Η ατάκα της ημέρας

  • Ο κοντός αλαζόνας δήμαρχος που ζητάει προμήθεια πιο πολλά από αυτά που θα βγάλει ο εργολάβος. Σε λίγο κανείς δεν θα πλησιάζει σε έργα του μη παραλιακού δήμου.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

143 δήμοι αδυνατούν να διαθέσουν 21 εκ. ευρώ για ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών τους

Δημήτρης Παπαστεργίου: Οι Δήμοι αδυνατούν το 2021 να καλύψουν τα ναυαγοσωστικά έξοδα – Οι αρμοδιότητες και ευθύνες που μεταφέρονται διαρκώς στην αυτοδιοίκηση, απαιτούν και τους αντίστοιχους οικονομικούς πόρους

Τους μεταφέρθηκε η αρμοδιότητα της ναυαγοσωστικής κάλυψης στις παραλίες τους, αλλά ποτέ τα 21 εκ. ευρώ για την κάλυψη των απαιτούμενων δαπανών, ωστόσο είναι αντιμέτωποι ακόμη και με απόδοση ποινικών ευθυνών, αν οι παραλίες που βρίσκονται στα όριά τους βρεθούν χωρίς ναυαγοσωστική κάλυψη.

Πρόκειται για 143 δήμους της χώρας που στα όριά τους έχουν παραλίες και  με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο επωμίζονται από φέτος τη ναυαγοσωστική κάλυψή τους, δηλαδή έναν πρόσθετο οικονομικό βραχνά, για πρόσθετες υποχρεώσεις μεταξύ των οποίων,  την πρόσληψη ναυαγοσωστών, την αγορά και διάθεση του κατάλληλου εξοπλισμού  αλλά και την υποχρέωση ελέγχου της ακτίνας 200 μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου.

Το  πλαίσιο αυτό, όπως προσδιορίσθηκε με το ισχύον πλέον Π.Δ. 71/2020, υποχρεώνει τους δήμους αυτούς που διαθέτουν ένα εκτεταμένο αριθμό παραλιών, να αναλάβουν μια επιπλέον δαπάνη το ύψος της οποίας ανέρχεται στα 21 εκατομμύρια ευρώ. Χρήματα τα οποία δεν δόθηκαν ποτέ από το κεντρικό κράτος στους δήμους, όταν τους μεταφέρθηκε και η ευθύνη, με αποτέλεσμα σήμερα, εξαιτίας και των αρνητικών επιπτώσεων που είχε στα οικονομικά της Αυτοδιοίκησης η πανδημία, οι δήμοι να μην μπορούν να ανταποκριθούν σ΄ αυτήν τη δαπάνη.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι αιρετές διοικήσεις των 143 αυτών δήμων να έρθουν αντιμέτωπες ακόμη και με απόδοση ποινικών ευθυνών, αν οι παραλίες που βρίσκονται στα όριά τους βρεθούν χωρίς ναυαγοσωστική κάλυψη, εξαιτίας της αδυναμίας τους να καλύψουν το κόστος.

Το ζήτημα που έχει προκύψει είναι σοβαρό κι ως τέτοιο αποτέλεσε αντικείμενο της χθεσινής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ.

Βέβαια ο αναπληρωτής υπουργός  Στέλιος Πέτσας που συμμετείχε στην διαδικτυακή συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, εξέφρασε την πρόθεσή του να δει τα θέμα σε συνεργασία με τον αρμόδιο  αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, κ. Σκυλακάκη, όμως, όπως τονίζει ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ σε δήλωσή του για το θέμα «είναι θετικό καταρχήν γεγονός, όμως δεν αρκούν οι καλές προθέσεις. Χρειάζεται να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα για να είμαστε συνεπείς στους δημότες μας και για να κρατάμε ασφαλείς τις παραλίες μας».

Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου της ΚΕΔΕ:

«Το θέμα είναι σοβαρό και μας απασχολεί δυστυχώς κάθε καλοκαίρι ως αυτοδιοίκηση. Έχουμε επανειλημμένως εξηγήσει ότι το κόστος από τη μεταφορά της συγκεκριμένης αρμοδιότητας δεν μπορεί να καλυφθεί από τους δήμους, αν δεν συνοδευτεί από την αναγκαία μεταβίβαση και των απαραίτητων πόρων. Ιδιαίτερα τη φετινή χρονιά, με τις συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία και τις επιπτώσεις που επέφερε στα οικονομικά μας. Οι κλειστές ναυαγοσωστικές σχολές από τη μια και η κάθετη μείωση των εσόδων μας, καθιστά αδύνατη την κάλυψη του κόστους αυτής της αρμοδιότητας.

Επειδή για μας πάνω από όλα είναι η ασφάλεια των πολιτών κι επιπλέον, δεν έχουμε συνηθίσει να κρυβόμαστε από τις ευθύνες μας, θα απευθυνθούμε για μία ακόμη φορά και στον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας και θα ζητήσουμε και την συνδρομή του Πρωθυπουργού, προκειμένου να βρεθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα. Πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι δεν μπορεί πια η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναλαμβάνει αρμοδιότητες και υποχρεώσεις χωρίς τους απαιτούμενους πόρους.

Η χθεσινή παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού, Στέλιου Πέτσα, που άκουσε από πρώτο χέρι τις πτυχές του προβλήματος και η πρόθεσή του να δει το θέμα σε συνεργασία με τον αρμόδιο  Αναπληρωτή Υπ. Οικονομικών, κ. Σκυλακάκη, είναι θετικό καταρχήν γεγονός, όμως δεν αρκούν οι καλές προθέσεις. Χρειάζεται να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα για να είμαστε συνεπείς στους δημότες μας και για να κρατάμε ασφαλείς τις παραλίες μας».

powered by social2s

Νεκτάριος Καλαντζής: Απο την Παλλήνη ο Πρόεδρος στους «Ευρωπαίους Νέους Αυτοδιοικητικούς»

Ένας δικός μας απο την Ανατολική Αττική, ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Παλλήνης Νεκτάριος Καλαντζής, βρίσκεται στο τιμόνι του φορέα των Νέων Ευρωπαίων Αυτοδιοικητικών!
Ο φορέας έχει ξεκινήσει την δράση του απο το 2019 όμως αυτή την στιγμή μεγαλώνει και προσελκύει εκλεγμένους νέους απο όλη την Ευρώπη!
Αξίζει να τους μάθουμε!
 
Έχοντας ως βάση την κοινή ευρωπαϊκή μας προέλευση και τις κοινές μας ρίζες, την ανάγκη συνεννόησης των λαών και την ανάγκη ανταλλαγής πολιτισμών, καθίσταται πιο σημαντική από ποτέ η συνεργασία μεταξύ των νέων ανθρώπων της Ευρώπης, η λεγόμενη Next Generation EU, η οποία θα διαμορφώσει την επόμενη μέρα στην Ευρώπη. 
Η δημιουργία των Νέων Ευρωπαίων Αυτοδιοικητικών - Committee of Young Europeans Elected in Cities and Regions, με την επωνυμία European Local Leaders (ELL) γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη και είναι μια ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που ξεκινάει από την Ελλάδα, μέλη αιρετούς νέες και νέους από κάθε σημείο της Ευρώπης έως 40 ετών (ELL U40).
Στην προσπάθεια να προωθήσουμε και να συμβάλουμε σε ένα καλύτερο μέλλον για την τοπική διακυβέρνηση, δημιουργούμε το πρώτο ευρωπαϊκό think tank με την επωνυμία European Local Leaders (ELL) για νέους εκλεγμένους σε πόλεις και περιφέρειες της Ευρώπης, με σκοπό να συζητήσουμε τα προβλήματα της τοπικής διακυβέρνησης σε όλα τα σημεία της Ευρώπης, να προτείνουμε λύσεις, με την ανταλλαγή καλών πρακτικών και να τους δώσουμε τα καλύτερα δυνατά εργαλεία και τη γνώση, βοηθώντας τους να γίνουν οι ευρωπαίοι νέοι ηγέτες του αύριο.
Από σήμερα οι εκατοντάδες νέοι άνθρωποι που ασχολούνται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ευρώπη–εκλεγμένοι σε πόλεις και περιφέρειες της Ευρώπης- θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν πιο κοντά και να κατανοήσουν καλύτερα τις διαφορετικές κουλτούρες που συνθέτουν την πολιτιστική ενότητα της Ευρώπης.
Η ανταλλαγή καλών πρακτικών ανάμεσα στις ευρωπαϊκές περιφέρειες και δήμους είναι πιο σημαντική σήμερα, αφού η τεχνολογία επιτρέπει την ταχύτερη εξέλιξη καινοτόμων πρακτικών και εφαρμογών από τη μια ευρωπαϊκή πόλη στην άλλη.
Οι ευρωπαίοι νέοι αυτοδιοικητικοί θα πρέπει να γίνουν συμμέτοχοι στην αλλαγή της Ευρώπης, με τη νέα γενιά μπροστά, ELL Under40, που υφίσταται τη μεγαλύτερη πίεση και καλείται να σηκώσει τα μεγαλύτερα βάρη για την Ευρώπη του αύριο, με στόχο να κάνουμε τις πόλεις μας σύγχρονες και καινοτόμες.
 
