Η ατάκα της ημέρας

  • Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έγγραφα - Ντοκουμέντα! Τα ψέματα του δημάρχου Κονδύλη, η αναφορά στο ΣΔΟΕ και οι αντιρρήσεις του ταμία να πληρώσει τους προμηθευτές

Ραγδαίες δικαστικές εξελίξεις στην πολύκροτη υπόθεση των απευθείας αγορών εκατοντάδων πινάκων ζωγραφικής από τον δήμο Αλίμου αξίας 500.000 ευρώ!

Επειδή κάποιοι νόμιζαν επειδή έχουμε αρκετό καιρό να γράψουμε για την πολύκροτη υπόθεση της δικογραφίας που αφορά τις απευθείας αναθέσεις αγορών αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ πινάκων ζωγραφικής από τον Δήμο Αλίμου καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε ρεπορτάζ με έγγραφα ντοκουμέντα!  

Όπως ήδη έχουμε αναφέρει σε παλαιότερο ρεπορτάζ η υπόθεση αυτή οδηγήθηκε στην δικαιοσύνη από αναφορά του edolio5! Η εισαγγελία κάλεσε όλους του εμπλεκομένους στην υπόθεση αυτή είτε ως μάρτυρες είτε ως υπόπτους για τέλεση αδικημάτων. Ανάμεσα στους κληθέντες ως ύποπτοι ήταν και ο Δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης. Αρχικά ο δήμαρχος τόσο στο δημοτικό συμβούλιο όσο και σε συζητήσεις που έχει με κατοίκους αρνιόταν ότι εκλήθη και ισχυριζόταν ότι η υπόθεση μπήκε στο αρχείο! Όλα αυτά μέχρι την στιγμή που δημοσιεύσαμε την κλήση που του στάλθηκε από τον Εισαγγελέα για να καταθέσει θπόμνημα προκειμένου να απολογηθεί ως ύποπτος για κακουργηματική απιστία.

  Προ αυτής της εξελίξεως ο τοπάρχης Αλίμου άλλαξε τροπάριο και άρχισε να λέει "...κακώς δημοσιεύσατε την κλήση. Που την βρήκατε;" Οι μέρες περνούσαν και το edolio5 με νέο ρεπορτάζ κάνει αναφορά για νέα στοιχεία φωτιά που κατατέθηκαν στην εισαγγελία δίωξης οικονομικού εγκλήματος και διαφθοράς όπου μέσα από έγγραφα γίνετε σαφές ότι ο ταμίας του Δήμου αρνιόταν να πληρώσει τα εντάλματα στους πωλητές των πινάκων εκφράζοντας στον δήμαρχο τους προβληματισμούς του για την γνησιότητα των πινάκων και την κατοχή αυτών με νόμιμο τρόπο. 

Ο Ανδρέας Κονδύλης ξαφνικά αποφασίζει, βλέποντας ότι το ρεπορτάζ "καίει" αρχίζει μπαράζ μυνήσεων και αγωγών μπας και σταματήσει Μέχρι τώρα έχουμε 4 μηνύσεις - 3 αγωγές και ένα τσουβάλι εξώδικα! Έλα όμως που τελικά δεν βάζουμε μυαλό και... συνεχίζουμε το ρεπορτάζ!  

Ας γυρίσουμε στον ταμία του Δήμου που αρνιόταν να πληρώσει! Είχαμε ισχυριστεί ότι με έγγραφα του ο Δήμαρχος ζητούσε από τον τότε ταμία Χρήστος Γαρνάβος  να πληρώσει αυθημερόν (!) τους  προμηθευτές και ότι αναλαμβάνει αυτός την ευθύνη για την διαδικασία που έχει ακολουθήσει ο Δήμος. Είχαμε ισχυριστεί επίσης ότι τα έγγραφα αυτά κατατέθηκαν με συμπληρωματικό υπόμνημα στην εισαγγελία. Να σου και άλλη μια μήνυση με την διάψευση του τοπάρχη περί αυτών των εγγράφων και των σχετικών διαβεβαιώσεων προς τον ταμία, αλλά και τις αντιρρήσεις αυτού για την γνησιότητα των πινάκων και την νόμιμη κατοχή τους από τους πωλητές. Αναφέρει επί λέξη στο δικόγραφο ο Κονδύλης: 

 

Τελικά υπάρχει τέτοιο έγγραφο ή όχι ; Φυσικά και υπάρχει και μπορείτε να το διαβάσετε! 

 
 
Άρα λοιπόν έχουμε και λέμε! Το έγγραφο υπάρχει και οι αντιρρήσεις του ταμία Χρήστου Γαρνάβου είναι συγκεκριμένες και αφορούν την γνησιότητα των πινάκων και την νόμιμη κατοχή τους από τους πωλητές και φυσικά ΔΕΝ έχει αντίρρηση επί της διαδικασίας που έγινε η προμήθεια όπως αναφέρει ο Κονδύλης στο δικόγραφο.
Να επισημάνουμε ότι για κάθε εξόφληση πίνακα ο ταμίας απαίτησε και ξεχωριστή επιστολή.
 
Ως προς την πλήρη ευθύνη του Κονδύλη για την αγορά των πινάκων και όχι των υπηρεσιών του δήμου αυτή γίνετε σαφέστατη με την τελευταία πρόταση της επιστολής του: "Για την όλη διαδικασία εξυπακούεται, φέρω αποκλειστικά και πλήρως την ευθύνη." Στο ίδιο δικόγραφο του Κονδύλη που αφορά κείμενο της μηνύσεως σε βάρος μας όπως διαβάσατε παραπάνω αναφέρει ότι ουδέποτε κατατέθηκαν νέα στοιχεία και έγγραφα, αυτού του περιεχομένου, στην εισαγγελία! Είναι Έτσι; Δυστυχώς για τον Κονδύλη, δεν είναι. Στις 25/1/2021 καταθέσαμε όλες τις επιστολές που περιήλθαν στην κατοχή μας στην εισαγγελία, δια του ΣΔΟΕ, προκειμένου όπως είχαμε υποχρέωση να υποβοηθήσουμε την ήδη προχωρημένη προκαταρτική έρευνα του εισαγγελέα και τα έγραφα αυτά να συμπληρώσουν την δικογραφία που έχει ήδη σχηματιστεί! 
 

 


Και κάτι τελευταίο! Πληροφορηθήκαμε από εγκυρότατη πηγή ότι ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζήτησε με έγγραφο του να ενημερωθεί για την πορεία της δικογραφίας και την εξέλιξη της.
 
Πηγή: edolio5
powered by social2s

Βόμβα μεγατόνων για την κυβέρνηση: Ερευνάται από τον οικονομικό εισαγγελέα η «λίστα Πέτσα»

Βόμβα μεγατόνων που απειλεί να ξεθεμελιώσει την κυβέρνηση. Πρόκειται για την αποκάλυψη πως στα χέρια της Βουλής βρίσκεται από τον περασμένο Μάιο η μηνυτήρια αναφορά για τις αποκαλούμενες «λίστες Πέτσα» που είχαν καταθέσει στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου, ενώ έρευνα διενεργείται από την Οικονομική Εισαγγελία για φυσικά πρόσωπα που ενδεχομένως εμπλέκονται. 

Και όλα αυτά την ώρα που εκκρεμεί η συζήτηση στην βουλή για την εξεταστική επιτροπή που έχει ζητήσει η αντιπολίτευση σχετικά με το δημόσιο χρήμα που έχει κατευθυνθεί προς εταιρείες δημοσκοπήσεων αλλά και φιλικά προς την κυβέρνηση μέσα.

Συγκεκριμένα λοιπόν, για τα πολιτικά πρόσωπα η δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή με διερευνώμενο αδίκημα αυτό της απιστίας εις βάρος του δημοσίου, καθώς στην αναφορά γινόταν λόγος για κατασπατάληση εκατομμυρίων ευρώ, αδιαφάνεια και μεροληψία, με στόχο τη χειραγώγηση των ΜΜΕ, ενώ τα φυσικά πρόσωπα ελέγχονται για συνέργεια σε απιστία και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Το σκέλος της αναφοράς που αφορούσε ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του πρώην υφυπουργού στον πρωθυπουργό Στέλιου Πέτσα και του υφυπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη έχει διαβιβαστεί από τον περασμένο Μάιο στη Βουλή για τις δικές της ενέργειες, ενώ όσον αφορά στα φυσικά πρόσωπα, τους εκπροσώπους της εταιρείας, δηλαδή, που ανέλαβε να μοιράσει τα κονδύλια στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης για την διαφημιστική καμπάνια σχετικά με την COVID-19, διενεργείται προκαταρκτική εξέταση από τη διεύθυνση ερευνών οικονομικού εγκλήματος.

Κι εδώ φυσικά το  ερώτημα πού έχουμε είναι γιατί η Βουλή αφού έχει στα χέρια της της τη σχετική δικογραφία δεν έχει προχωρήσει τις διαδικασίες;

Πηγή: pronews.gr

powered by social2s

Κλειστό αύριο το Δημόσιο - Απαγόρευση κυκλοφορίας σε παραλιακή και Κηφισό από τη 1 έως τις 8 το πρωί

Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος και τον Κηφισό από τη 1 έως τις 8 το πρωί, αποφασίστηκε στην έκτακτη σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία, με αντικείμενο τη διαχείριση της κατάστασης που έχει προκύψει από τα έντονα καιρικά φαινόμενα, στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας

Οι αποφάσεις της Πολιτικής Προστασίας, όπως τις ανακοίνωσε ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, είναι οι εξής:

1. Από τη 1 μέχρι τις 8 το πρωί απαγορεύεται η διέλευση όλων των οχημάτων σε Κηφισό και παραλιακή. Για τα φορτηγά θα εκτιμηθεί η κατάσταση με την εξέλιξη του φαινομένου. Θα δίνονται οδηγίες σε όλους τους δρόμους.

2. Κλειστές θα παραμείνουν οι δημόσιες υπηρεσίες στην Αττική, εκτός από τις αναγκαίες για την αντιμετώπιση της κακοκαιρίας Μπάλλος και των υπηρεσιών των ΟΤΑ.

3. Ενθαρρύνεται η τηλεργασία στην Αττική σε όλο τον ιδιωτικό τομέα. «Θα συνεισφέρει πολύ στην αποσυμφόρηση των δρόμων, έτσι ώστε, αν επιδεινωθεί το φαινόμενο, να είμαστε έτοιμοι να δράσουμε» είπε ο υπουργός.

4. Λόγω της εξέλιξης του επικίνδυνου φαινομένου, θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία σε Κέρκυρα, Σάμο και Ικαρία, παράλληλα με την ίδια απόφαση σε Αττική, Χαλκιδική και Εύβοια.

5. Κλειστοί οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, τα ΚΔΑΠ και οι δομές ΑμΕΑ σε Κέρκυρα, Σάμο και Ικαρία, όπως και σε Αττική, Χαλκιδική και Εύβοια.

6. Θα αξιοποιούνται όλα τα αναγκαία μέσα από ιδιωτικές εταιρείες, έτσι ώστε ο ιδιωτικός τομέας να συνδράμει στην αντιμετώπιση της κακοκαιρίας.

powered by social2s

Λάρισα: Τον άφησε με... 1 ευρώ στον λογαριασμό, άδειασε όλο το σπίτι και έφυγε με τον εραστή της

Η απίστευτη υπόθεση που εκδικάστηκε προχθές μετά από μήνυση του συζύγου κατέληξε με την καταδίκη του «παράνομου» ζευγαριού - Λαρισαία αγόρασε μέχρι και... αυτοκίνητο στον εραστή της  με τα λεφτά του πρώην συζύγου της - Δεν δίστασε μάλιστα να τον βάλει ακόμα και στο.... οικογενειακό πρόγραμμα κινητού - Μετά το «πλιάτσικο» στο σπίτι, το ζευγάρι εξαφανίστηκε στο εξωτερικό

«Άφωνοι» έμειναν την Παρασκευή, ακροατήριο και δικαστές του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Λάρισας, ακούγοντας έναν απατημένο σύζυγο να εξιστορεί τα παθήματά του από την πρώην σύζυγό του, η οποία τον εγκατέλειψε με τον εραστή της.

 
Η πρώην σύζυγος και ο εραστής της καταδικάστηκαν προχθές ερήμην με φυλάκιση 2 ετών και 5 μηνών, κατηγορούμενοι για τις πράξεις της υπεξαίρεσης αντικειμένου ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας κατ’ εξακολούθηση, συνέργειας σε υπεξαίρεση αντικειμένου ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας κατ’ εξακολούθησηηθικής αυτουργίας σε υπεξαίρεση αντικειμένου ιδιαιτέρως μεγάλης αξίας κατ’ εξακολούθηση από εντολοδόχο.

Πίσω ωστόσο από τις πολυσύνθετες έννοιες του κα­τηγορητηρίου, κρύβεται μια ανθρώπινη ιστορία με θύ­μα έναν προδομένο Λαρισαίο σύζυγο. Ο οποίος έμεινε εμβρόντητος όταν διαπίστωσε τη μεθόδευση με την οποία η πρώην γυναίκα του και ο εραστής της σχεδίασαν την επόμενη ημέρα της σχέσης τους, εκτός Ελλάδας, όπου και διαμένουν σήμερα.

