1.452
ΤΣΠ ΕΤΒΑ 1.508 1.569 61 12 24 1.532 1.544 1.556 1.569
ΤΑΜΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ 1.593 1.725 132 26 52 1.645 1.671 1.697 1.725
ΟΑΠ-ΔΕΗ 1.633 1.724 91 18 36 1.669 1.687 1.705 1.724
ΤΑΠ-ΟΤΕ 1.487 1.556 69 14 28 1.515 1.529 1.543 1.556
ΟΑΕΕ 631 678 47 9 18 649 658 667 678
ΟΑΕΕ-ΤΑΕ 628 666 38 8 16 644 652 660 666
ΤΑΝΤΠΥ 755 800 45 9 18 773 782 791 800
ΕΤΑΑ – ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ 659 693 34 7 14 673 680 687 693
ΕΤΑΑ-ΤΣΑΥ 735 816 81 16 32 767 783 799 816
ΝΑΤ 1.051 1.128 77 15 30 1.081 1.096 1.111 1.128
ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ 1.036 1.090 54 11 22 1.058 1.069 1.080 1.090
ΕΤΑΠ ΜΜΕ-ΤΣΠΕΑΘ 1.764 1.958 194 39 78 1.842 1.881 1.920 1.958
ΕΤΑΠ ΜΜΕ-ΤΑΙΣΥΤ 674 685 11 2 4 678 680 682 685
ΕΤΑΠ ΜΜΕ-ΤΣΕΥΠ 876 930 54 11 22 898 909 920 930
ΕΤΑΠ ΜΜΕ-ΤΑΤΤΑ 1.391 1.521 130 26 52 1.443 1.469 1.495 1.521
ΕΤΑΠ ΜΜΕ- ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ 1.054 1.097 43 9 18 1.072 1.081 1.090 1.097
ΕΤΑΠ ΜΜΕ-ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ 837 949 112 22 44 881 903 925 949
ΟΠΑΔ – ΔΗΜΟΤ. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ 1.162 1.228 66 13 26 1.188 1.201 1.214 1.228
ΓΕΩΡΓ. ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ 1.048 1.111 63 13 26 1.074 1.087 1.100 1.111

(*) ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΠΡΟ ΦΟΡΟΥ

πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR

powered by social2s

Δένουν κάβους από την Τετάρτη, για 48 ώρες, τα πλοία στα λιμάνια - Τι ζητεί η ΠΝΟ

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν από αύριο, Τετάρτη 10 Νοεμβρίου, το πρωί και για 48ωρες τα πλοία. 

Ηδιοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), κατά τη συνεδρίασή της στις 27-10-2021, κήρυξε 48ωρη πανελλαδική απεργία στα επιβατηγά πλοία ακτοπλοϊκά-μεσογειακά/τουριστικά-πορθμεία) με έναρξη από αύριο Τετάρτη 10-11-2021 στις 06:01 έως την Παρασκευή 12-11-2021 στις 06:01, με προοπτική κλιμάκωσης.

Σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία των ναυτικών κάνει λόγο για «πλήρη απροθυμία και στείρα αρνητική συμπεριφορά τής εργοδοτικής πλευράς προκειμένου να καταρτιστεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τα έτη 2020 και 2021 με πραγματικές και ουσιαστικές αυξήσεις, αλλά και να στελεχώσει τα πλοία με βάση τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες».

Όπως προσθέτει, «παρά τις συνεχείς πιέσεις και διαμαρτυρίες, τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Ναυτεργατών όχι μόνον δεν επιλύονται αλλά εξακολουθούν να συσσωρεύονται καθημερινά, με αποκορύφωμα τη σειρά αντεργατικών νόμων με την πρόφαση και της πανδημίας και την εξακολούθηση εφαρμογής του Ν. 4150/2013 για τις μειωμένες και ειδικές συνθέσεις στα επιβατικά μεσογειακά και ακτοπλοϊκά πλοία, του Ν. 4714/2020, που επεμβαίνει στην εσωτερική αυτονομία και λειτουργία των σωματείων, τη μόνιμη πλέον παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις ώρες απασχόλησης και καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών ως και τη συνεχιζόμενη ανεργία του κλάδου, χωρίς να λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ανάκαμψή της».

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, κατά τη διάρκεια της απεργίας θα γίνονται προσυγκεντρώσεις στις 05:30 στον χώρο μέσα στο λιμάνι, απέναντι από τον ηλεκτρικό σταθμό, ενώ η απεργιακή συγκέντρωση θα γίνει στις 11-11-2021 στον ίδιο χώρο στις 10:30.

powered by social2s

Εγκλημα στον Βόλο: «Δεν ήμουν ο εαυτός μου, είχα πάρει ναρκωτικά» - Τα πρώτα λόγια του 39χρονου που σκότωσε τη νονά του

Ενώπιον του Ανακριτή στα δικαστήρια του Βόλου αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα ο 39χρονος που κατηγορείται ότι σκότωσε την 75χρονη νονά του.  

Ο 39χρονος παραδόθηκε χθες στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες του thenewspaper.gr, στις πρώτες του κουβέντες στους αστυνομικούς, υποστήριξε ότι δεν ήταν ο εαυτός του κατά την ώρα του εγκλήματος αλλά δεν προχώρησε σε καμία δήλωση μεταμέλειας για την πράξη του.

Υποστήριξε πως ήταν υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών τη στιγμή της δολοφονίας της 75χρονης νονάς του.

Παράλληλα με τον ισχυρισμό του, παρέδωσε μια νάιλον συσκευασία η οποία περιείχε υπολείμματα λευκής ουσίας.

Ακόμη υποστήριξε πως σκότωσε την 75 χρονη γυναίκα μέσα στο διαμέρισμα της, την κατεβασε στο υπόγειο και μετά επέστρεψε στο σπιτι για να καθαρίσει με την ησυχία του τα αίματα αλλά και τα ίχνη του.

Ο 39χρονος κρατείται καθώς εις βάρος του υπάρχει ένταλμα σύλληψης για ανθρωποκτονία.

powered by social2s

Πρόβλεψη Τζανάκη για 9.000-11.000 κρούσματα στα τέλη Νοεμβρίου

Εκρηκτική είναι η κατάσταση των κρουσμάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Οι προβλέψεις του Νίκου Τζανάκη, καθηγητή Πνευμονολογίας κάνουν λόγο για 9.000 με 11.000 κρούσματα στα τέλη Νοεμβρίου, ενώ δυσοίωνο είναι και το σενάριο για τον Φεβρουάριο.

Αναφερόμενος στο περιστατικό του κ. Μοϊντίνη, ο Νίκος Τζανάκης είπε ότι ασθενείς που καταφέρνουν να μείνουν στη ζωή μετά τις ΜΕΘ και έρχονται για αποθεραπεία, έχουν όλα τα οργανικά τους συστήματα περίπου στο 10% της λειτουργίας τους, ενώ η θρέψη τους είναι στο 0 χωρίς λευκώματα και χωρίς αμυντική ικανότητα.

Σύμφωνα με τον κ. Τζανάκη, οι 3 στους 10 μετά τις ΜΕΘ καταλήγουν, ενώ το 50% των χθεσινών κρουσμάτων ήταν ανεμβολίαστοι.

«Σύμφωνα με τις αναλύσεις μας,  περίπου το 1/3 ή το 20 με 25% των κρουσμάτων είναι σε εμβολιασμένα άτομα. Χτες, σύμφωνα με το μοντέλο μας, περιμέναμε από τα 7.335 κρούσματα γύρω στα 2.000 κρούσματα σε εμβολιασμένους. Αυτά δεν δίνουν νοσηλείες και διασωληνώσεις.  Απομένουν 5.300 κρούσματα, από τα οποία τα 1800 περίπου είναι σε παιδιά από 0 έως 18 ετών. Απομένουν 3.000 – 3.500 κρούσματα ανεμβολίαστων ενηλίκων που δίνουν δυστυχώς αυτές τις νοσηλείες και διασωληνώσεις που πιέζουν το σύστημα».

