Η ατάκα της ημέρας

  • Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

2.754 νέα κρούσματα, 819 διασωληνωμένοι, 76 θάνατοι

Με στόχο την σταδιακή αποκλιμάκωση του επιδημιολογικού φορτίου, προκειμένου τα νοσοκομεία να πάρουν μια «ανάσα» και η επανεκκίνηση κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων το αμέσως προσεχές διάστημα να γίνει σε ασφαλή βάση, ελήφθησαν οι αποφάσεις για την περίοδο του Πάσχα. Τα στοιχεία του ΕΟΔΥ για ακόμη ένα 24ωρο επιτρέπουν αχτίδα αισιοδοξίας, καθώς εμφανίζονται ελαφρώς βελτιωμένα.

Συγκεκριμένα, σήμερα Παρασκευή 23 Απριλίου ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε:

«Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.754, εκ των οποίων 12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 329.134 (ημερήσια μεταβολή +0.8%), εκ των οποίων 51.3% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 65 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.094 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 76, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 9.864 θάνατοι. Το 95.5% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 819 (63.2% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.003 ασθενείς.

 

 

 

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 456 (ημερήσια μεταβολή -2.56%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 479
ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).»

powered by social2s

Συναγερμός στους ειδικούς: Ανιχνεύθηκε το πρώτο κρούσμα της επικίνδυνης ινδικής μετάλλαξης στην Ελλάδα

Στην Πάτρα εντοπίστηκε το πρώτο μεταλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού της Ινδίας, το οποίο φέρει αρκετές μεταλλάξεις. Καθώς ελάχιστα είναι ακόμη γνωστά για το συγκεκριμένο στέλεχος, οι επιστήμονες είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί.

Το κρούσμα αποκαλύφθηκε αρκετές ημέρες μετά τη θετική του διάγνωση, καθώς οι αναλύσεις απαιτούν ειδική διαδικασία και δεν γίνονται άμεσα.

Στην Ευρώπη η ινδική μετάλλαξη του κορονοϊού εντοπίστηκε πρώτη φορά αυτή την εβδομάδα στο Βέλγιο, σε φοιτητές που είχαν έρθει από την Ινδία στη χώρα.

Η Βρετανία έχει κλείσει τα σύνορά της με την Ινδία, προκειμένου να περιορίσει όσο το δυνατόν καλύτερα τον κίνδυνο εισόδου του μεταλλαγμένου στελέχους εντός των συνόρων.

«Δεν υπάρχει περίπτωση οτιδήποτε κυκλοφορεί σε μία χώρα, να μην έρθει και στη δική μας.

Από τη στιγμή που τα σύνορα είναι ανοιχτά και ο κόσμος μετακινείται, είναι φυσικό να μπαίνουν μεταλλάξεις στη χώρα μας», εξηγεί στο Protagon ο Δημήτρης Θάνος ακαδημαϊκός και πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ). Πηγή: Protagon.gr

powered by social2s

Δήμαρχος διαγράφει από τους βεβαιωτικούς καταλόγους 500.000 ευρώ περίπου σε επιχειρηματία, με συναίνεση και του πρώην

Οσμή σκανδάλου  η διαγραφή του χρέους συγκεκριμένου επιχειρηματία, που  ενώ κατέχει άδειες κέντρων διασκεδάσεως  και έπρεπε να πληρώνει  τέλος υπέρ του δήμου με ποσοστό 5%,  με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου το μείωσαν στο 0,5%, με το σκεπτικό ότι τα καταστήματα που έχει τα δουλεύει σαν μπαρ και όχι σαν κέντρα διασκεδάσεως.

Και για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή θα αναφέρουμε όλο το ιστορικό.

Με απόφαση της επιτροπής φορολογικών υποθέσεων 5-6 ημέρες πριν παραδώσει ο προηγούμενος δήμαρχος, δηλαδή τον Αύγουστο του 2019,  διαγράφονται οι οφειλές από το 2001  έως το 2015 και μετατρέπονται με το ποσοστό του 0,5%

Ο νύν  δήμαρχος δέχεται την εισήγηση της επιτροπής  και το θέμα έρχεται στο δημοτικό συμβούλιο πριν λίγες ημέρες, ως τελευταίο θέμα της ημερήσιας διάταξης.

Ο δήμαρχος αποχωρεί στη συζήτηση του θέματος αυτού για να μην απαντήσει σε ερωτήσεις συμβούλων της παράταξής του, οι οποίοι ήταν αντίθετοι στην ψήφιση του θέματος, ενώ την ίδια στάση κράτησε και ο πρώην δήμαρχος ο οποίος και αυτός αποχώρησε.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ο αντιδήμαρχος οικονομικών δεν είχε στα χέρια του από τις υπηρεσίες για τι ποσό μιλάνε  και η εισήγηση ήταν μόνο  η μετατροπή του 5% σε 0,5%.

Ακολούθησαν  αντεγκλήσεις προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, αφού δήμαρχος ήταν απών  και ο οποίος έφτασε στο σημείο να απαντά σε δημοτικό σύμβουλο από το κινητό του προέδρου σε ανοιχτή ακρόαση!!!

Το αποτέλεσμα ήταν να μην ψηφίσουν 10 δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και το θέμα να περάσει με τους ψήφους της αντιπολίτευσης.

Από την πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής το θέμα ψήφισε μόνο το κλειστό club του δημάρχου.

Απορίας άξιο είναι, αποχώρηση του πρώην και του νυν δημάρχου του θέματος  και η σύμπλευση τους, στο θέμα αυτό ενώ και οι δύο βρίσκονται σε συνεχείς μηνύσεις ο ένας στον άλλον.

Κατάστημα που κατέχει άδειες κέντρου διασκεδάσεως θα πρέπει να πληρώνει 5% πρώην και νυν δήμαρχε. 

Η  διαγραφή αυτή αποτελεί παράβαση καθήκοντος και σίγουρα θα απασχολήσει τον Εισαγγελέα,  αφού πλέον μιλάμε για κακούργημα.

Βλέπουμε το δήμαρχο σε λίγο καιρό να ανεβαίνει στα ορεινά του δήμου του, στα οποία έχει να πατήσει πολύ καιρό, παίρνοντας τα βουνά και τα λαγκάδια αναλογιζόμενος το λάθος που έκανε.

Μπορεί τελικά να δούμε και τους δύο να κάνουν από κοινου τη γιορτή τους, στο κατάστημα αυτό,  που είναι και το καλύτερο της περιοχής, μία και ανοίγει η εστίαση, αφού ο ένας γιορτάζει μετά το Πάσχα και ο άλλος την επόμενη Κυριακή.