Η κλιματική αλλαγή, οι έξυπνες εφαρμογές (smart cities), η χρήση των νέων τεχνολογιών, της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης, η αστικοποίηση, σε συνάρτηση με την προστασία του περιβάλλοντος, όπως και η αντιμετώπιση της κοινωνικής ανισότητας, θα πρέπει να είναι η προτεραιότητα της νέας γενιάς αιρετών στις πόλεις της Ευρώπης, όπου με την ανταλλαγή καλών πρακτικών και τεχνογνωσίας από άλλες πόλεις, είναι ο μόνος τρόπος να κάνουμε τις πόλεις μας πρωτοπόρες και πιο δημιουργικές.
Η ψηφιακή διακυβέρνηση, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες, τα δίκτυα ποδηλατοδρόμων, η ηλεκτροκίνηση, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και το πράσινο τίθενται σε πρώτο πλάνο, αφού η ίδια μας η ευρωπαϊκή Ιστορία, το ανθρώπινο δυναμικό της, η ευρωπαϊκή μας κληρονομία, απαιτούν να πρωτοπορήσουμε για να κάνουμε την Ευρώπη πιο ισχυρή και δυνατή στο αύριο.
 
Τα 40 +1 ιδρυτικά μέλη της Committee of Young Europeans Elected in Cities and Regions, με την επωνυμία European Local Leaders (ELL) προέρχονται από κάθε σημείο της Ευρώπης (20 γυναίκες και 20 + 1 άνδρες). 
Νέοι Δήμαρχοι κάτω των 40 ετών και νέοι δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, από το μακρινό Ροβανιέμι της Λαπωνίας ως τη Λευκωσία και από τις ακτές του Ατλαντικού στην Πορτογαλία ως το Μπέλφαστ, το Δουβλίνο, τη Βαλτική και τα Καρπάθια. Για περισσότερες πληροφορίες: www.ellgroup.eu
 
Την Executive Committee των European Local Leaders (ELL) αποτελούν 40 +1 μέλη:
 