 
Ο 56χρονος σύζυγος καταθέτοντας για ώρα στο Δικαστήριο, σε κατάσταση φόρτισης και εμφανούς απόγνωσης, περιέγραψε το απίστευτα μελετημένο σχέδιο που έστησε σε βάρος του η 44χρονη σύζυγός του με τον 55χρονο εραστή της. Πρωταγωνίστρια η γυναίκα που εμπιστεύτηκε, η σύζυγός του και μητέρα των παιδιών τους.

 
Κατάθεση που σε αρκετά σημεία της χαρακτηρίστηκε από τη συναισθηματική πίεση, που βίωσε ο απατημέvos σύζυγος όταν ανακάλυψε τι συνέβαινε πίσω από την πλάτη του επί σειρά ετών, από το τέλος του 2016 έως και τον Ιούνιο του 2019. Το κουβάρι ξετυλίχθηκε μάλλον από σύμπτωση, όταν ο σύζυγος ενημερώθηκε από υπάλληλο του ΕΦΚΑ ότι δεν έχουν καταβληθεί οι οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές.

«Δεν τον χωρούσε ο τόπος» προχθές καταθέτοντας και με έναν «κόμπο στον λαιμό» ζητούσε εναγώνιως από τους συγγενείς του λίγο νερό.

Ενώ με μια αυθεντικότητα, λες και βρισκόταν στο σπίτι του, έβγαλε το πουλόβερ του για να μπορέσει να «ανασάνει» και να συνεχίσει την κατάθεση, περιγράφοντας με λόγια και κινήσεις των χεριών του, πως παρ’ ολίγον να τον «τρελάνει» το θράσος των δύο κατηγορουμέ­νων. Η Πρόεδρος του Δικαστηρίου, αντιλαμβανόμενη τη φόρτιση, τον καλούσε να «ηρεμήσει».

Πράγμα δύσκολο καθώς ο απατημένος σύζυγος όσο τα περιέγραφε, τόσο φούντωνε. Αφού όπως τονίστηκε προχθές κατά την ακροαματική διαδικασία, από τον τραπεζικό λογαριασμό του απατημένου συζύγου και κτηνοτρόφου στο επάγγελμα, η σύζυγος τμηματικά μετέφερε 9.500 ευρώ προς τον εραστή της και άλλα 14.000 ευρώ σε δύο συγγενικά πρόσωπα του εραστή της. Πλήρωσε 10.000 ευρώ για την αγορά δεύτερου Ι.Χ. εν αγνοία του συζύγου, που πλαστογράφησε την υπογραφή του ως εγγυητή, με τραπεζικό δάνειο ύψους 13.500 ευρώ. Αγορά Ι.Χ. που αποκαλύφθηκε όταν στο γραμματοκιβώτιο του σπιτιού του βρήκε έναν φάκελο με ενημέρωση της δανείστριας τράπεζας για το υπόλοιπο του δανείου, που έλαβε κρυφά η σύζυγό του. Πλήρωσε επίσης 2.000 ευρώ για το κι­νητό τηλέφωνο του εραστή, έχοντας εντάξει τον λο­γαριασμό του στο οικογενειακό πρόγραμμα η σύζυγός του.

 
Ζήτησε να αλλάξει συνταξιοδοτικό πρόγραμμα ύψους 73.000 ευρώ σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία, ώστε να είναι η ίδια δικαιούχος, εξέλιξη που αποφεύχθηκε τελικά όταν ο ασφαλιστής, διαπιστώνοντας ότι δεν συμ­πίπτουν οι υπογραφές επικοινώνησε με τον απατημένο σύζυγο και φέρεται να τον ρώτησε «τι έπαθε» και θέλει να αλλάξει το πρόγραμμα.

Ενώ ο απατημένος εργαζόταν, η σύζυγος μίσθωσε κρυ­φά μεταφορική και μετακομίζοντας πήρε μαζί της όλη την οικοσκευή (έπιπλα, φωτιστικά κ.λπ.). Πήρε «μέχρι τα απορρυπαντικά και το δοχείο με το λάδι» είπε ο πα­θών που επιστρέφοντας στο σπίτι έμεινε έκπληκτο βλέποντάς το άδειο. 

Μάλιστα, κατά μαρτυρίες γείτονες που έβλεπαν τη με­τακόμιση δεν επικοινώνησαν μαζί του για να τον ενη­μερώσουν «από διακριτικότητα», θεωρώντας ότι κάτι κακό του συνέβη, ότι κάποια Τράπεζα κατάσχει τα πράγματά τους κ.λπ.

Ο απατημένος σύζυγος είχε αναθέσει στη σύζυγό του και τη διαχείριση του κοινού τραπεζικού λογαριασμού, δίνοντάς της οδηγίες όπως είπε προχθές στο Δικαστή­ριο, να εξοφλεί «δίκαια» τις οφειλές, πληρώνοντας με συνέπεια επίσης για τις σπουδές των παιδιών τους. «Να τα φέρω βόλτα» όπως είπε.

Στις 26 Ιουνίου 2019 που η σύζυγος άδειασε το σπίτι, μαζί εκταμίευσε και το σύνολο των χρημάτων από την τράπεζα, παίρνοντας μαζί της 10.500 ευρώ «αφήνοντας στον λογαριασμό μόνο ένα ευρώ», όπως αφοπλιστικά κατέθεσε ο απατημένος.

Η απόγνωση του προδομένου άνδρα γιγαντώθηκε όταν η συνήγορός του, ερευνώντας επί μήνες την υπόθεση, διαπίστωσε πως η σύζυγος το 2017 εξέδωσε εν αγνοία του και μία δεύτερη κάρτα, την οποία διέθεσε κρυφά στον εραστή της.

Μέσω της οποίας σε διάφορες περιοχές της χώρας και του εξωτερικού, ο εραστής προχώρησε σε τουλάχιστον 150 συναλλαγές υπεξαιρώντας – χρεώνοντας συνολικά το ποσό των 29.168,64 ευρώ.

Το παράδοξο είναι πως ο εραστής προσέφερε δώρα στην ερωμένη του, αλλά τον λογαριασμό τον πλήρωνε ο απατημένος σύζυγο, που ως απατημένος τα έμαθε όλα τελευταίος.

Ο εραστής, χρησιμοποιώντας λοιπόν την κρυφή κάρτα για καιρό, έκανε αγορές σε σούπερ μάρκετ, έβαζε βεν­ζίνη, έκανε διεθνείς κλήσεις έφτιαξε τα δόντια του, έφα­γε σε ταβέρνα, ενώ αγόρασε και ένα κόσμημα αξίας 250 ευρώ, το οποίο προσέφερε στην αγαπημένη του. Πληρώνοντας πάντα με τα λεφτά του απατημένου συ­ζύγου. Όπως πλήρωσε επίσης και ένα ξενοδοχείο στη Μύκονο. «Έχετε πάει ποτέ;» ρωτήθηκε ο απατημένος από τους Δικαστές. «Ούτε ξέρω τον δρόμο…» απάντησε αφοπλιστικά.

Η σχέση της συζύγου με τον εραστή της, σύμφωνα με έναν υπολογισμό, κόστισε στον απατημένο σύζυγο 75.141,18 ευρώ. «Ο ένας να ξεπατώνεται στη δουλειά και η άλλη…» μονολόγησε ο απατημένος χωρίς να ολοκληρώσει τη φράση του.

Να σημειωθεί πως παρά τον -δικαιολογημένο κατά πολλούς- θυμό του, στην κατάθεσή του δεν του ξέφυγε λέξη σε βάρος του εραστή. Ούτε καταφέρθηκε με χαρακτηρισμούς κατά της ευπαρουσίαστης – σύμφωνα με περιγραφές- πρώην συζύγου. Παρά μόνο αναθεμά­τιζε την τύχη του. «Τι κακό έκανα; Δούλευα μέρα – νύ­χτα για να μη λείψει τίποτα στην οικογένειά μου» είπε στο Δικαστήριο.

Στο πλαίσιο της ακροαματικής διαδικασίας κατέθεσε συγγενικό πρόσωπο, ενώ η Εισαγγελέας της έδρας πρότεινε την ενοχή και των δύο κατηγορουμένων, όπως κατηγορούνται.

Η πολιτική αγωγή σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «η εν διαστάσει σύζυγος τού μηνυτή καταχράστηκε την εμ­πιστοσύνη, που της έδειχνε όλα αυτά τα έτη σε οικο­νομικό επίπεδο, ενώ δεν δίστασε να τον εξαπατήσει και να του προκαλέσει οικονομική ζημία, μετερχόμενη παράνομες μεθόδους και διαπράττοντας ποινικά κολάσιμες πράξεις σε συνεργασία με τον εραστή της και νυν σύντροφό της».

Πηγή: onlarissa
powered by social2s

Πυροβολισμοί μεταξύ αλλοδαπών στο κέντρο της Αθήνας - Ένας νεκρός

Πυροβολισμοί σημειώθηκαν το βράδυ της Κυριακής στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Λιόσιων 104, στον Άγιο Παντελεήμονα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το περιστατικό συνέβη σε καφετέρια, με τον άνδρα να δέχεται δύο σφαίρες, μία στο κεφάλι και μία στην κοιλιακή χώρα.

Πιθανότατα τα άτομα που εμπλέκονται στο περιστατικό είναι αλλοδαποί, με το θύμα της επίθεσης να αφήνει την τελευταία του πνοή στο ασθενοφόρο που τον μετέφερε στο νοσοκομείο.

Οι δράστες φέρονται να επέβαιναν σε ένα λευκό αυτοκίνητο Toyota Yaris και διέφυγαν. Το περιστατικό έγινε στη συμβολή των οδών Παλαιολόγου και Ψαρών.

 Η περιοχή έχει αποκλειστεί από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις ενώ στο σημείο έχουν σπεύσει ακόμα και δυνάμεις των ΜΑΤ.

powered by social2s

Δημοσκόπηση από τo Βήμα της Κυριακής, δείχνει την δυσαρέσκεια των Ελλήνων από την κυβέρνηση

Ηχηρό μήνυμα για την κυβέρνηση στέλνει  η δημοσκόπηση της Metron Analysis, σύμφωνα με την οποία το 54% των πολιτών έχει αρνητική γνώμη για τα πεπραγμένα της.

Μαζί με τις θετικές γνώμες για την κυβέρνηση, υποχωρούν και εκείνες για τον πρωθυπουργό (43% από 49% τον Ιούλιο) αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας δεν κερδίζουν από τις κυβερνητικές απώλειες.
Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύεται στο «Βήμα της Κυριακής», στην πρόθεση ψήφου η Νέα Δημοκρατία λαμβάνει 30,8% έναντι 19,7% του ΣΥΡΙΖΑ.
Το Κίνημα Αλλαγής είναι τρίτο με 6% και ακολουθούν το ΚΚΕ με 5,1%, η Ελληνική Λύση με 4%, το ΜέΡΑ24 με 4,1%.
Η αδιευκρίνιστη ψήφος φτάνει στο 12,7%.
Οι αρνητικές γνώμες για την κυβέρνηση, πάντως, φτάνουν στο 54%, έναντι 39% των θετικών.

Η δημοτικότητα του πρωθυπουργού υποχωρεί στο 47%, με το 52% να έχει αρνητική άποψη για εκείνον.





Απαισιόδοξοι οι πολίτες

Το 51% πιστεύει ότι η χώρα κινείται προς τη λάθος κατεύθυνση και το 38% να έχει αντίθετη άποψη και το 68% να θεωρεί ότι η επιστροφή στην φυσιολογική καθημερινότητα θα έρθει το 2022, φαίνεται ότι οι πολίτες είναι απαισιόδοξοι.
Ως σημαντικότερα προβλήματα αξιολογούνται η οικονομία, η ακρίβεια και η πανδημία (30%).
Το 49% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι τους επόμενους μήνες οι οικονομικές συνθήκες θα επιδεινωθούν και μόνο το 25% πιστεύει ότι τα πράγματα θα πάνε καλύτερα.



powered by social2s

Πασίγνωστος επιχειρηματίας εστιατορίου της Γλυφάδας συνελήφθη ολόγυμνος μέσα στο αυτοκίνητο του. Λίγη ώρα πριν είχε τσακίσει την μάνα του στον ξύλο

Επιχειρηματίας από τη Γλυφάδα συνελήφθη μέσα στο αυτοκίνητό του…γυμνός!

Σύμφωνα με πληροφορίες , εις βάρος του εκκρεμεί καταγγελία για ξυλοδαρμό της μητέρας του. Το απίστευτο περιστατικό συνέβη το μεσημέρι του περασμένου Σαββάτου, σε πολύ κοντινή απόσταση από το Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου στην Ορεινή Αρκαδία.