«Σύμφωνα με το μοντέλο μας η μεσαία μας πρόβλεψη κάνει λόγο πως αν συνεχιστούν οι εμβολιασμοί θα πάμε γύρω στα 9.000 και 11.000 κρούσματα στο τέλος του μήνα. Το δικό μας μοντέλο δεν δείχνει προς στιγμήν την κορύφωση. Το χειρότερο σενάριο είναι ότι αν δεν κάνουμε τίποτα, θα έρθει κορύφωση της πανδημίας γύρω στον Φεβρουάριο».

Σύμφωνα με τον κ. Τζανάκη, το χειρότερο σενάριο κάνει λόγο για 15.000 και 20.000 κρούσματα τον Φεβρουάριο.

«Εάν τηρήσουμε τα υγειονομικά πρωτόκολλα και δείξουμε ατομική ευθύνη, τότε θα συγκρατηθεί η δυναμική του πανδημικού κύματος. Η ομάδα μας εδώ και μέρες έχει προτείνει την επιτάχυνση της τρίτης δόσης. Βλέπουμε ηλικιωμένους άνω των 70 που έχουν  εμβολιαστεί και με τις 2 δόσεις και βγάζουν την ίωση σαν γρίπη», δήλωσε.

Καπραβέλος: Υποχρεωτικός εμβολιασμός, αλλιώς θα φτάσουμε να έχουμε ασθενείς στο πάρκινγκ

Τη δραματική χθεσινή εφημερία στο νοσοκομείο Παπανικολάου της Θεσσαλονίκης, περιέγραψε ο διευθυντής ΜΕΘ Νίκος Καπραβέλος, λέγοντας ότι «τώρα δεν έχουμε καμία επιλογή, είναι ‘’κλειστόν’’ λόγω πληρότητας». «105 προσελεύσεις στο νοσοκομείο μας μολυσμένων και άλλοι τόσοι φύγανε, διότι δεν μπορούσαμε να τους εξυπηρετήσουμε», τόνισε ο κ. Καπραβέλος.

 Έγιναν 44 εισαγωγές στα πιο βαριά περιστατικά και 4 ασθενείς νοσηλεύονται διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ. «Δεν είχαμε άλλες. Αυτές είναι οι κλίνες», τόνισε χαρακτηριστικά.

Περιέγραψε οικογενειακές τραγωδίες, με μια γυναίκα 58 ετών να νοσηλεύεται διασωληνωμένη και τον άνδρα της 60 ετών να χάνει τη ζωή του προχθές.

Σήμερα το νοσοκομείο «Παπανικολάου» ανοίγει ακόμη 9 κλίνες εντατικής με πέντε γιατρούς που φθάνουν από την Αθήνα ώστε να απορροφηθούν οι ασθενείς που υπάρχουν διασωληνωμένοι. 

Ο κ. Καπραβέλος σχολίασε ότι και 100 κλίνες ΜΕΘ να ανοίξουν είναι τόσο μεγάλος ο ρυθμός των ασθενών που δεν θα φτάνουν. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εξέφρασε την ανησυχία του πως θα φτάσουν στο σημείο να νοσηλεύουν ασθενείς στο παρκινγκ όπως στη Ρουμανία.

Προειδοποίησε ότι αν δεν καταστεί υποχρεωτικός ο εμβολιασμός τότε το lockdown θα είναι μονόδρομος και τα νοσοκομεία θα φτάσουν στο σημείο να έχουν ασθενείς στο παρκινγκ όπως η Ρουμανία.

«Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε κι εμείς, θα δείτε, θα φτάσουμε στο σημείο να έχουμε στο παρκινγκ ασθενείς. Δεν θα έχουμε άλλες κλίνες όπως η Ρουμανία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Προφανώς τα χειρότερα είναι μπροστά μας» δήλωσε από την πλευρά του ο καθηγητής Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας του ΕΚΠΑ, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος.

Τόνισε δε ότι πρέπει να επεκταθεί η υποχρεωτικότητα εμβολιασμού στην εστίαση όπως ζητούν και επιχειρηματίες του χώρου. Όπως πρότεινε, στους εμβολιασμένους πρέπει να αλλάξει ο τρόπος και ο χρόνος με τον οποίο γίνεται η 3η δόση, δηλαδή να γίνεται τουλάχιστον στους 4 μήνες από τη δεύτερη. «Θα πρέπει να έρθει πιο νωρίς. Η επιστήμη είναι η διαδικασία της αναζήτησης της αλήθειας μέσα από το πείραμα και τη μελέτη, όσο βγαίνουν καινούργια στοιχεία αναθεωρούμε ή τροποποιούμε λίγο αυτά τα οποία ξέραμε» επισήμανε ο καθηγητής, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

«Ο υπουργός είπε ότι υπάρχει διαθεσιμότητα εμβολίων ώστε όλοι οι Έλληνες να κάνουν αναμνηστική δόση αλλά και για εμβολιασμό όσων δεν έχουν εμβολιαστεί. Θα πάψουμε έτσι να βλέπουμε το 10 με 15% των ασθενών στις μονάδες ότι είναι εμβολιασμένοι». «Ήταν 10%, είναι στο 15% και όσο περνάει ο χρόνος αυξάνει ο κίνδυνος» προειδοποίησε. Διευκρίνισε ότι ήδη εμβολιασμένοι είναι πιο εύκολο να εμβολιαστούν ξανά και με την 3η δόση αυτό το ποσοστό των εμβολιασμένων στις μονάδες θα μειωθεί, αυξάνοντας παράλληλα την εμπιστοσύνη των ανεμβολίαστων στο εμβόλιο. 

Γεωργαντάς: Δεκάδες χιλιάδες νέα ραντεβού για εμβολιασμούς κλείνονται καθημερινά

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς εξέφρασε την ικανοποίηση του για τον αριθμό των νέων ραντεβού που κλείνονται καθημερινά για εμβολιασμό. Μιλώντας στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα», είπε ότι χθες κλείστηκαν 41.275 ραντεβού για την πρώτη δόση του εμβολίου και περίπου 72.000 ραντεβού για την τρίτη δόση.

Ο κ. Γεωργαντάς, δεσμεύτηκε στη συνέχεια ότι άμεσα θα δοθεί λύση, ώστε η σχολική κάρτα των μαθητών που βεβαιώνει ότι έχουν υποβληθεί σε self test, να μπορεί να χρησιμοποιείται και σε κάθε άλλη δραστηριότητα των παιδιών, καθώς αυτή τη στιγμή πολλοί καταστηματάρχες δεν την κάνουν δεκτή.

Ο κ. Γεωργαντάς αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που υπάρχει με ορισμένα από τα πιστοποιητικά εμβολιασμού που προέρχονται από άλλες χώρες, όπως και με τα πιστοποιητικά νόσησης. Όπως είπε, δεν υπάρχει ένα παγκόσμιο σύστημα διαλειτουργικότητας για αυτές τις περιπτώσεις και η Ε.Ε έχει το δικό της, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και 16 χώρες εκτός αυτής.

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είπε ότι σήμερα ή το αργότερο αύριο, θα κατατεθεί μια τροπολογία για τη δημιουργία δυο νέων μητρώων για την καταγραφή των εμβολιασμένων σε χωρείς εκτός Ε.Ε, όπως επίσης και για όσους έχουν νοσήσει. Αφού γίνει η επεξεργασία των πιστοποιητικών θα δοθεί στους δικαιούχους το Ευρωπαϊκό  Πιστοποιητικό Εμβολιασμού ή Νόσησης, ώστε να κάνουν χρήση των δικαιωμάτων τους.

Ασφυκτική πίεση στα νοσοκομεία

Eντείνεται η πίεση στα νοσοκομεία της χώρας, με τους σκληρούς δείκτες της πανδημίας να βρίσκονται στο «κόκκινο». Χθες καταγράφηκε νέο «μαύρο» ρεκόρ με 7.335 ημερήσια κρούσματα κορωνοϊού, ο μεγαλύτερος αριθμός από την αρχή της πανδημίας. 