Nektarios Kalantzis, Municipal Councillor of Pallini Municipality, Greece
President
Christodoulos Ioannou, Municipal Councillor of Larnaka Municipality, Cyprus
First Vice President
Miltiadis Peloponnisios, Municipal Councillor of Serifos Municipality, Greece
Secretary General
Eileen Lynch, Municipal Councillor of Macroom Municipal District,Cork, Ireland
Deputy Secretary General
Eleni Mavrogalou, Municipal Councillor of Patmos Municipality, Greece
Treasurer
Sander Olsen, Municipal Councillor of Sandnes Municipality, Norway
Vice President
Sian Mulholland, Municipal Councillor of Belfast Municipality, United Kingdom (UK)
Vice President
Julija Humar, District Councillor of Ljubljana Municipality, Slovenia
Vice President
Eleonora Paolelli, Mayor of Bodio Lomnago Municipality, Lombardia, Italy
Vice President
Petar Smolovic, Mayor of Bijelo Polje Municipality, Montenegro
Vice President
Barbara Wnęk-Gabor, Municipal Councillor of Katowice Municipality, Poland 
Vice President
Johannes Hasler, Mayor of Gamprin Municipality, Liechtenstein
Vice President
Katrīna Leitāne, Municipal Councillor of Sigulda Municipality, Latvia
Vice President
Joe Harris, Leader of Cotswold District Council of Cirencester Municipality, United Kingdom (UK)
Vice President
Michalis Kairinos, Municipal Councillor of Limassol Municipality, Cyprus
Vice President
Gergő Samu, Municipal Councillor of Szarvas Municipality, Hungary
Vice President
Elena Álvarez Brasero, Regional Deputy of the Community of Madrid, Spain
Vice President
Timea Trandafir-Orbán, Municipal Councillor of Miercurea Ciuc Municipality, Romania
Vice President
Fekete Örs, Local Councillor of Frumoasa Municipality, Romania
Vice President
Laura Danilas, Municipal Councillor of Tartu Municipality, Estonia
Vice President
Andreas Sneditz, Mag. MA of Völkermarkt Municipality, Austria
Vice President
Ted Apter, Special Advisor of Helsinki Municipality, Finland 
Vice President
Melissa Oosterbroek, Municipal Councillor of Gemeente Haarlem Municipality, Netherlands
Vice President
Gemma Orrit, Mayor of Peramola Municipality, Spain
Vice President
Susanna Junttila, Chair of Executive Board of Rovaniemi Municipality, Finland
Vice President
Harijs Rokpelnis, Mayor of Mazsalaca Municipality, Latvia
Vice President
Domagoj Katić, Municipal Councillor of Pleternica Municipality, Croatia
Vice President
Botyo Botev, Municipal Councillor of Sofia Municipality, Bulgaria
Vice President
Darragh Moriarty, Municipal Councillor of Dublin Municipality, Ireland
Vice President
Carlota Borges, Municipal Councillor of Viana do Castelo Municipality, Portugal
Vice President
Declan Burgess, Municipal Councillor of  Cashel Municipality, Ireland
Vice President
Aneliya Ivanova, Municipal  Councillor of  Burgas Municipality, Bulgaria
Vice President
Danitsa Yanakieva, Municipal  Councillor of Gabrovo Municipality, Bulgaria
Vice President
Mikkel Näkkäläjärvi, Municipal  Councillor of Rovaniemi Municipality, Finland
Vice President
Jenna Kankaanpää, Municipal  Councillor of Hämeenlinna Municipality, Finland
Vice President
Sophia Kircher, Mag. of Götzens Municipality, Tyrol, Austria
Vice President
Arwin Sohrabi, Municipal  Councillor of Malmö Municipality, Sweden
Vice President
Isavella Tymviou, Municipal  Councillor of Nicosia Municipality, Cyprus
Vice President
Declan Meenagh, Municipal  Councillor of Dublin Municipality, Ireland
Vice President
Benjamin Bodson, Municipal  Councillor of Liège Municipality, Belgium
Vice President
Sara Tomsic, Deputy Mayor of Novo mesto Municipality, Slovenia
Vice President
powered by social2s

Υποχρεωτικά self test ή πρόστιμο έως 1.500 ευρώ σε λιανεμπόριο, σούπερ μάρκετ, μεταφορές, κομμωτήρια, εστίαση

Τη διάθεση self test σε νέες κατηγορίες εργαζομένων ανακοίνωσε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, τονίζοντας τη χρησιμότητα του εργαλείου που έχει πλέον στη διάθεσή της η κυβέρνηση, προκειμένου να προχωρήσει στο σχέδιο της σταδιακής αποσυμπίεσης του lockdown και την επαναφορά της οικονομικής δραστηριότητας σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας, ενόψει και της τουριστικής περιόδου.

Πιο αναλυτικά:

Επεκτείνουμε τη χρήση του χρήσιμου εργαλείου σε μία σειρά τομέων του ιδιωτικού τομέα.