Ο 39χρονος επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης, όπως είπε ο ίδιος στους αστυνομικούς, πασίγνωστου καταστήματος εστίασης στη Γλυφάδα, βρισκόταν ολόγυμνος μέσα στο αυτοκίνητο του, μάρκας Smart. Τον εντόπισε κτηνοτρόφος στη περιοχή Αλωνίσταινα, ο οποίος τον πλησίασε νομίζοντας ότι χρειάζεται κάποια βοήθεια, πιθανολογώντας ότι έχει χαθεί στους ορεινούς δρόμους.

Όταν ο κτηνοτρόφος πλησίασε τον 39χρονο, εκείνος βγήκε από το αυτοκίνητο του και προσπάθησε να επιβιβαστεί στο αγροτικό όχημα του πρώτου με σκοπό να το κλέψει. Τότε ο κτηνοτρόφος έτρεξε και πρόλαβε να πάρει τα κλειδιά από την μηχανή.

Ακολούθησε διαπληκτισμός με τον γυμνό άνδρα σε έξαλλη κατάσταση, να βγαίνει από το όχημα του κτηνοτρόφου και να προσπαθεί να ανέβει στο άλογο του, το οποίο βρισκόταν λίγα μέτρα πιο πέρα. Μάλιστα κατάφερε να το ιππεύσει αλλά λίγα δευτερόλεπτα μετά, έχασε την ισορροπία του και βρέθηκε στο έδαφος.

Ο κτηνοτρόφος ειδοποίησε την αστυνομία από το κινητό του τηλέφωνο και λίγη ώρα αργότερα ο 39χρονος άνδρας συνελήφθη από άνδρες της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αρκαδίας σε σημείο της περιοχής Αλωνίσταινα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 39χρονος αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα.

Το προηγούμενο βράδυ είχε χτυπήσει την μητέρα του, η οποία υπέβαλλε μήνυση εναντίον του για ξυλοδαρμό.

Πηγή:edolio5

powered by social2s

Ο 47χρονος αξιωματικός του λιμενικού που προμήθευε κοκαΐνη σε επώνυμους! Πασίγνωστος ηθοποιός και νεαρός δημοσιογράφος ανάμεσα στους πελάτες

Ένας γνωστός ηθοποιός με παρουσία σε πολλά τηλεοπτικά σήριαλ, ακόμα και την φετινή σεζόν, και ένας νεοσσός δημοσιογράφος  είναι μεταξύ των πελατών του κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικών, επικεφαλής του οποίου φέρεται να είναι ένας άντρας του Λιμενικού Σώματος.
Οι Αδιάφθοροι της Ελληνικής Αστυνομίας είχαν στήσει «αυτιά» κατά την διάρκεια της επιχείρησης και άκουσαν τον ιδιαίτερα γοητευτικό ηθοποιό να κανονίζει μια αγορά ποσότητας ναρκωτικών, για προσωπική του χρήση.

Τα μέλη του κυκλώματος, που εκτός από τον λιμενικό είναι πέντε ιδιώτες, χρησιμοποιούσαν κωδικές ονομασίες όταν αναφέρονταν στην παράνομη πραμάτεια τους.

Συγκεκριμένα, αποκαλούσαν το χασίς «μαύρο», «τσοπάνη», «παραγάδι», «κρουασάν», «κορίτσια» και «κυδώνια».

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου όταν κάτοικοι της Φθιώτιδας έκαναν καταγγελία για «διακίνηση ναρκωτικών στην περιοχή από έναν λιμενικό». Ο 47χρονος σημαιοφόρος εντοπίστηκε και τέθηκε σε παρακολούθηση μέχρι που χθες το πρωί στελέχη της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων τον εντόπισαν να βγαίνει από κατάστημα του Πειραιά.

Τον σταμάτησαν και πάνω του βρέθηκε μικροποσότητα κοκαΐνης. Οι αστυνομικοί έκαναν έλεγχο και στον ιδιοκτήτη του καταστήματος όπως επίσης και σε τρία άτομα που ήταν μέσα εκείνη την στιγμή. Όλοι τους είχαν πάνω τους μικροποσότητες ναρκωτικών.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, «σε έρευνες που έγιναν σε σπίτια και χώρους εργασίας στον Πειραιά και σε περιοχή της Φθιώτιδας, βρέθηκαν 257,9 γραμμάρια κάνναβης, 10 δενδρύλλια κάνναβης, 4,55 γραμμάρια κοκαΐνης, 325 γραμμάρια λαθραίου καπνού, πιστόλι με γεμιστήρα, μεταλλική σιδερογροθιά, 57 φυσίγγια πυροβόλου και κυνηγετικού όπλου, κινητά τηλέφωνα και κάρτα sim και 4.800 ευρώ».

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, ενώ ενημερώθηκε και ο Εισαγγελέας Ναυτοδικείου Πειραιά.

Πηγή: edolio5

powered by social2s

Με βούλευμα - βόμβα, παραπέμπεται σε δίκη ο ψευτογιατρός Κοντοστάθης! Στο εδώλιο και ο π. υπουργός της Ν.Δ. Μαρκόπουλος ως συνεργός, μαζί με άλλα 14 άτομα

15 μήνες μετά τη σύλληψη του 47χρονου «μαϊμού» γιατρού που φέρεται να ευθύνεται για το θάνατο περισσότερων από 10 ανθρώπων οι οποίοι έπασχαν από καρκίνο και πίστεψαν τις υποσχέσεις του ότι θα γίνουν καλά, το Δικαστικό Συμβούλιο τον παραπέμπει σε δίκη.

Με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών της Αθήνας, μαζί του, παραπέμπονται επίσης οι 16 συγκατηγορούμενοι του ως συνεργοί στη δράση του που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 12 καρκινοπαθών και 14 απόπειρες ανθρωποκτονίας, όπως καταγράφονται στο παραπεμπτικό βούλευμα.

Ο ψευτογιατρός, γνωστός ως «Dr Kontos» ο οποίος φέρεται να συστηνόταν ανάλογα με την περίσταση ως διακεκριμένος γιατρός ογκολόγος, ομοιοπαθητικός, στέλεχος της NΑSA, αλλά και βοτανολόγος, θα βρεθεί στο εδώλιο του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας με δόλο κατά συρροή και σε απόπειρα, της βαριάς σκοπούμενη σωματικής βλάβης από κοινού, της διακίνησης ναρκωτικών διακεκριμένης και κατ’ επάγγελμα, της κακουργηματικής απάτης κατ’ εξακολούθηση και σε απόπειρα, της αντιποίησης ιατρικού λειτουργήματος, της πλαστογραφίας κατ’ εξακολούθηση, της οπλοκατοχής και της παραβίασης του νόμου περί αρχαιοτήτων.

Μαζί με το «Dr Konto» στο εδώλιο θα καθίσουν, μεταξύ άλλων, γιατροί, μέλη διοικητικού συμβουλίου ιδιωτικής κλινικής, μία μοναχή, ένας έμπορος βοτάνων αλλά και ένας πρώην υπουργός, γιατρός στο επάγγελμα αλλά όχι η σύζυγος του η οποία δεν παραπέμπεται σε δίκη.

Οι δικαστές του αρμόδιου δικαστικού συμβουλίου με το βούλευμα τους υιοθετούν πλήρως την πρόταση της εισαγγελέως η οποία είχε κάνει σοκαριστικές αναφορές για τον τρόπο δράσης του «ψευτογιατρού» σημειώνοντας πως χορηγούσε «σκευάσματα χωρίς καμιά ιατρική αναγνώριση και παντελώς ακατάλληλα προς ίαση και η διατροφή που υποδείκνυε αποδυνάμωνε τον οργανισμό και τις φυσικές άμυνες του» .

Ο κατηγορούμενος, αμέσως, μετά την σύλληψη του είχε δηλώσει "εμπειρικός βοτανολόγος" παραδεχόμενος εν μέρει μόνο την κατηγορία της απάτης ενώ είχε επιχειρήσει να βγάλει από το κάδρο της υπόθεσης τους συγκατηγορούμενους του ισχυριζόμενος ότι τους είχε παραπλανήσει.

Πηγή: edolio5

powered by social2s

Ο δήμαρχος με τους 24 τραπεζικούς λογαριασμούς

Δήμαρχος της Ανατολικής Αττικής, που το 2015 είχε 14 τραπεζικούς λογαριασμούς  και  2 η σύζυγος του, δηλαδή σύνολο 16, στο πόθεν έσχες του 2020 δηλώνει  16 τραπεζικούς λογαριασμούς ο ίδιος και 8 η σύζυγος του.

Δημιουργούνται κάποια ερωτηματικά τι τους χρειάζεται όλους αυτούς τους λογαριασμούς και γιατί,  χρόνο με το χρόνο τους αυξάνει;

Τι θέλει να κάνει με αυτούς τους λογαριασμούς; Γιατί δεν κλείνει κάποιους από αυτούς και να κρατήσει πολύ λίγους;

Ερωτήματα που μόνο ο ίδιος μπορεί να απαντήσει.

Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης, ο οποίος στηρίζει μαζί με την δημοτική του ομάδα τον δήμαρχο, θα συνεχίσει να το κάνει; Τι λέει ο ίδιος για τους τραπεζικούς λογαριασμούς του δημάρχου;

Δήμαρχε κάτσε στο μπαλκόνι σου αγναντεύοντας το Ναό και ρώτησε το Θεό της θάλασσας, τι πρέπει να κάνεις και πες του να μη σου φέρει πολλές τρικυμίες αν και αυτές δεν τις γλυτώνεις γιατί έρχονται.

powered by social2s

Άρθρο για τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς απο τη Δήμητρα Αναγνωστοπούλου

Είμαι Σύμβουλος Επιχειρήσεων, απόφοιτη  του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης, τυγχάνω μέλος του «Οικονομικού Επιμελητηρίου Αθηνών» και εργάζομαι ως υπεύθυνη προγραμμάτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα ως σύμβουλος για τη σύσταση Αναπτυξιακών Οργανισμών στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού, σύμφωνα με το Ν.4674/2020, σε ολόκληρη την Ελλάδα. Επίσης ασχολούμαι με την παροχή γνωμοδοτήσεων σε θέματα Δημόσιας Διοίκησης και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η κυβέρνηση με το Ν.4674/2020, εισήγαγε το θεσμό των Αναπτυξιακών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Οι οργανισμοί αυτοί, είναι ανώνυμες εταιρείες, οι οποίες λειτουργούν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, συμπράττουν με τους ΟΤΑ στην υλοποίηση της αναπτυξιακής πολιτικής σε δημοτικό, διαδημοτικό, περιφερειακό ή ευρύτερο χώρο.

Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός αποτελεί στην πράξη ένα εργαλείο που έδωσε η κυβέρνηση στους ΟΤΑ και τους βοηθά να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού και της υποστελέχωσης των Δήμων, χωρίς ωστόσο και σε καμία περίπτωση να υποκαθιστά τις υπηρεσίες τους.

Αντίθετα σκοπός του Αναπτυξιακού Οργανισμού είναι να λειτουργεί υποβοηθητικά με τις υπηρεσίες των Δήμων. Αυτό εξάλλου το αναφέρει ρητά ο νόμος 4674/2020.

Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός μπορεί μεταξύ άλλων σκοπών και φυσικά εφόσον του ανατεθεί από τους μετόχους Δήμους:

1) Να ωριμάσει έργα του Δήμου, ενδεικτικά να προβεί στη σύνταξη και θεώρηση μελετών, σε αδειοδοτήσεις και σε συμπλήρωση τεχνικών δελτίων για τη συμμετοχή σε προγράμματα.

2) Να αναλάβει τη συνδρομή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου σε ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων της τελευταίας, που μπορεί να κυμαίνεται από την ανάθεση, σύναψη, εποπτεία, επίβλεψη δημόσιων μελετών έως και την επίβλεψη των έργων.

3) Να εκτελέσει έργα του Δήμου που αφορούν στην υλοποίηση πολιτικών κοινωνικής συνοχής, ψηφιακής σύγκλισης και βιώσιμης ανάπτυξης, όπως ολοκληρωμένες χωρικές επενδύσεις και κοινωνικές δράσεις.

4) Να εκπονήσει το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου.

5) Να υποστηρίξει το Δήμο με προσωπικό και τεχνικά μέσα, στην άσκηση όλων των αρμοδιοτήτων του.

6) Να παρέχει υπηρεσίες συμβούλου στο Δήμο για τη σύνταξη και υποβολή τεχνικών δελτίων σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα.

7) Να αποτελέσει Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης χρηματοδοτικών προγραμμάτων.

Η λειτουργία του Αναπτυξιακού Οργανισμού υπόκειται στις διατάξεις περί δημοσίων συμβάσεων, καθώς και στις διατάξεις που επιβάλουν τη δημοσιοποίηση των αποφάσεων που θα λαμβάνουν.

Συγκεκριμένα:

Για τη διαδικασία αναθέσεων ισχύει ο ίδιος Ν.4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις που ισχύει και για τους Δήμους και τις Περιφέρειες, ενώ επίσης, υπάγονται και στο ν.3861/2010, δηλαδή κάθε πράξη, κάθε σύμβαση, κάθε απόφαση των οργανισμών αυτών θα δημοσιεύεται στο Διαύγεια και κατά συνέπεια οποιοσδήποτε μπορεί να λάβει γνώση των δραστηριοτήτων τους.