Την ίδια ώρα, δραματική είναι η κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα, όπου περισσότεροι από 300 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους από επιπλοκές του Covid-19 το τελευταίο δεκαπενθήμερο. Στη Θεσσαλονίκη μιλούν για καταστάσεις τραγικές, με το προσωπικό στις εφημερίες να έχει ξεπεράσει τα όριά του. Συνολικά στην Ελλάδα νοσηλεύονται τουλάχιστον 3.500 ασθενείς με Covid-19, εκ των οποίων το 1/3 είναι στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης.

«Οργανώνεται το σύστημα υγείας για να αντέξει στην πίεση που υφίσταται, έχουμε εισαγάγει κίνητρα και εάν δεν αποδώσουν θα προχωρήσουμε στην επίταξη» τόνισε από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.

«Εκτοξεύτηκε» η θετικότητα – Τα μοριακά τεστ ισούνται με τα ημερήσια κρούσματα

Βάσει των χθεσινών στοιχείων, τα 7.335 κρούσματα συνοδεύονται από αρκετά χαμηλό αριθμό τεστ. Ειδικότερα, το τελευταίο 24ωρο διενεργήθηκαν μόλις 114.388 έλεγχοι για Covid-19, (PCR: 7.047, RAPID:107.341).

 

Στην ουσία, μόνο ο αριθμός των μοριακών ελέγχων ισούται σχεδόν με τα ημερήσια κρούσματα. Αυτό σημαίνει πως το ποσοστό θετικότητας εκτοξεύτηκε στα ύψη, καθώς ανέρχεται στο 6.4%.

Συγκριτικά με το προηγούμενο 24ωρο, τα τεστ που είχαν διενεργηθεί ήταν 288.562 και η θετικότητα ανερχόταν στο 1.49%. Άρα, σε σχέση με χθες το ποσοστό θετικότητας τετραπλασιάστηκε.

Η πληρότητα των ΜΕΘ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Στην Αττική, την τελευταία εβδομάδα, έχουν αυξηθεί κατά 17% οι εισαγωγές στα νοσοκομεία. Αυτό σημαίνει ότι αν αυξηθούν τα κρούσματα κορωνοϊού, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα υπάρχει συνωστισμός στις κλινικές. Για λόγους διαχείρισης, τα νοσοκομεία έχουν αρχίσει να παραχωρούν κλινικές για γενικά περιστατικά, ώστε να νοσηλεύονται σε αυτές περιστατικά Covid, όπως είχε συμβεί και στα προηγούμενα κύματα της πανδημίας.

Η πληρότητα των κλινών στις ΜΕΘ κυμαίνεται από 80-85% στην Αττική, ενώ στη Θεσσαλονίκη το ποσοστό διαμορφώνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και φτάνει στο 100% σε πολλά από τα μεγάλα νοσοκομεία της περιοχής.

Τα επιδημιολογικά δεδομένα της χώρας κάνουν τους ειδικούς να εκτιμούν ότι τις επόμενες ημέρες δεν αποκλείεται να δούμε ακόμα και 10.000 κρούσματα ημερησίως. Οι ΜΕΘ γεμίζουν, ενώ καθημερινά γίνονται διακομιδές στα νοσοκομεία της Αθήνας.

Στο σύνολο της χώρας, η πίεση που ασκείται στα νοσοκομεία είναι στο 60% της μεγάλης πίεσης που είχαν δεχτεί στο 3ο κύμα της πανδημίας την περασμένη άνοιξη, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ. 

powered by social2s

Κορωνοϊός: Η Ελλάδα στις «μαύρες» σελίδες της πανδημίας - Οι εμβολιασμοί και η πίεση του ΕΣΥ

«Το υγειονομικό πρόβλημα της Βόρειας Ελλάδας μπορεί να γίνει πολύ γρήγορα πρόβλημα όλης της χώρας». Αυτό σχολιάζουν τις τελευταίες ώρες αρκετοί επιδημιολόγοι και επιστήμονες, με αφορμή την εκρηκτική επιδημιολογική εικόνα που εμφανίζει η Βόρεια Ελλάδα, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη και τις νέες 1.298 μολύνσεις που κατέγραψε ο ΕΟΔΥ στη Θεσσαλονίκη.

Η «μαύρη» σελίδα με τα 7.335 κρούσματα

Η χθεσινή ημέρα, ωστόσο, ήταν ακόμη μία μαύρη σελίδα στο «τετράδιο της πανδημίας» που γράφουμε καθημερινά όλοι μας, πάνω από 20 μήνες. Με 7.335 νέα κρούσματα, 477 διασωληνώσεις και 65 θανάτους, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι απλά μία δύσκολη ημέρα και θα περάσει και κανείς δεν μπορεί να είναι αισιόδοξος για τις επόμενες εβδομάδες.

Το εξαιρετικά δυσοίωνο νέο για τις διασωληνώσεις, είναι ότι αυτές αφορούν νέους ανθρώπους, σε παραγωγική ηλικία- 30, 40 και 50 ετών- και στην συντριπτική τους πλειοψηφία ανεμβολίαστους.

Οι αριθμοί τρομάζουν και ίσως γι’ αυτό τον λόγο τις τελευταίες ημέρες - ιδιαίτερα μετά τα νέα μέτρα για τους ανεμβολίαστους που ξεκίνησαν το Σάββατο 6 Νοεμβρίου - αυξήθηκαν κατακόρυφα οι εμβολιασμοί, μία αύξηση που σκαρφάλωσε στο 200% χθες.

Ειδικότερα, όπως τόνισε τη Δευτέρα ο ΓΓ Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, τις τελευταίες επτά μέρες παρατηρείται μία πολύ σημαντική αύξηση στα ραντεβού. Σε σχέση με τα ραντεβού πρώτης δόσης, κλείστηκαν 175.000 ραντεβού - πάντα συγκρίνουμε με την προηγούμενη βδομάδα, τις προηγούμενες 7 μέρες - είχαν κλειστεί 60.000 και έτσι έχουμε μία αύξηση της τάξης του 185%.

Επίσης, κλείστηκαν 275.000 ραντεβού αναμνηστικής δόσης σε σχέση με 94.000 ραντεβού της προηγούμενης εβδομάδας, μία αύξηση της τάξης του 200%.

Στη χθεσινή ενημέρωση στο υπ. Υγείας, τόσο η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής Μαρία Θεοδωρίδου, όσο και ο Μάριος Θεμιστοκλέους, απηύθυναν έκκληση για να εμβολιαστούν με την τρίτη δόση, όσοι πολίτες εμβολιάστηκαν πριν έξι μήνες.

Λίγο αργότερα, μιλώντας στην τηλεόραση της ΕΡΤ, ο καθηγητής Φαρμακολογίας στο Δημοκρίτειο πανεπ. Θράκης Ευάγγελος Μανωλόπουλος, τόνισε ότι εξαιτίας του ιδιαίτερα αυξημένου ιικού φορτίου αλλά και του πολύ μεταδοτικού στελέχους Δέλτα είναι λογικό να κινδυνεύουν να νοσήσουν και οι εμβολιασμένοι. Πρόσθεσε ακόμη, ότι εκείνο που τον τρομάζει δεν είναι η τέταρτη δόση του εμβολίου, αλλά οι επόμενοι μήνες, και πώς «το πρόβλημα της Β. Ελλάδας, μπορεί να γίνει πρόβλημα όλης της Ελλάδας».

Νοσοκομεία Covid 19 το Σωτηρία & ο Άγ. Παύλος

Το μεγάλο στοίχημα, όμως, είναι το ΕΣΥ και οι αντοχές του για ακόμη μία φορά. Και είναι πραγματικά ειρωνικό να σκεφθεί κανείς, ότι πέρυσι τα νοσοκομεία μας όπως και το υγειονομικό προσωπικό, βίωσαν ασφυκτικές ημέρες και νύχτες. Φέτος όμως, υπάρχει το δώρο του εμβολίου, το οποίο δυστυχώς δεν αξιοποιήθηκε στο βαθμό που θα έπρεπε.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι ο εμβολιασμός σε ποσοστό 70,2% του ενήλικου πληθυσμού και 61,2% του γενικού πληθυσμού, δεν αρκεί για το περίφημο τείχος ανοσίας. Και δυστυχώς, χάσαμε το πλεονέκτημα του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου που θα μπορούσε να είχε εμβολιαστεί ένα μεγάλος μέρος του πληθυσμού.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όσο δύσκολα και εάν είναι τα πράγματα, η κυβέρνηση φαίνεται πώς έχει αποφασίσει, αφενός να μην προχωρήσει σε απαγορευτικό - συνολικό, ή τοπικό, δεν θα την πληρώσουν οι εμβολιασμένοι, όπως συχνά αναφέρει ο Πρωθυπουργός - και αφετέρου, το ΕΣΥ δεν πρόκειται να μετατραπεί σε υγειονομικό σύστημα μονοθεματικής περίθαλψης.