Πιο συγκεκριμένα στο μέτρο υπάγονται οι εργαζόμενοι σε:

-Λιανεμπόριο, με σούπερ μάρκετ και καταστήματα τροφίμων
-εστίαση

-μεταφορές, χερσαίες, θαλάσσιες και αεροπορικές
-κομμωτήρια, κέντρα αισθητικής
-και εταιρείες τυχερών παιχνιδιών

Πώς θα γίνεται η δήλωση των αποτελεσμάτων

Στη συνέχεια θα δηλώνουν το αποτέλεσμα στο self-testing.gov.gr και θα επιλέγουν «δήλωση αποτελέσματος για εργαζόμενο». Στη συνέχεια θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα supportemployees.services.gov.gr για να περνάνε τα στοιχεία τους στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.

Με αρνητικό αποτέλεσμα τεστ, ο εργαζόμενος προσέρχεται κανονικά στην εργασία του όπως είναι και το προφανές.

Τι ισχύει για εργαζόμενους που θα είναι θετικοί στο self-test

Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό, θα πρέπει ο εργαζόμενος να κάνει επαναληπτικό έλεγχο, είτε σε δωρεάν δημόσια δομή είτε σε ιδιωτική δομή της επιλογής του. Μέχρι να υπάρξει το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου, ο εργαζόμενος μένει στο σπίτι σε καραντίνα. Αν είναι θετικό και το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου, εκδίδεται βεβαίωση για να μπει ο εργαζόμενος σε καραντίνα σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν είναι αρνητικό, πάλι εκδίδεται σχετική βεβαίωση και θα πρέπει να προσέλθει στην εργασία του.

Το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου δηλώνεται υποχρεωτικά στη σχετική πλατφόρμα. Οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν τους εργαζόμενους να κάνουν τα self test και τις συνέπειες για όσους δεν κάνουν. Μέσω της ΗΔΙΚΑ θα ενημερώνονται κι οι φαρμακοποιεί για τους δικαιούχους των self test για να κυλήσει ομαλά η διαδικασία.

Τσουχτερά πρόστιμα για όσους δεν διενεργούν τα self test

Αν ο εργαζόμενος προσέλθει χωρίς να έχει κάνει το self-test ο εργοδότης δεν είναι υποχρεωμένος να αποδεχθεί την εργασία του και απαλλάσσεται από την υποχρέωση πληρωμής του μέχρι να συμμορφωθεί με το μέτρο ο εργαζόμενος.

Επιβάλλονται πρόστιμα από τον ΣΕΠΕ, ξεκινούν από τα 300 ευρώ. Αν βρεθεί εργαζόμενος που δεν έχει δηλώσει αποτέλεσμα, επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά εργαζόμενο, στον εργοδότη. Αν βρεθεί εργοδότης με εργαζόμενο που είναι θετικός, επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

powered by social2s

«Βόμβα» μεγοτόνων από το Ελεγκτικό Συνέδριο: Αντισυνταγματική η εισφορά αλληλεγγύης

Δημοσιονομική «βόμβα» μεγατόνων συνιστά η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκρινε αμετάκλητα αντισυνταγματική την παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης από τους συνταξιούχους του δημοσίου και των σωμάτων ασφαλείας, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για επιστροφή αναδρομικών.

Σύμφωνα με την Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ) τα αναδρομικά υπολογίζονται συνολικά σε 4 δισ. ευρώ, τα οποία θα πρέπει να επιστρέψει η κυβέρνηση σε 500.000 συνταξιούχους. 

Δικαίωμα στα αναδρομικά θα έχουν και όσοι δεν είχαν καταθέσει προσφυγές, αλλά για μικρότερο χρονικό διάστημα. Ενώ με βάση πρόσφατες αποφάσεις του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, δικαιούχοι των αναδρομικών μπορούν να είναι οι κληρονόμοι των συνταξιούχων από τους οποίους παρακρατήθηκε η εισφορά αλληλεγγύης από τις συντάξεις τους.

 

Η απόφαση αυτή αναμένεται να προκαλέσει νέο κύκλο προσφυγών από συνταξιούχους - δικαιούχους, που θα διεκδικήσουν την επιστροφή των ποσών της εισφοράς που κατέβαλλαν (και κρίθηκε αντισυνταγματική) και μάλιστα αναδρομικά.

