Η ατάκα της ημέρας

  • Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Βατόπουλος για πιθανό lockdown: Ποτέ μη λες ποτέ...

Ο καθηγητής Μικροβιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μιλάει για τα νέα μέτρα που ισχύουν από σήμερα, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν απόψεις στην επιστημονική κοινότητα, αλλά και μέσα στην επιτροπή, ότι θα έπρεπε να είναι αυστηρότερα, κυρίως σε επίπεδο περιορισμού του συνωστισμού.

Όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Κάθε ενδεχόμενο είναι ανοιχτό. Λόγω της μεγάλης αβεβαιότητας που υπάρχει και του απρόβλεπτου που κινείται η επιδημία, είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε στρατηγικές αντιμετώπισης με ορίζοντα δύο τριών εβδομάδων».

Στη συνέχεια τονίζει πως: «Είναι σαφές ότι εκείνο που πρέπει να γίνει είναι να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που εμποδίζει διάφορους ανθρώπους να εμβολιαστούν, που δεν είναι πάντα το ίδιο, και να απαντήσουμε στο πρόβλημα κάθε κοινωνικής ομάδας, στη γλώσσα της. Πολύ χρήσιμη θα ήταν ακόμη μία επίσημη ανακοίνωση των παρενεργειών του εμβολίου, ώστε να σταματήσει η παραπληροφόρηση που γίνεται κυρίως στα social media.

Και επίσης απαιτείται κατά τη γνώμη μου πανστρατιά. Πόρτα-πόρτα. Να κινητοποιηθούν πολιτευτές, συνδικαλιστές, σύλλογοι. Να υπάρξει μία πολύ μεγάλη κινητοποίηση της Πολιτείας. Δεν φτάνει να βγαίνουμε οι γιατροί και να λέμε αυτά που λέμε, ούτε να βγαίνουν οι αρχηγοί των κομμάτων και να λένε αυτά που λένε. Χρειάζεται λιγότερο τεχνική και πατερναλιστική προσέγγιση του θέματος και περισσότερη να μπει κανείς στον τρόπο σκέψης αυτών που δεν θέλουν να εμβολιαστούν. Να καταλάβει ποιο είναι το πρόβλημα τους. Και χωρίς να τους αλλάξει τον τρόπο που βλέπουν τη ζωή τους, να προσπαθήσει να τους πείσει να εμβολιαστούν».

«Αν ήμουν ανεμβολίαστος θα απέκλεια μόνος μου τον εαυτό μου από τέτοιου είδους εκδηλώσεις», απαντά στην ερώτηση πόσο επισφαλές είναι το κλάμπινγκ σε κλειστούς χώρους, χωρίς μάσκες και αποστάσεις ασφαλείας.

Μάλιστα για τις μάσκες, ο καθηγητής αναφέρει ότι κατά τη γνώμη του πρέπει να είναι παντού υποχρεωτικές, με έναν ρεαλισμό.

«Από πλευράς επιτροπής ουδέποτε είπαμε να μην χρησιμοποιούνται μάσκες παντού».

Όσον αφορά το θέμα της λήξης των πιστοποιητικών εμβολιασμού μετά το πέρας του εξαμήνου, αναφέρει τους λόγους που προς ώρας δεν γίνεται, αλλά το τοποθετεί χρονικά κοντά.

Σχετικά με το ενδεχόμενο lockdown, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις τόσο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, όσο και από κυβερνητικά στελέχη, ο κ. Βατόπουλος επαναλαμβάνει για μία ακόμη φορά την εκπεφρασμένη άποψη του:

«Ποτέ μη λες ποτέ. Διότι η πανδημία είναι πολλές φορές απρόβλεπτη, κινείται με μεγάλη ταχύτητα και με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά. Προφανώς ισχυρή θέληση όλων μας, και όλοι κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, είναι να μην χρειαστεί να φτάσουμε σε τέτοια μέτρα».

Ο καθηγητής αφήνει ακόμη ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής rapid test σε εμβολιασμένους προκειμένου να εισέρχονται σε κλειστούς χώρους, αναλόγως πάντα με την εξέλιξη της επιδημίας.

powered by social2s

Νέα μέτρα για τους ανεμβολίαστους: Επιστροφή για το click away, στους δρόμους 8.000 αστυνομικοί

Σε πλήρη ετοιμότητα τίθενται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί σε όλη τη χώρα, προκειμένου να διασφαλιστεί πως θα τηρούνται τα νέα μέτρα κατά του κορωνοϊού.

 

Από σήμερα, Σάββατο επιστρατεύονται 8.000 αστυνομικοί με 1.900 κλιμάκια και 400 στελέχη της Αρχής Διαφάνειας που θα κάνουν ελέγχους, σε μεικτά κλιμάκια των 10-15 ατόμων.

Στα «όπλα» που φέρει η φαρέτρα των ελεγκτικών κλιμακίων είναι τα διπλασιασμένα πλέον πρόστιμα, που ανέρχονται σε 5.000 ευρώ μαζί με αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης για 15 ημέρες, σε περίπτωση που διαπιστωθεί παρέκκλιση από τα μέτρα.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφωθούν με τους νέους υγειονομικούς περιορισμούς, θα εγγράφονται στην «μαύρη λίστα», δηλαδή ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Ανάπτυξης, προκειμένου να ενημερώνονται σχετικά οι πολίτες.

 

Επίσης, το click away επιστρέφει για τους ανεμβολίαστους πολίτες που θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους και δεν έχουν τεστ κορωνοϊού.

Οι αγορές θα γίνονται με παραγγελία τηλεφωνικά ή διαδικτυακά και η παραλαβή θα προγραμματίζεται έξω από το μαγαζί.

 

 

 

Τα νέα μέτρα της κυβέρνησης τίθενται σε ισχύ καθώς η χώρα εισέρχεται στο τέταρτο κύμα της πανδημίας με ρεκόρ κρουσμάτων την Παρασκευή (6.909) και με βάση τις εφιαλτικές προβλέψεις για την πορεία του κορωνοϊού.

Αναλυτικά όλα τα νέα μέτρα

Υπενθυμίζεται πως, από τις 6.00 το πρωί του Σαββάτου θα υπάρξουν νέα μέτρα, που θα αφορούν όλη την επικράτεια αλλά θα επικεντρώνονται στον πληθυσμό που δεν διαθέτει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης.

Επιγραμματικά τα νέα μέτρα έναντι του κορωνοϊού που ισχύουν από σήμερα, Σάββατο 6 Νοεμβρίου, είναι:

  • Όλοι οι ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα θα είναι υποχρεωμένοι να κάνουν δύο τεστ την εβδομάδα (rapid ή pcr), με δικό τους κόστος, περιλαμβανομένων και των κληρικών στις εκκλησίες.
  • Η πρόσβαση των ανεμβολίαστων σε τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες, μεικτούς και ανοιχτούς χώρους ψυχαγωγίας και εστίασης, κομμωτήρια, εμπορικά καταστήματα (δραστηριότητες που δεν θεωρούνται αναγκαίες) θα γίνεται υποχρεωτικά με επίδειξη pcr ή rapid τεστ.
  • Εξαιρούνται τα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ), τα φαρμακεία και οι εκκλησίες.
  • Επιπλέον, γίνεται σύσταση για χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους όπου υπάρχει συνωστισμός για όλους, εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους.
  • Την ίδια ώρα, διπλασιάζονται οι ποινές για τα μαγαζιά τα οποία δεν τηρούν τα μέτρα, ενώ εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης, καθώς και στα αρνητικά αποτελέσματα των τεστ, όπως και της ταυτοπροσωπίας. Έτσι, τα πρόστιμα θα ξεκινάνε από 5.000 ευρώ και 15 μέρες αναστολή λειτουργίας του καταστήματος. Επιπλέον, θα αναρτάται λίστα με καταστήματα που έχουν παραβιάσει τα μέτρα.
  • Τέλος θα υπάρξει ποινή και στις ομάδες, αν δεν τηρείται η χρήση μάσκας και οι άλλοι περιορισμοί που ισχύουν για τα γήπεδα».

Τι ισχύει για τα παιδιά

Με self test θα εισέρχονται τα παιδιά στους μεικτούς χώρους. Διευκρινίσεις σχετικά με τον τρόπο που θα μπαίνουν τα παιδιά έως 18 ετών έδωσε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, μιλώντας στον Ant1. Όπως είπε οι ανήλικοι έως 18 ετών θα εισέρχονται σε μεικτούς χώρους, όπως τα κομμωτήρια, τα καταστήματα λιανεμπορίου και τα καταστήματα εστίασης, τα οποία λειτουργούν για εμβολιασμένους και μη, με self test, όπως αυτό που κάνουν για το σχολείο. Ωστόσο, τόνισε πως για τους αμιγείς χώρους, π.χ τους κλειστούς χώρους των εστιατορίων, οι ανήλικοι θα προσέρχονται είτε με το πιστοποιητικό εμβολιασμού είτε με rapid test.

Το rapid test πρέπει να έχει διενεργηθεί εντός των τελευταίων 48 ωρών και το PCR test εντός των τελευταίων 72 ωρών από την πραγματοποίηση οποιουδήποτε γεγονότος για το οποίο χρειάζεται η επίδειξη βεβαίωσης. Το self test διενεργείται εντός του 24ώρου.

Αναλυτικά τα μέτρα

Το βράδυ της Παρασκευής δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) με εκειδίκευση των νέων μέτρων που ισχύουν.

Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας αφορούν το διάστημα από το Σάββατο, 6 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 06:00 έως και τη Δευτέρα, 22 Νοεμβρίου 2021 και ώρα 06:00.

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ

Χρήση προστατευτικής μάσκας:

α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και των
χώρων εργασίας, εξαιρουμένων όσων εργάζονται σε ατομικό χώρο χωρίς την παρουσία
οποιουδήποτε άλλου προσώπου,

β) σε όλους τους εξωτερικούς χώρους όπου παρατηρείται συνωστισμός, εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα που προβλέπονται σε ειδικές διατάξεις της παρούσας. Από την υποχρέωση χρήσης μάσκας εξαιρούνται:

α) τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους
που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα, όπως λόγω αναπνευστικών προβλημάτων και β) τα παιδιά ηλικίας κάτω των τεσσάρων (4) ετών.

Τήρηση αποστάσεων ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των ατόμων [ένα (1) άτομο ανά 2 τ.μ.] σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, είτε αμιγείς για πλήρως εμβολιασμένους και νοσήσαντες κατά το τελευταίο εξάμηνο είτε μικτούς, όπου δεν προβλέπεται μεγαλύτερο εμβαδόν ανά άτομο στις επιμέρους προβλέψεις της παρούσας.

Τοποθέτηση/χρήση αλκοολούχου διαλύματος περιεκτικότητας άνω του εβδομήντα τοις εκατό (70%) για την αντισηψία χεριών και υποχρέωση ανάρτησης με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο σε εμφανές σημείο των κανόνων λειτουργίας καταστημάτων και επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του μέγιστου αριθμού ατόμων, που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του χώρου.

Εξαερισμός των χώρων με φυσικό ή τεχνητό τρόπο.

Δημόσιες υπηρεσίες

Ο αριθμός των εργαζομένων με τηλεργασία καθορίζεται με βάση τη φύση των καθηκόντων των εργαζομένων και τις ανάγκες κάθε υπηρεσίας, στο ποσοστό που έχει προσδιοριστεί με το πλάνο εργασιών κάθε υπηρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος της
παρούσας.

Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν
προγραμματισμένου ραντεβού. Το κοινό εισέρχεται κατόπιν υποχρεωτικής
επίδειξης κατά την είσοδο:

  • πιστοποιητικού εμβολιασμού
  • πιστοποιητικού νόσησης
  • αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
  • Οι ανήλικοι από 4 έως και 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test)

Εξαιρούνται μόνο οι απολύτως κατεπείγουσες περιπτώσεις πρόσβασης στα αστυνομικά τμήματα.

Ιδιωτικές επιχειρήσεις

Λειτουργία με το αναγκαίο προσωπικό για την παροχή της υπηρεσίας ή την εκπλήρωση του έργου σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις. Προστασία εργαζομένων που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου με παροχή τηλεργασίας ή παροχή εργασίας σε χώρο εκτός επαφής με κοινό, όπου είναι εφικτό.

Ειδικά στις τράπεζες, η πρόσβαση του κοινού θα γίνεται:

  • πιστοποιητικού εμβολιασμού
  • πιστοποιητικού νόσησης
  • αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
  • Οι ανήλικοι από 4 έως και 17 ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test)

Οι έλεγχοι των πιστοποιητικών γίνονται από την τράπεζα.

Χώροι ψυχαγωγίας

Η λειτουργία των κλειστών χώρων (περιλαμβανομένων των γηπέδων) με δυνατότητα της επιχείρησης να λειτουργήσει τον χώρο είτε μόνο για πρόσωπα που έχουν εμβολιασθεί ή νοσήσει (αμιγείς χώροι) είτε, πλην αυτών, και για τα πρόσωπα που προσκομίζουν αρνητικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή rapid test)
(μικτοί χώροι)

ΜΙΚΤΟΙ ΧΩΡΟΙ:

  • Υποχρεωτική λειτουργία μόνο με
    καθήμενους.
  • Πληρότητα έως πενήντα τοις εκατό
    (50%) και ανώτατο όριο δέκα
    χιλιάδες (10.000) άτομα.
  • Υποχρεωτική δημιουργία κενού
    χώρου/κενής θέσης ανά δύο (2) έως
    και τέσσερις (4) καθήμενους.
  • Ταξιθεσία ατόμων που
    προσέρχονται μαζί στις θέσεις
    καθήμενων μεταξύ των οποίων δεν
    μεσολαβεί κενός χώρος/κενή θέση.
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας από
    όσους δεν συμμετέχουν στη σκηνή
    του ζωντανού θεάματος/ακροάματος
  • Απαγόρευση διαλείμματος κατά τη
    διάρκεια της παράστασης. Εξαιρούνται ολιγόλεπτες παύσεις για τεχνικούς λόγους κατά τη
    διάρκεια των οποίων οι θεατές
    παραμένουν στις θέσεις τους.
  • Υποχρεωτική ταξιθεσία για την
    τοποθέτηση των θεατών στις θέσεις τους και την τήρηση κανόνων στην προσέλευση και αποχώρησή τους.
  • Υποχρεωτική τήρηση απόστασης
    ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των
    μελών της χορωδίας.
  • Οι μουσικοί των εγχόρδων τηρούν
    μεταξύ τους απόσταση ενός (1)
    μέτρου, με υποχρεωτική χρήση
    μάσκας και χρησιμοποιώντας ο
    καθένας το δικό του αναλόγιο.
  • Σύσταση χρήσης φίλτρων
    κατακράτησης σωματιδίων υψηλής
    αποτελεσματικότητας HEPA (High
    Efficiency Particulate Airfilter).

ΑΜΙΓΕΙΣ ΧΩΡΟΙ

  • Ποσοστό πληρότητας εκατό τοις
    εκατό (100%).
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας από
    όσους δεν συμμετέχουν στη σκηνή
    του ζωντανού θεάματος/ακροάματος, τηρουμένων
    των προδιαγραφών του σημείου 1
    του πίνακα Α.
  • Υποχρεωτική τήρηση απόστασης
    ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των
    μελών της χορωδίας. Ειδικώς οι
    μουσικοί των εγχόρδων τηρούν
    μεταξύ τους απόσταση ενός (1)
    μέτρου, χρησιμοποιώντας ο
    καθένας το δικό του αναλόγιο.
  • Σύσταση χρήσης φίλτρων
    κατακράτησης σωματιδίων υψηλής
    αποτελεσματικότητας HEPA (High
    Efficiency Particulate Airfilter).

Σε κάθε περίπτωση, οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την
είσοδο και αναλόγως λειτουργίας του χώρου ως αμιγούς ή μικτού:

  • πιστοποιητικού εμβολιασμού,
  • πιστοποιητικού νόσησης
  • αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό
    COVID-19 (PCR ή rapid test)
  • Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (selftest).

Κινηματογράφοι

Η λειτουργία κλειστών κινηματογραφικών αιθουσών (δωδεκάμηνης λειτουργίας) με
δυνατότητα της επιχείρησης να λειτουργήσει τον χώρο είτε μόνο για πρόσωπα που έχουν εμβολιασθεί ή νοσήσει (αμιγείς χώροι) είτε, πλην αυτών, και για τα πρόσωπα που προσκομίζουν αρνητικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή rapid test)
(μικτοί χώροι) με τους ακόλουθους κανόνες:

ΜΙΚΤΟΙ ΧΩΡΟΙ:

  • Πληρότητα έως πενήντα τοις εκατό (50%)
  • Υποχρεωτική δημιουργία κενού χώρου/κενής θέσης ανά δύο (2) έως και τέσσερις (4) καθήμενους.
  • Ταξιθεσία ατόμων που προσέρχονται μαζί στις θέσεις καθήμενων μεταξύ των οποίων δεν μεσολαβεί κενός
    χώρος/κενή θέση.
  • Απαγόρευση διαλείμματος κατά την προβολή.

ΑΜΙΓΕΙΣ ΧΩΡΟΙ

  • Ποσοστό πληρότητας εκατό τοις
    εκατό (100%)

Σε κάθε περίπτωση, οι θεατές εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο και αναλόγως λειτουργίας του χώρου ως αμιγούς ή μικτού:

  • πιστοποιητικού εμβολιασμού,
  • πιστοποιητικού νόσησης,
  • αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
  • Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού
    ελέγχου (self-test).

Εστίαση

Η λειτουργία των επιχειρήσεων που διαθέτουν άδεια λειτουργίας για κατάστημα
υγειονομικού ενδιαφέροντος και παρέχουν υπηρεσίες εστίασης σε εσωτερικό χώρο,
περιλαμβανόμενων των καταστημάτων εντός στοών, κλειστών εμπορικών κέντρων και
υπεραστικών σταθμών, μόνο ως αμιγών χώρων, αποκλειστικά για πλήρως εμβολιασμένους ή νοσήσαντες το τελευταίο εξάμηνο:

  • Ποσοστό πληρότητας εκατό τοις
    εκατό (100%)
  • Απολύμανση καταλόγων κατά την
    εναλλαγή των πελατών στα τραπέζια
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας από το
    προσωπικό
  • Οι πελάτες εισέρχονται κατόπιν
    υποχρεωτικής επίδειξης κατά την
    είσοδο:
  • πιστοποιητικού εμβολιασμού,
  • πιστοποιητικού νόσησης,
  • αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
  • Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού
    ελέγχου (self-test).

Η λειτουργία των επιχειρήσεων, σε ανοικτό υπαίθριο χώρο, που διαθέτουν άδεια
λειτουργίας για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος και παρέχουν υπηρεσίες
εστίασης:

  • Απολύμανση καταλόγων κατά την εναλλαγή των πελατών στα τραπέζια
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας από το
    προσωπικό και τους πελάτες κατά τον
    χρόνο αναμονής
  • Μέχρι δέκα (10) άτομα ανά τραπέζι
  • Τήρηση αποστάσεων τραπεζοκαθισμάτων και κανόνων
    υγιεινής
  • Οι πελάτες εισέρχονται κατόπιν
    υποχρεωτικής επίδειξης κατά την
    είσοδο:
  • πιστοποιητικού εμβολιασμού,
  • πιστοποιητικού νόσησης,
  • αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
  • Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού
    ελέγχου (self-test).

Δίνεται δυνατότητα λειτουργίας, κατ’ επιλογή της επιχείρησης, με την κατάλληλη σήμανση, όχι αποκλειστικά με καθήμενους, με κοινό αμιγώς προσώπων που έχουν εμβολιασθεί ή νοσήσει κατά το τελευταίο εξάμηνο (και αποκλειστικά
ανηλίκων με αρνητικό self-test.

Γυμναστήρια

Δυνατότητα λειτουργίας είτε μόνο για πρόσωπα που έχουν εμβολιασθεί ή
νοσήσει (αμιγείς χώροι) είτε, πλην αυτών, και για τα πρόσωπα που προσκομίζουν
αρνητικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου (PCR ή rapid test) (μικτοί χώροι).

Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών, δύνανται να
προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου
(self-test).

Εμπορικά καταστήματα - Κομμωτήρια

Οι πελάτες σε επιχειρήσεις λιανεμπορίου και εμπορικών κέντρων, καθώς και σε κομμωτήρια, κέντρα υπηρεσιών αισθητικής και φυσικής ευεξίας, εισέρχονται κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης κατά την είσοδο:

  • πιστοποιητικού εμβολιασμού,
  • πιστοποιητικού νόσησης,
  • αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου για κορωνοϊό COVID-19 (PCR ή rapid test)
  • Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και δεκαεπτά (17) ετών δύνανται να προσκομίζουν, εναλλακτικά, δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού
    ελέγχου (self-test).

Αυστηροί έλεγχοι και αυστηροποίηση ποινών

Όπως ανακοίνωσε, την Τρίτη, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, αυξάνονται οι ποινές σε όσους δεν τηρούν τα μέτρα και εντατικοποιούνται οι έλεγχοι για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης, καθώς και για τα αρνητικά αποτελέσματα των τεστ, όπως και του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.

Ειδικότερα, διπλασιάζονται οι ποινές για τα μαγαζιά τα οποία δεν τηρούν τα μέτρα, ενώ εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης, καθώς και στα αρνητικά αποτελέσματα των τεστ, όπως και της ταυτοπροσωπίας.

  • Για όλα τα εμπορικά καταστήματα, κομμωτήρια, γυμναστήρια, που παραβιάσουν τα μέτρα θα επιβάλλεται πρόστιμο από 5.000 ευρώ στην επιχείρηση και αναστολή λειτουργίας για 15 ημέρες.
  • Στους χώρους εστίασης τα πρόστιμα κυμαίνονται από 5.000 ευρώ έως 10.000 ευρώ ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα επιφάνειάς τους. Σε περίπτωση δεύτερης παράβασης τα πρόστιμα κυμαίνονται από 10.000 έως 20.000 ευρώ και οι ημέρες αναστολής λειτουργίας αυξάνονται στις 30, ενώ σε περίπτωση τρίτης παράβασης προβλέπεται προσωρινή αφαίρεση άδειας λειτουργίας για 60 ημέρες, ανεξαρτήτου εμβαδού επιφάνειας.
  • Στα φυσικά πρόσωπα που δεν τηρούν την υποχρέωση χρήσης μάσκας, τους κανόνες τήρησης αποστάσεων επιβάλλεται προστιμο 300 ευρώ. Το ίδιο πρόστιμο προβλέπεται να επιβάλλεται και στους χώρους εστίασης στην περίπτωση που δεν φορούν μάσκα οι εργαζόμενοι σε αυτούς.
  • Στην περίπτωση μη αντιστοίχισης των αναγραφόμενων στοιχείων του φυσικού προσώπου στο επιδεικνυόμενο πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης με το
    αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας, επιβάλλεται στο φυσικό πρόσωπο πρόστιμο 3.000 ευρώ και στην επιχείρηση 5.000 ευρώ και αναστολή λειτουργίας για 15 ημερολογιακές ημέρες.