Έτσι, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της κυβέρνησης και του υπουργείου Υγείας, εκτός από το νοσοκομείο Σωτηρία και τον Άγιο Παύλο στη Θεσσαλονίκη, κανένα άλλο νοσοκομείο, δεν θα μετατραπεί αποκλειστικά σε νοσηλευτήριο COVID.

Κοντά στις επιτάξεις γιατρών

Όσον αφορά στις επιτάξεις των γιατρών, το σχέδιο αυτό είναι πιθανόν να υλοποιηθεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, εάν οι νέες μολύνσεις, συνεχίσουν να καταγράφουν δραματική αύξηση.

Έρχονται τα μονοκλωνικά και τα αντιιικά

Και μέσα στο ζοφερό αυτό τοπίο, υπάρχουν κάποια αχνά χαμόγελα, με αφορμή τα μονοκλωνικά αντισώματα που αναμένεται να έρθουν στη χώρα μας γύρω στις 15 Νοεμβρίου, όπως έχει αναφέρει η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, μετά την συμφωνία της Ελλάδας με την ΕΕ για κοινές προμήθειες, αλλά και τα δύο αντιιικά φάρμακα της Merck και της Pfizer (το οποίο δεν έχει εγκριθεί ακόμη). Τα μονοκλωνικά αντισώματα θα μπορεί να τα λάβει κάποιος στο νοσοκομείο, ενώ τα αντιιικά φάρμακα είναι θεραπείες που μπορεί να λάβει ένας ασθενής από το στόμα στο σπίτι του. Στόχος και των δύο φαρμακευτικών κατηγοριών είναι να τα λάβει ο ασθενής αμέσως μόλις νοσήσει, ώστε να μην διασωληνωθεί και επομένως να μην κινδυνεύσει.

Φυσικά σε καμία των περιπτώσεων, τα παραπάνω φάρμακα δεν θα αντικαταστήσουν τα εμβόλια.

Μέχρι τότε, και φυσικά όλο το επόμενο διάστημα, θα πρέπει να επιδείξουμε σιδηρά πειθαρχία, να εμβολιαστούμε με την αναμνηστική δόση- εάν έχουν περάσει έξι μήνες- να μην ξεχνάμε τη μάσκα και να τηρούμε όλα τα υπόλοιπα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Όπως τόνισε στις 4 Νοεμβρίου στο CNN Greece ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, η πορεία της πανδημίας θα παραμείνει αυξητική και την εβδομάδα που διανύουμε, ενώ μία αργή επιβράδυνση, εκτιμάται ότι ίσως έχουμε από τη επόμενη Δευτέρα, οπότε θα έχουν λειτουργήσει τα μέτρα.

powered by social2s

Αυξάνεται στα 27 ευρώ η επιδότηση στους λογαριασμούς ρεύματος

Νέα αύξηση της επιδότησης των λογαριασμών ρεύματος, η τρίτη κατά σειρά μέσα σε 80 ημέρες,  ανακοινώνεται σήμερα με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η ενίσχυση θα ανέλθει από τα 18 ευρώ στα 27 ευρώ.

Η επιδότηση τον Σεπτέμβριο ήταν της τάξης των 9 ευρώ για καταναλώσεις μέχρι 300 κιλοβατώρες τον μήνα, τον Οκτώβριο είχε αποφασιστεί να είναι στα 18 ευρώ, ενώ για τον Νοέμβριο θα οριστεί υψηλότερη ενίσχυση στα 27 ευρώ.

Η καινούργια επιχορήγηση έρχεται ενόψει του δεύτερου μεγάλου κύματος ανατιμήσεων που θα χτυπήσει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις και θα αφορά στις καταναλώσεις του Νοεμβρίου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση τιμή χονδρεμπορικής ηλεκτρικής ενέργειας για τον Οκτώβριο έκλεισε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας, στα 198,32 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Είναι υψηλότερη σχεδόν 50%, ενώ σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό Οκτώβριο η ανατίμηση είναι 320% (47,22 ευρώ ανά μεγαβατώρα).

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας έχει δηλώσει ότι η κυβέρνηση κάθε μήνα θα παρεμβαίνει ανάλογα με το πως διαμορφώνονται οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας τον προηγούμενο μήνα. Κατά τον ίδιο η ενίσχυση θα είναι οριζόντια σε όλα τα νοικοκυριά, για όλους τους καταναλωτές.

Στο τραπέζι, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει πέσει και το ενδεχόμενο αναστολής πληρωμών ρυθμιζόμενων χρεώσεων στους λογαριασμούς ρεύματος επιχειρήσεων και βιομηχανιών μέσης τάσης. Το ίδιο εξετάζεται και για τους ευάλωτους καταναλωτές, δηλαδή νοικοκυριά που εντάσσονται στην κατηγορία των δικαιούχων του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.

powered by social2s

Οι νέες συντάξεις για 1 εκατ. δικαιούχους με αυξήσεις ή μείωση προσωπικών διαφορών [πίνακες & παραδείγματα]

Ενημερωτικά σημειώματα με αυξήσεις συντάξεων ή με μείωση των προσωπικών τους διαφορών θα έχουν 1 εκατ. παλαιοί και νέοι συνταξιούχοι με πάνω από 30 έτη ασφάλισης μετά τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους που βρίσκεται σε εξέλιξη με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου 4670/2020.

Μέχρι τώρα, πάνω από 135.000 παλαιοί και πάνω από 60.000 νέοι συνταξιούχοι πήραν αύξηση στην τσέπη με τα ποσοστά του νόμου 4670 (νόμος Βρούτση), ενώ άλλοι 600.000 παλαιοί κυρίως συνταξιούχοι πήραν «λογιστική αύξηση» που δεν φάνηκε στην τσέπη επειδή δεν ξεπεράστηκε η προσωπική διαφορά που είχαν φορτωθεί από τον πρώτο επανυπολογισμό του 2019 με το νόμο 4387 (νόμος Κατρούγκαλου).

Το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» αποκαλύπτει σήμερα τον νέο χάρτη των συντάξεων με τους πίνακες και τα ποσά αυξήσεων ανά Ταμείο, καθώς και τους πίνακες με τα νέα ποσά των μικρότερων προσωπικών διαφορών που έχουν προκύψει για τους παλαιούς συνταξιούχους.

Η διαδικασία του επανυπολογισμού συντάξεων για όσους έχουν αποχωρήσει με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης, είναι σε εξέλιξη, καθώς εκκρεμούν:

  1. Οι αυξήσεις για 29.032 νέους (από 13 Μαΐου 2016 και μετά) συνταξιούχους που αναμένεται να πληρωθούν μέσα στον Νοέμβριο.
  2. Οι αυξήσεις που αναμένεται να δοθούν Δεκέμβριο 2021 ή Ιανουάριο 2022 σε περίπου 50.000 παλαιούς συνταξιούχους από ένα πλήθος 200.000 συνταξιούχων για τους οποίους ο επανυπολογισμός είχε λάθη από το 2019.
  3. Οι αυξήσεις για ένα 25% με 30% των συνταξιούχων που είναι στη λίστα των 129.000 εκκρεμών συντάξεων με 30 έτη ασφάλισης και άνω, οι οποίες αυξήσεις θα πληρωθούν μόλις βγουν οι αποφάσεις με τις οριστικές τους συντάξεις.
  4. Οι αυξήσεις για τους πιο νέους συνταξιούχους, που είναι όσοι έχουν κάνει αίτηση συνταξιοδότησης από 1ης/10/2019 και μετά και για τους οποίους οι οριστικές αποφάσεις βγαίνουν σε πολλές περιπτώσεις (όπως αποκαλύπτουμε στη σελ. 8 του ενθέτου) με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387), ενώ θα έπρεπε να βγαίνουν απευθείας με τα ποσοστά του νόμου Βρούτση (ν. 4670). Οι νέες από 1ης/10/2019 και μετά αιτήσεις δεν θα έπρεπε να έχουν καθόλου επανυπολογισμό, αλλά η καθυστέρηση στην εφαρμογή του νόμου έβαλε στην ουρά του επανυπολογισμού και τις νέες αιτήσεις.