Η κυβέρνηση θα κληθεί να αποφασίσει αν θα δώσει πολιτική λύση στο θέμα, επιστρέφοντας τα ποσά που παρακρατήθηκαν παράνομα σε όλους τους δικαιούχους τους, ή θα «τροφοδοτήσει» με την στάση της ένα νέο «χορό» προσφυγών, όπως συνέβη με την τελευταία απόφαση του ΣτΕ για τις μνημονιακές περικοπές του 11μηνου (Ιούνιος 2015- Μάιος 2016).

 

Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκυρία είναι ιδιαίτερη κρίσιμη, καθώς την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς στο πλαίσιο της 10ης μεταμνημονιακής αξιολόγησης που θα κρίνει την εκταμίευση 770 εκατ. ευρώ. 

Οι θεσμοί, που πιέζουν για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς τους ιδιώτες, έχουν προειδοποιήσει την ελληνική κυβέρνηση για το δημοσιονομικό αποτύπωμα που θα είχε το ενδεχόμενο χορήγησης νέου πακέτου αναδρομικών σε κοινωνικές ομάδες (όπως οι συνταξιούχοι).

Άλλωστε  στην τελευταία έκθεση του 2020 οι θεσμοί χτύπησαν «καμπανάκι» στο οικονομικό επιτελείο, για τον κίνδυνο να χρειαστεί η καταβολή αναδρομικών, εκτός από τις κύριες και για τις επικουρικές συντάξεις και τα δώρα, σε εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ (Οκτώβριος 2019). 

Σύμφωνα με την ΕΝΥΠΕΚΚ, τα νέα αναδρομικά θα είναι πενταετίας και πλέον, με τόκο 6%, για όσους είχαν ασκήσει αγωγή ή είχαν υποβάλλει αίτηση για διακοπή της παραγραφής.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δημοσιονομικό Δικαστήριο έκρινε αγωγή στρατιωτικών εν αποστρατεία (συνταξιούχων του ΕΦΚΑ) οι οποίοι ζήτησαν να καταργηθεί η ΕΑΣ και να αναγνωριστεί η υποχρέωση του εναγόμενου Ελληνικού Δημοσίου να τους καταβάλει αποζημίωση προς αποκατάσταση της ζημίας την οποία υπέστησαν από την παρακράτηση της εισφοράς αλληλεγγύης από τη σύνταξή τους, κατά την πενταετία 24.8.2012 μέχρι 29.11.2017.

 

To σκεπτικό της απόφασης

Στις 26-3-2021 με την υπ’αριθ. 15112/24-3-2021 απόφαση του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κ.Ιωάννη Σαρμά, δημοσιεύθηκε η υπ’αριθ. 504/2021 απόφαση της Ολομέλειας του ΕλΣυν.

Με την 504/2021 απόφαση, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου  αποφάνθηκε  επί προδικαστικού ερωτήματος (κατ’ εφαρμογή του άρθρου 108 Α παρ. 2 του π.δ/τος 1225/1981), αναφορικά με την αντίθεση στο Σύνταγμα αφενός μεν των διατάξεων του ν. 4387/2016, με τις οποίες υπήχθησαν οι στρατιωτικοί υπάλληλοι και συνταξιούχοι στο ενιαίο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης του ν. 4387/2016 και, αφετέρου, μετά την ένταξή τους στο καθεστώς αυτό, της παρακράτησης από τη σύνταξή τους της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων (κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010 και, συνακόλουθα, των άρθρων 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011), το οποίο υποβλήθηκε με την 278/2019 απόφαση του ΙΙΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο της χώρας και με τη νεώτερη αμετάκλητη αυτή απόφασή του (504/2021) επανέλαβε ακριβώς όσα με την προγενέστερη υπ’αριθ. 244/2017 απόφαση (επίσης της ΟλΕλΣυν) είχε κρίνει αμετάκλητα για την ΕΑΣ.