Παράταση της αναστολής για τους ανεμβολίαστους υγειονομικούς

Την παράταση του μέτρου της αναστολής εργασίας για όσους υγειονομικούς δεν έχουν εμβολιαστεί, έως και το τέλος του χρόνου, ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, κατά την ανακοίνωση των νέων μέτρων που θα ισχύουν για τους ανεμβολίαστους πολίτες

Παράλληλα, δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις των επικουρικών που παραμένουν ανεμβολίαστοι.

Ο κ. Πλεύρης σημείωσε ότι το εν λόγω μέτρο θα επανεξεταστεί στο τέλος του χρόνου.

Εγκύκλιος της Εκκλησίας

Όσον αφορά στην εξαίρεση των εκκλησιών από τα περιοριστικά μέτρα για τους ανεμοβολίαστυυς, με εγκύκλιο που εξέδωσε, η Ιερά Σύνοδος καλεί όλους τους πιστούς και τον κλήρο «να τηρεί επακριβώς άπαντα τα μέτρα προστασίας», στέλνοντας μήνυμα σε όσους πιστούς δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμα να προσέρχονται στους ιερούς ναούς αφότου έχουν υποβληθεί σε διαγνωστικό τεστ (rapid ή pcr).

Προτρέπει παράλληλα εκ νέου τους πολίτες να εμβολιαστούν. Τονίζει επίσης την υποχρεωση των ιερέων, ψαλτών, νεωκόρων κλπ να υποβάλλονται σε δύο τεστ την εβδομάδα (rapid ή pcr). Ο έλεγχος θα γίνεται από τα Εκκλησιαστικά Συμβούλια.

Όπως αναφέρουν πηγές του Μαξίμου, η εγκύκλιος εκδόθηκε ύστερα από επικοινωνία του Γραφείου του Πρωθυπουργού με την Ιεραρχία της Εκκλησίας, ύστερα και από αυτά που είπε χθες, Τετάρτη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξή του στο MEGA.

Το θέμα της μη υποχρέωσης διενέργειας τεστ από τους πιστούς προκάλεσε έντονη πολεμική με υπουργούς της κυβέρνησης να υπεραμύνονται της εξαίρεσης για την Εκκλησία.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι οι ναοί «είναι ανοιχτοί χώροι λατρείας», ενώ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, είπε ότι «δεν είναι δυνατόν να εξισώνεται η θρησκεία και η πίστη με κάποιον πολίτη που θέλει να πάει σε εμπορικό κατάστημα η σε κομμωτήριο».

Αντίστοιχα, ο κ. Πλεύρης τόνισε ότι θα ήταν πρακτικά αδύνατο να υποχρεώσει τους ναούς να κάνουν ελέγχους και δεν είναι δυνατόν να εμποδιστεί η άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων των πιστών, όπως προβλέπεται και από το Σύνταγμα.

Στην αντίπερα όχθη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, επικοινώνησε με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και ανακοίνωσε νομοθετική πρωτοβουλία για επίδειξη τεστ από τους ανεμβολίαστους πιστούς κατά την είσοδό τους στις εκκλησίες, τεμένη και άλλους χώρου λατρείας.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε πως σε αυτές τις κρίσιμες στιγμές που η πανδημία βρίσκεται εκτός ελέγχου και δεκάδες συμπολίτες μας χάνουν τη ζωή τους καθημερινά, η πρωτοβουλία της Ιεράς Συνόδου με την οποία προτρέπει τους πιστούς να κάνουν τεστ πριν προσέλθουν στις εκκλησίες είναι στη σωστή και αυτονόητη κατεύθυνση για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

powered by social2s

Κορωνοϊός: Στο νοσοκομείο «Αλεξάνδρα» για νοσηλεία ο Προκόπης Παυλόπουλος

Στο νοσοκομείο εισήχθη ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος ο οποίος βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό

Στο πρώτο ιατρικό ανακοινωθέν, το «Αλεξάνδρα» αναφέρει πως ο κ. Παυλόπουλος είναι καλά στην υγεία του και θα νοσηλευτεί προληπτικά για λίγες ημέρες στο νοσοκομείο.

Η ανακοίνωση αναφέρει: «Σήμερα 06/11/2021 και ώρα 11:10 π.μ. εισήχθη στη Θεραπευτική Κλινική του Γ.Ν.Α. "ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ" ο πρώην Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Καθηγητής Κος Προκόπιος Παυλόπουλος για προληπτικούς λόγους

Ο πρώην ΠτΔ είναι εμβολιασμένοςασυμπτωματικός, η κατάσταση της υγείας του είναι πολύ καλή και κρίθηκε (από τον θεράποντα ιατρό του) προληπτικά η ολιγοήμερη παρακολούθηση σε Νοσοκομειακό περιβάλλον, λόγω του ατομικού ιστορικού του ως ασθενής ΧΑΠ».

Ο Προκόπης Παυλόπουλος έχει κάνει και το αντιγριπικό εμβόλιο, και ενώ ετοιμαζόταν να μεταβεί στην Κύπρο, έκανε όπως συνηθίζει πριν από ταξίδι προληπτικά rapid test το οποίο βγήκε θετικό.

Από το γραφείο του κ. Παυλόπουλου εκδόθηκε και ανακοίνωση, η οποία αναφέρει:

«Λίγο πριν αναχωρήσει για προγραμματισμένο ταξίδι στην Κύπρο ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπιος Παυλόπουλος έκανε ένα τυπικό rapid test το οποίο έδειξε ότι είναι θετικός στον Covid-19».

powered by social2s

Πώς θα γίνει η νέα αύξηση του κατώτατου μισθού το 2022

Χρονικό διάστημα που μπορεί να υπερβεί και τους πέντε μήνες απαιτείται ώστε να καταλήξει η όποια διαδικασία επαναπροσδιορισμού του κατώτατου μισθού. Η τοποθέτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, περί «διπλής αύξησης» εντός του 2022, «άνοιξε την όρεξη». Το 2% με το οποίο έχει ήδη αποφασιστεί να αυξηθούν οι κατώτατες αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα (663 ευρώ μικτά), από 1ης.1.2022, φαντάζει «μικρό», με δεδομένο ότι η ανάπτυξη θα κινηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα.Όμως κάθε πρόβλεψη φαντάζει επισφαλής, αν δεν αποτυπωθούν οι τελικές εκτιμήσεις από τους διάφορους φορείς (εργοδοτών και εργαζομένων), όταν το υπουργείο Εργασίας αποφασίσει να γίνει η επίσημη εκκίνηση της διαδικασίας.

Σε κάθε περίπτωση, οι κατώτατες αποδοχές στον ιδιωτικό τομέα αφορούν περίπου 700.000 εργαζόμενους, αλλά επιδρούν και στους τομείς των ευέλικτων μορφών εργασίας (π.χ. μερική απασχόληση). Επίσης, τουλάχιστον 20 επιδόματα αλλάζουν, όπως το επίδομα ανεργίας, καθώς το ύψος του προκύπτει σε σχέση με τον κατώτατο μισθό. Το ίδιο ισχύει και για το επίδομα αφερεγγυότητας εργοδότη καθώς και τα επιδόματα που χορηγούνται σε ασκούμενους φοιτητές, αλλά και το επίδομα μαθητείας.

Δεν είναι τυχαίο ότι και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αφού αναφέρθηκε στο σκέλος της «δεύτερης αύξησης» που θα γίνει τη νέα χρονιά, ξεκαθάρισε ότι θα πρέπει πρώτα να λάβει υπ' όψιν του και τις εκτιμήσεις του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας.

Ως είθισται υπάρχουν διαφοροποιήσεις στην εκτίμηση που γίνεται, καθώς και στην τελική πρόταση. Είναι χαρακτηριστικό ότι για να προκύψει το 2% της αύξησης του 2022, απόφαση που έλαβε ο υπουργός Εργασίας, Κωστής Χατζηδάκης, τον περασμένο Ιούλιο, υπήρξαν προτάσεις που ξεκινούσαν από το «πάγωμα» των αποδοχών (ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΒ, ΣΕΤΕ) μέχρι αύξηση 15,4% (ΓΣΕΕ).

Πώς γίνεται η διαδικασία: Ορίζεται στην αρχή κάθε έτους τριμελής επιτροπή, που συντονίζει τη διαβούλευση μεταξύ των φορέων. Σε αυτή συμμετέχει ο εκάστοτε πρόεδρος του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), καθώς και ένας εκπρόσωπος από το υπουργείο Οικονομικών και ένας από το υπουργείο Εργασίας. Πραγματοποιείται πρόσκληση προς τους εξειδικευμένους φορείς.

Υπενθυμίζεται ότι δικαίωμα υποβολής «γνώμης» για τον κατώτατο μισθό έχουν, βάσει νόμου, η Τράπεζα της Ελλάδος, ΕΛΛ η ΕΛΣΤΑΤ, ο ΟΑΕΔ, το ΚΕΠΕ, ο ΟΜΕΔ, η ΕΙΕΑΔ, καθώς και τα Ινστιτούτα των εκπροσώπων των εργαζομένων και των εργοδοτών (ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ, ΙΝΕΜΥ - ΕΣΕΕ, ΙΝΣΕΤΕ, ΙΟΒΕ).

Οι φορείς συντάσσουν έκθεση αξιολόγησης του ισχύοντος κατώτατου μισθού, καθώς και του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη. Στη συνέχεια, έως τα τέλη Μαρτίου υποχρεώνονται οι φορείς να υποβάλλουν την έκθεσή τους στην αρμόδια επιτροπή διαβούλευσης. Ακολούθως, σχετικός φάκελος υποβάλλεται προς τους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, για να τοποθετηθούν και εκείνοι με τη σειρά τους, με ανάλογο υπόμνημα, στο οποίο θα περιγράφουν και θα τεκμηριώνουν αναλυτικά τη θέση τους. Οι εκθέσεις και τα διάφορα υπομνήματα συγκεντρώνονται από την αρμόδια επιτροπή διαβούλευσης το αργότερο έως τις 15 Απριλίου. Μέχρι τις 30 Απριλίου πρέπει τα στοιχεία αυτά να έχουν αποσταλεί στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, έτσι ώστε να συνταχθείτο τελικό πόρισμα της διαβούλευσης.