Το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» παρουσιάζει σήμερα τις νέες προσωπικές διαφορές συντάξεων για τους συνταξιούχους που πήραν «λογιστική» και όχι πραγματική αύξηση.

Ο όρος «λογιστική αύξηση» σημαίνει ότι μπορεί να αυξάνεται το ποσό της σύνταξης, αλλά η αύξηση αυτή δεν επαρκεί για να ξεπεράσει το ποσό της προσωπικής διαφοράς που συγκαταβάλλεται από το 2019 μαζί με τη σύνταξη.

Η προσωπική διαφορά δόθηκε ως συμπλήρωμα στις συντάξεις των παλαιών συνταξιούχων όταν έγινε σε αυτές ο επανυπολογισμός με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου. Στην πράξη, ο τότε επανυπολογισμός μείωσε τις συντάξεις ιδίως όσων είχαν πάνω από 30 έτη ασφάλισης, αλλά η μείωση ήταν «λογιστική» και έμεινε στα χαρτιά ως «προσωπική διαφορά» του κάθε συνταξιούχου σε σχέση με τη σύνταξη που είχε ως το 2018. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε φέρει μάλιστα νόμο το 2018 που προέβλεπε ότι ένα μέρος της μείωσης (αυτό που ξεπερνούσε το 18% σε σχέση με την παλιά σύνταξη) θα γινόταν πραγματικό. Τελικά ανέστειλε τις περικοπές, αλλά ως αντάλλαγμα μετέθεσε για ένα ακόμη έτος, ήτοι ως το τέλος του 2022 αντί του 2021, την αναστολή των αυξήσεων σε όλες τις συντάξεις. Στην πράξη συμφώνησε με τους δανειστές την ακύρωση των μειώσεων με αντάλλαγμα το 5ετές (αντί 4ετές) πάγωμα των αυξήσεων.

Με τον επανυπολογισμό που γίνεται τώρα η κατάσταση που είχε καθιερωθεί επί ΣΥΡΙΖΑ στις συντάξεις όσων έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης ανατρέπεται υπέρ των συνταξιούχων.

Οσοι παίρνουν αυξήσεις σημαίνει ότι σβήνουν τελείως τις λογιστικές μειώσεις και τις προσωπικές διαφορές του νόμου Κατρούγκαλου, ενώ όσοι έχουν λογιστικές αυξήσεις σημαίνει ότι «ροκανίζουν» την προσωπική διαφορά και παίρνουν θέση για να περιμένουν αυξήσεις από το 2023 και μετά.

Πόσο μειώθηκαν οι προσωπικές διαφορές ανά Ταμείο

Τα ποσά των προσωπικών διαφορών με βάση τον μέσο όρο όλων των συντάξεων από τα 30,1 έτη και άνω εμφανίζουν μείωση ως και 85 ευρώ. Αν όμως εξεταστούν οι περιπτώσεις των συνταξιούχων που έχουν από 35 ως 40 έτη ασφάλισης οι μειώσεις στις προσωπικές διαφορές είναι πολύ μεγαλύτερες διότι στη ζώνη 35-40 οι συντελεστές αναπλήρωσης είναι υψηλότεροι και οι συνταξιούχοι κερδίζουν περισσότερα.

Σε κάθε περίπτωση, το ποσό που φεύγει από την προσωπική διαφορά μεταφέρεται στη σύνταξη και αυτό είναι το κέρδος για τους συνταξιούχους: Οτι δηλαδή παίρνουν πίσω ένα μέρος της σύνταξης που τους είχε αφαιρεθεί και είχε ονομαστεί «προσωπική διαφορά».

Για παράδειγμα, και σύμφωνα με τον επίσημο πίνακα των νέων προσωπικών διαφορών που εξασφάλισε και παρουσιάζει το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις», στα πιο μεγάλα Ταμεία οι προσωπικές διαφορές και οι λογιστικές αυξήσεις διαμορφώνονται κατά μέσο όρο ως εξής:

  1. Στο Δημόσιο μετρήθηκαν 203.854 παλαιοί συνταξιούχοι που έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης για τους οποίους ο επανυπολογισμός του νόμου 4387 έβγαλε κατά μέσο όρο προσωπική διαφορά 259,9 ευρώ με ανταποδοτική και εθνική σύνταξη στα 891,5 ευρώ κατά μέσο όρο πριν από το φόρο. Στον επανυπολογισμό με το νόμο 4670 αυξήθηκε κατά 48,4 ευρώ η ανταποδοτική σύνταξη και μαζί με την εθνική έφτασε στα 939,9 ευρώ κατά μέσο όρο, ενώ μειώθηκε στα 211,5 ευρώ η προσωπική διαφορά. Το τελικό σύνολο είναι τα 939,9 ευρώ ανταποδοτικής και εθνικής σύνταξης και τα 211,5 ευρώ της νέας προσωπικής διαφοράς, δηλαδή 1.151,3 ευρώ κατά μέσο όρο.
  2. Στο ΙΚΑ μετρήθηκαν 96.527 παλαιοί συνταξιούχοι με πάνω από 30 έτη ασφάλισης. Η παλιά προσωπική διαφορά ήταν κατά μέσο όρο στα 132,2 ευρώ. Η ανταποδοτική και εθνική σύνταξη ήταν στα 943,1 ευρώ πριν από το φόρο. Στον επανυπολογισμό με το νόμο 4670, η ανταποδοτική με εθνική σύνταξη πήρε λογιστική αύξηση 56,7 ευρώ και ανέβηκε στα 999,8 ευρώ, ενώ η προσωπική διαφορά μειώθηκε στα 75,5 ευρώ. Το σύνολο της σύνταξης είναι κατά μέσο όρο στα 1.075,3 ευρώ.
  3. Στον ΟΑΕΕ 106.603 παλαιοί συνταξιούχοι με πάνω από 30 έτη ασφάλισης έχουν λογιστική αύξηση από τον νέο επανυπολογισμό. Η παλιά προσωπική διαφορά ήταν κατά μέσο όρο στα 358,8 ευρώ και μειώθηκε στα 319 ευρώ. Οι διαφορές αυτές είναι από τις μεγαλύτερες γιατί περιέχουν και το προνοιακό ποσό των 220 ευρώ που καταβαλλόταν σε όλους τους συνταξιούχους του πρώην ΤΕΒΕ. Η λογιστική αύξηση που πήραν είναι 39,7 ευρώ και το σύνολο της σύνταξης είναι κατά μέσο όρο 1.063 ευρώ.
  4. Στις συντάξεις ΙΚΑ που καταβάλλονται μέσω Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος μετρήθηκαν 35.053 παλαιοί συνταξιούχοι με παλιά προσωπική διαφορά κατά μέσο όρο στα 141 ευρώ, που μετά τη λογιστική αύξηση μειώθηκε στα 79,3 ευρώ. Η αρχική ανταποδοτική και εθνική σύνταξη ήταν στα 944,2 ευρώ και πήγε στα 1.005,9 ευρώ κατά μέσο όρο, με το σύνολο σύνταξης και νέας προσωπικής διαφοράς να διαμορφώνεται στα 1.085,2 ευρώ.
  5. Στα Ταμεία ΔΕΚΟ (ΟΤΕ, ΔΕΗ), τραπεζών (Εθνικής, ΑΤΕ) ΕΤΑΑ και ΝΑΤ οι μειώσεις στις προσωπικές διαφορές κυμαίνονται μεταξύ 19 και 58 ευρώ, ενώ το σύνολο σύνταξης και νέας προσωπικής διαφοράς κυμαίνεται μεταξύ 1.100 και 1.537 ευρώ, στα 1.085,2 ευρώ.