Περισσότερα σε λίγες ημέρες αφού μαζεύουμε όλα τα στοιχεία και έχουμε και στα χέρια μας και βίντεο από το δημοτικό συμβούλιο.

powered by social2s

Πρόεδρος ΕΟΔΥ: Μόνο το 4% των ασθενών που έκαναν την 1η δόση εμβολίου πέθανε

Από τους θανάτους που έχουν καταγράφει από κορονοϊό, μόνο το 4% άφορα ασθενείς που είχαν κάνει την πρώτη δόση του εμβολίου,  δήλωσε την Παρασκευή ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμανέας.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο ίδιος σημείωσε ότι αντίστοιχο ποσοστό αφορά ασθενείς με σοβαρή νόσηση που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ.

Ο κ. Αρκουμανέας προανήγγειλε, επίσης, καμπάνια που θα αναφέρεται στους ανθρώπους που μπορούν να εμβολιαστούν και δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμα, σύμφωνα με το skai.gr. 

powered by social2s

Απίστευτες δικαιολογίες από οδηγούς στα διόδια – Λένε πως τους… κλέψανε για να πάνε σε άλλο νομό το Πάσχα

Από νωρίς είναι στους δρόμους η ΕΛ.ΑΣ. καθώς τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο «Έξοδος Πάσχα» για την αποφυγή των μετακίνησεων από νομό σε νομό. Οδηγοί λένε… απίστευτες δικαιολογίες στα διόδια για να μετακινηθούν.

 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN η παρουσία της Αστυνομίας είναι μεγάλη και ήδη στα διόδια της Ελευσίνας ανάγκασαν κάποιους οδηγούς να κάνουν αναστροφή και να επιστρέψουν στην Αθήνα.

Κάποιοι βρήκαν απίστευτες δικαιολογίες για να φύγουν από την πόλη, όπως το ότι έχουν πέσει θύματα κλοπής προκειμένου να μετακινηθούν στην επαρχία για το Πάσχα. Και σε αυτή την περίπτωση η τοπική αστυνομική αρχή πρέπει να τους στείλει έγγραφο που να επιβεβαιώνει την κλοπή για να μπορούν να μετακινηθούν.

Οι αστυνομικοί τους σταματάνει όλους, ιδιώτες και επαγγελματίες καθώς αρκετοί είναι και αυτοί που μετακινούνται για λόγους εργασίας.

Στελέχη της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής και αστυνομικών τμημάτων ελέγχουν όλα τα οχήματα, και ακόμη πιο εξονυχιστικά τα δικαιολογητικά μετακίνησης που θα επιδεικνύουν οδηγοί και επιβάτες, προκειμένου να εντοπιστούν όσοι θέλουν να πάνε στην επαρχία για το Πάσχα.

Στο σχέδιο προβλέπεται να γίνεται απευθείας έλεγχος και αντιπαραβολή των βεβαιώσεων εργασίας μέσω του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη», όπως και άλλων βεβαιώσεων που σχετίζονται με εκδίκαση δικαστικών υποθέσεων, «επισκέψεις» σε υποθηκοφυλακεία, για γεωργικές εργασίες όπως «μάζεμα ελιών» ή… σκάλισμα. Σε περίπτωση που οι βεβαιώσεις που επιδεικνύουν οδηγοί και επιβάτες είναι πλαστές ή «ύποπτες», υπάρχει η πιθανότητα είτε άσκησης ποινικής δίωξης είτε -το λιγότερο- «αναστροφή» και επιστροφή στο σπίτι. Παράλληλα τα πρόστιμα θα είναι «τσουχτερά» και θα αρχίζουν από τα 300 ευρώ.

Και drones

Οι αστυνομικές δυνάμεις, πέρα από τους μεγάλους εθνικούς άξονες, θα στήσουν μπλόκα σε όλους τους παράδρομους, όλο το 24ωρο, ενώ θα χρησιμοποιηθούν drones και τα ελικόπτερα της ΕΛ.ΑΣ. για την εναέρια επιτήρηση και καθοδήγηση των επίγειων δυνάμεων, προκειμένου να εντοπιστούν όσοι θέλουν να πάνε στην επαρχία για το Πάσχα.

Οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις, κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις και έγκυρες βεβαιώσεις, επιτρέπονται μόνο για λόγους εργασίας, υγείας, τελετή, επικοινωνία διαζευγμένων γονέων με τα παιδιά τους, εφάπαξ μετάβαση στον τόπο μόνιμης κατοικίας, για φοιτητές που επιστρέφουν στη μόνιμη κατοικία τους και όχι για… εκδρομή την περίοδο του Πάσχα.

Σημειώνεται ότι σταδιακά, με επίκεντρο την Μεγάλη Εβδομάδα, θα αυστηροποιηθούν οι έλεγχοι στην αγορά για την κίνηση των πολιτών προς καταστήματα λιανεμπορίου, σε ιερούς ναούς αλλά και στις πλατείες.

powered by social2s

Κορωνοϊός: 2.759 νέα κρούσματα, 75 νέοι θάνατοι, 822 διασωληνωμένοι

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.759, εκ των οποίων 2 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

 

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 326.395 (ημερήσια μεταβολή +0.9%), εκ των οποίων 51.3% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 55 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.872 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 75, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 9.788 θάνατοι. Το 95.5% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

 

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 822 (62.8% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 85.8% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.986 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 468 (ημερήσια μεταβολή -15.83%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 492 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

powered by social2s

Την Μεγάλη Τετάρτη η καταβολή του δώρου Πάσχα

Δώρο Πάσχα: Έως την Μεγάλη Τετάρτη (28.4.2021) καταβάλλεται η αναλογία του δώρου Πάσχα σε όσους εργαζόμενους η σύμβαση εργασίας τους τέθηκε σε αναστολή από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως και την 31η Μαρτίου 2021, όπως ορίζει η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπεγράφη από τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη.

 

Για το διάστημα αναστολής των συμβάσεων εργασίας από 1 Απριλίου 2021 έως 30 Απριλίου 2021, το ποσό θα καταβληθεί στους δικαιούχους έως την 31η.5.2021. Η καταβολή βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, πραγματοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων μέσω του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» και πιστώνεται απευθείας στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων – εργαζομένων. Σημειώνεται πως το δώρο Πάσχα υπολογίζεται επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού.

Το ποσό του δώρου Πάσχα, που αναλογεί στο χρονικό διάστημα υπαγωγής των εργαζομένων στον Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ και βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, καταβάλλεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων απευθείας στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων – εργαζομένων, ως εξής: α) για το έως την 31η.3.2021 διάστημα υπαγωγής, η καταβολή πραγματοποιείται έως τη Μ. Τετάρτη (28.4.2021) και β) για το διάστημα υπαγωγής από 1.4.2021 έως 30.4.2021, η καταβολή πραγματοποιείται έως την 31η.5.2021. Η αναλογία στην περίπτωση αυτή υπολογίζεται επί του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης βραχυχρόνιας εργασίας του αντίστοιχου διαστήματος.