Το προσωπικό των Αναπτυξιακών Οργανισμών διακρίνεται σε τακτικό και έκτακτο.

Το τακτικό προσλαμβάνεται για την κάλυψη θέσεων βάσει κανονισμού εσωτερικής υπηρεσίας (ΚΕΥ), η οποία γίνεται κατά τις διατάξεις των άρθρων 14 και επόμενα του ν. 2190/1994 (Α' 28), δηλαδή μέσω ΑΣΕΠ.

Το έκτακτο προσωπικό που απαιτείται κάθε φορά για την εκτέλεση του αντικειμένου που αναλαμβάνουν, προσλαμβάνεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για όσο χρόνο διαρκεί το εκτελούμενο πρόγραμμα ή η σύμβαση, αποκλειόμενης σε κάθε περίπτωση της μετατροπής των συμβάσεων αυτών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

Σε περίπτωση λύσης της εταιρείας, το προσωπικό των προηγούμενων περιπτώσεων δεν μεταφέρεται στους μετόχους ΟΤΑ ή στις ενώσεις τους.

Οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από τους ΟΤΑ ή τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Αντίθετα, τα έσοδα τους θα προέρχονται κυρίως από:

1)  Επιχορηγήσεις από κοινοτικά και εθνικά προγράμματα, με το Επιχειρησιακό πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής να είναι ο βασικότερος πυλώνας.

2) Συμμετοχή της εταιρείας σε προγραμματικές συμβάσεις. Ενδεικτικές περιπτώσεις Προγραμματικών Συμβάσεων τις οποίες θα μπορεί να υλοποιήσει η εταιρεία είναι: η διεκδίκηση, ένταξη, παρακολούθηση και υλοποίηση χρηματοδοτούμενων έργων από το ΕΣΠΑ και η ωρίμανση  τεχνικών μελετών.

Ήδη, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που προσφέρει η σύσταση και λειτουργία ενός αναπτυξιακού οργανισμού, έχουν συστήσει τέτοιου είδους εταιρείες, μεταξύ άλλων και:

1) Η Περιφέρεια Αττικής μαζί με το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης και το Δήμο Αθηναίων και

2) Ο Δήμος Πειραιά.

Επίσης και ο Δήμος Σπάτων – Αρτέμιδος, μαζί με αυτούς της Παιανίας, του Κορωπίου και του Μαρκοπούλου - Μεσογαίας, ενέκριναν τη σύσταση μεταξύ τους Aναπτυξιακού Oργανισμού, ενώ και αρκετοί άλλοι Δήμοι ήδη έχουν συστήσει, ή έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη σύσταση τους.

Έχοντας ασχοληθεί ως Σύμβουλος ιδιαίτερα με τους Αναπτυξιακούς Οργανισμούς, προσωπικά θεωρώ ότι η κυβέρνηση έδωσε τις βάσεις και τις δυνατότητες στις εταιρείες αυτές, ώστε να παράγουν πραγματικό έργο. Θεωρώ δε τις εταιρείες αυτές ως ένα εργαλείο στα χέρια των Δήμων, το οποίο – εφόσον το εκμεταλλευτούμε - θα μας βοηθήσει να προχωρήσουμε γρήγορα σε εκτέλεση έργων που σκοπό θα έχουν την ανάπτυξη των πόλεων, αφού οι Δήμοι, αλλά και οι δημότες, ΔΕΝ μπορούν πλέον να περιμένουν πότε θα επιτρέψει ή πότε θα προβλέψει η κάθε κυβέρνηση την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.

Εξάλλου, η ύπαρξη του Αναπτυξιακού Οργανισμού δεν εμποδίζει σε καμία περίπτωση τους Δήμους να συνεχίσουν να διεκδικούν από την κυβέρνηση προσλήψεις μονίμου προσωπικού για τη στελέχωση των υπηρεσιών τους. Αυτό ισχύει φυσικά και για το δικό μας Δήμο.

 

Δήμητρα Αναγνωστοπούλου

 

Σύμβουλος Επιχειρήσεων

Ανεξάρτητη Δημοτική Σύμβουλος

Δήμου Σπάτων - Αρτέμιδος

powered by social2s

Εργατική Πρωτομαγιά: Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, μετρό, τραμ, ηλεκτρικός

Με απεργίες και στάσεις εργασίας συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στις κινητοποιήσεις που έχουν προκηρύξει για τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς η ΓΣΕΕ αύριο Τρίτη 4 Μαΐου 2021 και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας την Πέμπτη 6 Μαΐου 2021.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοινώσεις των εργαζομένων, τα μέσα μεταφοράς θα κινηθούν ως εξής:

Τρίτη 4 Μαΐου 2021

Τα λεωφορεία θα κινηθούν από τις 9 το πρωί έως και τις 9 το βράδυ, αφού σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ έχουν προκηρυχθεί στάσεις εργασίας από την έναρξη της κυκλοφορίας ως τις 9:00 και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται ως τις 10:00 και τα τελευταία δρομολόγια αναμένονται από τις 20:00.

Το Μετρό γραμμές 2&3 θα κινηθεί από τις 9 το πρωί έως και τις 9 το βράδυ. Το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών έχει προκηρύξει στάσεις εργασίας από τις έναρξη της κυκλοφορίας ως τις 9:00 π.μ. και από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας. Δεν θα εκτελούνται δρομολόγια στο τμήμα Δουκ. Πλακεντίας - Αεροδρόμιο.

Το Τραμ θα λειτουργεί από την έναρξη της βάρδιας έως τις 12:00 και από τις 16:00 έως τη λήξη. Το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής έχει προκηρύξει στάση εργασίας μεταξύ 12:00 - 16:00 με αποτέλεσμα οι συρμοί να μείνουν ακινητοποημένοι σ´ αυτό το διάστημα.

Ακινητοποιημένα θα είναι τα τρένα σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και ο προαστιακός σιδηρόδρομος. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αποφάσισε 24ωρη απεργία. Εξαιτίας της απεργίας θα υπάρξει σήμερα αναστολή των νυχτερινών δρομολογίων στη γραμμή της Χαλκίδας και αναστολή του δρομολογίου 3632 της γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης -Σερρών.


Επιπλέον, αύριο δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια λεωφορείων που εκτελούν εσωτερικές διαδρομές εντός του σιδηροδρομικού δικτύου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ.

Κανονικά θα πραγματοποιούν δρομολόγια τα τρόλεϊ και ο ηλεκτρικός (γραμμή 1 Μετρό) .

Την Πέμπτη 6 Μαΐου 2021

Ακινητοποιημένα θα είναι όλη την ημέρα το Μετρό γραμμές 1 (ΗΣΑΠ) και γραμμή 2&3, τα τρόλεϊ και το τραμ λόγω της 24ωρης απεργίας που έχουν αποφασίσει τα αντίστοιχα σωματεία εργαζομένων.

Κανονικά θα κινηθούν τα λεωφορεία.

Με ανακοινώσεις τους, τα σωματεία των εργαζομένων στις συγκοινωνίες καταγγέλλουν την κυβέρνηση «μετά από διάφορα αντεργατικά μέτρα που πάρθηκαν στη διάρκεια της πρωτοφανούς πανδημίας, με μόνιμο ή προσωρινό χαρακτήρα, ετοιμάζεται να προωθήσει μια σειρά ρυθμίσεις για την καταστρατήγηση της 8ωρης εργασίας, την υπονόμευση της απεργίας κα γενικότερα της συνδικαλιστικής δράσης. Τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις των εργαζομένων δεν διαπραγματεύονται».

Τέλος, οι εργαζόμενοι δηλώνουν αποφασισμένοι να αντισταθούν στα σχέδια επιστροφής σε εργασιακό μεσαίωνα και θα παλέψουν για την υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των συγκοινωνιών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

powered by social2s

Έρευνα: Η πανδημία μείωσε τα εισοδήματα των ανθρώπων παγκοσμίως

Ένας στους δύο ανθρώπους παγκοσμίως είδε τα εισοδήματά του να μειώνονται λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, ενώ οι άνθρωποι σε χώρες χαμηλού εισοδήματος επλήγησαν ιδιαίτερα από απώλειες θέσεων εργασίας ή περικοπές των ωρών εργασίας τους, δείχνει έρευνα τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Έρευνα του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Gallup που έχει έδρα στις ΗΠΑ, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 300.000 ανθρώπων σε 117 χώρες, έδειξε ότι οι μισοί από αυτούς που έχουν δουλειά κέρδισαν λιγότερα χρήματα λόγω των διακοπών της εργασίας τους που προκάλεσε η πανδημία της COVID-19, δηλαδή 1,6 δισεκατομμύριο ενήλικες παγκοσμίως, σύμφωνα με την έρευνα.

«Παγκοσμίως τα ποσοστά αυτά κυμαίνονται από ένα υψηλό 76% στην Ταϊλάνδη ως ένα χαμηλό 10% στην Ελβετία», επισημαίνουν οι ερευνητές σε ανακοίνωσή τους.

Στην Βολιβία, τη Μιανμάρ, την Κένυα, την Ουγκάντα, την Ινδονησία, την Ονδούρα και τον Ισημερινό ποσοστό μεγαλύτερο από το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έβγαλε λιγότερα χρήματα απ’ό,τι πριν από την παγκόσμια υγειονομική κρίση. Στις ΗΠΑ το ποσοστό ανέρχεται σε 34%.

Η κρίση της COVID-19 έχει πλήξει τους εργαζομένους σε όλον τον κόσμο, ιδιαίτερα τις γυναίκες, οι οποίες υπερεκπροσωπούνται σε χαμηλά αμειβόμενους επισφαλείς τομείς, όπως το λιανεμπόριο, ο τουρισμός και οι υπηρεσίες τροφίμων.

Έρευνα της διεθνούς οργάνωσης Oxfam που δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη έδειξε ότι η πανδημία στοίχισε στις γυναίκες παγκοσμίως απώλεια εισοδήματος 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η έρευνα του Gallup έδειξε επίσης ότι περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι σταμάτησαν προσωρινά να εργάζονται στην δουλειά ή την επιχείρησή τους – δηλαδή περίπου 1,7 δισεκατομμύριο ενήλικες παγκοσμίως.

Σε 57 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, της Ζιμπάμπουε, των Φιλιππίνων, της Κένυας, του Μπανγκλαντές και του Ελ Σαλβαδόρ, ποσοστό μεγαλύτερο από το 65% αυτών που ερωτήθηκαν στην έρευνα δήλωσε ότι σταμάτησε να εργάζεται για κάποιο χρονικό διάστημα.

Οι χώρες στις οποίες οι άνθρωποι ήταν λιγότερο πιθανό να πουν ότι σταμάτησαν να δουλεύουν ήταν κυρίως ανεπτυγμένες, υψηλού εισοδήματος χώρες.

Λιγότεροι από ένας στους δέκα από αυτούς που είχαν δουλειά στην Αυστρία, την Ελβετία και τη Γερμανία δήλωσαν ότι σταμάτησαν να εργάζονται προσωρινά. Στις ΗΠΑ το ποσοστό ανερχόταν σε 39%, σύμφωνα με την έρευνα.

Η δημοσκόπηση αυτή έδειξε επίσης ότι ένας στους τρεις ερωτηθέντες έχασε τη δουλειά του ή την επιχείρησή του λόγω της πανδημίας, δηλαδή λίγο πάνω από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους παγκοσμίως.

Οι αριθμοί ποικίλλουν επίσης μεταξύ των κρατών, με χώρες χαμηλότερου εισοδήματος όπως οι Φιλιππίνες, η Κένυα και η Ζιμπάμπουε να δείχνουν ότι ποσοστό μεγαλύτερο από το 60% των ερωτηθέντων έχασε τη δουλειά του ή την επιχείρηση, σε σύγκριση με ένα 3% στην Ελβετία και ένα 13% στις ΗΠΑ.

powered by social2s

Χαρδαλιάς: Από 15 Μαΐου σταδιακά επιστρέφουμε στην κανονικότητα

Δεν είναι συμπτωματικό ότι σε όλη τη διάρκεια της δημόσιας συζήτησης για το «Πάσχα στο χωριό» ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, έμεινε σιωπηλός, επισημαίνοντας, σε κάθε ερώτηση, ότι οι αποφάσεις θα λαμβάνονταν λίγο πριν από τη Μ. Εβδομάδα.

«Θυσιάσαμε το Πάσχα για ένα πιο ελεύθερο καλοκαίρι», λέει στο real.gr, παρακολουθώντας κάθε ημέρα σε πραγματικό χρόνο την αλήθεια των αριθμών ενός ακήρυχτου πολέμου.