Η τελική μορφή του θα προκύπτει σε συνεργασία με πενταμελή επιτροπή και αποστέλλεται έως τα τέλη Μαΐου στους επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου, δηλαδή στον υπουργό Οικονομικών και στον υπουργό Εργασίας. Στη συνέχεια, ο υπουργός Εργασίας λαμβάνει υπ' όψιν του το πόρισμα και εισηγείται το τελικό ύψος της όποιας αύξησης, καθώς και την έναρξη εφαρμογής της.

powered by social2s

Κατά 43,2% αυξήθηκαν οι εξαγωγές τον Σεπτέμβριο 2021 - Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το ράλι ανόδου

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το ράλι ανόδου των ελληνικών εξαγωγών, οι οποίες έχουν εισέλθει σε τροχιά αλματώδους ανάπτυξης κόντρα στις αντίξοες συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία του κορωνοϊού στο παγκόσμιο εμπόριο.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον περασμένο Σεπτέμβριο η αξία των ελληνικών εξαγωγών σημείωσε νέα μεγάλη άνοδο, κατά 43,2%, αναδεικνύοντας την κομβική θέση της εξωστρέφειας στην πορεία ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Πρόκειται για ποσοστό ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας και όλα δείχνουν πως, εκτός απροόπτου, οδεύουμε προς ακόμη ένα ιστορικό ρεκόρ εξωστρέφειας στο τέλος της φετινής χρονιάς. Την ίδια ώρα, πηγή μόνιμου προβληματισμού προκαλεί η διεύρυνση του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο κατά 27,8%, το οποίο διαμορφώθηκε σε 2,11 δισ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2021.

Καταλυτικό ρόλο στη νέα μεγάλη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών έπαιξαν όλοι οι κλάδοι ανεξαιρέτως. Πιο συγκεκριμένα, τη σημαντικότερη ποσοστιαία αύξηση για το Σεπτέμβριο του 2021 καταγράφουν οι κλάδοι των Πετρελαιοειδών-Καυσίμων (+127,9%), των Βιομηχανικών (+41,2%), των Χημικών (+7,9%), των Τροφίμων (+13,4%), των Μηχανημάτων (+22,7%) και των Διαφόρων Βιομηχανικών (+36,2%). Σημαντική αύξηση εμφανίζουν και οι μικρότερες σε αξία εξαγωγές στις Πρώτες Ύλες (+32,9%), στα Ποτά και Καπνός (+7%), στα Λάδια (+60,9%) και στα χαμηλής σε αξία εξαγωγών Εμπιστευτικά Προϊόντα (+47,2%).

Σχολιάζοντας τα στοιχεία η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, κυρία Χριστίνα Σακελλαρίδη, δήλωσε τα εξής:

«Όπως στη διάρκεια της πολυετούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, η οποία δοκίμασε τις αντοχές της οικονομίας και της κοινωνίας, έτσι και στη διάρκεια της πανδημίας οι ελληνικές εξαγωγές παραμένουν στην «πρώτη γραμμή», συνεισφέροντας καταλυτικά στην ανάκαμψη και επιστροφή της χώρας στην κανονικότητα. Κανείς δεν μπορεί να υποτιμά τις δυσκολίες που προκύπτουν από την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους και των διεθνών τιμών των πρώτων υλών, παράγοντες που επιβαρύνουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων και υπονομεύουν την προσπάθεια επέκτασης σε νέες αγορές. Ωστόσο, είναι προφανές πως οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις μπορούν να πετύχουν «μεγάλες νίκες», όταν υπάρχει η κατάλληλη στήριξη από την πλευρά της Πολιτείας».

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, τεράστια άνοδο καταγράφουν οι εξαγωγές κατά το μήνα Σεπτέμβριο του 2021 καθώς αυξήθηκαν κατά 1,11 δις. ευρώ ή κατά 43,2% και ανήλθαν σε 3,70 δισ. ευρώ έναντι 2,58 δισ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2020. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, η αύξηση είναι μικρότερη κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες, καθώς ανήλθαν στα 2,55 δισ. ευρώ από 2,08 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 475,7 εκατ. ευρώ ή κατά 22,9%, γεγονός που επιβεβαιώνει τη μεγάλη σημασία που διαδραματίζει η σημαντικότατη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών πετρελαιοειδών και καυσίμων κατά 127,9%.

Ωστόσο, πολύ μεγάλη άνοδος καταγράφεται και στις εισαγωγές τον Σεπτέμβριο του 2021 καθώς αυξήθηκαν κατά 1,57 δισ. ευρώ ή κατά 37,2% και ανήλθαν σε 5,81 δισ. ευρώ έναντι 4,23 δισ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2020. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αγαθών ανήλθαν στα 4,33 δισ. ευρώ από 3,67 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 658,2 εκατ. ευρώ ή κατά 17,9%.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε το Σεπτέμβριο του 2021 κατά 459,6 εκατ. ευρώ, ή κατά 27,8%, στα -2,11 δισ. ευρώ από -1,65 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα επίσης αυξήθηκε, στα -1,78 δισ. ευρώ από -1,60 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 182,5 εκατ. ευρώ ή κατά 11,4%.

Η ισχυρή αύξηση των εξαγωγών κατά την περίοδο Φεβρουαρίου-Σεπτεμβρίου, ανακόπτει την πτωτική πορεία κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών, και οδηγεί σε θεαματική αύξηση των εξαγωγών της χώρας για το εννεάμηνο του 2021. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές συνολικά στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου αυξάνονται κατά 6,24 δισ. ευρώ ή κατά 27,9% και ανήλθαν σε 28,64 δισ. ευρώ από 22,40 δισ. ευρώ.

Ομοίως, χωρίς τα πετρελαιοειδή, είναι αξιοσημείωτο ότι παρά την πανδημία και τις επιπτώσεις της, οι εξαγωγές για το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου κινούνται ανοδικά σε σχέση με το 2020, στα 20,88 δισ. ευρώ από 17,51 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξημένες κατά 3,37 δισ. ευρώ ή κατά 19,2%.

Οι εισαγωγές (συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών) στην περίοδο Ιανουαρίου -Σεπτεμβρίου 2021 αυξήθηκαν κατά 9,15 δισ. ευρώ ή κατά 25,3%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 45,35 δισ. ευρώ έναντι 36,19 δισ. ευρώ κατά το ίδιο διάστημα του έτους 2020. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αυξήθηκαν στα 34,50 δισ. ευρώ από 29,20 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 5,30 δισ. ευρώ ή κατά 18,1%.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το εμπορικό έλλειμμα στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2021 αυξήθηκε κατά 2,91 δισ. ευρώ ή κατά 21,1%, στα -16,71 δισ. ευρώ από -13,80 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε στα -13,62 δισ. ευρώ από -11,69 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 1,93 δισ. ευρώ ή κατά -16,5%.

Η πορεία των εξαγωγών ανά γεωγραφική περιοχή

Όσον αφορά στην πορεία των εξαγωγών ανά γεωγραφικές περιοχές το Σεπτέμβριο του 2021, παρατηρείται μεγάλη αύξηση των αποστολών προς τις χώρες της Ε.Ε. κατά 31,8% ενώ προς τις Τρίτες Χώρες καταγράφεται τεράστια αύξηση της τάξεως του 59,7%. Όταν εξαιρεθούν τα πετρελαιοειδή, η εικόνα σχεδόν εξισορροπείται. Οι εξαγωγές καταγράφουν αύξηση προς τις Χώρες της ΕΕ κατά 23,2% ενώ προς τις Τρίτες Χώρες καταγράφουν άνοδο κατά 22,3%.

Αναφορικά με το ποσοστό των εξαγωγών που κατευθύνονται στις αγορές των κρατών-μελών της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, αυτό μειώθηκε κατά πέντε μονάδες περίπου και άγγιξε το 54,6% έναντι 59,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Αντίστροφη είναι η εικόνα που καταγράφεται για το ποσοστό των εξαγωγών προς τις Τρίτες Χώρες, που διαμορφώθηκε στο 45,4% έναντι 40,7%. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το μερίδιο των εξαγωγών προς τις χώρες της ΕΕ διαμορφώνεται στο 67% και των τρίτων χωρών στο 33%.

Εξετάζοντας την κατανομή των εξαγωγών για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2021, διαπιστώνεται ότι η συνολική αξία των εξαγωγών, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, αυξήθηκε προς τις Χώρες της ΕΕ (20,3%) ενώ σημαντικότατα (38,3%) αυξήθηκε και προς τις Τρίτες Χώρες. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, οι εξαγωγές καταγράφουν άνοδο προς τις Χώρες της ΕΕ κατά 20,7% και μικρότερη αυτή τη φορά άνοδο προς τις Τρίτες Χώρες κατά 16,3%.

Η πορεία ανά κλάδο

Σχετικά με τις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, το Σεπτέμβριο του 2021 καταγράφονται ανοδικές τάσεις σε όλους ανεξαιρέτως τους κλάδους.

Πιο συγκεκριμένα, τη σημαντικότερη ποσοστιαία αύξηση για το Σεπτέμβριο του 2021 καταγράφουν οι κλάδοι των Πετρελαιοειδών-Καυσίμων (+127,9%), των Βιομηχανικών (+41,2%), των Χημικών (+7,9%), των Τροφίμων (+13,4%), των Μηχανημάτων (+22,7%) και των Διαφόρων Βιομηχανικών (+36,2%). Σημαντική αύξηση εμφανίζουν και οι μικρότερες σε αξία εξαγωγές των Πρώτων Υλών (+32,9%), Ποτών & Καπνού (+7%), Λαδιών (+60,9%) και τα χαμηλής σε αξία εξαγωγών Εμπιστευτικά Προϊόντα (+47,2%).

Εξετάζοντας το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2021, σημαντικότατη άνοδο καταγράφουν όλες οι μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, όπως ακριβώς και στην περίπτωση του μηνός Σεπτεμβρίου 2021.

Αναλυτικότερα, σημαντικά αυξημένες εμφανίζονται οι εξαγωγές των Πετρελαιοειδών & Καυσίμων (+59,4%), Βιομηχανικών (+25,1%), Τροφίμων (+9,9%), Χημικών (+16,2%), Μηχανημάτων (+20,4%), Διαφόρων Βιομηχανικών (+20,2%), Πρώτων Υλών (+45,5%), Ποτών & Καπνού (+15,8%), Λαδιών (+36,4%) και Εμπιστευτικών Προϊόντων (+10,1%).

powered by social2s

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πληρωμές πάνω από 11,3 εκατ. ευρώ σε 631 δικαιούχους

Πληρωμές που ξεπέρασαν τα 11,3 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων. 

Συγκεκριμένα από τις 29/10 έως και τις 4/11 ο ΟΠΕΚΕΠΕ πίστωσε στους λογαριασμούς 631 δικαιούχων το ποσό των 11.361.437,15 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων οι πληρωμές αφορούν επενδύσεις σε υλικά στοιχεία του ενεργητικού και σε νέους γεωργούς.

powered by social2s

Nέο «μαύρο» ρεκόρ με 6.909 κρούσματα - 48 νεκροί, 450 διασωληνωμένοι

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ. 

Σε 6.909 ανέρχονται τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. Κατά το ίδιο διάστημα, σημειώθηκαν 48 θάνατοι. Παράλληλα, σε 450 ανέρχονται οι διασωληνωμένοι ασθενείς στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Τα κρούσματα που καταγράφηκαν σήμερα στην Αττική ανέρχονται σε 1.519, στη Θεσσαλονίκη 1.124 ενώ η Θεσσαλία μετρά συνολικά περισσότερες από 950 μολύνσεις με τις 470 να εντοπίζονται στη Λάρισα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 6.909 , εκ των οποίων 11 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 774.265 (ημερήσια μεταβολή +0.9%), εκ των οποίων 50.7% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 150 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.588 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

 

 

 

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 48, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 16.200 θάνατοι.