Σύμφωνα με την ΚΥΑ, στην περίπτωση των εργαζομένων που εντάχθηκαν στον Μηχανισμό ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ, το ποσό του δώρου Πάσχα, που αναλογεί στο χρονικό διάστημα υπαγωγής τους στον Μηχανισμό και βαρύνει τους εργοδότες, καταβάλλεται από αυτούς κατά το χρόνο που ορίζεται στην υπ’ αρ.19040/7.12.1981 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 742).

 
powered by social2s

Μείωση προκαταβολής φόρου στο 55% και ασφαλιστικών εισφορών κατά 3%

Πέντε φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις για εργαζόμενους και επιχειρήσεις ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια σύσκεψης μέσω τηλεδιάσκεψης με αντικείμενο την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.

Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός:

«Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι σταθερή της προτεραιότητα είναι η μείωση της φορολογίας πριν, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και μετά από αυτήν. Και πρώτο μέλημά μας μετά την καταπολέμηση της υγειονομικής κρίσης είναι η ταχεία ανάκαμψη της οικονομίας και γι’ αυτό τον σκοπό ανακοινώνουμε σήμερα πέντε μέτρα τα οποία θα αποτελέσουν την βάση, το θεμέλιο, για την αποφασιστική επάνοδο. Και θα δώσουν τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις οι οποίες σημείωσαν ζημίες μέσα στην πανδημία να μπορέσουν να γυρίσουν και πάλι σε θετικό πρόσημο.

Παράλληλα, αποτελούν μέτρα τα οποία θα παράσχουν ρευστότητα στην οικονομία, αλλά θα αυξήσουν σημαντικά και τις προοπτικές μιας δυναμικής ανάκαμψης αλλά και προσέλκυσης επενδύσεων».

Πιο συγκεκριμένα τα μέτρα:


Μειώνεται από φέτος -αλλά πια σε μόνιμη βάση- για όλα τα φυσικά πρόσωπα τα οποία ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, η προκαταβολή φόρου από το 100% στο 55%. Έτσι ανατρέπονται οι αυξήσεις της προκαταβολής φόρου που επιβλήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Δεύτερον. Μειώνεται -πάλι σε μόνιμη βάση- για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες η προκαταβολή φόρου από το 100% στο 80% από το ‘22. Ειδικά για φέτος όμως μειώνεται ακόμα περισσότερο, στο 70%.
Τρίτον. Μειώνεται σε μόνιμη βάση από το 2022, για το φορολογικό έτος δηλαδή του ‘21, ο συντελεστής φόρων όλων των νομικών προσώπων και όλων των νομικών οντοτήτων από το 24% στο 22%. Δηλαδή σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα από αυτά που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση, που θυμίζω ήταν στο 28%. Υπενθυμίζω ότι προηγήθηκε, πέρυσι, η μεγάλη μείωση στον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, από το 22% στο 9%.
Τέταρτον. Επεκτείνεται η μείωση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα και για το 2022.
Πέμπτον, επεκτείνεται -μπορούμε πια να το επιβεβαιώσουμε και επίσημα- η αναστολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα και για το έτος 2022.
Παραδείγματα:
    1)Επιχείρηση-νομικό πρόσωπο που θα εμφανίσει για πρώτη φορά 10.000 ευρώ κέρδη το φορολογικό έτος 2021, θα πλήρωνε το 2022 φόρο 24% και επιπλέον προκαταβολή φόρου 24%, δηλαδή συνολική επιβάρυνση 48% ή 4.800 ευρώ. 
Με τη νέα ρύθμιση θα πληρώσει φόρο 22% και προκαταβολή φόρου 17,6% (22%*80%), δηλαδή συνολική επιβάρυνση 39,6% ή 3.960 ευρώ. 
Συνεπώς, το όφελος για την επιχείρηση ανέρχεται σε 840 ευρώ.

  2) Φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και εμφανίζει για πρώτη φορά καθαρό εισόδημα 10.000 ευρώ, θα πλήρωνε φόρο 900 ευρώ (9%) και προκαταβολή φόρου άλλα 900 ευρώ (9%), δηλαδή σύνολο 1.800 ευρώ. 
Με τη νέα ρύθμιση θα πληρώσει φόρο 900 ευρώ (9%) και προκαταβολή φόρου 495 ευρώ (9%*55%), σύνολο 1.395 ευρώ.
Συνεπώς, το όφελος για το φυσικό πρόσωπο ανέρχεται στα 405 ευρώ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, το δημοσιονομικό κόστος των τριών πρώτων μέτρων, τα οποία έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς, ανέρχεται σε περίπου 900 εκατ. ευρώ για το 2021 και υπολογίζεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ για κάθε ένα από τα επόμενα χρόνια, ποσό το οποίο, ωστόσο, αναμένεται να αντισταθμιστεί από τη βελτίωση των προοπτικών ανάκαμψης της οικονομίας.
Το δημοσιονομικό κόστος των δύο τελευταίων μέτρων είναι περίπου 1,6 δισ. ευρώ για το 2022.

Σε δήλωση του, ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε: «Η Κυβέρνηση αποδεικνύει, για άλλη μια φορά, ότι εργάζεται με υπευθυνότητα, σχέδιο και αποτελεσματικότητα, προκειμένου να διασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για την επανεκκίνηση και ανάκαμψη της οικονομίας και για την είσοδό της, μετά την υγειονομική κρίση, σε τροχιά ισχυρής, διατηρήσιμης, έξυπνης και κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης.»

Στην τηλεδιάσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικων Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης Γιάννης Τσακίρης, ο Υφυπουργός Εργασίας Παναγιώτης Τσακλόγλου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ στον Υπουργό Επικρατείας Θοδωρής Λιβάνιος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Αθανάσιος Πετραλιάς, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δημήτρης Σκάλκος και ο Επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης.

 

powered by social2s

Συντάξεις: Ποιοι ασφαλισμένοι ΟΑΕΕ - ΕΤΑΑ αποφεύγουν τα 67 έτη - Τι ποσά παίρνουν

Η εξαγορά πλασματικού χρόνου ασφάλισης για τους ασφαλισμένους σε ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ μπορεί να αποδειχθεί σωσίβιο για αποφύγουν τη σύνταξη στο 67ο έτος, όμως, οι αιτήσεις τους θα πρέπει να γίνουν φέτος.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες (άνδρες – γυναίκες ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ) και οι άνδρες ασφαλισμένοι ως αυτοαπασχολούμενοι στο ΕΤΑΑ έχουν τη δυνατότητα, μέσω εξαγορών, είτε για να «κλειδώσουν» την 35ετία ως το 2012 που τους επιτρέπει να συνταξιοδοτηθούν μεταξύ 60 και 62 ετών είτε, στην περίπτωση που η 35ετία συμπληρώνεται μετά το 2013, να προσθέσουν πλασματικά έτη για να κλείσουν 40ετία και να αποχωρήσουν στα 62, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος».