ΠΟΣΟ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ 600.000 ΠΑΛΑΙΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΑΠΟ 26 ΤΑΜΕΙΑ

ΤΑΜΕΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΑΝΩ 30ΕΤΙΑΣ ΜΕ ΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΝΟΜΟ 4387 ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ Ν. 4670 ΜΕΙΩΣΗ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΜΕ Ν. 4670 ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕ Ν. 4387 ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΕ Ν. 4670 ΑΥΞΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΜΕ Ν. 4670 ΣΥΝΟΛΟ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ
ΔΗΜΟΣΙΟ 203.854 259,9 211,5 -48,4 891,5 939,9 48,4 1.151,3
ΙΚΑ 96.527 132,2 75,5 -56,7 943,1 999,8 56,7 1.075,3
ΟΑΕΕ 106.603 358,8 319,0 -39,7 704,2 743,9 39,7 1.063,0
ΙΚΑ-ΟΠΣ 35.053 141,0 79,3 -61,7 944,2 1.005,9 61,7 1.085,2
ΝΑΤ 16.003 169,3 144,4 -25,0 930,8 955,7 25,0 1.100,1
ΟΤΕ 15.239 225,9 206,1 -19,8 1.058,4 1.078,2 19,8 1.284,3
ΕΤΑΑ-ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ 11.226 359,8 319,5 -40,3 1.178,1 1.218,3 40,3 1.537,9
ΔΕΗ 6.713 259,9 237,0 -22,9 1.260,1 1.283,0 22,9 1.520,0
ΕΤΑΑ-ΝΟΜΙΚΩΝ 6.049 140,4 100,6 -39,8 813,3 853,1 39,8 953,7
ΕΤΑΑ-ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ 5.791 291,0 232,9 -58,1 1.066,3 1.124,4 58,1 1.357,2
ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ 4.609 246,4 212,8 -33,5 996,1 1.029,6 33,5 1.242,5
ΣΥΝΕΤ/ΚΩΝ ΟΡΓ. 1.457 118,5 90,8 -27,7 858,1 885,8 27,7 976,6
ΑΤΕ 1.431 245,1 209,4 -35,7 872,4 908,2 35,7 1.117,5
ΕΤΑΠΜΜΕ-ΤΑΤΤΑ 520 438,9 407,3 -31,5 732,5 764,0 31,5 1.171,3
ΕΤΑΠΜΜΕ-ΤΣΕΥΠ ΑΘΗΝΑΣ. 490 370,8 316,8 -54,0 826,8 880,9 54,0 1.197,7
ΤΑΝΤΠΥ 389 173,1 125,8 -47,3 860,0 907,3 47,3 1.033,1
ΕΤΑΠΜΜΕ-ΤΣΠΕΑΘ 375 260,3 215,8 -44,5 1.007,7 1.052,3 44,5 1.268,0
ΑΕΕΓΑ «Η ΕΘΝΙΚΗ» 354 226,9 187,0 -39,8 1.150,7 1.190,6 39,8 1.377,6
ΙΟΝΙΚΗΣ & ΛΑΪΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ 333 149,8 124,0 -25,8 908,2 934,0 25,8 1.058,0
ΕΤΒΑ 143 269,4 226,8 -42,6 959,9 1.002,5 42,6 1.229,4
ΕΤΑΠΜΜΕ-ΤΑΥΣΙΤ 120 442,4 412,1 30,3 685,0 715,2 30,3 1.127,3
ΕΤΑΠΜΜΕ-ΤΣΕΥΠ ΘΕΣ/ΚΗΣ 48 349,9 302,6 -47,3 853,6 900,8 47,3 1.203,4
ΕΤΑΠΜΜΕ-ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ 20 319,0 261,9 -57,2 795,8 853,0 57,2 1.114,9
ΕΤΑΠΜΜΕ-ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ 14 392,5 340,2 -52,3 926,7 979,0 52,3 1.319,2
ΕΤΑΠ-ΤΑΙΗΕΑΘ 3 656,4 570,0 -86,4 1.192,1 1.278,5 86,4 1.848,5
ΟΠΑΔ-ΤΥΔΚΥ 30 180,9 155,0 -25,9 803,2 829,1 25,9 984,1

ΠΟΣΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΚΑΤΑ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΘΕ ΤΑΜΕΙΟΥ

ΤΑ ΠΟΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟ

πηγή το ELEFTHEROSTYPOS.GR

powered by social2s

Δολοφονία στη Θεσσαλονίκη: «Έτσι σκότωσαμε τον 44χρονο υπάλληλο του μίνι μάρκετ»

Δολοφονία στη Θεσσαλονίκη: Ανατριχιαστικές είναι οι περιγραφές που, σύμφωνα με πληροφορίες, έδωσε ο φερόμενος συνεργός του δράστη της ληστείας μετά φόνου στο ψιλικατζίδικο στην ανατολική Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με το voria.gr ο 35χρονος φερόμενος ως συνεργός περιέγραψε στις αρχές τον τρόπο που ο 27χρονος προέβη στην ειδεχθή πράξη του.

Φέρεται να ανέφερε ότι πρώτα χτύπησε τον 44χρονο υπάλληλο με τη λαβή του όπλου και στη συνέχεια, όταν πήγε να φύγει, το θύμα στη προσπάθειά του να τον εμποδίσει τον έπιασε από το πόδι και τότε γύρισε και τον πυροβόλησε στο κεφάλι.

Ενώπιον του Εισαγγελέα ο 35χρονος φέρεται να παραδέχθηκε ότι βρισκόταν μαζί με τον δράστη, ισχυριζόμενος, ωστόσο ότι δεν γνώριζε πως ο 27χρονος επρόκειτο να ληστέψει το ψιλικατζίδικο. Μάλιστα φέρεται να υποστήριξε, ότι «κάναμε τον τελευταίο καιρό παρέα».

Ο 35χρονος φερόμενος ως συνεργός πέρασε νωρίτερα το κατώφλι του εισαγγελέα και κατόπιν του ανακριτή, από τον οποίον πήρε προθεσμία να απολογηθεί και αποχώρησε από τα δικαστήρια.

Στις ερωτήσεις δημοσιογράφων για την αιματηρή ληστεία στην Τούμπα, κατά την αποχώρησή του δεν απάντησε. Αύριο θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα ο φερόμενος ως δράστης.

powered by social2s

Νέα μέτρα: 6 συλλήψεις, 404 παραβάσεις και αναστολή λειτουργίας σε 10 καταστήματα – Πάνω από 91.000 έλεγχοι

Νέα μέτρα: Σε 91.079 ανήλθαν, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν σε όλη την Ελλάδα, χθες, Κυριακή 7 Νοεμβρίου, δεύτερη ημέρα των νέων μέτρων για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού, ενώ συνελήφθησαν 6 άτομα, βεβαιώθηκαν 404 παραβάσεις και ανεστάλη η λειτουργία 10 καταστημάτων.

Σημειώνεται, ότι οι 42.011 έλεγχοι έγιναν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ειδικότερα, τα αποτελέσματα των ελέγχων είναι τα εξής:

– 183 παραβάσεις για μη χρήση μάσκας κλπ συναφείς παραβάσεις και επιβλήθηκαν 180 πρόστιμα των 300 ευρώ και 3 των 150 ευρώ, ως ακολούθως:

40 στη Θεσσαλία

38 στη Θεσσαλονίκη

37 στη Δυτική Ελλάδα

16 στην Ήπειρο

12 στην Πελοπόννησο

11 στην Κεντρική Μακεδονία

10 στο Βόρειο Αιγαίο

9 στη Δυτική Μακεδονία

4 στη Στερεά Ελλάδα

3 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

2 στο Νότιο Αιγαίο και

1 στα Ιόνια Νησιά.

– 8 παραβάσεις για περιορισμό μετακίνησης με επιβολή προστίμου των 300 ευρώ, ως εξής:

4 στη Θεσσαλία

2 στο Βόρειο Αιγαίο και

2 στην Πελοπόννησο.

– 211 παραβάσεις και 6 συλλήψεις για κανόνες λειτουργίας καταστημάτων, ιδιωτικών επιχειρήσεων και άλλες παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας (απαγόρευση λειτουργίας, μη χρήση μάσκας, ποσοστό τμ επιφανείας ανά άτομο κά).