 

 

 

Το 95.4% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 450 (59.3% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 έτη. To 81.3% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 378 (84%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 72 (16%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.347 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 356 (ημερήσια μεταβολή -1.93%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 319 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 38 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή ανά Περιφερειακή Ενότητα:

 

 

 

 

powered by social2s

Φρίκη! Νεκρόφιλος βίασε χιλιάδες πτώματα γυναικών από 9 μέχρι 100 ετών - Βίντεο

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι βιντεοσκοπούσε τον εαυτό του ενώ κρατούσε και ημερολόγιο με τα ονόματα και τις ηλικίες των θυμάτων του.

«Θέλω να το παραδεχθώ. Ομολογώ τις ασέλγειες αλλά δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες». Ο 67χρονος Ντέιβιν Φούλερ παραδέχτηκε ότι έχει ασελγήσει σε δεκάδες άψυχα σώματα γυναικών στο νοσοκομείο που εργαζόταν τα τελευταία 30χρόνια.

 

 

 

Ο Φούλερ θα καταδικαστεί σε ισόβια. Παραδέχτηκε, επίσης, στους αστυνομικούς ότι έψαχνε στο Facebook φωτογραφίες των γυναικών που κακοποιούσε στα νεκροτομεία.

Η Azra Kemal έχασε τη ζωή της σε ηλικία 24 ετών, όταν έπεσε από μία γέφυρα. Ήταν μία από τις γυναίκες που κακοποίησε ο διεστραμμένος ηλεκτρολόγος.

 

 

 

Πολλοί μάλιστα συγγενείς γυναικών που πέθαναν σε ολόκληρη τη νοτιοανατολική Αγγλία ανησυχούν μήπως ο διεστραμμένος άνδρας, ο οποίος διέφευγε της σύλληψης για 34 ολόκληρα χρόνια, είχε ικανοποιήσει τις αρρωστημένες σεξουαλικές ορέξεις του πάνω στους δικούς τους ανθρώπους.

Οι φρικτές αποκαλύψεις ήρθαν στο φως μετά την ομολογία του ότι σκότωσε τις Wendy Knell και Caroline Pierce το 1987. Και οι δύο γυναίκες ξυλοκοπήθηκαν μέχρι θανάτου στα διαμερίσματά τους στο Κεντ πριν κακοποιηθούν σεξουαλικά, σε δύο υποθέσεις που ονομάστηκαν από τον Τύπο «δολοφονίες της γκαρσονιέρας» («bedsit murders»), μία από τις μεγαλύτερες ανεξιχνίαστες υποθέσεις διπλής ανθρωποκτονίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

 

 

 

 

 

Δείτε το βίντεο της Sun: 

powered by social2s

Ομολόγησε τη συμμετοχή του στον ISIS ο Ιρακινός που ζούσε στην Αθήνα - Κατονόμασε συνεργάτες του

Νέα τροπή φαίνεται πως παίρνει η υπόθεση του 34χρονου Ιρακινού ο οποίος κατηγορείται για συμμετοχή στον ISIS.

Η υπόθεση περνάει πλέον στα χέρια ειδικής εφέτη ανακρίτριας καθώς ο 34χρονος κατηγορούμενος φέρεται να ομολόγησε τη συμμετοχή του στον ISIS και να έχει κατονομάσει και άλλα πρόσωπα που πιθανόν εμπλέκονται σε βραχίονες του Ισλαμικού Κράτους, τα οποία ενδέχεται να έχουν περάσει ήδη στην Ευρώπη.

 
Λόγω αυτού αποφασίστηκε η δικαστική έρευνα να περάσει από το Πρωτοδικείο της Αθήνας, στο Εφετείο και να ανατεθεί σε ειδική εφέτη ανακρίτρια. Το σχετικό αίτημα υπέβαλε η Εισαγγελία Εφετών Αθηνών στην Ολομέλεια Εφετών η οποία λόγω σοβαρότητας της υπόθεσης και της εξαιρετικής φύσης της ακόμα και για λόγους εθνικής ασφάλειας, έκανε δεκτό το αίτημα, η δικογραφία να ανατεθεί σε αυξημένου κύρους και εμπειρίας δικαστή και συγκεκριμένα στην Εφέτη που χειρίζεται τις υποθέσεις τρομοκρατίας, Ιωάννα Στρατσιάνη.
 
isis Ιρακινός αθήνα

 

Παράλληλα ζητήθηκε και η άμεση υποβολή της σχετικής δικογραφίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο 34χρονος συνελήφθη μετά από πληροφορίες της Αντιτρομοκρατικής και βίντεο που υπέδειξαν ξένες υπηρεσίες πληροφοριών, το οποίο τον απεικονίζει σε περιοχή της Συρίας να κρατά καλάσνικοφ και να εξυμνεί λεκτικά τη δράση του ISIS.

Το βίντεο έχει αναρτηθεί στο επίσημο κανάλι της αμερικανικής εφημερίδας New York Times από το 2014. Ο 34χρονος είχε μπει παράνομα στη χώρα μας το 2018 μαζί με τη γυναίκα και τα τέσσερα παιδιά του από τη Λέσβο και στη συνέχεια ήρθε στην Αθήνα, όπου ζούσε κι εργαζόταν.

Μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια είχε υποβάλει δυο φορές αίτημα για άσυλο και καθώς αυτά είχαν απορριφθεί, ο 34χρονος είχε προσφύγει στο Διοικητικό Πρωτοδικείο, ζητώντας άσυλο για ανθρωπιστικούς λόγους.

Η απόφαση δεν έχει εκδοθεί ακόμα κι έτσι παρέμενε στη χώρα μας.

powered by social2s

Νέα συμπληρωματική Κ.Α.Π. για τους δήμους – Έκτακτη πρόσθετη χρηματοδότηση, 10 εκατ. ευρώ, για τα ΚΔΑΠ

Τη σημαντική συμβολή των Δήμων και των Περιφερειών στην οικονομική ανάπτυξη, στην κοινωνική συνοχή και στην προώθηση του πολιτισμού και του αθλητισμού ανέπτυξε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, στην ομιλία του στο πλαίσιο του συνεδρίου Thessaloniki Summit 2021, το οποίο διοργανώνουν ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

ΟΑναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών στάθηκε, ιδιαίτερα, στον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο Εσωτερικών βρίσκεται δίπλα την Αυτοδιοίκηση, προκειμένου να μπορεί να επιτελέσει τον τριπλό αυτόν ρόλο και να φέρει εις πέρας το έργο της, βελτιώνοντας στην πράξη την ποιότητα ζωής των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Πέτσας ανακοίνωσε την έκδοση, έως τις 20 Νοεμβρίου, νέας συμπληρωματικής απόφασης Κ.Α.Π. –αντίστοιχου ύψους με τη συμπληρωματική Κ.Α.Π. των 107 εκατ. ευρώ, η οποία εκδόθηκε στα μέσα Οκτωβρίου– προκειμένου οι Δήμοι να στηριχθούν στις τρέχουσες ανάγκες και τις αυξημένες υποχρεώσεις τους.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών αναφέρθηκε, επίσης, στις θεσμικές παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες του Υπουργείου Εσωτερικών, όλο αυτό το διάστημα: στον νέο για το ΑΣΕΠ, τον νόμο για τον εσωτερικό έλεγχο, τον νέο εκλογικό νόμο για τους ΟΤΑ που επαναφέρει την κυβερνησιμότητα στην Αυτοδιοίκηση, αλλά και στις ρυθμίσεις για μία σειρά από εκκρεμή ζητήματα, όπως τα αδήλωτα τετραγωνικά και οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, καθώς και οι έκτακτες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας και την αποκατάσταση των πληγέντων από φυσικές καταστροφές. «Και εάν όλες αυτές οι παρεμβάσεις έδειξαν κάτι, είναι ότι χτίζουμε σταθερά μια σχέση εμπιστοσύνης. Σχέση εμπιστοσύνης που μπορεί να μετατρέψει τα πρώτα βήματα του πρόσφατου παρελθόντος, σε άλματα στο παρόν και στο εγγύς μέλλον», σημείωσε ο κ. Πέτσας.

Ξεχωριστή αναφορά έγινε στα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχει στη διάθεσή της η Αυτοδιοίκηση, με αιχμή το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών, αλλά και τις συνέργειες –για ώριμα έργα– με άλλα προγράμματα, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ. Αναφορικά, δε, με το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών επισήμανε την αύξηση του χρηματοδοτικού φακέλου μέχρι και 1 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας ότι η τροποποίηση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης, με την οποία παρέχεται μεγαλύτερη ευελιξία στο πρόγραμμα και αξιοποιούνται συνέργειες με άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, έχει ήδη δρομολογηθεί και ολοκληρώνεται τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Αναπτύσσοντας τον κοινωνικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης, ο κ. Πέτσας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη χρηματοδότηση, από το Υπουργείο Εσωτερικών, ύψους 310 εκατ. ευρώ –έναντι 279 εκατ. ευρώ που δόθηκαν πέρυσι– των βρεφονηπιακών σταθμών και των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών. Ειδικά, δε, για τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε έκτακτη πρόσθετη οικονομική στήριξη, ύψους 10 εκατ. ευρώ. «Το είχα πει σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης στη Βουλή τον Σεπτέμβριο, και τώρα γίνεται πράξη. Το είπαμε, το κάναμε!», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας.  

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών αναφέρθηκε, τέλος, στις προκλήσεις που φέρνει το μεγάλο στοίχημα της Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης για την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων μεταξύ του κεντρικού Κράτους, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των Περιφερειών και των Δήμων.

«Η στρατηγική κατεύθυνσή μας είναι σαφής και ξεκάθαρη:  Θέλουμε ένα Δημόσιο που θα παρέχει αξιόπιστες, γρήγορες, διαφανείς και φιλικές υπηρεσίες στους πολίτες. Και θέλουμε μια Αυτοδιοίκηση, που θα λειτουργεί ως ισχυρός πυλώνας ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, έτσι ώστε να γίνει η ζωή όλων των Ελλήνων καλύτερη, σε όποια γωνιά της χώρας και αν ζουν», κατέληξε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών.

 
powered by social2s

Κορωνοϊός: Με self test τα παιδιά έως 18 ετών στους μεικτούς χώρους - Για 5ο κύμα μιλούν οι ειδικοί

«Καμπανάκι» κρούουν οι ειδικοί, μετά και τη νέα έξαρση κρουσμάτων στη χώρα. Μιλούν για 5ο κύμα και προειδοποιούν για 7.000-8.000 κρούσματα μέσα στο επόμενο διάστημα.

Ουπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα», τόνισε ότι τα νέα μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας που θα ισχύσουν από αύριο, αφορούν κυρίως την προστασία των ανεμβολίαστων, ενώ σε ό,τι αφορά τις εκκλησίες και την κριτική που ασκήθηκε για τη μη υποχρέωση διενέργειας τεστ  από τους πιστούς, είπε ότι θα ήταν πρακτικά αδύνατο να υποχρεώσει τους ναούς να κάνουν έναν τέτοιο έλεγχο και δεν είναι δυνατόν να εμποδιστεί η άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων των πιστών, όπως προβλέπεται και από το σύνταγμα.