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα βγουν στα 67 και αν είναι παλαιοί ασφαλισμένοι, πριν από το 1993 όπως οι περισσότεροι, τα 67 είναι η μοναδική επιλογή χωρίς δικαίωμα σε μειωμένη σύνταξη με το 62ο έτος της ηλικίας τους. Η μειωμένη καθιερώθηκε και ισχύει για τα Ταμεία ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ για τους νέους από 1ης/1/1993 και μετά ασφαλισμένους.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, για την 35ετία αναγνωρίζονται ως 5 έτη για να συμπληρωθεί στα έτη 2011 και 2012, προκειμένου οι ασφαλισμένοι να κατοχυρώσουν την έξοδο με ηλικία από 60 ως 62 ετών. Αν όμως τα έτη ως το 2012 είναι λιγότερα και τα 5 πλασματικά δεν επαρκούν για να γίνουν 35, τότε οι ασφαλισμένοι οδηγούνται για σύνταξη στα 62, αλλά με 40 έτη. Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμη και της 40ετίας, καλό είναι οι αιτήσεις για εξαγορές να γίνουν ως το τέλος του 2021, γιατί είναι ενδεχόμενο από το 2022 οι προϋποθέσεις αναγνώρισης πλασματικών ετών να γίνουν πιο αυστηρές.

 

Για παράδειγμα, ασφαλισμένος που έχει 31 έτη ως το 2012 μπορεί να αναγνωρίσει άλλα 4 και να κατοχυρώσει τα 35 έτη και το όριο ηλικίας των 60 ετών. Αν έχει κλείσει τα 60 από το 2018, μπορεί να συνταξιοδοτηθεί με το νέο όριο ηλικίας που είναι το 61ο, αλλά κατά τη συνταξιοδότηση θα πρέπει να έχει συνολικό χρόνο 37 έτη. Αν δεν έχει 4 χρόνια για να φτιάξει 35ετία το 2012, τότε κινδυνεύει να βγει στα 67 εφόσον δεν καταφέρει να συμπληρώσει 40ετία ώστε έτσι να πάρει το όριο ηλικίας των 62 ετών.

Οι γυναίκες ασφαλισμένες στο ΕΤΑΑ χρειάζονται και αυτές την 35ετία ως κατοχύρωση ως το 2012 για να αποφύγουν τα 62 και τα 67. Τα όρια ηλικίας που κατοχυρώνουν αν έχουν 35ετία ως το 2012 είναι τα 58 και τα 59 και αν τα κλείσουν ως το 2021, θα συνταξιοδοτηθούν πριν από τα 62, χωρίς 40ετία. Αν όμως η 35ετία συμπληρώνεται μετά το 2013, ή αν την έχουν ω το 2012, αλλά συμπληρώνον τα 58 ή 59 μετά το 2022, τότε συνταξιοδοτούνται στα 62 και θα πρέπει να έχουν 40 χρόνια ασφάλισης. Αν δεν έχουν 40ετία, η έξοδος είναι στα 67.

 

Για τις ασφαλισμένες του ΕΤΑΑ που κλείνουν φέτος τα 58 ή τα 59 και έχουν 35ετία ως το 2012 τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης είναι 61,6 και 61,8.

Οι γυναίκες που μέχρι 31/12/2010 συμπλήρωσαν 25ετία σε ΤΣΜΕΔΕ και Ταμείο Νομικών και 21,6 έτη στο ΤΣΑΥ βγαίνουν στη σύνταξη με το όριο ηλικίας που θα ισχύει αφού κλείσουν το 60ό έτος της ηλικίας τους. Για παράδειγμα, με ηλικία 60 το 2021 το όριο πάει στα 66,3 και στα 67 από το 2022, εφόσον δεν έχουν προϋποθέσεις για σύνταξη στα 62 με 40ετία.

Ειδικό καθεστώς προβλέπεται για μητέρες που ασφαλίστηκαν πριν από το 1993 στο Ταμείο Νομικών και είχαν ανήλικο τέκνο ως το 2012. Η έξοδος είναι ευνοϊκότερη καθώς απαιτούνται 21,6, 22 και 22,6 έτη ασφάλισης ως το 2012 για να κατοχυρώσουν ηλικίες 50, 55 και 58 ετών και έτσι να αποφύγουν τα 67. ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν υπάρχουν τα έτη ασφάλισης και το ανήλικο το 2012, αλλά οι ηλικίες των 50 ή 55 ή 58 συμπληρωθούν από 1ης/1/2022 και μετά η έξοδος για σύνταξη έχει όριο ηλικίας το 67ο έτος!

Τα όρια ηλικίας για σύνταξη από ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ (για τους άνδρες)

Τα όρια ηλικίας για γυναίκες με λιγότερα από 35 έτη στο ΕΤΑΑ

Τα όρια ηλικίας για σύνταξη μητέρων από Ταμείο Νομικών

Οι συντάξεις ασφαλισμένων σε ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ (ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι)

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

powered by social2s

Πάσχα 2021: Πρεμιέρα σήμερα για το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων

Από σήμερα  Πέμπτη 22 Απριλίου θα ξεκινήσει το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων για την περίοδο του Πάσχα και την Κυριακή 25 Απριλίου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά.

Σε ό,τι αφορά στα καταστήματα της Αττικής ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών προτείνει ωράριο για την Πέμπτη 22 Απριλίου, Παρασκευή 23 Απριλίου, Μεγάλη Δευτέρα, Μεγάλη Τρίτη, Μεγάλη Τετάρτη και Μεγάλη Πέμπτη από τις 9:00 μέχρι τις 20:30.

Τη Μεγάλη Παρασκευή τα καταστήματα θα λειτουργήσουν από τη 13:00 μέχρι τις 19:00 και το Μεγάλο Σάββατο, από τις 9:00 μέχρι τις 15:00.

Ανοιχτά την Κυριακή 25 Απριλίου

Την Κυριακή 25 Απριλίου προτείνεται ωράριο από τις 11:00 μέχρι τις 18:00, ενώ για το Σάββατο 24 Απριλίου το ωράριο είναι 9:00 μέχρι τις 18:00.

Την Κυριακή 2 Μαΐου, τη Δευτέρα 3 Μαΐου και την Τρίτη 4 Μαΐου τα καταστήματα θα είναι κλειστά.