 

 

 

Η αξιωματική αντιπολίτευση και το ΚΙΝΑΛ κατηγορούν την κυβέρνηση ότι υποχρέωσε τους πολίτες στο πλέον μακρύ lockdown διάρκειας έξι μηνών (το μεγαλύτερο στην Ευρώπη) για να καταλήξουμε, λένε, εκεί που βρισκόμασταν στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου. Τί απαντάτε; 

Θα είμαι πολύ σαφής – αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση εντελώς πρωτόγνωρη και κάθε μέρα μαθαίνουμε κάτι καινούργιο. Αυτή είναι η πραγματικότητα εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Κάθε μέρα αναπροσαρμόζουμε τη στρατηγική μας, τις εκτιμήσεις μας, τις αποκρίσεις μας απέναντι σε διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τον Νοέμβριο αναγκαστήκαμε να μπούμε σε καθεστώς απαγορευτικού μετά από την εκρηκτική άνοδο των κρουσμάτων του Οκτωβρίου. Και με μικρές αναπροσαρμογές -όταν τα επιδημιολογικά δεδομένα μας επέτρεπαν μια κάποια χαλάρωση -κατορθώσαμε να φτάσουμε μέχρι σήμερα, όπου ο εκτεταμένος εμβολιασμός του πληθυσμού o οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη, μας υπόσχεται ότι το τέλος αυτής της περιπέτειας είναι προ των πυλών.

Η πορεία βεβαίως και δεν ήταν ανώδυνη. Όταν όμως έχουμε καταφέρει να κρατήσουμε όρθιο το Εθνικό Σύστημα Υγείας, όταν έχουμε δημιουργήσει το καλύτερο ίσως στην Ευρώπη εμβολιαστικό πρόγραμμα, όταν έχουμε στηρίξει ουσιαστικά την οικονομία εδώ και τόσους μήνες διαφυλάσσοντας τις θέσεις εργασίας και τα εισοδήματα των Ελλήνων πολιτών, επιτρέψτε μου να πω ότι η εύκολη και εκ του ασφαλούς κριτική «γιατί δεν ανοίξαμε νωρίτερα» ή «γιατί δεν κάνουμε φέτος Πάσχα στο χωριό» στερείται σοβαρότητας, δείχνει αμηχανία και μικροπολιτική διάθεση. Μοναδικός γνώμονας κάθε μέτρου που λαμβάνει η Κυβέρνηση είναι η προστασία της υγείας όλων μας και μοναδικό μέτρο των αποφάσεών μας είναι τα επιδημιολογικά δεδομένα – όχι τυχαίοι πειραματισμοί και επικίνδυνα λαϊκίστικα τσιτάτα με άδηλα αποτελέσματα.

Έχει η κυβέρνηση σχέδιο για ασφαλές καλοκαίρι με όσα συμβαίνουν στην εμβολιαστική εκστρατεία (αναφέρομαι στις αναβολές και στα εμπόδια με τις φαρμακοβιομηχανίες υπό εξέταση). Θα ακολουθήσετε την περσινή στρατηγική με τα ολοκληρωτικά lockdown σε νησιά και περιοχές που θα βλέπετε αναζωπύρωση κρουσμάτων;  

Παρά τις όποιες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των εμβολίων, όπου πράγματι σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τηρήθηκαν οι δεσμεύσεις των εταιρειών προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, βρισκόμαστε πλέον σε καλό δρόμο. Εφόσον όλα εξελιχθούν βάσει του προγραμματισμού, το Μάιο θα διατεθούν 2-2,5 εκ. δόσεις εμβολίων, ενώ τον Ιούνιο 3,5-4 εκ. δόσεις. Η Επιχείρηση Ελευθερία βρίσκεται πραγματικά σε τροχιά «απογείωσης» και τα αποτελέσματά της ήδη γίνονται αισθητά με πάνω από 3 εκ. συμπολίτες μας να έχουν ήδη λάβει τουλάχιστον μια δόση εμβολίου. Το τείχος ανοσίας χτίζεται μέρα με τη μέρα και τον Ιούνιο πιστεύω ότι θα έχουμε φτάσει σε ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο.

Ως προς τη νησιωτική Ελλάδα, ήδη ολοκληρώνεται ο πλήρης εμβολιασμός στα νησιά με έως 1.000 κατοίκους, ενώ επιταχύνεται ο ρυθμός εμβολιασμών και στα μεγαλύτερα νησιά. Και πρέπει στο σημείο αυτό να σημειώσω ότι ο εμβολιασμός των κατοίκων στα νησιά μας αποτέλεσε ένα μεγάλο στοίχημα για το μηχανισμό μας – ήταν μια δύσκολη άσκηση δεδομένων των ιδιαιτεροτήτων φύλαξης και συντήρησης των εμβολίων, την οποία έφεραν σε πέρας με υποδειγματικό τρόπο τα στελέχη της Πολιτικής Προστασίας, σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις και μαζί με την ΕΛ.ΑΣ, το Λιμενικό και τους Πυροσβέστες μας. Ήταν μια συλλογική δουλειά, μια μεγάλη προσπάθεια για την οποία πραγματικά αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους αυτούς τους ανθρώπους της πρώτης γραμμής.

Όσο για το ενδεχόμενο αναζωπυρώσεων της πανδημίας, έχουμε αποδείξει ότι, εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιβάλλουν, δεν διστάζουμε να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις. Με τα υγειονομικά πρωτόκολλα όμως που έχουν προβλεφθεί για το άνοιγμα του τουρισμού, καθώς και τους εκτεταμένους εμβολιασμούς στον πληθυσμό, είμαι αισιόδοξος ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά κι ότι φέτος, θα έχουμε την ευκαιρία κι εμείς και οι επισκέπτες της χώρας μας να απολαύσουμε με ασφάλεια το ελληνικό καλοκαίρι. Από 15 Μαΐου που ανοίγει ο τουρισμός, σταδιακά επιστρέφουμε στην κανονικότητα. Με πολλή προσοχή, αλλά επιστρέφουμε.   

Συμπληρώθηκαν 14 μήνες με κλειστά τα πανεπιστήμια. Απουσιάζει η στρατηγική της κυβέρνησης για την ακαδημαϊκή κοινότητα, όπως λέει η αντιπολίτευση ή θεωρείτε πως δεν υπήρχε εναλλακτική λύση; 

Είναι αυτονόητο ότι θέλουμε τα Πανεπιστήμιά μας ανοιχτά και λειτουργικά, όπως θέλουμε και τα σχολεία μας. Κι είναι δεδομένο ότι οι εύλογες ανησυχίες της ακαδημαϊκής κοινότητας είναι και δικές μας. Αλλά δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε δυο παραμέτρους. Αφενός ότι η τηλε-εκπαίδευση έχει αποδώσει πολύ ικανοποιητικά, αφετέρου ότι η ηλικιακή ομάδα των 18-25 είναι η πιο εκτεθειμένη σε ταχεία διασπορά του ιού – δεν καλύπτονται ακόμη από το εμβόλιο και δυστυχώς, πολλές φορές είναι πιο δύσκολο να πειθαρχήσουν στα μέτρα. Το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης τον περασμένο Οκτώβριο είναι πολύ ενδεικτικό. Οι νέοι μας, τα παιδιά μας, εκ φύσεως αισθάνονται άτρωτοι και όντως, αν νοσήσουν, οι πιθανότητες να νοσήσουν σοβαρά είναι πολύ μικρές. Η διασπορά όμως του ιού που μπορεί να προκαλέσει η ενίοτε ανέμελη στάση τους, είναι μια παράμετρος την οποία δεν μπορούμε να αγνοήσουμε.

 

 

 

Οι νέοι στις πλατείες αποφασισμένοι να παραμείνουν. Με ποιο τρόπο θα πεισθούν να ακολουθήσουν το υγειονομικό πρωτόκολλο; 

Η κόπωση των νέων - και όλων μας για να είμαστε ειλικρινείς - είναι λογική και αναμενόμενη. Ζούμε μια αφύσικη κατάσταση εδώ και πολύ καιρό και ειδικότερα για τους νέους ανθρώπους, οι περιορισμοί μοιάζουν πια ασφυκτικοί. Για να αντιμετωπίσουμε αυτή ακριβώς την κόπωση προχωρήσαμε, εξάλλου, σε μικρές «ανάσες ελευθερίας», ώστε να αποσυμπιεστούμε, να καταστεί ευκολότερη για όλους μας η τήρηση των μέτρων. Χρειάζεται, ωστόσο, λίγη ακόμα υπομονή. Προφανώς η λύση δεν είναι να έχουμε από έναν αστυνομικό να μας φυλάει, αν και η ΕΛ.ΑΣ κάνει μια τεράστια προσπάθεια να περιορίσει φαινόμενα πάρτυ σε πλατείες. Η μόνη ασφαλής οδός, όμως, δεν είναι άλλη από την τήρηση των μέτρων και σε αυτό ζητούμε από τους νέους μας να καταβάλλουν μια τελευταία προσπάθεια για χάρη των γονιών τους, των φίλων τους, των αγαπημένων τους. Και πρέπει όλοι να το καταλάβουμε – κάθε μέρα μετράει σε αυτή τη μάχη. Ό,τι μέτρο κι αν πάρουμε, αν για το επόμενο τρίμηνο  δεν φοράμε τη μάσκα, δεν αποφεύγουμε τους συγχρωτισμούς, πάντα θα κινδυνεύουμε κι εμείς κι οι αγαπημένοι μας. 

Αν η εμβολιαστική εκστρατεία δεν έχει ολοκληρωθεί το ερχόμενο Φθινόπωρο, εκτιμάτε ότι είναι πιθανό ένα ακόμα διαρκές lockdown;

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας κι εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά με τις παραδόσεις των εμβολίων, μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε ολοκληρώσει τη δημιουργία του τείχους ανοσίας στον γενικό πληθυσμό. Και σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να υπογραμμίσω ότι το εμβόλιο είναι για όλους μας ραντεβού ζωής κι επαναφοράς μας στην κανονικότητα - όσο περισσότεροι εμβολιαστούμε, τόσο πιο γρήγορα τα μέτρα και οι περιορισμοί θα γίνουν μακρινή ανάμνηση. Σίγουρα κάποια μέτρα θα συνεχίσουν να ισχύουν – θα είναι όμως ένα σαφώς πιο «φυσιολογικό» και ευοίωνο καλοκαίρι και με σύμμαχο τον εμβολιασμό, από φθινόπωρο θα μπορούμε -ελπίζω- να πούμε ότι έχουμε πια πάρει πίσω τις ζωές μας.  

Έχετε σχέδιο για να μην ξανά κλείσουν τα σχολεία το Φθινόπωρο; Τα παιδιά του λυκείου και του γυμνασίου έχουν χάσει μεγάλο χρονικό διάστημα μακριά από τις τάξεις.

Τόσο η Υπουργός Παιδείας όσο και η Επιτροπή των επιδημιολόγων έχουν τονίσει πολλές φορές ότι το φυσικό περιβάλλον των παιδιών είναι το σχολείο κι αυτή είναι και η προτεραιότητά μας – η διασφάλιση της σχολικής κοινότητας μέσω της χρήσης των self-tests, ώστε τα παιδιά μας να επιστρέψουν στο άλλο τους «σπίτι» με ασφάλεια. Προχωράμε θωρακίζοντας την εκπαιδευτική κοινότητα, έχει ήδη ανοίξει η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και σταδιακά, με σύμμαχό μας το τείχος ανοσίας που χτίζεται στον γενικό πληθυσμό και τη συνεργασία παιδιών και εκπαιδευτικών στη χρήση των self-tests, είμαστε αισιόδοξοι ότι η νέα σχολική χρονιά θα κυλήσει πολύ πιο ομαλά.

 

 

 

Ανοιξε η εστίαση. Γιατί η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 23.00 δεν γίνεται από τα μεσάνυχτα; Είναι κάτι που αναρωτιούνται πολλοί.

Κάθε μέτρο που αίρουμε το αξιολογούμε και βήμα-βήμα προχωρούμε στο επόμενο. Το άνοιγμα της εστίασης είναι μια σημαντική κίνηση – θα αξιολογηθεί, θα «μετρηθεί» ως προς τα επιδημιολογικά δεδομένα και την επιβάρυνση που ενδεχομένως επιφέρει και αντιστοίχως, όλα τα μέτρα που σχετίζονται με το ωράριο, με τις μετακινήσεις, θα αξιολογηθούν κι αυτά με τη σειρά τους και στην ώρα τους.  Δεν κάνουμε βιαστικές κινήσεις, προχωράμε μεθοδικά και με πολλή προσοχή.