Αναφερόμενος στην τρίτη δόση του εμβολίου, υπογράμμισε ότι όλα τα επιστημονικά δεδομένα, δείχνουν ότι μετά την παρέλευση του εξαμήνου από τη δεύτερη δόση η ανοσία στον οργανισμό έχει πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα και ουσιαστικά είναι ανεμβολίαστος. Μάλιστα έφερε ως παράδειγμα ότι οι λίγοι θάνατοι που καταγράφονται στους ανεμβολίαστους, αφορούν κυρίως ασθενείς που είχαν εμβολιαστεί πριν από 6 μήνες. Αποκάλυψε δε ότι ήδη έχει ξεκινήσει μια συζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε η τρίτη δόση του εμβολίου να είναι υποχρεωτική μετά την παρέλευση εξαμήνου ώστε το πιστοποιητικό εμβολιασμού να είναι σε ισχύ.

Για το θέμα των μέτρων που θα ισχύσουν από αύριο, ο κ. Πλεύρης τόνισε ότι ειδικά στα καταστήματα της Εστίασης όπου φαίνεται να υπάρχει μια καταστρατήγηση των κανόνων, οι έλεγχοι θα είναι εξαντλητικοί, προειδοποιώντας πως όσοι θα παρανομήσουν θα το μετανιώσουν.

Το νέο στοιχείο που αποκάλυψε ο Υπουργός Υγείας, είναι ότι στην ΚΥΑ που θα εκδοθεί σήμερα για τα νέα μέτρα, θα προβλέπεται ότι τα παιδιά μέχρι 18 ετών θα μπορούν να εισέρχονται στους μέχρι σήμερα μεικτούς χώρους, με self test και όχι με μοριακό ή rapid.

«Καμπανάκι» από τους ειδικούς

Ένα νέο κύμα, το πέμπτο κατά σειρά, βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, όπως υποστηρίζει ο καθηγητής Μικροβιολογίας, Αθανάσιος Τσακρής εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι τα κρούσματα θα αυξηθούν περαιτέρω. 

Ο κ. Τσακρής πρόσθεσε ότι τον ίδιο δεν τον ανησυχεί τόσο ο αριθμός των κρουσμάτων, αν είναι 6.000 ή 7.000 ή και παραπάνω. «Σίγουρα θα δούμε αυξητικές τάσεις, αυτό δείχνουν όλα τα δεδομένα ξεκινώντας από τον ρυθμό αναπαραγωγής της επιδημίας που δείχνει ότι είναι σε εξέλιξη ένα νέο κύμα. Είχαμε μια κάμψη του τέταρτου κύματος και αμέσως μπήκαμε στο πέμπτο κύμα. Όπως και όλη η Ευρώπη αντιμετωπίζει ένα αντίστοιχο φαινόμενο, καθώς τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται αύξηση περίπου 50% συνολικά σε όλη την Ευρώπη και ειδικά στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Ρωσία πλήττονται αμείλικτα από αυτό το κύμα», επισήμανε.

Σε ό,τι αφορά στην τρίτη δόση, ο καθηγητής Μικροβιολογίας επισήμανε ότι θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο να γίνει νωρίτερα, ίσως στους 4-5 μήνες. 

Όπως εξήγησε, τα δεδομένα από το Ισραήλ, όπου έχει προχωρήσει πολύ πιο γρήγορα το εμβολιαστικό πρόγραμμα, δείχνουν ότι αυτοί που έχουν κάνει την τρίτη δόση  έχουν 5 με 10 φορές λιγότερες πιθανότητες νόσησης σε σχέση με αυτούς που έχουν κάνει τη δεύτερη και 20 με 25 φορές λιγότερες σε σχέση με τους ανεμβολίαστους.

«Υπάρχει τάση να πάμε σε 7.000 και 8.000 κρούσματα στους κινητούς μέσους όρους αργότερα» δήλωσε ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης, ενώ δεν απέκλεισε ότι θα δούμε 8.000 μέσο κινητό όρο άμεσα.

«Αυτό που βλέπουμε σε αυτό το κύμα με την αύξηση στα κρούσματα, δεν έχει παρατηρηθεί σε κανένα άλλο στην έναρξη του», τόνισε.

Ο κ. Τζανάκης εκτίμησε ότι δεν βρισκόμαστε ακόμα στη χειρότερη φάση της πανδημίας, ωστόσο από πλευράς διαγνώσεων βρισκόμαστε -είπε- στους μεγαλύτερους αριθμούς. Όπως εξήγησε, αυτό οφείλεται στα πάρα πολλά τεστ που κάνουμε. Στους σκληρούς πανδημικούς δείκτες, ανέφερε ότι είμαστε στο 50% των νοσηλειών σε σχέση με τις αιχμές των προηγούμενων κυμάτων και 30-40% κάτω σε θανάτους από ότι στις αιχμές των θανάτων των προηγούμενων κυμάτων και σημείωσε ότι αυτό οφείλεται στον εμβολιασμό.

«Είμαστε σε μια περίπου ελεγχόμενη φάση από πλευράς πίεσης του υγειονομικού συστήματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι ανεκτό να έχουμε 30-40 θανάτους καθημερινά» είπε ο κ. Τζανάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα μέτρα που ανακοινώθηκαν και θα ισχύσουν από αύριο δεν μπορούν να ανακόψουν την αυξανόμενη τάση των κρουσμάτων αλλά να την επιβραδύνουν. «Οι ανεμβολίαστοι μας είναι μια Δανία και περιμένουμε κρούσματα σε αυτούς. Καθώς η πανδημία προχωράει και τους μολύνει αποκτιέται ανοσία. Είναι σαν την πυρκαγιά που καίει ολόκληρο το δάσος και δεν έχει τι να κάψει και σβήνει μόνη της».

Στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» μίλησε ο καθηγητής Αναλυτικής Χημείας, Ν. Θωμαΐδης, υπογραμμίζοντας ότι η δυναμική της πανδημίας σε κάποιες περιοχές είναι μη αναστρέψιμη αυτή τη στιγμή και τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δε θα έχουν κάποιο ουσιαστικό ή άμεσο αποτέλεσμα.

Ο κ. Θωμαΐδης ήταν κατηγορηματικός στη διαπίστωση ότι οι ανεμβολίαστοι οδηγούν την πανδημία και αναφέρθηκε στο στέλεχος Δέλτα που καθιστά πολύ εύκολη τη μετάδοση του ιού.

Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας, Θ. Ψαλτοπούλου, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 και αναφερόμενη στα νέα μέτρα αναχαίτισης της πανδημίας που θα τεθούν σε ισχύ από αύριο Σάββατο, τόνισε ότι προστατεύουν κυρίως τους ανεμβολίαστους. Αναφερόμενη στην τρίτη δόση του εμβολίου, έφερε ως παράδειγμα το Ισραήλ, όπου η αναμνηστική δόση έγινε στην ουσία υποχρεωτική καθώς για να θεωρείται κάποιος πλήρως εμβολιασμένος πρέπει να έχει κάνει και τις τρεις δόσεις του εμβολίου κατά του κορωνοϊού.

powered by social2s

Εκπρόσωπος Ιεράς Συνόδου: Δεν θα γίνει έλεγχος στις εκκλησίες την Κυριακή

Ο εκπρόσωπος τύπου της Διεθνούς Ιεράς Συνόδου και Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η Εκκλησία έφθασε στο σημείο να εκδώσει εγκύκλιο για να παροτρύνει τους ανεμβολίαστους πιστούς και κληρικούς να εμβολιαστούν κατά του κορονοϊού

Στην δήλωση ότι την Κυριακή δε θα γίνει έλεγχος κατά την είσοδο των πιστών στις εκκλησίες, ώστε να διαπιστωθεί αν κατέχουν τα πιστοποιητικά νόσησης ή εμβολιασμού κατά του κοροναϊού προχώρησε ο εκπρόσωπος τύπου της Διεθνούς Ιεράς Συνόδου και Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος, Τιμόθεος Άνθης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.

Ο ίδιος εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η Εκκλησία έφθασε στο σημείο να εκδώσει εγκύκλιο για να παροτρύνει τους ανεμβολίαστους πιστούς και κληρικούς να εμβολιαστούν κατά του κορονοϊού, αλλά και τους ανεμβολίαστους πιστούς να κάνουν rapid test ή pcr, πριν εισέλθουν στις εκκλησίες.

Όπως είπε: «Την Τετάρτη που συνεδρίασε η ΔΙΣ αποφασίσαμε με ανακοινωθέν να καλέσουμε  κληρικούς και πιστούς να κάνουν τον εμβολιασμό. Παράλληλα προχωρήσαμε και ένα βήμα παραπέρα παρότι η κυβέρνηση επέτρεψε στους χώρους λατρείας να εισέρχονται χωρίς τεστ, προχωρήσαμε ένα βήμα παραπέρα. Και είπαμε να μπορούν να κάνουν τον διαγνωστικό έλεγχο γιατί επιβάλλεται για όλους μας. Αυτό, λοιπόν, όντως η κυβέρνηση το έμαθε και ζήτησε να το αποτυπώσουμε και εγγράφως. Πράγμα το οποίο, βέβαια, θα κάναμε έτσι κι αλλιώς».

Σημειώνεται πως στο ανακοινωθέν της Συνόδου της 3ης Νοεμβρίου, διατυπώνεται η προτροπή προς τους πιστούς και τον κλήρο να εμβολιαστούν, ενώ στην εγκύκλιο της 4ης Νοεμβρίου προστέθηκε και η προτροπή προς τους ανεμβολίαστους πιστούς να κάνουν διαγνωστικό έλεγχο κατά του κορονοϊου με rapid test ή μοριακό, πριν πάνε στην εκκλησία.

Τόνισε πως πως τόσο ο Αρχιεπίσκοπος όσο και ολόκληρη η Σύνοδος θέλουν οι πιστοί να εμβολιαστούν: «Θλίβεται η καρδιά μας από την εκατόμβη θυμάτων».

powered by social2s

Ραντεβού για εμβόλιο: Μόνο χθες κλείστηκαν 29.872 για 1η δόση

Εξαιρετικά μεγάλη είναι η αύξηση στον προγραμματισμό για εμβολιασμό για την πρώτη δόση - Διπλασιάστηκε ο αριθμός μέσα σε δύο μέρες.
Μεγάλη αύξηση σημειώνεται στον προγραμματισμό για εμβολιασμού με την πρώτη δόση τις τελευταίες μέρες ενώ μάλιστα διπλασιάστηκε σε μόλις δύο μέρες.

Ειδικότερα, την Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021, ο ο αριθμός των πρώτων ραντεβού που κλείστηκαν άγγιξε τις 19.000 ενώ διαδοχικά τις επόμενες ημέρες ο αριθμός εκτοξεύτηκε πάνω από τις 25.000 με τη χθεσινή ημέρα να καταγράφει σημαντική αύξηση φτάνοντας τον αριθμό των 29.872 πρώτων ραντεβού.

 

Τρίτη δόση εμβολίου: Πρεμιέρα σήμερα για την πλατφόρμα για όλους
 
Στο πλαίσιο των μέτρων που ανακοινώθηκαν με στόχο τον περιορισμό της πανδημίας και το «φρένο» στην έξαρση των κρουσμάτων, έγινε γνωστό ότι σήμερα Παρασκευή 5 Νοεμβρίου, ανοίγει και η πλατφόρμα για την τρίτη δόση εμβολίου κατά του κορωνοϊού.