 

 

 

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, δήλωσε:

«Ο εμπορικός κόσμος με το τεράστιο αίσθημα ευθύνης και την απόλυτη σοβαρότητα που υπέδειξε το δύσκολο διάστημα που βιώνει η Ελληνική κοινωνία κατάφερε να αποτελέσει έναν πόλο ασφαλούς υποδοχής καταναλωτών και εργαζομένων και να εγγυηθεί την απόλυτη ασφάλεια κατά την επίσκεψη όλων μέσα στα καταστήματα. Με αυτό ως δεδομένο, είμαστε όλοι εδώ, προετοιμασμένοι και υγιείς να υποδεχθούμε τους συμπολίτες μας στα φωτισμένα ανοικτά καταστήματα, τηρώντας απόλυτα όλες τις υγειονομικές υποδείξεις».

powered by social2s

Εμβολιασμός: Ανοίγει τη Μεγάλη Τρίτη η πλατφόρμα ραντεβού για ηλικίες 30 - 39 ετών με AstraZeneca

Από την Μ. Τρίτη 27 Απριλίου ανοίγει η πλατφόρμα των ραντεβού εμβολιασμού για τους νέους από 30 - 39 ετών με το σκεύασμα της AstraZeneca, όπως ανακοίνωσε ο Βασίλης Κικίλιας κατά την τακτική ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας. Όπως διευκρινίστηκε πρόκειται για μια νέα γραμμή εμβολιασμού, κάτι που επιταχύνει το πρόγραμμα συνολικά.

Οι πολίτες που ανήκουν σε αυτήν την ηλικιακή κατηγορία και επιθυμούν να εμβολιαστούν άμεσα θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού στην πλατφόρμα εμβολιασμού. Οι εμβολιασμοί θα γίνουν με το σκεύασμα της AstraZeneca και θα αρχίσουν την Μ. Τετάρτη 28 Απριλίου.

Ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους ανακοίνωσε ότι στο προσεχές διάστημα θα γίνουν ανακοινώσεις για την επόμενες ηλικιακές ομάδες, δηλαδή 40 - 49 ετών.

Εξήγησε ότι η ηλικιακή ομάδα 30 - 39 ετών θα εμβολιάζεται με το εμβόλιο της AstraZeneca, που υπάρχουν διαθέσιμες δόσεις και αν θέλει θα μπορεί να εμβολιαστεί νωρίτερα. Τόνισε για άλλη μια φορά ότι τα εμβόλια είναι ασφαλή και οι κίνδυνοι εξαιρετικά χαμηλοί, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι με το εμβόλιο της AstraZeneca έχουν εμβολιαστεί στη χώρα μας 440.000 πολίτες.

 

Με βάση τον προγραμματισμό της Επιτροπής Εμβολιασμών, άνοιξε σήμερα η πλατφόρμα για να μπορούν να κλείνουν ραντεβού οι εκπαιδευτικοί και οι πολίτες της ηλικιακής ομάδας 55-59 και όπως είπε ο κ. Θεμιστοκλέους ήδη έχουν κλειστεί 138.000 ραντεβού.

Το Σάββατο 24 Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα έτσι ώστε να μπορούν να κλείνουν ραντεβού οι ηλικίες 50-54. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί 2.645.000 εμβολιασμοί. Σήμερα αναμένεται να ξεπεραστούν οι 50.000 εμβολιασμοί.

Ο Βασίλης Κικίλιας εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα μπορούν να έχουν πραγματοποιηθεί έως 4 εκατ. εμβολιασμοί εντός του Ιουνίου, τονίζοντας ότι το πρόγραμμα εμβολιασμού προχωρά ταχύτατα.

Υπενθυμίζεται ότι στην παρούσα χρονική στιγμή εμβολιάζονται:

  • Πολίτες άνω των 55 ετών
  • Πολίτες με υποκείμενα νοσήματα υψηλού και αυξημένου κινδύνου (Δείτε λεπτομέρειες εδώ)
  • Εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας
  • Εκπαιδευτικοί γενικής εκπαίδευσης
powered by social2s

Δημοτικός σύμβουλος εμφανίστηκε με τα εσώρουχα σε τηλεδιάσκεψη

Ένα περιστατικό από αυτά που έχουν συμβεί πολλάκις στην εποχή της πανδημίας και των τηλεδιασκέψεων συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 14 Απριλίου και στην διαδικτυακή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στην Κόρινθο.

Ένας από τους συμμετέχοντες, ο «πιάστηκε» να συμμετέχει στην τηλεδιάσκεψη όντας ελαφρώς ενδεδυμένος με αποτέλεσμα να προκαλέσει την αντίδραση των συμμετεχόντων. Συγκεκριμένα όπως παρατήρησαν τα άλλη μέλη του δημοτικού συμβουλίου, βρέθηκε μπροστά από την κάμερα δίχως να φοράει ρούχα αλλά μόνο τα εσώρουχά του.

Μάταια προσπαθούσε να φτιάξει την κάμερά του έτσι ώστε να δείχνει μόνο το πρόσωπό του.

Η εικόνα καταγράφηκε αρκετές φορές δείχνοντας τα εσώρουχά του στους συμμετέχοντες στην τηλεδιάσκεψη με κάποιους από αυτούς να επισημαίνουν πως πρέπει να ντυθεί άμεσα γιατί «αυτή δεν είναι εικόνα δημοτικού συμβουλίου». «Θα μας βγάλει το Ράδιο Αρβύλα» είπε ο δήμαρχος με τον δημοτικό σύμβουλο πάντως να εμφανίζεται πιο καθησυχαστικός λέγοντας πως… «δεν πειράζει».

Η στιχομυθία μεταξύ Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και συμβούλου:

– Έλα Πρόεδρε ακούω!
– Βάλε καλύτερα την κάμερα να φαίνεται μόνο το πρόσωπο. (Αυτό είναι το θέμα…)
– Ναι, ρε.
– Κατάλαβες έτσι;

– Ναι, ναι.

Παρεμβαίνει άλλος σύμβουλος: Τρομάξαμε!

– Δεν πειράζει, δεν πειράζει!

Δείτε εδώ το βίντεο

powered by social2s

Γραμμή εμβολιασμού για τους 30άρηδες από τη Μεγάλη Εβδομάδα - 3 Μαΐου ανοίγει η εστίαση

Ο εμβολιασμός για τους 30άρηδες και άνω ξεκινά από τη Μεγάλη Εβδομάδα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στο τηλεοπτικό μήνυμά του. 

«Από την Μεγάλη Εβδομάδα, μάλιστα, ξεκινά και μία νέα γραμμή εμβολιασμού για συμπολίτες μας άνω των 30 ετών, με ταχύτατη διαδικασία. Στόχος είναι να απλωθεί ακόμη πιο γρήγορα στη χώρα το τείχος της ανοσίας στη χώρα. Ενώ ήδη τριπλασιάζεται σε όλη την επικράτεια και η διανομή των self-test. Σε λίγο ο Υπουργός Υγείας θα προβεί και σε πιο αναλυτικές ανακοινώνεις» τόνισε.

Στόχος μας ένα ασφαλές Πάσχα και ένα ελεύθερο καλοκαίρι όμως το πρώτο δεν γίνεται να υπονομεύσει το δεύτερο γι’ αυτό είναι απαραίτητο να μην ταξιδέψουμε.. Η Αττική και οι μεγάλες πόλεις έχουν, ακόμα, πολλούς φορείς του CΟVID. Η μαζική μετακίνησή τους ενέχει τον κίνδυνο να διασπείρει τον ιό παντού. Και, ξέρουμε, ότι οι νοσηλείες στην περιφέρεια είναι δύσκολες. Πρέπει, λοιπόν, να σκεφτούμε όχι μόνο τις διακοπές μας, αλλά και την υγεία των κατοίκων στα χωριά και τα νησιά μας.