Στις παραπάνω περιπτώσεις επιβλήθηκαν οι ακόλουθες κυρώσεις για παραβίαση αναστολής λειτουργίας και άλλες συναφείς παραβάσεις των σχετικών διατάξεων και συγκεκριμένα:

Στην Αττική

– Σύλληψη και 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε ιδιοκτήτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελάτη χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και βεβαίωση παράβασης στον πελάτη,

– 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε ιδιοκτήτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελάτη χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και βεβαίωση παράβασης στον πελάτη,

– 15 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από εργαζόμενους και πελάτες καταστημάτων.

Στη Θεσσαλονίκη

– Σύλληψη και 300 ευρώ πρόστιμο σε πελάτη ζαχαροπλαστείου για άρνηση επίδειξης απαραίτητων πιστοποιητικών,

– 300 ευρώ πρόστιμο σε πελάτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος για άρνηση επίδειξης απαραίτητων πιστοποιητικών,

– 4 παραβάσεις σε καταστήματα, για μη ανάρτηση μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων,

– 2 παραβάσεις σε καταστήματα, για μη αναγραφή κανόνων λειτουργίας,

– 39 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από πελάτες και εργαζόμενους καταστημάτων.

Στην Πελοπόννησο

– Σύλληψη και 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε προσωρινά υπεύθυνο καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελάτη χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και βεβαίωση παράβασης στον πελάτη,

– 6 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας από εργαζόμενους καταστημάτων,

– 2 παραβάσεις για υπεράριθμους επιβάτες σε Ι.Χ.Ε.

Στην Κεντρική Μακεδονία

– Σύλληψη και 2.000 ευρώ πρόστιμο, σε προσωρινά υπεύθυνο οίκου ανοχής, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελάτη χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και βεβαίωση παράβασης στον πελάτη,

– 19 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από ιδιοκτήτες, εργαζόμενους και πελάτες καταστημάτων,

– 3 παραβάσεις σε καταστήματα, για μη ανάρτηση μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων.

Στη Δυτική Ελλάδα

– Σύλληψη και 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε προσωρινά υπεύθυνο καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελατών χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και 2 παραβάσεις σε ισάριθμους πελάτες,

– 8 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από εργαζόμενους και πελάτες καταστημάτων.

Στη Στερεά Ελλάδα

– Σύλληψη και 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε ιδιοκτήτη καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελατών χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και 2 παραβάσεις σε ισάριθμους πελάτες,

– 21 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από ιδιοκτήτες, πελάτες και εργαζόμενους καταστημάτων.

Στα Ιόνια Νησιά

– 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε 2 καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελατών χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και 2 παραβάσεις σε ισάριθμους πελάτες,

– 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελάτη χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και βεβαίωση παράβασης στον πελάτη,

– 7 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από πελάτες καταστημάτων. Επιπλέον, βεβαιώθηκε μία παράβαση, για μη χρήση μάσκας από επιβάτη Ι.Χ.Ε.

– 1 παράβαση σε κατάστημα, για μη ανάρτηση μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων.

Στη Θεσσαλία

– 16 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από εργαζόμενους καταστημάτων,

– 4 παραβάσεις σε επιβάτες λεωφορείου, για έλλειψη πιστοποιητικών,

– 1 παράβαση σε κατάστημα, για μη ανάρτηση μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων.

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

– 5.000 ευρώ πρόστιμο, σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, με επιβολή 15ήμερης αναστολής λειτουργίας, για εξυπηρέτηση πελάτη χωρίς τα απαραίτητα πιστοποιητικά και βεβαίωση παράβασης στον πελάτη,

– 10 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από εργαζόμενους και πελάτες καταστημάτων. Επιπλέον, βεβαιώθηκαν 3 παραβάσεις, για μη χρήση μάσκας, σε χώρο αναμονής ΚΤΕΛ και σε δημόσια υπηρεσία.

Στην Ήπειρο

– 7 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από πελάτες και εργαζόμενους καταστημάτων,

– 1 παράβαση σε κατάστημα, για μη ανάρτηση μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού ατόμων.

Στη Δυτική Μακεδονία, 6 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από εργαζόμενους και πελάτη καταστημάτων. Επιπλέον, βεβαιώθηκε μία παράβαση, για μη χρήση μάσκας, σε επιβάτη λεωφορείου.

Στην Κρήτη, 12 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από εργαζόμενους και πελάτες καταστημάτων.

Στο Βόρειο Αιγαίο, 5 παραβάσεις των 300 ευρώ, για μη χρήση μάσκας, από εργαζόμενους καταστημάτων.

Παράλληλα, βεβαιώθηκαν 2 παραβάσεις για μη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας PLF (Passenger Locator Form) από ταξιδιώτη.

Όπως επισημαίνει η ΕΛΑΣ, οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση για την προστασία της δημόσιας υγείας.

powered by social2s

Τράπεζες: Ευνοϊκές ρυθμίσεις για δάνεια 32 δισ. με κούρεμα οφειλών – Δείτε παραδείγματα

Σε ρυθμίσεις 563.823 δανείων (στεγαστικά, καταναλωτικά και επιχειρηματικά), συνολικού ύψους 32,02 δισ. ευρώ. προχώρησαν τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης, στο διάστημα Ιουλίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το Υπουργείο Οικονομικών.

Επίσης, όπως προκύπτει από την 5η Έκθεση Προόδου για το Ιδιωτικό Χρέος που εκπόνησε η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, από τα μέσα Μαρτίου 2020 έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021, δόθηκε η δυνατότητα αναστολής πληρωμής σε 408.632 δάνεια, ύψους 28,78 δισ. ευρώ, από τις Τράπεζες και τις εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, έως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021 .

Εξάλλου, μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας για την Προστασία της Κύριας Κατοικίας (Ν. 4605/2019), μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου επιδοτήθηκαν 2.904 δικαιούχοι. Το συνολικό ποσό της κρατικής επιδότησης που έχει καταβληθεί στους δικαιούχους του προγράμματος μέχρι τις 31.09.2021, ανέρχεται σε 3,04 εκατ. ευρώ. Μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, 2.296 δανειολήπτες ρύθμισαν επιτυχώς τα χρέη τους.

Τέλος, μέσω των προγραμμάτων ΓΕΦΥΡΑ 1 ΚΑΙ ΓΕΦΥΡΑ 2 το Ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλλει για επιδοτήσεις περίπου 400 εκατ. ευρώ. σε περισσότερους από 60.000 δικαιούχους .

Στην Έκθεση περιλαμβάνονται τέσσερα παραδείγματα επιτυχούς ρύθμισης δανείων που πραγματοποίησαν κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, οι οποίες η οποία συνοδεύτηκαν με διαγραφή μέρους του χρέους έως και 78.000 ευρώ.

Πιο αναλυτικά

§ Τριμελής οικογένεια από τα Χανιά, κατείχε στεγαστικό δάνειο, με ποσό οφειλής 114.000 ευρώ και δόση δανείου 790 ευρώ. Με τη ρύθμιση που πραγματοποιήθηκε, θα κληθεί να αποπληρώσει οφειλή ύψους 36.000 ευρώ, με δόση δανείου 150 ευρώ, η οποία θα αυξάνεται σταδιακά και θα ανέλθει στα 169 ευρώ. Σε περίπτωση τήρησης της ρύθμισης, θα λάβει διαγραφή, ύψους 78.000 ευρώ, από το δάνειό της.

§ Διμελής οικογένεια από την Καβάλα, με καταναλωτικό δάνειο με εξασφάλιση και ποσό οφειλής 28.200 ευρώ, πλήρωνε δόση δανείου ύψους 278 ευρώ. Με τη ρύθμιση που πραγματοποιήθηκε, θα κληθεί να αποπληρώσει οφειλή ύψους 11.300 ευρώ με δόση δανείου 30 ευρώ, η οποία θα αυξάνεται σταδιακά και θα φτάσει στα 50 ευρώ. Σε περίπτωση τήρησης της ρύθμισης, θα λάβει διαγραφή, ύψους 16.900 ευρώ, από το δάνειό της.