14 μήνες μετά την εμφάνιση του κορωνοιού και τους εκατοντάδες νεκρούς και ταλαιπωρημένους συμπολίτες μας που νόσησαν, θεωρείτε ότι η στρατηγική που ακολούθησε η χώρα ήταν η πιο ωφέλιμη;

Η στρατηγική που ακολούθησε η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ήταν σαφής και ξεκάθαρη: Πλήρης συνεργασία με τους επιστήμονες, τους ειδικούς μας. Διαρκής παρακολούθηση της πορείας της πανδημίας, μέσα από όλα τα στοιχεία που συλλέγουμε καθημερινά από την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και των στενών επαφών τους κι από τις δομές υγείας μας. Και στιβαρές αποφάσεις θεμελιωμένες πάνω στα επιδημιολογικά δεδομένα – δύσκολες πολλές φορές, αλλά απαραίτητες. Είναι απόλυτα δεδομένο για όλους μας που ασχολούμαστε καθημερινά με τη διαχείριση αυτής της προφανούς κατάστασης ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να παίζουμε με τις προσδοκίες και τις ανάγκες του κόσμου, ούτε να διακινδυνεύουμε τη Δημόσια Υγεία. Και σε αυτή τη βάση πήραμε και την απόφαση να μην ανοίξουμε για το Πάσχα. Θυσιάσαμε το Πάσχα για ένα πιο ελεύθερο καλοκαίρι κι αυτό οι πολίτες το κατάλαβαν και το συμμερίστηκαν, όσο κι αν προσδοκούσαν μια περαιτέρω χαλάρωση.

Αυτή είναι η στρατηγική μας, καθημερινή προσαρμογή στα επιδημιολογικά στοιχεία, διαρκής επαγρύπνηση και αποφασιστικότητα. Και είναι πια πεποίθηση και του κόσμου, πιστεύω, ότι χωρίς τα μέτρα, χωρίς τους περιορισμούς, χωρίς την αναπόφευκτη ταλαιπωρία που έχουμε όλοι μας υποστεί, ο απολογισμός αυτής της πανδημίας θα ήταν πολύ πιο τραγικός. Κάθε συμπολίτης μας που έχασε τη μάχη είναι μια τραγωδία, μια αναντικατάστατη απώλεια. Κάθε συμπολίτης μας που νοσηλεύτηκε ή που ένιωσε την αγωνία της ασθένειας κάποιου προσφιλούς του προσώπου, πέρασε μια δοκιμασία. Ακριβώς, λοιπόν, λόγω της σοβαρότητας αυτής της κρίσης και των συνεπειών της σε ανθρώπινο επίπεδο, η στρατηγική μας μπορεί καμιά φορά να φάνηκε «σκληρή» - απέδωσε όμως κι έσωσε ανθρώπινες ζωές.     

Πριν από λίγες ημέρες εκδώσατε μια ανακοίνωση για τον διαγωνισμό για τα self tests. Κατηγορήθηκε η κυβέρνηση για "σκοτεινές διαδρομές" και φωτογραφικές διατάξεις.

Τα πράγματα με την προμήθεια των self-tests είναι απολύτως ξεκάθαρα και διαυγή και η Πολιτική Προστασία, με συνέπεια και δημόσιες τοποθετήσεις, ενημέρωνε διαρκώς για τις εξελίξεις στο θέμα αυτό. Σε σχέση με τον πρώτο διαγωνισμό που προκηρύξαμε, πάντα τηρώντας τις απαραίτητες διαδικασίες και υπό τον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατέστη σαφές ότι μια από τις εταιρείες που ανέλαβε προσωρινός ανάδοχος, αδυνατούσε να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της στους χρόνους που όφειλε. Αμέσως κινήσαμε τις προβλεπόμενες διαδικασίες ώστε να κηρυχθεί έκπτωτη και η προβλεπόμενη εγγύηση ύψους περίπου 500.000 ευρώ να καταπέσει υπέρ του Δημοσίου. Κι αμέσως προκηρύξαμε και δεύτερο διαγωνισμό προκειμένου να καλύψουμε έγκαιρα τις ανάγκες της χώρας μας σε self-tests. Όταν όμως οι συμμετέχουσες εταιρείες επιδίδονται σε αγώνα προσφυγών η μία κατά της άλλης με τον διαγωνισμό να καθίσταται εν τοις πράγμασι ανενεργός και την κατασκευάστρια εταιρεία να μας ενημερώνει ότι μια εκ των εταιρειών που συμμετέχουν στο διαγωνισμό συνεργάζεται με ενδιάμεση εταιρεία, για την οποία υπάρχουν εύλογες υπόνοιες διακίνησης πλαστών παρτίδων, εκ των πραγμάτων ο διαγωνισμός έπρεπε να ακυρωθεί. Κι αυτό κάναμε.

Επιπλέον, απευθυνθήκαμε απευθείας στην κατασκευάστρια εταιρεία, ώστε και τις απαραίτητες ποσότητες να διασφαλίσουμε και να αποφύγουμε επιπρόσθετα κόστη μεσαζόντων. Κλείσαμε μια ιδιαίτερα επωφελή συμφωνία για το ελληνικό Δημόσιο και τις επόμενες ημέρες παραδίδονται στη χώρα μας, τμηματικά, 18 εκ. self-tests στην τιμή των 1,35 ευρώ/ τεμάχιο. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο διασφαλίσαμε απρόσκοπτη τροφοδοσία με self-tests ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες του σχεδιασμού μας, αλλά και τον ποιοτικό έλεγχο των προϊόντων, καθώς κι ένα σημαντικότατο δημοσιονομικό όφελος. Η εκτίμησή μας με βάση τις τρέχουσες τιμές στην αγορά είναι ότι από τη συμφωνία αυτή με την κινεζική εταιρεία Joysbio, το Δημόσιο επωφελήθηκε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.  

Βρεθήκατε στο μάτι του κυκλώνα από τη θέση του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας. Αν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω στην ημέρα που σας ανέθεσε τα συγκεκριμένα καθήκοντα ο Πρωθυπουργός θα δεχόσασταν πάλι ή θα λέγατε όχι;

Σίγουρα δεν θα έλεγα όχι! Η Πολιτική Προστασία είναι μια τεράστια πρόκληση – μια δομή κι ένας μηχανισμός τους οποίους αναδιαρθρώνουμε εκ βάθρων και που μπορούν να προσφέρουν πολλά στην καθημερινότητα του πολίτη, κάνοντας τη ζωή όλων μας πιο ασφαλή. Είναι απόλυτο, βαθιά πατριωτικό και καθημερινό στοίχημα η θωράκιση της χώρας μας απέναντι στον κίνδυνο. Είναι τεράστια τιμή η εμπιστοσύνη που μας δείχνει ο Πρωθυπουργός σε αυτό μας το έργο, είναι σίγουρα τεράστια η ευθύνη, αλλά είναι και ανυπέρβλητη ανταμοιβή να δημιουργείς, να είσαι χρήσιμος, να αφήνεις κάτι σημαντικό πίσω σου ως παρακαταθήκη για τη χώρα. Σε καμία περίπτωση δεν το μετανιώνω, παρά το προσωπικό κόστος που αναμφίβολα υπάρχει. Και γι’ αυτό συνεχίζω, γιατί πιστεύω σε αυτό που κάνω. Τα παιδιά μας, οι επόμενες γενιές και θα είναι και θα αισθάνονται ασφαλείς. Το όραμα του πρωθυπουργού, το σχέδιο της Κυβέρνησης για μια ασφαλή χώρα είναι πρόκληση ευθύνης και είμαι χαρούμενος που την υπηρετώ.

powered by social2s

Σύψας: Ο κορωνοϊός θα τελειώσει το 2022 – Από τον Σεπτέμβριο η επιστροφή στην κανονικότητα

Την τρίτη εβδομάδα του Μαΐου ή στις αρχές Ιουνίου τοποθετεί χρονικά μια καλή αποκλιμάκωση στον αριθμό των διασωληνωμένων και των εισαγωγών στα νοσοκομεία, ο Νίκος Σύψας καθηγητής Παθολογίας – Λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής των λοιμωξιολόγων.

Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ και τον Νίκο Στραβελάκη, ο καθηγητής ανέφερε ότι εκείνη την περίοδο θα αποσυμπιεστεί το Σύστημα Υγείας και αυτό θα επιτρέψει τη χώρα να προχωρήσει σε μια «καλύτερη κανονικότητα».

Για την οριστική επιστροφή στην κανονικότητα, εξήγησε ότι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως ο ρυθμός των εμβολιασμών, η πίεση στο Σύστημα Υγείας αλλά και μια πιθανή εμφάνιση μεταλλάξεων που ενδεχομένως θα παρακάμπτουν την ανοσία.

Για τους εμβολιασμούς προειδοποίησε ότι χρειάζεται επαγρύπνηση και όχι υπερβολικός ενθουσιασμός, γιατί το καλοκαίρι που τα κρούσματα θα πέφτουν μπορεί πολλοί να αποφασίσουν να μην εμβολιαστούν.

Ανέφερε επίσης ότι στα άτομα ηλικίας άνω των 65 τα ποσοστά εμβολιασμού τα ποσοστά εμβολιασμού είναι πιο χαμηλά «και γι’ αυτό διασωληνώνουμε ακόμη τέτοιους ανθρώπους».

Ο κ. Σύψας χτύπησε καμπανάκι για το καλοκαίρι: «Δεν μιλάμε για ένα κανονικό καλοκαίρι. Αποστάσεις, μάσκες και πάνω απ’ όλα τα εμβόλια που είναι το ισχυρότερο όπλο μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Χαρακτήρισε «πολύ καλή ιδέα» να επιτραπεί σε εμβολιασμένους να εισέρχονται σε κλειστούς χώρους όπως ρεστοράν, μπαρ και κλαμπ χωρίς μάσκα λέγοντας ότι θα είναι μια πολύ καλή ανταμοιβή αλλά και κίνητρο για να προωθηθούν οι εμβολιασμοί.

Είπε ότι είναι πιθανό να χρειαστεί και τρίτη δόση των εμβολίων κατά του κορωνοϊού γύρω στο Δεκέμβριο ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να χρειαστεί να παραχθεί νέο εμβόλιο εάν υπάρξουν μεταλλάξεις που παρακάμπτουν την ανοσία.

Ο κ. Σύψας εξήγησε ότι το χειμώνα ο ιός θα επανέλθει και προέβλεψε ότι θα απαλλαγούμε οριστικά από τον κορωνοϊό το καλοκαίρι του 2022.

«Το καλοκαίρι του ’22 πρώτα ο Θεός θα απαλλαγούμε από τον κορωνοϊό. Ενδεχομένως θα εξαφανιστεί εντελώς -το καλό σενάριο, ή θα επανέλθει σαν μια μικρή εποχική λοίμωξη όπως κάθε χρόνο η γρίπη. Αν στην Ευρώπη έχουμε ελάχιστα κρούσματα και στην Ινδία βράζει η πανδημία, τότε πιθανότατα η πανδημία θα γυρίσει από την Ινδία στην Ευρώπη με μεταλλάξεις».

powered by social2s

Προγράμματα ΕΣΠΑ: Ρευστότητα για τις επιχειρήσεις

Προγράμματα ΕΣΠΑ για την οικονομική στήριξη των επιχειρήσεων που προσπαθούν να ανακάμψουν από τις επιπτώσεις της Covid-19 παραμένουν ανοιχτά για υποβολή αιτήσεων και προσεχώς αναμένεται να ενεργοποιηθούν περισσότερα γι’ αυτόν τον σκοπό.Τα προγράμματα χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: α) επιχορήγησης, που σημαίνει ότι να χρήματα που λαμβάνει ο επιχειρηματίας δεν τα επιστρέφει και β) δανειοδότησης, όπου τα χρήματα επιστρέφονται, εν καιρώ, στη συνεργαζόμενη τράπεζα.

Α) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ

Σε σχέση με την πρώτη κατηγορία, στις διαθέσιμες δράσεις συγκαταλέγεται η επιδότηση τόκων για χρονικό διάστημα τριών μηνών. Μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με υφιστάμενα δάνεια μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή σ’ αυτήν έως τις 7 Μαΐου.

Με προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ (β’ κύκλος), απευθύνεται σε επιχειρήσεις όλης της χώρας, από τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας. Μία από τις βασικότερες προϋποθέσεις ένταξης αποτελεί να εμφανίζεται μείωση κύκλου εργασιών το 2020 της τάξης του 20%, σε σχέση με αυτόν του 2019.

Τι χρηματοδοτείται

Η επιχορήγηση καλύπτει τους συμβατικούς τόκους και την αναλογούσα εισφορά του ν. 128/75 των δανείων των επιλέξιμων επιχειρήσεων. Και ειδικότερα, επιχειρηματικών δανείων τακτής λήξης, ομολογιακών δανείων, περιλαμβανομένων των κοινοπρακτικών δανείων και συμβάσεων πίστωσης, περιλαμβανομένων επίσης:

  • Τιτλοποιημένων δανείων και πιστώσεων.
  • Δανείων και πιστώσεων που έχουν μεταβιβαστεί λόγω πώλησης.
  • Δανείων τη διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει ειδικός εκκαθαριστής των υπό ειδική εκκαθάριση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Τα παραπάνω δάνεια πρέπει να ήταν ενήμερα την 30ή.9.2020. Επιλέξιμα είναι και αυτά που δεν ήταν ενήμερα τότε, αλλά κατέστησαν πριν από την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης.

Οι δε δανειακές-πιστωτικές συμβάσεις πρέπει να έχουν συναφθεί πριν από την 1η.1.2021.