Συγκεκριμένα, ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης έκανε έκκληση στους πολίτες που έχουν ήδη εμβολιαστεί να κλείσουν ραντεβού και για την τρίτη δόση του εμβολίου, ώστε να θωρακιστούν σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό από τον κορωνοϊό. Ο υπουργός, λοιπόν, έκανε γνωστό πως από σήμερα όλοι οι πολίτες άνω των 18 ετών θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους για να κάνουν την τρίτη δόση εμβολίου, καθώς ανοίγει η σχετική πλατφόρμα.

Υπενθυμίζεται ότι τρίτη δόση εμβολίου κατά του κορωνοϊού μπορεί να χορηγηθεί από τη στιγμή που παρέλθει ένα εξάμηνο από τη δεύτερη δόση με εμβόλιο κατά του κορωνοϊού της Moderna, Pfizer και AstraZeneca.
Όσοι έχουν κάνει το μονοδοσικό της Johnson & Johnson θα πρέπει να έχει περάσει ένα δίμηνο από τον εμβολιασμό τους για να κάνουν τη ενισχυτική δόση.
Eπιλογή εμβολίου για την τρίτη δόση
Αξίζει να σημειωθεί πως έχει ήδη ενεργοποιηθεί μία νέα λειτουργία στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr. Πλέον δίπλα από το εμβολιαστικό κέντρο θα αναγράφονται και οι εμπορικές ονομασίες των εμβολίων, ώστε οι πολίτες να μπορούν να επιλέξουν όποιο εμβόλιο επιθυμούν.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, δίπλα από κάθε εμβολιαστικό κέντρο θα εμφανίζεται στο εξής το είδος του εμβολίου που χορηγείται, έτσι ώστε οι πολίτες να μπορούν να επιλέγουν ποιο επιθυμούν να λάβουν ως τρίτη επαναληπτική δόση, ανεξάρτητα από το ποιο έκαναν κατά το βασικό εμβολιασμό τους.

 

powered by social2s

Το 17% των Ελλήνων δηλώνει ότι δυσκολεύεται να θερμάνει το σπίτι του

Δυσκoλίες να θερμάνει την οικία του αντιμετωπίζει το 17% των Ελλήνων, έναντι μέσου ποσοστού 8% στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία του 2020 που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat.

Η κατάσταση διαφέρει αρκετά ανάμεσα στα κράτη-μέλη, σημειώνεται στην ανακοίνωση της Eurostat.

Τα υψηλότερα ποσοστά πολιτών που δήλωσαν πως αδυνατούσαν να θερμάνουν αρκετά το σπίτι τους το 2020 καταγράφηκαν στην Βουλγαρία (27%), στη Λιθουανία (23%), στην Κύπρο (21%) και στην Πορτογαλία και την Ελλάδα (και οι δύο στο 17%).

Τα χαμηλότερα ποσοστά, γύρω στο 2%, καταγράφηκαν στην Αυστρία, τη Φινλανδία, τη Τσεχία και την Ολλανδία.

powered by social2s

Κινητοποιήσεις στην Αθήνα: Σταφιδοπαραγωγοί και κρητικοί αγρότες στο υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης

Δυναμικό είναι το «παρών» των αγροτών στο κέντρο της Αθήνας, με αίτημα την ενίσχυση των παραγωγών και την οικονομική τους στήριξη έναντι των ανατιμήσεων

Ειδικότερα, συγκέντρωση στο Σύνταγμα πραγματοποιούν σταφιδοπαραγωγοί της Πελοποννήσου που θέλουν να δώσουν στον πρωθυπουργό ψήφισμα με τα αιτήματά τους. Συνάντηση με τον υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης είχαν νωρίτερα και αγρότες από την Κρήτη.

Με την τιμή παραγωγού να έχει πάρει την κατηφόρα και χιλιάδες τόνους να μένουν αδιάθετοι, οι σταφιδοπαραγωγοί ζητούν άμεση παρέμβαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ως αγοραστή ύστατης καταφυγής για το πλεονάζον απόθεμα, όπως και δέσμη μέτρων στήριξης.

Κύριο αίτημα των σταφιδοπαραγωγών είναι η απόσυρση του αναγνωρισμένου πλεονάζοντος αποθέματος σταφίδας που ανέρχεται κατά την ΠΕΣ σε 5.000 τόνους και η παράλληλη στήριξη των σταφιδοπαραγωγών, όπως και να σταματήσει η κερδοσκοπία εις βάρος τους.

Nωρίτερα, υπό την παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων πραγματοποιήθηκε η διαμαρτυρία αγροτών της Κρήτης έξω από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Περισσότεροι από 1.500 αγρότες και κτηνοτρόφοι από την Κρήτη έφτασαν νωρίς το πρωί της Παρασκευής στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να πραγματοποιήσουν διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Παρών στις κινητοποιήσεις ήταν και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παύλος Πολάκης.

Οι αγρότες και κτηνοτρόφοι της Κρήτης διαμαρτύρονται για τις μειωμένες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, ζητούν ακύρωση της ΚΥΑ για τα βοσκοτόπια, επιστροφή των κομμένων επιδοτήσεων στους λογαριασμούς των πραγματικών δικαιούχων, αλλά και λύσεις για τους δασικούς χάρτες και το κόστος παραγωγής, που, όπως λένε, τους αναγκάζει να εγκαταλείψουν τη γη τους και την αιγοπροβατοτροφία.

Λίγο μετά τις 9 το πρωί, αντιπροσωπεία 23 αγροτών έγινε δεκτή από τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Σίμο Κεδίκογλου.

 

powered by social2s

Κοινωνικό Μέρισμα 2021: Το ανακοινώνει ο Μητσοτάκης! Αυτές οι 2 κατηγορίες θα το πάρουν

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στην συζήτηση για τον προϋπολογισμό, μετά την επιστροφή του από την Χάλκη, θα ανακοινώσει λεπτομέρειες για το κοινωνικό μέρισμα.

Ένα έξτρα... δώρο αναμένεται να πάρει τα Χριστούγεννα μία κατηγορία πολιτών από την κυβέρνηση.

Αυτό τουλάχιστον αποκάλυψε ο Γιώργος Παπαδάκης και οι συνεργάτες του, το πρωί της Παρασκευής στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1.

Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, στην συζήτηση για τον προϋπολογισμό, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανακοινώσει πως θα δοθεί κοινωνικό μέρισμα, χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει το ύψος του και το ποιους θα αφορά.

Σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως, οι βασικοί υποψήφιοι για να το πάρουν είναι δύο. Οι συνταξιούχοι και οι χαμηλόμισθοι, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται να είναι και οι δύο.

Πρόωρες εκλογές

Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής έχουν «κλειδώσει» οι πρόωρες εκλογές που όλα δείχνουν πως θα γίνουν πιθανότατα την άνοιξη και συγκεκριμένα τον Μάιο, εκτός και αν μεταφερθούν για το Φθινόπωρο.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως μέσα στο 2022 θα γίνουν δύο αυξήσεις του κατώτατου μισθού, ενώ το ίδιο ισχύει και για το κοινωνικό μέρισμα.

powered by social2s

Σταϊκούρας: Σε 200.000 δικαιούχους η επιστροφή του ΕΦΚ στο πετρέλαιο

Την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο σε 200.000 δικαιούχους αγρότες ανακοίνωσε το πρωί της Παρασκευής, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Παράλληλα ανακοίνωσε την εξαίρεση των αγροτών από την υποχρέωση καταβολής τέλους επιτηδεύματος αλλά και την καταβολή ποσού ύψους 164 εκατ. ευρώ για τη στήριξη κλάδων στον πρωτογενή τομέα.

Σημειώνεται ότι το σύνολο των παρεμβάσεων εκτός Προϋπολογισμού του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης αγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ.

Η επιστροφή, σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα, θα γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια όπως το είδος και η έκταση της καλλιέργειας σε συνδυασμό με την κατανάλωση πετρελαίου με την σχετική απόφαση να προωθείται το επόμενο διάστημα.

 

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το δημοσιονομικό κόστος της παρέμβασης υπολογίζεται στα 50 εκατ. ευρώ.

 

Ποιοι οι δικαιούχοι της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο

Από την πλευρά του, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Σπήλιος Λιβανός, τόνισε ότι δικαιούχοι επιστροφής του ΕΦΚ για το αγροτικό πετρέλαιο είναι οι παραγωγοί που μετέχουν σε ομάδες παραγωγών, σε συνεταιρισμούς, στο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας καθώς και οι νέοι αγρότες.

Ο κ. Λιβανός ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δικαιούχων σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς είναι περίπου 200.000 με τους 170.000 εξ αυτών να προέρχονται από ομάδες παραγωγών και συνεταιρισμούς.

Υπενθυμίζεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει Επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο για όλο το 2022, για αγρότες οι οποίοι συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα καθώς και για τους νέους αγρότες.

powered by social2s

Κορωνοϊός: Εως και 500% η αύξηση κρουσμάτων σε κάποιες περιοχές - «Καμπανάκι» από ειδικούς

Εντονη ανησυχία προκαλεί η νέα έξαρση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα, με τους ειδικούς να προειδοποιούν για τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσουν οι ανεμβολίαστοι πολίτες αλλά και για τη διαρκώς αυξανόμενη πίεση στο ΕΣΥ.

Όσο πιο πολλά είναι τα κρούσματα τόσο πιο δύσκολη θα είναι η νοσηλεία τους, καθώς κανένα σύστημα διεθνώς δεν έχει ανεξάντλητες δυνατότητες, τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός υγείας Μίνα Γκάγκα, κατά την καθιερωμένη ενημέρωση στο υπουργείο Υγείας.

Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας έκανε λόγο για νέο αρνητικό ρεκόρ χθες όσον αφορά τα κρούσματα και παρατήρησε ότι υπάρχει μεγάλη αύξηση σε Αττική και Θεσσαλονίκη, επισημαίνοντας ότι σε κάποιες περιοχές τής χώρας η αύξηση των νέων μολύνσεων φτάνει το 500%.

Αναφερόμενη στους θανάτους, είπε ότι «αυτοί αφορούν κυρίως ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας με προβλήματα υγείας οι οποίοι στην πλειονότητά τους είναι ανεμβολίαστοι», αλλά εξήγησε ότι και οι νέοι άνθρωποι δεν είναι άτρωτοι. Μάλιστα αναφέρθηκε στον θάνατο 39χρονου και ενός 27 χρόνου. Ειδική μνεία έκανε στις εγκύους -κάποιες από τις οποίες έχουν διασωληνωθεί ή έχασαν τη ζωή τους- κάνοντας έκκληση να πραγματοποιείται ο εμβολιασμός κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Όπως είπε η ίδια, πάνω από 80% με 90% όσων νοσηλεύονται σε κλίνες ΜΕΘ είναι ανεμβολίαστοι στην Δυτική Μακεδονία και σε άλλες περιοχές της χώρας, και τόνισε ότι «δεν υπάρχει κανείς διασωληνωμένος σε ράντζο», διευκρινίζοντας ότι κάποιοι νοσηλεύονται σε χώρους χειρουργείων που έχουν διαμορφωθεί ειδικά για αυτούς.