§ Τετραμελής οικογένεια από τα Γιάννενα, με καταναλωτικό δάνειο με εξασφάλιση και ποσό οφειλής 19.800 ευρώ, έχει λάβει δόση δανείου, μετά τη πραγματοποίηση της ρύθμισης, ύψους 50 ευρώ αρχικά, 54 ευρώ έπειτα και 56 ευρώ τελική δόση, με υπολειπόμενη διάρκεια αποπληρωμής τους 139 μήνες. Σε περίπτωση τήρησης της ρύθμισης, θα λάβει διαγραφή, ύψους 11.900 ευρώ, από το δάνειό της.

§ Ομόρρυθμη Εταιρεία με επαγγελματικό δάνειο με εξασφάλιση με ποσό οφειλής ύψους 144.550 ευρώ, είχε δόση δανείου 1.254 ευρώ. Με τη ρύθμιση που πραγματοποιήθηκε, θα κληθεί να αποπληρώσει υπολειπόμενη οφειλή ύψους 79.050 ευρώ, με δόση δανείου 410 ευρώ. Σε περίπτωση τήρησης της ρύθμισης, θα λάβει διαγραφή, ύψους 65.500 ευρώ, από το δάνειό της.

§ Ατομική επιχείρηση με επαγγελματικό δάνειο με εξασφάλιση με ποσό οφειλής ύψους 58.800 ευρώ, είχε δόση δανείου 647 ευρώ. Με τη ρύθμιση που πραγματοποιήθηκε, θα κληθεί να αποπληρώσει υπολειπόμενο δάνειο ύψους 42.200 ευρώ με δόση δανείου 182 ευρώ και υπολειπόμενη διάρκεια αποπληρωμής τους 392 μήνες. Σε περίπτωση τήρησης της ρύθμισης, θα λάβει διαγραφή, ύψους 16.600 ευρώ, από το δάνειό της.

powered by social2s

Εφιαλτικά δεδομένα με 7.335 κρούσματα, 447 διασωληνωμένους, 65 θανάτους

Με τα επιδημιολογικά δεδομένα να επιδεινώνονται με γεωμετρική πρόοδο και τα «μαύρα» ρεκόρ στον αριθμό κρουσμάτων κορωνοϊού να διαδέχονται το ένα το άλλο, η πίεση που ασκείται στα νοσοκομεία λαμβάνει ασφυκτικές διαστάσεις, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό τόσο στα κυβερνητικά κλιμάκια, όσο και στους επιστήμονες, δεδομένου ότι οι δυνάμεις του ΕΣΥ δεν είναι ανεξάντλητες.

Συγκεκριμένα, σήμερα, Δευτέρα 8 Νοεμβρίου ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε νέα «μαύρα» ρεκόρ τόσο στον αριθμό των κρουσμάτων, όσο και στον αριθμό των θανάτων. Αυξημένες παραμένουν οι διασωληνώσεις και οι νέες νοσηλείες.

Ειδικότερα, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε:

«Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 7.335 , εκ των οποίων 17 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 792.239 (ημερήσια μεταβολή +0.9%), εκ των οποίων 50.7% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 146 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.542 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 65, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 16.361 θάνατοι. Το 95.3% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 477 (58.5% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 έτη. To 81.3% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 402 (84.28%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 75 (15.72%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.356 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 407 (ημερήσια μεταβολή +5.71%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 360 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).»

 

powered by social2s

Μητσοτάκης: Προχωρούμε σε μεγάλα αρδευτικά έργα για πρώτη φορά από τη δεκαετία του '60

«Η χώρα έχει να δρομολογήσει ένα μεγάλο συνεκτικό σχέδιο αρδευτικών έργων ουσιαστικά από τη δεκαετία του '60. Και σήμερα έχουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να μπορέσουμε σε διαφορετικές συνθήκες, πιο δύσκολες, λόγω της κλιματικής αλλαγής, να κάνουμε πράξη ένα έργο, το οποίο έχει πανελλήνιο αποτύπωμα και αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα έλλειψης αρδευτικού νερού σε πολλές περιοχές της χώρας» τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εκδήλωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα έργα υποδομών αγροτικής ανάπτυξης μέσω ΣΔΙΤ.

Ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι το καθένα από τα έργα, τα οποία παρουσιάστηκαν έχει τη δική του τοπική σημασία.

«Γνωρίζω πόσο σημαντικό είναι για την πεδιάδα της Ξάνθης το έργο της μετακίνησης των υδάτων του Νέστου, ένα έργο που συζητιέται δεκαετίες. Επίσης το έργο του Ταυρωπού έχει τεράστια σημασία διότι δεν χρειάζεται μόνο να φτιάχνουμε καινούργια φράγματα πρέπει να παρεμβαίνουμε και στα ίδια τα αρδευτικά δίκτυα, να τα εκσυγχρονίζουμε» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, συμπληρώνοντας:

«Διότι γνωρίζουμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στη διαχείριση των νερών, δεν αφορά μόνο το γεγονός ότι το νερό λιγοστεύει σε κάποιες περιοχές της χώρας, αφορά και στις απώλειες, ειδικά στα δίκτυα μεταφοράς νερού, τα πιο πεπαλαιωμένα. Το 80% περίπου του νερού που κατευθύνεται στην άρδευση, ένα μεγάλο κομμάτι του χάνεται επειδή δεν έχουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία και τα σύγχρονα δίκτυα ώστε να περιορίσουμε τις απώλειες».

Επίσης ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι τα έργα αυτά είναι κορυφαίας σημασίας για μια χώρα, η οποία επενδύει στον πρωτογενή της τομέα και θέλει οι αγρότες της να μην έχουν άγχος για το νερό και να μην καταφεύγουν σε ακριβές γεωτρήσεις, οι οποίες πολύ συχνά έχουν μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση.

«Και τα δευτερεύοντα περιβαλλοντικά οφέλη από το πρόγραμμα είναι απολύτως προφανή αρκεί να δει κανείς τους υδροβιότοπους που δημιουργήθηκαν από έργα που κατασκευάστηκαν σε άλλες δεκαετίες του 20ού αιώνα για να αντιληφθεί πόσα παράπλευρα αναπτυξιακά οφέλη μπορεί να έχει μια περιοχή από τέτοια έργα» είπε.

powered by social2s

Σύλληψη προπονητή: Αυτός είναι ο 35χρονος που κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων

Kατηγορείται για ασέλγεια σε δύο ανήλικες αθλήτριές του. 

Έπειτα από καταγγελίες γονέων για σεξουαλική κακοποίηση δύο αθλητριών του, ο 35χρονος προπονητής τένις συνελήφθη από άνδρες της Υποδιεύθυνσης Ανηλίκων.

Όλα ξεκίνησαν όταν μια εκ των αθλητριών εκμυστηρεύτηκε το περιστατικό στη μητέρα της, η οποία κατόπιν απευθύνθηκε στις Αρχές και του έκανε καταγγελία. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του real.gr, η μια εκ των αθλητριών σήμερα είναι 21 ετών, ενώ το περιστατικό συνέβη το 2015, όταν η ίδια ήταν μόλις 13 ετών. Μάλιστα, ο προπονητής φέρεται να της ζητούσε διαρκώς να κάνουν σχέση. 

Επιπλέον, όσον αφορά τη δεύτερη αθλήτρια, σήμερα είναι 15 ετών, ενώ το περιστατικό σεξουαλικής κακοποίησης συνέβη το 2019, όταν η ίδια ήταν 13 ετών. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., ο προπονητής κατηγορείται για κατάχρηση ανηλίκων κατά συρροή και κατ' εξακολούθηση αλλά και για γενετήσια πράξη με ανήλικο κατ' εξακολούθηση.

Βάσει του προφίλ που διατηρεί στα social media, o ίδιος παρουσιάζεται ως λάτρης του motocross και downhill, καθώς ανεβάζει συνεχώς φωτογραφίες από αγώνες και εξορμήσεις. 

Ακολουθεί το προφίλ του: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
powered by social2s