Startups

Η «Στήριξη νεοφυών επιχειρήσεων Εθνικού Μητρώου “Elevate Greece” για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19» είναι ακόμη ένα πρόγραμμα επιχορήγησης του ΕΣΠΑ, που παραμένει ανοιχτό για υποβολή αιτήσεων, έως τις 30 Σεπτεμβρίου για την ακρίβεια.

Με προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ, απευθύνεται, αποκλειστικά, σε νεοφυείς καινοτόμους μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες είναι εγγεγραμμένες στο Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων (Elevate Greece, www.elevategreece.gov.gr).

H ενίσχυση πραγματοποιείται με τη μορφή μη επιστρεπτέας ενίσχυσης. Πιο συγκεκριμένα, η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει κεφάλαιο κίνησης έως 80% των εξόδων της επιχείρησης για το έτος αναφοράς (2019 ή 2020), με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τις 5.000 ευρώ και μέγιστο τις 100.000 ευρώ.

Η αξιολόγηση των αιτήσεων γίνεται κατά σειρά προτεραιότητας (first in – first out), σύμφωνα με: την ημερομηνία και ώρα ηλεκτρονικής υποβολής, τη συνολική δημόσια χρηματοδότηση της πρόσκλησης και το ανώτατο όριο χρηματοδότησης.

Εστίαση

Ένα από τα πολυαναμενόμενα προγράμματα επιχορήγησης του ΕΣΠΑ είναι αυτό που έχει εξαγγελθεί από την κυβέρνηση για τη στήριξη της εστίασης, ύψους 330 εκατ. ευρώ. Με τις επιχειρήσεις του κλάδου να… μετρούν αντίστροφα για την επαναλειτουργία τους από την 3η Μαΐου, στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι η παραπάνω δράση να ανοίξει έως τις 10 Μαΐου.

Στο πλαίσιο αυτής, οι επιχειρήσεις θα λαμβάνουν κεφάλαιο κίνησης για την αγορά πρώτων υλών κατά τους 2-3 πρώτους μήνες της επανεκκίνησής τους. Υπολογίζεται πως περίπου 35.000 επιχειρήσεις έχουν δικαίωμα υπαγωγής στη δράση.

Η πρωτοβουλία απευθύνεται σε μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, που έχουν κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας (ΚΑΔ) ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα της εστίασης. Δικαιούχοι χρηματοδότησης είναι και επιχειρήσεις franchise, υπό την προϋπόθεση πλήρωσης ορισμένων κανονιστικών κριτηρίων του ΕΣΠΑ.

Το ποσό της ενίσχυσης θα ανέρχεται στο 7% επί του τζίρου του κύριου ΚΑΔ εστίασης ή του ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα του 2019. Για τις επιχειρήσεις που έχουν συσταθεί εντός 2019 ή 2020 το ποσό της ενίσχυσης υπολογίζεται από τον εξής τύπο: [(κύκλος εργασιών 2019 ή 2020)/αριθμός ημερών λειτουργίας ]*365*7%.

Σημειώνεται πως ως μέγιστο ποσό ενίσχυσης ορίζονται οι 100.000 ευρώ, ανά ΑΦΜ.

Προϋποθέσεις

Για την ένταξη στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ θα πρέπει να πληρούνται τα εξής κριτήρια:

  1. Μείωση ετήσιου τζίρου 2020 σε σχέση με το 2019 μεγαλύτερο ή ίσο του 30%.
  2. Για τις επιχειρήσεις που συστάθηκαν εντός του 2019 για την πτώση του τζίρου υπολογίζεται ίσος αριθμός ημερών λειτουργίας.
  3. Συσταθείσες εντός του 2020 μπαίνουν αυτοδικαίως στη δράση.
  4. Επιχειρήσεις εστίασης που ήταν σε στάδιο κατασκευής το 2019 και ξεκίνησαν να έχουν έσοδα το 2020 αντιμετωπίζονται ως συσταθείσες εντός του 2020.
  5. Επιχειρήσεις εστίασης που είναι υπόχρεες σε υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ.
    Για τα δύο ενεργά προγράμματα, η υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης γίνεται, ηλεκτρονικά, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ), στη διεύθυνση: www.ependyseis.gr/mis. Στον ίδιο σύνδεσμο θα εκδηλώνουν ενδιαφέρον και οι επιχειρήσεις εστίασης, όταν τεθεί σε ισχύ η δράση των 330 εκατ. ευρώ.

Παράταση

Στο μεταξύ, παρατάθηκε έως τις 31.12.2021 η υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων εστίασης, καθώς και επιχειρήσεων παροχής καταλυμάτων (ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα) που διαθέτουν εξωτερικό χώρο παροχής υπηρεσιών εστίασης, για την προμήθεια θερμαντικών σωμάτων εξωτερικού χώρου.

Στο πλαίσιο της δράσης, ύψους 60 εκατ. ευρώ, επιχορηγείται η προμήθεια ενός θερμαντικού σώματος ανά 10 τ.μ. και μέχρι 100 ευρώ για το κάθε θερμαντικό σώμα.

Μέγιστο ποσό ενίσχυσης για έναν χώρο εστίασης ή ανά ξενοδοχείο/τουριστικό κατάλυμα.

 

Β) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

Από την περασμένη εβδομάδα μικρομεσαίες επιχειρήσεις όλων των κλάδων της οικονομίας μπορούν να υποβάλουν αίτηση για να λάβουν χαμηλότοκα δάνεια, με την εγγύηση του νέου Ταμείου Εγγυοδοσίας Επενδύσεων.

Τα δάνεια έχουν μειωμένες εξασφαλίσεις και μεγαλύτερη περίοδο αποπληρωμής, ενώ η εγγύηση καλύπτει έως και το 80% των ζημιών κάθε δανείου.

Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι να διασφαλίσουν οι επιχειρήσεις την απαιτούμενη ρευστότητα για να δρομολογήσουν επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν την ανταγωνιστικότητά τους στις σύγχρονες οικονομικές συνθήκες.

Τα αιτήματα των επιχειρήσεων υποβάλλονται, αρχικά, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα www.ependyseis.gr και έπειτα στα συνεργαζόμενα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα: Τράπεζα Πειραιώς, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Attica Bank και ProCredit Bank.

Ο προϋπολογισμός του Ταμείου ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ και προέρχεται από πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020. Ωστόσο, με τη συμμετοχή των πέντε χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων υπολογίζεται πως θα χορηγηθούν περίπου 500 εκατ. ευρώ σε εγγυημένα επενδυτικά δάνεια και δάνεια κεφαλαίου κίνησης αναπτυξιακού σκοπού.

Τα δάνεια θα είναι διαθέσιμα για εκταμίευση μέχρι και τις 31.12.2023.

Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων

Υπολογίζεται πως 8.000 πολύ μικρές επιχειρήσεις της χώρας θα ενισχυθούν, με χαμηλότοκα δάνεια 460 εκατ. ευρώ, από τον τρίτο κύκλο του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων Covid-19.

Οι δικαιούχοι επιχειρήσεις θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να είναι τραπεζικά ενήμερες (δηλαδή να έχουν οφειλή μικρότερη των 90 ημερών) κατά την ημερομηνία της αίτησης.

Επιπλέον, θα πρέπει στις 31.12.2019 να είχαν κύκλο εργασιών έως 200.000 ευρώ ή να έχουν συσταθεί έως και τον χρόνο υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης στην τράπεζα.

Μέσω του προγράμματος του ΕΣΠΑ θα παρέχεται εγγύηση ύψους 80% σε δάνειο κεφαλαίου κίνησης, που θα λάβουν οι πολύ μικρές επιχειρήσεις από μία εκ των συνεργαζόμενων -με το Ταμείο- τραπεζών.

Το ποσό του αρχικού κεφαλαίου του δανείου δεν θα υπερβαίνει το ένα από τα παρακάτω (όποιο είναι μικρότερο):

α) 50.000 ευρώ ή
β) το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών της επιχείρησης κατά το έτος 2019 ή
γ) το ποσό που προκύπτει από τις ανάγκες ρευστότητας που πρέπει να καλύψει ο δικαιούχος από την ημερομηνία χορήγησης για τους επόμενους 18 μήνες.

Τα δάνεια είναι 5ετούς διάρκειας, συμπεριλαμβανομένης τυχόν περιόδου χάριτος.

Τα αιτήματα των επιχειρήσεων θα υποβάλλονται πρώτα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα www.ependyseis.gr του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Στη συνέχεια οι επιχειρήσεις θα καταθέτουν τα αιτήματα χρηματοδότησής στις συνεργαζόμενες τράπεζες, οι οποίες και θα τα αξιολογούν.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου 

powered by social2s

Συνελήφθη ο Γιάννης Λαγός μετά το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης

Συνελήφθη στις Βρυξέλλες ο καταδικασμένος ευρωβουλευτής Γιάννης Λαγός, μετά την έκδοση ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης. 

Είχε προηγηθεί η ψηφοφορία στην Ολομέλεια του ευρωκοινοβουλίου υπέρ της άρσης ασυλίας του. 

Στην ψηφοφορία, η οποία διενεργήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας και τα αποτελέσματά της ανακοινώθηκαν σήμερα το πρωί, 658 ψήφισαν υπέρ και 25 κατά.

 

powered by social2s

Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7: Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων - Ποιοι οι δικαιούχοι

Σε λειτουργία έχει τεθεί από αργά το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων για τους δικαιούχους του έβδομου κύκλου της Επιστρεπτέας Προκαταβολής.

Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 10 Μαΐου, ενώ το υπουργείο Οικονομικών θα ξεκινήσει τις πιστώσεις στους λογαριασμούς τη Μεγάλη Πέμπτη.

Υπολογίζεται ότι το σύνολο των δικαιούχων ανέρχεται σε 300.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Υπενθυμίζεται δικαίωμα συμμετοχής στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7 έχουν επαγγελματίες και εταιρείες που έκαναν έναρξη έως την 1η Φεβρουαρίου του 2021 και εμφανίζουν μείωση τζίρου κατά 20% στο πρώτο τρίμηνο του 2021.

Από τον περιορισμό αυτό αποκλείονται, ωστόσο, επιχειρήσεις στις οποίες είχαν υποβληθεί περιοριστικά μέτρα βάσει ΚΑΔ (λιανεμπόριο, εστίαση, τουρισμός, αθλητισμός, πολιτισμός, μεταφορές, γυμναστήρια, κομμωτήρια, καταστήματα ΟΠΑΠ, σχολές οδηγών και λοιποί κλάδοι για τους οποίους ίσχυαν περιοριστικά μέτρα).

Σημειώνεται ότι το 50% της ενίσχυσης δεν επιστρέφεται. Για το χρονικό διάστημα ως την 31η Δεκεμβρίου 2021 παρέχεται άτοκη περίοδος χάριτος κατά την οποία η δικαιούχος επιχείρηση δεν υποχρεούται να επιστρέψει οιοδήποτε τμήμα κεφαλαίου ή τόκων. Το ποσό της ενίσχυσης που επιστρέφεται, εξοφλείται σε 60 χαμηλότοκες μηνιαίες δόσεις.

 

Το ύψος της ενίσχυσης για τις ατομικές επιχειρήσεις χωρίς εργαζόμενους και χωρίς ταμειακή που πληρούν τα κριτήρια θα είναι ίσο με 1.000 ευρώ. Το ύψος ενίσχυσης για τα νομικά πρόσωπα και τις λοιπές ατομικές επιχειρήσεις, θα είναι κατ' ελάχιστο 1.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει έως τις 100.000 ευρώ, ανάλογα με το ποσό που προκύπτει από τον μαθηματικό τύπο.

Προβλέπονται αυξημένα όρια για επιχειρήσεις στις οποίες έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα και πλήττονται άμεσα, 1.000 ευρώ χωρίς εργαζομένους, 2.000 ευρώ με έως 5 εργαζόμενους, 4.000 ευρώ με έως 20 εργαζόμενους και 8.000 ευρώ για άνω των 20 εργαζομένων. Δηλαδή, προβλέπεται αυξημένη ενίσχυση στο λιανεμπόριο, την εστίαση, τον τουρισμό, και γενικότερα στις επιχειρήσεις στις οποίες έχουν επιβληθεί περιοριστικά μέτρα

Αναλυτικότερα σύμφωνα με την απόφαση δικαιούχοι - λήπτες της ενίσχυσης είναι:

  • Οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης οι Οργανισμοί Λιμένων και οι επιχειρήσεις των ΟΤΑ που δραστηριοποιούνται στους κλάδους "Υπηρεσίες χιονοδρομικού κέντρου" και "Υπηρεσίες θεραπευτικών λουτρών και ιαματικών πηγών".
  • Oι ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), με εξαίρεση τις ακόλουθες:

α) Επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους (1.000) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Μαρτίου 2021,

β) Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα,

γ) επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 1η Φεβρουαρίου 2021, οι οποίες πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις.

powered by social2s

Βασιλακόπουλος για AstraZeneca: Εξαιρετικά σπάνιες οι θρομβώσεις - Τι λέει για τις έγκυες

«Οι 40-44 θα εμβολιαστούν αποκλειστικά με AstraZeneca, και οι 45 μέχρι 49 θα κάνουν από όλα τα εμβόλια», διευκρίνισε σήμερα ο καθηγητής Πνευμονολογίας - Εντατικής Θεραπείας, Θεόδωρος Βασιλακόπουλος, ο οποίος μίλησε αναφορικά με τον προβληματισμό που υπάρχει για τη χορήγηση του συγκεκριμένου εμβολίου στις εγκυμονούσες, αλλά και τη γενικότερη πορεία των εμβολιασμών στη χώρα.