Ειδικότερα στη σκέψη 37 η Ολομέλεια αποφάνθηκε ότι: «Με τη 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εκδόθηκε με τη διαδικασία του άρθρου 108 Α του π.δ/τος 1225/1981, για την επίλυση του γενικότερου ενδιαφέροντος ζητήματος, που έχει συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων, της συνταγματικότητας των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 3865/2010 και των όμοιων του άρθρου 38 του ν. 3863/2010, κρίθηκε ότι οι διατάξεις αυτές, καθ’ ο μέρος επιβάλλουν την παρακράτηση εισφοράς αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου και, συνακόλουθα και οι ρυθμίσεις των άρθρων 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011, με τις οποίες αυξήθηκε το ύψος της επίμαχης εισφοράς για τους συνταξιούχους του Δημοσίου, η οποία είχε ως σκοπό, κατά το πρώτο στάδιο επιβολής της την κάλυψη ελλειμμάτων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και κατά το δεύτερο στάδιο αυτής την κάλυψη και προνοιακών σκοπών, είναι αντίθετες προς τις ρυθμίσεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5, 2 παρ. 1, 5 παρ. 1, 22 παρ. 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και τις από αυτά απορρέουσες αρχές.».

Με την ιστορικής σημασίας απόφαση 504/2021, η Ολομέλεια του ΕλΣυν κατέληξε ότι οι διατάξεις των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010 (με τις οποίες επιβλήθηκε εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις των πρώην δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, πολιτικών και στρατιωτικών) και, συνακόλουθα, οι διατάξεις των άρθρων 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011 (με τις οποίες αυξήθηκε το ύψος της) αντίκεινται, μετά την ένταξή τους στο ενιαίο συνταξιοδοτικό σύστημα του ν. 4387/2016 όπως τροποποιήθηκε, σε συνταγματικές διατάξεις, για τους λόγους που εκτέθηκαν στις σκέψεις 56-61 και ότι για το χρονικό διάστημα έως 31.12.2018 αντίκεινται στα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και στις από αυτά απορρέουσες αρχές.

Τέλος, στο διατακτικό της η υπ’αριθ. 504/2021 απόφαση: «Αποφαίνεται, κατά τα αναφερόμενα στη σκέψη 64, υπέρ της αντίθεσης των άρθρων 38 του ν. 3863/2010, και 11 του ν. 3865/2010, 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011 στις διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 1 και 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και στις από αυτά απορρέουσες αρχές, για το χρονικό διάστημα έως τις 31.12.2018.».

Με το άρθρο 38 του ν. 3863/2010 θεσπίστηκε η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) για όλες τις κύριες συντάξεις που υπερέβαιναν το ποσό των 1.400 ευρώ (μεικτά). Ειδικότερα, με τις ρυθμίσεις του άρθρου αυτού, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 2 (παρ. 9) του ν. 4024/2011 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 (παρ. 4) του ν. 4075/2012 και το άρθρο 29 (παρ. 2 και 3) του ν. 4325/2015, ορίστηκε ότι:

  • από 1.8.2010 θεσπίζεται Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων η οποία τηρείται σε Λογαριασμό με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια, στο Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών, σκοπός του οποίου είναι, μέχρι τις 31.12.2018, η κάλυψη ελλειμμάτων των κλάδων κύριας σύνταξης των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και η χρηματοδότηση του Προγράμματος «Πρόγραμμα κατ’ οίκον φροντίδας συνταξιούχων (παρ. 1).
  • Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων παρακρατείται μηνιαία κατά την καταβολή της σύνταξης από τις συντάξεις κύριας ασφάλισης των συνταξιούχων του Δημοσίου, ΝΑΤ και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και καθορίζεται α. Για συντάξεις από 1.400,01 € έως 1.700,00 €, ποσοστό 3%. β. Για συντάξεις από 1.700,01 € έως 2.000,00 €, ποσοστό 6%. γ. Για συντάξεις από 2.000,01 € έως 2.300,00 €, ποσοστό 7%. δ. Για συντάξεις από 2.300,01 € έως 2.600,00 €, ποσοστό 9%. ε. Για συντάξεις από 2.600,01 € έως 2.900,00 €, ποσοστό 10%. στ. Για συντάξεις από 2.900,01 € έως 3.200,00 €, ποσοστό 12%. ζ. Για συντάξεις από 3.200,01 € έως 3.500,00 €, ποσοστό 13%. η. Για συντάξεις από 3.500,01 € και άνω, ποσοστό 14% (παρ. 2, όπως τα ποσοστά αναπροσαρμόστηκαν με το άρθρο 44 του ν. 3986/2011).