Όπως ανακοίνωσε, ο εμβολιασμός για τους 30άρηδες και τους 40άρηδες ξεκινά άμεσα, με την πλατφόρμα να δέχεται ραντεβού για τους άνω των 30 από τέλη Απριλίου.
Πρώτον, τη Δευτέρα 3 Μαΐου επαναλειτουργεί η Εστίαση σε εξωτερικούς χώρους. Και η κυκλοφορία διευρύνεται έως τις 11 το βράδυ. Με υποχρεωτικά self-test στους εργαζομένους. Αποστάσεις στα τραπεζοκαθίσματα. Και τα γνωστά μέτρα υγιεινής.

Δεύτερον, στις 10 Μαΐου ανοίγουν και πάλι γυμνάσια και δημοτικά σχολεία. Και εδώ θα ισχύουν οι αυτοδιαγνωστικοί έλεγχοι για μαθητές, εκπαιδευτικούς και διοικητικό προσωπικό. Όπως και όλοι οι υπόλοιποι κανόνες προστασίας στις αίθουσες.

Τρίτον, το Σάββατο 15 Μαΐου ανοίγει ο Τουρισμός. Με προδιαγραφές για επισκέπτες που έχουν εμβολιαστεί, όσο και για εκείνους που θα πρέπει να ταξιδεύουν με test. Στις 15 Μαΐου, επίσης, απελευθερώνονται οι υπερτοπικές μετακινήσεις για όλους τους πολίτες. Ενώ θα επιτραπούν και ορισμένες δραστηριότητες του Πολιτισμού.

 

powered by social2s

Μπούρας Αθανάσιος: Έργο επιτροπής θεσμών

Στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου, η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων, υπό την προεδρία  του Αντιπρόεδρου της Βουλής και Βουλευτή Δυτικής Αττικής, κ. Θανάση Μπούρα, συνεδρίασε για να εκφράσει γνώμη επί του διορισμού της κας Ευτυχίας Βαγενά στη θέση της Προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής και Τεχνοηθικής, όπως προτάθηκε από  τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Γεώργιο Γεραπετρίτη.

Σημειώνεται ότι η νεοσυσταθείσα με το ν.4780/2021 Επιτροπή έχει μια εξαιρετικά σημαντική αποστολή ως συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας στους τομείς των επιστημών της ζωής και των νέων τεχνολογιών εν γένει. Οι ταχύτατες εξελίξεις στους τομείς  της βιολογίας, της βιοτεχνολογίας, της ιατρικής, της γενετικής και των νέων τεχνολογιών, αλλά και οι απαιτήσεις της σύγχρονής εποχής, απαιτούν τη διερεύνηση των ηθικών, κοινωνικών και νομικών διαστάσεων και συνεπειών τους.

Η προτεινόμενη για τη θέση της Προέδρου, καθηγήτρια Βιοηθικής στο Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης καλείται να φέρει εις πέρας αυτή τη σημαντική αποστολή. Το πλούσιο βιογραφικό και το διεθνώς αναγνωρισμένο έργο της κας Βαγενά στον τομέα της επιστήμης εντυπωσίασε τα μέλη της Επιτροπής και αποτελεί εχέγγυο της επιτυχίας της.

Η υποψήφια Πρόεδρος απευθύνθηκε στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας μέσω τηλεδιάσκεψης. Τα μέλη της Επιτροπής, απεδέχθησαν, σχεδόν ομόφωνα, την πρόταση για τον διορισμό της κας Βαγενά στη θέση της Προέδρου της Επιτροπής.

Ο κ. Μπούρας χαιρέτησε την απόφαση των μελών της Επιτροπής και ευχήθηκε η εμπιστοσύνη και η στήριξη που δείχνει το ελληνικό κοινοβούλιο στο πρόσωπο της νέας  πρόεδρου να την οπλίσει με δύναμη, για να βγάλει εις πέρας το πολύ σημαντικό έργο που αναλαμβάνει, για το καλό των Ελλήνων πολιτών.

powered by social2s

Ανησυχία Παυλάκη για τέταρτο κύμα του ιού

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να βρεθούμε αντιμέτωποι και με ένα τέταρτο «κύμα» της πανδημίας του κορωνοϊού ο καθηγητής Ιατρικής Γιώργος Παυλάκης, ο οποίος παράλληλα τόνισε πως η μη τήρηση των μέτρων και τα κορωνοπάρτι συμβάλλουν στην αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο ειδικός τόνισε πως υπάρχει ακόμη υλικό για τον ιό και εξήγησε πως εάν αφεθεί ελεύθερος θα κάνει «μεγάλη ζημιά».

«Αν αφήσουμε το επιδημιολογικό κύμα να σέρνεται θα φύγει πιο αργά, που σημαίνει ότι θα βλέπουμε κρούσματα μετά το Πάσχα, θα συνεχίσουν. Αυτό δεν είναι κατάλληλη συνταγή για το καλοκαίρι» ανέφερε ο ίδιος.

Την ίδια ώρα, ο κ. Παυλάκης δήλωσε πως επειδή υπάρχουν και άλλα στελέχη του ιού που είναι έτοιμα να δείξουν τα δόντια τους, είναι πιθανό να αντιμετωπίσουμε και ένα τέταρτο «κύμα».

«Αυτό το τέταρτο κύμα, αν είναι ιός καινούργιος, μπορεί να συμβεί και το καλοκαίρι» ανέφερε ο κ. Παυλάκης.

Αναφερόμενος στην Ινδία και το νέο στέλεχος, ο ίδιος είπε πως προβλέπεται να γίνει «σφαγή».

Εκτίμησε δε, πως «ο ιός προσαρμόστηκε στον πληθυσμό και θερίζει».

Την ίδια ώρα, επεσήμανε πως είναι θέμα χρόνου να βρει ο ιός τρόπο να χτυπήσει, εφόσον του δίνουμε το χώρο.

Αναφορικά με το Πάσχα και το εάν θα έπρεπε να γίνει κάποιο άνοιγμα, ο κ. Παυλάκης είπε:

«Με το Πάσχα πάει να γίνει κάτι σωστό στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να πάει ο ιός σε κάθε εκκλησία. Θα γίνουν πολύ χειρότερα τα πράγματα αν ανοίξουν τα ταξίδια».

Τέλος, για τις συναντήσεις στα σπίτια είπε ότι, αν ο καθένας κρατήσει μια μικρή παρέα και δεν μαζευτούν 50 άτομα, δεν θα δώσουμε χώρο στον ιό.