 

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με τις εγκύους και το εμβόλιο της AstraZeneca. Δημοσιεύτηκε μια μελέτη όπου το εμβόλιο της Pfizer δόθηκε σε ένα μεγάλο αριθμό εγκύων, και οι επιπλοκές ήταν οι αναμενόμενες. Αυτή τη στιγμή έχουμε απόδειξη ότι τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna είναι ασφαλή για τις εγκύους. Δεν έχουμε, όμως, κάποια αντίθετη ένδειξη για το εμβόλιο της AstraZeneca. Τα περιστατικά θρόμβωσης είναι υπαρκτά, αλλά εξαιρετικά σπάνια. Πολλές γυναίκες κάνουν χρήση αντισυλληπτικών δισκίων. Η χρήση τους εξαπλασιάζει τον κίνδυνο θρόμβωσης. Ο κίνδυνος από το εμβόλιο της AstraZeneca είναι πολύ μικρός», εξήγησε ο κ. Βασιλακόπουλος.

«Οι διεθνείς οργανισμοί έχουν εγκρίνει το εμβόλιο της AstraZeneca για τους ανθρώπους άνω των 18. Για τις εγκύους δεν είπε κανείς ότι αντενδείκνυται το εμβόλιο της AstraZeneca. Επίσης, προς το παρόν, δεν υπάρχει καμία αναφορά κινδύνου για το εμβόλιο της AstraZeneca για τις γυναίκες που θηλάζουν. Υπάρχει απόδειξη ασφαλείας για τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna, ενώ δεν υπάρχει απόδειξη κινδύνου για το εμβόλιο της AstraZeneca, αλλά ούτε και απόδειξη ασφαλείας. Αυτό δεν σημαίνει ότι το εμβόλιο της AstraZeneca είναι επικίνδυνο για τις εγκυμονούσες», συνέχισε στο ίδιο θέμα.

 

«Η ΕΕ κινείται νομικά εναντίον της AstraZeneca γιατί δεν έχει δώσει τις προσυμφωνημένες δόσεις αυτή τη στιγμή. Αν η ΕΕ δε θεωρεί ότι είναι ασφαλή, γιατί κινείται νομικά εναντίον της εταιρείας που δεν τα παρέδωσε εγκαίρως; Το εμβόλιο της Pfizer φτιάχτηκε στην ΕΕ. Το εμβόλιο της AstraZeneca φτιάχτηκε κυρίως στην Οξφόρδη. Το 2022 μπορεί να έχουμε 15 εμβόλια και κλινικές μελέτες και να εμβολιαζόμαστε ανάλογα με το προφίλ του κάθε ατόμου», εξήγησε ο ίδιος αναφορικά με τη στάση της ΕΕ απέναντι στην AstraZeneca.

Απαντώντας στο κατά πόσο μπορεί μια γυναίκα που θέλει να κάνει παιδί ή είναι ήδη έγκυος, να αλλάξει το εμβόλιό της, ο κ. Βασιλακόπουλος σημείωσε:«Δεν γνωρίζω αν γίνεται κάποιος να αλλάξει το εμβόλιο, θα πρέπει να απευθυνθείτε στον υπουργό Υγείας», ενώ διευκρίνισε ότι «οι 40-44 θα εμβολιαστούν αποκλειστικά με AstraZeneca, και οι 45 μέχρι 49 θα κάνουν από όλα τα εμβόλια».

powered by social2s

Κάθειρξη 19 ετών στον «δράκο των Πατησίων» – Σοκάρουν οι περιγραφές των θυμάτων

Βαρύς έπεσε ο πέλεκυς της Δικαιοσύνης στον αποκαλούμενο «δράκο των Πατησίων», που τον Φεβρουάριο του 2020 βίασε μία 22χρονη Ελληνίδα και αποπειράθηκε να βιάσει μία 20χρονη κοπέλα με καταγωγή από τη Ρωσία, σπέρνοντας τον τρόμο στα Πατήσια.

Το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας κατέληξε στην ομόφωνη καταδίκη του σε κάθειρξη 19 ετών και 7 μηνών, ενώ απέρριψε ομόφωνα την αναγνώριση των ελαφρυντικών της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη και της μετεφηβικής ηλικίας.

Η εισαγγελική πρόταση ήταν καταπέλτης για τον 20χρονο Αιγύπτιο, με τον εισαγγελικό λειτουργό να περιγράφει: «Ο δράστης ήρθε παράνομα στη χώρα μας για μια καλύτερη ζωή, επιδίωξε όμως να τερματίσει τις ζωές άλλων ανθρώπων και κατέστησε τα θύματά του ζωντανές νεκρές, τα κορίτσια αυτά δεν θα βγάλουν ποτέ από την καρδιά και το μυαλό τους αυτό το περιστατικό. Ο κατηγορούμενος ενεργούσε μεθοδευμένα και σχεδιασμένα επέλεγε νεαρά κορίτσια σε στενά και σκοτεινά σοκάκια, τα οποία φορούσαν ακουστικά και δεν μπορούσαν να τον αντιληφθούν».

Με μαχαίρι

Ηταν 27 Φεβρουαρίου 2020, όταν λίγο μετά τις δύο το βράδυ ο 20χρονος Αιγύπτιος πλησίασε από πίσω μία 22χρονη κοπέλα, η οποία εκινείτο πεζή επί της οδού Ορφανίδου στα Πατήσια. «Την ακινητοποίησε με την απειλή μαχαιριού, της αφαίρεσε το κινητό τηλέφωνο αλλά και το πορτοφόλι της και της επιτέθηκε, εξαναγκάζοντάς τη σε κατά φύση και παρά φύση συνουσία, επιδεικνύοντας ιδιαίτερη σκληρότητα, παρά τις εκκλήσεις της παθούσας, η οποία πλέον είχε περιέλθει σε κατάσταση σοκ. Στη συνέχεια έπειτα από 5 λεπτά διέφυγε τρέχοντας», αναφέρεται στο διαβιβαστικό της Αστυνομίας.

Από το ίδιο έγγραφο γίνεται φανερό ότι ο ίδιος δράστης είχε επιχειρήσει, στις 5 Φεβρουαρίου 2020, να βιάσει μία ακόμη γυναίκα. Ειδικότερα, φαίνεται, στις 00.50 το βράδυ, να επιχείρησε να επιτεθεί σε 20χρονη γυναίκα με καταγωγή από τη Ρωσία, πλην όμως η προσπάθειά του διεκόπη από διερχόμενο άνδρα, ο οποίος κινήθηκε προς το μέρος του, με αποτέλεσμα εκείνη να φύγει τρέχοντας.

Και τα δύο θύματά του κατέθεσαν ιδιαίτερα φορτισμένα στο δικαστήριο και, μάλιστα, το ένα κορίτσι ξέσπασε σε κλάματα.

«Ηρθε ξαφνικά από πίσω μου και μου έβαλε το μαχαίρι στον λαιμό. Εγώ τότε πάγωσα και αυτός ξεκίνησε αρχικά να ψάχνει τις τσέπες του παλτού μου και μετά την τσάντα μου, την οποία φορούσα στην πλάτη μου. Αφαίρεσε τα πράγματα από την τσάντα της πλάτης που φορούσα και τότε άρχισε να προσπαθεί να ακουμπήσει σε διάφορα σημεία από το σώμα μου κι εγώ προσπαθούσα να τον απωθήσω, ενώ αυτός με δύναμη με τραβούσε πάνω του. Τότε πέρασε ένα μηχανάκι και μου είπε “get down” και πέσαμε κάτω και πίσω από ένα αυτοκίνητο», ανέφερε η 22χρονη περιγράφοντας τη σοκαριστική της εμπειρία.

Το πέρασμα της μηχανής δεν θορύβησε τον δράστη, ο οποίος επιχείρησε να τη βιάσει κατά φύση και αφού δεν τα κατάφερε, τη βίασε παρά φύση. «Προσπάθησε, όμως έκλαιγα και πόναγα πάρα πολύ. Τότε με γύρισε μπρούμυτα. Προσπάθησε κι εγώ πονούσα όλο και πιο πολύ», θα περιγράψει η νεαρή κοπέλα, που το επόμενο πρωί τον κατήγγειλε στο Αστυνομικό Τμήμα Πατησίων.

 «Τον δάγκωσα»

Ο νεαρός Αιγύπτιος επιχείρησε να βιάσει και την 20χρονη Ρωσίδα, αφού, σύμφωνα με μάρτυρες αλλά και την κατάθεση της ίδιας, στις 5 Φεβρουαρίου 2020, ο κατηγορούμενος της επιτέθηκε, χωρίς ευτυχώς να επιτύχει τον σκοπό του. «Κατεβαίνοντας ένα σκοτεινό σημείο ένιωσα να με πιάνει κάποιος κεφαλοκλείδωμα από πίσω και μετά να μου πιάνουν τα οπίσθια πάνω από τα ρούχα. Στην αρχή σάστισα, γιατί δεν κατάλαβα τι είχε συμβεί, προσπάθησα να αντισταθώ και με έριξε κάτω. Εκεί προσπάθησε να βάλει το χέρι μέσα από τα ρούχα στο παντελόνι, αλλά δεν τα κατάφερε. Προσπάθησα να ξανασηκωθώ και με έριξε κάτω. Αρχισα να φωνάζω βοήθεια και προσπάθησε να μου κλείσει το στόμα, αλλά εγώ του δάγκωσα το χέρι για να φωνάξω. Μετά περνούσε ένα ζευγάρι που άκουσε τις φωνές μου και ο άνδρας ήρθε προς το μέρος μας για να δει τι συμβαίνει. Αυτός που μου επιτέθηκε τρόμαξε και έφυγε προς τα σκαλάκια», είπε στην κατάθεσή της η νεαρή γυναίκα.

 «Εχω μετανιώσει, νιώθω σκοτάδι μέσα μου»

Ο κατηγορούμενος είχε φτάσει στην Ελλάδα 4 μήνες πριν από τα περιστατικά, μέσω Βουλγαρίας. Δεν εργαζόταν κάπου γιατί δεν διέθετε χαρτιά.

«Εμενα στον δρόμο, στην οδό Αχαρνών συνήθως, όπου έβρισκα στον δρόμο από Αγιο Νικόλαο προς Αγιο Παντελεήμονα. Γι’ αυτό που μου λέτε θέλω να σας πω ότι, επειδή έχω μετανιώσει και νιώθω ένα σκοτάδι μέσα μου, θα σας πω την αλήθεια. Εγώ εκείνη την ημέρα, δεν θυμάμαι ακριβώς ημερομηνία, περπατούσα στον δρόμο προς Ανω Πατήσια. Καθώς περπάταγα, είδα μία κοπέλα. Αρχισα να την ακολουθώ, γιατί δεν είχα καθόλου λεφτά […] και είχα σκοπό να την κλέψω για να έχω λίγα χρήματα να πάρω κάτι να φάω. Την ακολουθούσα για περίπου 5 με 10 λεπτά. Σε κάποιο σημείο που είδα ότι είναι πολύ σκοτεινά, έβγαλα ένα πλαστικό μαχαίρι και αφού έπεσα πάνω της για να τη φοβίσω, της έβαλα το μαχαίρι στον λαιμό και, αφού είδα ότι φοβήθηκε και σταμάτησε να κινείται, της είπα στα αγγλικά πού ήταν το κινητό της, εγώ πήγα να πάρω το κινητό αρχικά και στη συνέχεια πήρα το πορτοφόλι της», είπε ο κατηγορούμενος.

Στη συνέχεια περιέγραψε λεπτό προς λεπτό την αποτρόπαια πράξη του, λέγοντας κυνικά: «Ολα έγιναν πολύ γρήγορα. Η κοπέλα προσπαθούσε να αμυνθεί, αλλά εγώ της έλεγα να σταματήσει. Δεν πήγα να κάνω αυτό το πράγμα, αλλά να την κλέψω. Οταν όμως έπεσε μπροστά μου και έπεσε κι αυτή κάτω και δεν μπορούσε να κινηθεί, το είδα σαν ευκαιρία».

Ο κατηγορούμενος ομολόγησε την πράξη του τόσο στην Αστυνομία όσο και ενώπιον της ανακρίτριας στις 27 Μαρτίου 2020, αλλά κατά τη συμπληρωματική του απολογία στις 19 Ιουνίου 2020 είχε αλλάξει λίγο την απολογία του υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν σε καλή ψυχολογική κατάσταση και είχε καταναλώσει αλκοόλ. «Την πράξη την ομολογώ. Απλώς ήμουν πιωμένος, είχα πιει. Δεν ήξερα τι έκανα».

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής

powered by social2s