Η ίδια επισήμανε ότι η χώρα διαθέτει πλέον περισσότερα κρεβάτια ΜΕΘ και περισσότερα κρεβάτια ΜΕθ για Covid ασθενείς, απ’ ότι πριν από την πανδημία. Όπως είπε χαρακτηριστικά «μπορούμε να μετατρέψουμε κι άλλες κλίνες σε κλίνες για COVID ασθενείς», αλλά διερωτήθηκε τι θα γίνει με τα περιστατικά κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων και άλλων σοβαρών επειγόντων περιστατικών.

«Καμπανάκι» από τους ειδικούς

Την άποψη ότι πάντα πρέπει να βρίσκεται στο τραπέζι το ενδεχόμενο lockdown για να μην δίδεται το μήνυμα ότι η πανδημία τελείωσε, εξέφρασε ο Τάκης Παναγιωτόπουλος καθηγητής Δημόσιας Υγείας και μέλος της Επιτροπής.

Όπως είπε κανείς δεν θέλει lockdown, ούτε ο ίδιος το εισηγείτο, αλλά πρέπει να μην τίθενται με απόλυτο τρόπο ορισμένα πράγματα, καθώς ο απόλυτος λόγος «δεν θα γίνει ποτέ» είναι σα να λέει «τελειώσαμε».

Ζήτησε να εξεταστεί σοβαρά η μείωση της πληρότητας σε γήπεδα, θέατρα, μπαρ, κέντρα διασκέδασης και κάθε χώρο που συγκεντρώνονται πάρα πολλοί άνθρωποι. Ο καθηγητής είπε επίσης ότι δεν μπορεί να μένει εκτός το ζήτημα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς παρά τις δυσκολίες, καθώς ο κόσμος αντιλαμβάνεται τις αντιφάσεις που υπάρχουν. Ο καθηγητής επεσήμανε τη σημασία της τήρησης μέτρων όπως μάσκες, αποστάσεις και αποφυγή συγχρωτισμού και από τους εμβολιασμένους πολίτες.

Στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» μίλησε ο καθηγητής Αναλυτικής Χημείας, Ν. Θωμαΐδης, υπογραμμίζοντας ότι η δυναμική της πανδημίας σε κάποιες περιοχές είναι μη αναστρέψιμη αυτή τη στιγμή και τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δε θα έχουν κάποιο ουσιαστικό ή άμεσο αποτέλεσμα.

Ο κ. Θωμαΐδης ήταν κατηγορηματικός στη διαπίστωση ότι οι ανεμβολίαστοι οδηγούν την πανδημία και αναφέρθηκε στο στέλεχος Δέλτα που καθιστά πολύ εύκολη τη μετάδοση του ιού.

Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας, Θ. Ψαλτοπούλου, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 και αναφερόμενη στα νέα μέτρα αναχαίτισης της πανδημίας που θα τεθούν σε ισχύ από αύριο Σάββατο, τόνισε ότι προστατεύουν κυρίως τους ανεμβολίαστους.

Αναφερόμενη στην τρίτη δόση του εμβολίου, έφερε ως παράδειγμα το Ισραήλ, όπου η αναμνηστική δόση έγινε στην ουσία υποχρεωτική καθώς για να θεωρείται κάποιος πλήρως εμβολιασμένος πρέπει να έχει κάνει και τις τρεις δόσεις του εμβολίου κατά του κορωνοϊού.

«Τα Χριστούγεννα θα είναι πολύ δύσκολα. Lockdown δεν πρέπει να γίνει, θα είναι μεγάλο λάθος. Θα είναι πρόβλημα, δεν είναι αστεία. Θα στολίσουμε από τώρα τα σπίτια μας για να αλλάξει η διάθεσή μας, γιατί αν ακούμε κάθε μέρα 7.000 κρούσματα δεν θα αντέξουμε», είπε από την πλευρά της η Ματίνα Παγώνη, πρόεδρος ΕΙΝΑΠ, μιλώντας στο MEGA.

«Πέρυσι δεν είχαμε μετάλλαξη Δέλτα, φέτος όμως που την έχουμε και ακόμα οι περισσότεροι δεν έχουν καταλάβει πόσο επιθετική και μεταδοτική είναι, γι αυτό ακριβώς υπάρχει έξαρση κρουσμάτων. Αν είχαμε εβμολιαστεί στο 80% που είχαμε ως στόχο από τέλος Αυγούστου θα ήμασταν ελεύθεροι, θα ήμασταν διαφορετικά. Μετά από δύο χρόνια ο καθένας ξέρει πως πρέπει να συμπεριφερθεί. Ο καθένας πρέπει να αναλογιστεί τις ευθύνες τους. Όσοι είναι ανεμβολίαστοι, τους παρακαλώ να εμβολιαστούν για να κάνουμε ωραία Χριστούγεννα», πρόσθεσε η κα Παγώνη.

Ανοίγει η πλατφόρμα για την 3η δόση εμβολίου για τους άνω των 18

Σήμερα ανοίγει η πλατφόρμα των ραντεβού για την τρίτη, αναμνηστική δόση του εμβολίου κατά της covid-19 για τα άτομα άνω των 18 ετών.

Προϋπόθεση για την χορήγηση τρίτης δόσης, να έχουν περάσει έξι μήνες από την δεύτερη δόση του εμβολιασμού τους με τα εμβόλια Pfizer ή AstraZeneca ή Moderna και δύο μήνες από την ημερομηνία εμβολιασμού τους με το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson.

Η τρίτη δόση εμβολίου για πολίτες που εμβολιάστηκαν με Pfizer ή AstraZeneca ή Moderna θα γίνεται με το mRNA εμβόλιο της Pfizer και για τους πολίτες που εμβολιάστηκαν με το εμβόλιο της Johnson & Johnson η αναμνηστική δόση θα γίνεται είτε με το εμβόλιο Johnson & Johnson, ή το εμβόλιο της Pfizer.

Τις επόμενες ημέρες η επαναληπτική δόση θα μπορεί να γίνεται και με το mRNA εμβόλιο της Moderna.

Οι πολίτες που πληρούν τα κριτήρια για τρίτη δόση θα λαμβάνουν υπενθυμιστικό SMS ότι μπορούν να κλείσουν το ραντεβού τους.

Μέχρι σήμερα έχουν εμβολιαστεί περίπου 400.000 πολίτες με την τρίτη δόση κατά της Covid , καθώς η χορήγησή της ξεκίνησε μέσα Σεπτεμβρίου σε ομάδες όπως οι ανοσοκατεσταλμένοι και ακολούθησαν άτομα που διαβιούν σε δομές, άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών και οι υγειονομικοί.

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες από την τρίτη δόση είναι παρόμοιες ή και ηπιότερες σε σύγκριση με τις ανεπιθύμητες ενέργειες από τη δεύτερη δόση.

Η αναγκαιότητα, της τρίτης δόσης υπαγορεύεται από τη βαθμιαία μείωση των αντισωμάτων της χυμικής ανοσίας, αλλά και την λοιμογόνο δράση και τη μεταδοτικότητα των μεταλλάξεων του ιού. Η τρίτη δόση χορηγείται για ενίσχυση και μακρότερη διάρκεια προστασίας. ?Σύμφωνα με τους ειδικούς άτομα με τρεις δόσεις είχαν 11 φορές μικρότερο κίνδυνο να μολυνθούν με τον ιό και 20 φορές μικρότερο κίνδυνο νόσησης σε σχέση με τα άτομα που πήραν δύο δόσεις.

powered by social2s

Εκπρόσωπος Κληρικών Ελλάδος: Οι πιστοί να μην ακούν ακραίες φωνές από ιερείς

Ο π. Γεώργιος Βαμβακίδης χαρακτήρισε επικίνδυνες τις ακραίες φωνές στους κόλπους της Εκκλησίας και τόνισε πως πρέπει να απομονωθούν.

«ΗΙερά Σύνοδος, με την οποία έχει ταυτιστεί απόλυτα και ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος, εκφράζει την πάγια θέση της και προτρέπει και νουθετεί τους πιστούς προς τη σωστή κατεύθυνση και να πράξουν το αυτονόητο», τόνισε ο Αντιπρόεδρος του ΙΣΚΕ, π. Γεώργιος Βαμβακίδης, μιλώντας στην εκπομπή “Καλημέρα Ελλάδα” του ΑΝΤ1, αναφερόμενος στην εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου με την προτροπή για εμβολιασμό κατά της COVID-19 και τις συστάσεις προς τους ανεμβολίαστους.

«Η πρόταση είναι συμβουλευτική και προτρεπτική, δεν είναι δεσμευτική», σημείωσε, εξηγώντας πως «δεν μπορούμε εμείς να αφήσουμε το μυστήριο και την προσευχή και να ασχοληθούμε με επί μέρους πρακτικά άλλα θέματα».

Επεσήμανε πως υπάρχει η δυνατότητα για ελέγχους στους Ιερούς Ναούς, με επιτρόπους, νεωκόρους και εθελοντές.

Αναφερόμενος στις ακραίες φωνές στους κόλπους της Εκκλησίας, τις χαρακτήρισε «επικίνδυνες», υπογραμμίζοντας πως «πρέπει να απομονωθούν» και οι πιστοί να ακούν μόνο την Ιερά Σύνοδο.

powered by social2s

Κ.Ε.Δ.Ε.: Το 70% των εργαζόμενων στους Δήμους έχει ήδη εμβολιασθεί ή νοσήσει απέναντι στον covid-19

Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κ.Ε.Δ.Ε. : Είμαι ικανοποιημένος από την υπεύθυνη στάση των εργαζομένων στους Δήμους απέναντι στο ζήτημα των εμβολιασμών. Με λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια, μπορούμε να τα πάμε ακόμη καλύτερα.

 H μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στους Δήμους της χώρας έχει ανταποκριθεί θετικά στο κάλεσμα της Πολιτείας και τις οδηγίες των επιστημόνων, και έχει εμβολιασθεί απέναντι στον covid-19.

Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που έχει συλλέξει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος και επεξεργάστηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών , από τους 108.913 εργαζόμενους που υπηρετούν στους 332 Δήμους, έχουν εμβολιασθεί ή νοσήσει οι 74.884 ( ποσοστό 70%), ενώ 34.029 είναι υπόχρεοι στο να υποβάλλονται σε rapid test.

Με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, σε 176 Δήμους το ποσοστό των εμβολιασμένων ή νοσήσαντων εργαζομένων είναι πάνω από 70%. Σε 125 είναι άνω του 60%, σε 29 άνω του 50% και μόλις σε δύο είναι κάτω από 50% .

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, έκανε την παρακάτω δήλωση:

 «Είμαι ικανοποιημένος από την υπεύθυνη στάση που επιδεικνύει για μια ακόμη φορά αυτή τη δύσκολη περίοδο, η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων στους Δήμους μας, απέναντι στο ζήτημα των εμβολιασμών.

Σχεδόν το 70% έχει ήδη εμβολιασθεί ή νοσήσει και είμαι βέβαιος ότι το επόμενο διάστημα θα τα πάμε ακόμη καλύτερα.

Με λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια και ενημέρωση, ώστε να πειστούν και όσοι εργαζόμενοί μας δεν έχουν μέχρι σήμερα εμβολιασθεί για τα οφέλη του εμβολιασμού,  είμαι βέβαιος ότι θα καταφέρουμε να θωρακίσουμε την υγεία του συνόλου σχεδόν του προσωπικού μας. Στη μάχη με τον covid τους χρειαζόμαστε όλους υγιείς, στο πλευρό των πολιτών των τοπικών μας κοινωνιών».

powered by social2s