Υπενθύμισε, μάλιστα, ότι στο κύμα της Θεσσαλονίκης πέθαναν άνθρωποι που δεν έπρεπε να πεθάνουν.

powered by social2s

«Όχι» στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις το Πάσχα –Ίσως το απόγευμα οι ανακοινώσεις

Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να γίνουν οι ανακοινώσεις για το Πάσχα, το απόγευμα κατά την ενημέρωση της επιτροπής, η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη.

Σχετικά με τα όσα ακούγονται για διάγγελμα του πρωθυπουργού είπε ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση. 

Όπως είπε η κα Πελώνη για τις μετανικήσεις το Πάσχα, «θα περιμένουμε την εισήγηση της επιτροπής. Η θέση της κυβέρνησης είναι να μην ανοίξουν οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις. Να μη ρισκάρουμε να μεταφερθεί ιικό φορτίο από περιοχές που έχουν υψηλό σε άλλες περιοχές της χώρας.»

Η κυβερνητική εκπρόσωπος τόνισε πως μια μαζική μετακίνηση από την Αθήνα σε άλλες περιοχές μπορεί να τις επιβάρυνε. Παράλληλα, είπε πως «προσβλέπουμε σε ένα πιο ελεύθερο καλοκαίρι.»

Επίσης, ανέφερε ότι θα υπάρχουν έλεγχοι για τις μετακινήσεις. Η Ανάσταση θα γίνει στις 9 το βράδυ και το πιο ασφαλές θα είναι να μαζευτούν μέχρι δύο οικογένειες σε κάθε σπίτι.

Όσον αφορά το άνοιγμα των άλλων δραστηριοτήτων, η κα Πελώνη επεσήμανε πως στόχος είναι με ασφάλεια να ανοίγουν οι δραστηριότητες, ενώ είπε ότι περί τα μέσα Μαΐου προσανατολίζεται το άνοιγμα του τουρισμού με πρωτοκόλλα. Συγκεκριμένα, ως ορίζοντα έθεσε την 14η Μαΐου. 


Σχετικά με το θέμα που προέκυψε τελευταία για το αν τις αποφάσεις τις παίρνει η επιτροπή ή η κυβέρνηση απάντησε ότι «η επιτροπή αξιολογεί τα δεδομένα και εισηγείται στην κυβέρνηση και η κυβέρνηση παίρνει τις αποφάσεις. Χαρακτήρισε, δε, «συνωμοσιολογία που προσβάλλει τους επιστήμονες» τα σχόλια από την αξιωματική αντιπολίτευση. 

Για το άνοιγμα της εστίασης είπε ότι η κυβέρνηση ήδη είναι σε συζητήσεις και προσανατολίζεται στο άνοιγμά της μόνο σε εξωτερικούς χώρους. Σημαντικό εργαλείο είναι τα self test, υπογράμμισε.

Επίσης, 10 Μαΐου θα ανοίξουν τα δημοτικά και τα γυμνάσια.

Για τις συγκεντρώσεις σε πλατείες είπε ότι δε μπορεί να γίνει μαζική επέμβαση και η αστυνομία δε μπορεί να υποκαταστήσει την κοινωνική συνείδηση. Γίνεται, όμως, προσπάθεια να εντοπιστούν οι διοργανωτές.

Τέλος, ανέφερε ότι τα ποσοστά εμβολιασμών σε ηλικίες πάνω από τα 60 έτη είναι χαμηλότερα.

 

powered by social2s

Αναγνωστόπουλος: 1,5 εκατ. εμβολιασμοί τις επόμενες μέρες

Επιταχύνονται οι εμβολιασμοί στη χώρα μας ενώ μέχρι σήμερα σύμφωνα με την αρμόδια Εθνική Επιτροπή έχουν πραγματοποιηθεί περισσότεροι από 2,5 εκατ. εμβολιασμοί ενώ το επόμενο διάστημα αναμένονται 7,3 εκατομμύρια δόσεις και των τεσσάρων φαρμακοβιομηχανιών. Σήμερα αναμένεται και η απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ) σχετικά με την ασφάλεια του εμβολίου της Johnson & Johnson, μετά τις περιπτώσεις θρόμβωσης ή θρομβοπενίας στις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού.

Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ ο γγ Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος εντός των προσεχών ημερών θα πραγματοποιηθούν πάνω από 1,5 εκατ. εμβολιασμοί καθώς στο πρόγραμμα “Ελευθερία” μπαίνουν από αύριο Τετάρτη 21/04/21 η ηλικιακή ομάδα 55-59 και το Σάββατο η ομάδα 50-54.

Για τα self tests ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι θα έπρεπε κανονικά όλοι να θέλουμε να τα κάνουμε εφόσον κυκλοφορούμε και ερχόμαστε σε επαφή με άλλους συμπολίτες μας.

Εν τω μεταξύ, στις 6 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακή συνέντευξη, όπου θα γίνουν οι ανακοινώσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων για το εμβόλιο της Johnson & Johnson’s.

Για την αποτελεσματικότητα των εμβολίων μίλησε στην ΕΡΤ και στην εκπομπή “από τις 6” ο καθηγητής Φαρμακολογίας Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης Αχιλλέας Γραβάνης, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει η Πολιτεία να κάνει υποχρεωτικό τον εμβολιασμό των υγειονομικών, καθώς με τα δεδομένα που υπάρχουν πολλοί είναι εκείνοι που δεν έχουν εμβολιαστεί. Ο κ. Γραβάνης σημείωσε ότι όλα τα εμβόλια από την πρώτη δόση είναι αποτελεσματικά σε ποσοστό 60-80% γι αυτό και πρότεινε η Επιτροπή να “τρέξει” γρηγορότερα τους εμβολιασμούς. Σχετικά με τα αδιάθετα εμβόλια της AstraZeneca, φάνηκε θετικός ως προς τον εμβολιασμό ανθρώπων που θέλουν να το κάνουν, χωρίς να ανήκουν στις ηλικιακές ομάδες που έχουν προτεραιότητα.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι ο εμβολιασμός είναι το μοναδικό όπλο για επιστροφή στην κανονικότητα.

powered by social2s

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Καταβάλλεται σήμερα - Ποιοι οι δικαιούχοι

Καταβάλλεται σήμερα Τρίτη 20 Απριλίου, η αποζημίωση ειδικού σκοπού σε 4.226 δικαιούχους. 

Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης ποσού ύψους 2.127.366 ευρώ από τον Ε.Φ. 1033-501-0000000, ΑΛΕ 2310989899 οικονομικού έτους 2021, για 4.226 πληρωμές δικαιούχων, που αφορούν αναλυτικά:

α) Σε αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων έτους 2020 για την πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 425.108 ευρώ. Συνολικά 729 πληρωμές δικαιούχων.

β) Σε αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων μηνών Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2021, για την πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 752.021 ευρώ. Συνολικά 1.705 πληρωμές δικαιούχων.

γ) Σε μονομερείς υπεύθυνες δηλώσεις των εργαζομένων με δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης σε επιχειρήσεις-εργοδότες κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών και τουριστικών καταλυμάτων, καθώς και σε επιχειρήσεις-εργοδότες τουριστικών λεωφορείων, για την πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 37.548 ευρώ. Συνολικά 80 πληρωμές δικαιούχων.

δ) Σε μονομερείς υπεύθυνες δηλώσεις των επαγγελματιών της τέχνης και του πολιτισμού, ξεναγών και τουριστικών συνοδών και άλλων εργαζομένων ειδικών κατηγοριών που απασχολούνται στον κλάδο του τουρισμού, για την πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 912.688 ευρώ. Συνολικά 1.712 πληρωμές δικαιούχων.

powered by social2s

ΟΑΕΔ: Στη δημοσιότητα οι πίνακες για το πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων με πιστοποίηση Google

Αναρτήθηκαν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης των ωφελουμένων και αποκλειομένων για το πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης με πιστοποίηση ανέργων ηλικίας έως 29 ετών στον ιστότοπο του ΟΑΕΔ.

Η κατάρτιση των πινάκων πραγματοποιήθηκε κατά σειρά προτεραιότητας και με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια της δημόσιας πρόσκλησης, κατόπιν της εξέτασης των ενστάσεων.

Ο ΟΑΕΔ θα αποστείλει άμεσα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στους 2.631 ωφελούμενους με αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο εγγραφής τους στη διαδικτυακή πλατφόρμα του Coursera. Οι ωφελούμενοι οφείλουν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στην πλατφόρμα του Coursera μέχρι την Κυριακή, 9 Μαΐου 2021 και ώρα 23:59.

Η νέα δράση υλοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας ΟΑΕΔ-Google Ελλάδας και περιλαμβάνει την κατάρτιση μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Coursera, που προσφέρεται δωρεάν από τη Google στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, σε τέσσερεις τομείς ψηφιακών δεξιοτήτων υψηλής ζήτησης που οδηγούν στην απόκτηση των εξής πιστοποιητικών:

 
  • IT Support Specialist Certificate (τεχνική υποστήριξη πληροφορικής)
  • UX Designer Certificate (σχεδιασμός εμπειρίας χρήστη)
  • Project Manager Certificate (διαχείριση έργου)
  • Data Analyst Certificate (ανάλυση δεδομένων)

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του παρόντος προγράμματος και εφόσον πληρούν τις λοιπές προϋποθέσεις, οι ωφελούμενοι άνεργοι θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα επιδοτούμενης απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας, το οποίο σχεδιάζει ο ΟΑΕΔ. Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν στο επόμενο διάστημα.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ιστότοπο του Οργανισμού www.oaed.gr

powered by social2s

Εμβόλιο κορωνοϊός: Την Τετάρτη ανοίγει η πλατφόρμα για τις ηλικίες 55-59 ετών

Η «σκυτάλη» των ραντεβού εμβολιασμού παραδίδεται την Τετάρτη στην ηλικιακή ομάδα των 50 έως 59 ετών, ενώ την ίδια στιγμή η χώρα αναμένει, εντός του προσεχούς διμήνου, σημαντικό όγκο παραλαβών σε εμβόλια κατά του κορωνοϊού -περιλαμβανομένων 4,5 εκατομμυρίων δόσεων της Pfizer.

Όπως δήλωσε ο ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους κατά την ενημέρωση επί του εθνικού σχεδίου εμβολιαστικής κάλυψης τη Δευτέρα, «από την πρώτη ημέρα έναρξης των εμβολιασμών, την 27η Δεκεμβρίου, έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 2.530.000 εμβολιασμοί».

Τουλάχιστον τη μία δόση έχουν λάβει 1.760.000 πολίτες, ποσοστό που αντιστοιχεί σε εμβολιαστική κάλυψη 16,75% και 770.000 πολίτες έχουν εμβολιαστεί και με τις δυο δόσεις, ποσοστό της τάξεως του 7,35%.

Ως προς τις επόμενες ομάδες που μπορούν να κλείσουν ραντεβού εμβολιασμού, βάσει της προτεραιοποίησης της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, την Τετάρτη θα ανοίξει η πλατφόρμα για την ηλικιακή ομάδα 55-59.

Ακολούθως, το Σάββατο 24 Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα έτσι ώστε να μπορούν να κλείνουν ραντεβού όσοι ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 50-54.

Ο κ. Θεμιστοκλέους επισήμανε πως από την Παρασκευή 16 Απριλίου έχει ανοίξει η πλατφόρμα για τους πολίτες με υποκείμενα νοσήματα αυξημένου κινδύνου, και όπως ανέφερε έως σήμερα έχουν κλείσει ραντεβού περίπου 153.000 άτομα.

Η συγκεκριμένη ομάδα εκτιμάται ότι περιλαμβάνει 800.000 άτομα.

«Τις επόμενες ημέρες, μετά το άνοιγμα [των ηλικιών 50-59], αφού έχουμε μία αποτύπωση πως έχουν κλειστεί τα ραντεβού από αυτές τις ηλικιακές ομάδες, θα αποφασιστεί το άνοιγμα της επόμενης ομάδας» επισήμανε κατά την ενημέρωση ο Μάριος Θεμιστοκλέους

Αναφορικά με το εμβόλιο της Johnson & Johnson, το οποίο έχει μπει στον «πάγο» έως ότου ανακοινωθούν οι εισηγήσεις του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ), ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι «πιθανόν ο εμβολιασμός με Johnson & Johnson να ξεκινήσει μέσα στον Μάιο».

Παράλληλα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο ίδιος ανέφερε ότι οι ακυρώσεις ραντεβού για το εμβόλιο της AstraZeneca είναι ελαφρά αυξημένες σε σχέση με τα άλλα εμβόλια, επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή τα περισσότερα διαθέσιμα ραντεβού είναι για το σκεύασμα της AstraZeneca.

Παραδόσεις εμβολίων το επόμενο δίμηνο

Σε σχέση με τις παραδόσεις των εμβολίων για τους επόμενους δύο μήνες, κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε πως οι τελευταίες επικοινωνίες με τις εταιρείες διαμορφώνουν το πλαίσιο ως εξής:

  • BioNTech-Pfizer: Αναμένονται 2.150.000 δόσεις τον Μάιο και 2.425.000 τον Ιούνιο
  • Moderna: Αναμένονται 354.000 τον Μάιο και 408.000 τον Ιούνιο
  • Johnson & Johnson: Έχουν παραληφθεί 33.600 δόσεις και αναμένονται 300.000 τον Μάιο και 960.000 τον Ιούνιο
  • AstraZeneca: Δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει τις παραδόσεις του επόμενου διμήνου, αλλά αναμένονται 450.000-500.000 δόσεις για κάθε μήνα
powered by social2s