Εξάλλου με το άρθρο 44 παρ. 13α και 13β του ν. 3986/2011 (ΦΕΚ Α’ 152) θεσπίστηκε η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) επί όλων των επικουρικών συντάξεων που υπερέβαιναν τα 300 ευρώ μεικτά. Συγκεκριμένα η διάταξη αυτή ανέφερε:

«13. α) Από 1.9.2011 θεσπίζεται Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης, η οποία τηρείται σε λογαριασμό με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια, στο Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών (Α.Κ.Α.ΓΕ.), το οποίο συστάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 149 του ν. 3655/2008 (Α΄ 58). Σκοπός του Λογαριασμού είναι η κάλυψη ελλειμμάτων φορέων και κλάδων επικουρικής σύνταξης.

Η Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης παρακρατείται μηνιαία κατά την καταβολή της σύνταξης των συνταξιούχων των φορέων επικουρικής ασφάλισης, αρμοδιότητας όλων των Υπουργείων, καθώς και των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), τα οποία χορηγούν επικουρικές συντάξεις, δυνάμει ασφάλισης η οποία έχει χωρήσει σε υποκατάσταση υποχρεωτικής ασφάλισης σε Φ.Κ.Α.. Η εισφορά υπολογίζεται στο συνολικό ποσό της σύνταξης και καθορίζεται ως εξής:

- Για συντάξεις από 300,01 € έως 350,00 €, ποσοστό 3%

- Για συντάξεις από 350,01 € έως 400,00 €, ποσοστό 4%

- Για συντάξεις από 400,01 € έως 450,00 €, ποσοστό 5%

- Για συντάξεις από 450,01 € έως 500,00 €, ποσοστό 6%

- Για συντάξεις από 500,01 € έως 550,00 €, ποσοστό 7%

- Για συντάξεις από 550,01 € έως 600,00 €, ποσοστό 8%

- Για συντάξεις από 600,01 € έως 650,00 €, ποσοστό 9%

- Για συντάξεις από 650,01 € και άνω, ποσοστό 10%.».

powered by social2s

Βιντεο- Ντοκουμέντο: Αδίστακτοι ληστές βασάνιζαν ηλικιωμένους στην Βόρεια και Ανατολική Αττική

Βίντεο ντοκουμέντo από τη δράση των αδίστακτων ληστών που υπέβαλλαν ακόμα και σε μαρτυρικές στιγμές τα θύματα τους, και κατάφεραν να αποσπάσουν από την ημέρα που δημιούργησαν τη βίαιη συμμορία τους περισσότερα από 500.000 ευρώ

Για εννέα μήνες είχαν σπείρει τον τρόμο στα Βόρεια και Ανατολικά Προάστια της Αττικής. Εισέβαλαν σε σπίτια και προκειμένου να φύγουν με την λεία τους, δεν δίσταζαν να βιαιοπραγήσουν κατά ανήμπορων και ηλικιωμένων ανθρώπων. Η εγκληματική τους δράση, όμως, τερματίστηκε μετά από οργανωμένη επιχείρηση του Τμήματος Ασφαλείας Κηφισιάς.

“Χτύπα τη γριά αντέχει” είπε ένα μέλος της συμμορίας στο συνεργό του, ενώ είχαν εισβάλει σε ένα σπίτι και είχαν ακινητοποιήσει μια 70χρονη, προκειμένου να τους αποκαλύψει πού είχε κρυμμένες χρυσές λίρες. Σε μια άλλη “επιχείρηση” τους, το θύμα τους ήταν μια 76χρονη γυναίκα, που δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ τις στιγμές που βίωσε στα χέρια τους. “Θα σου κόψουμε το δάχτυλο”, της έλεγε ένα μέλος της συμμορίας, ενώ πίεζε τα δάχτυλα της με μια πένσα.

Στο πρώτο από τα δύο βίντεο που εξασφάλισε το newsit.gr, απεικονίζονται δύο από τα μέλη εγκληματικής οργάνωσης να τρέχουν κρατώντας στα χέρια τους, κλοπιμαία. Λίγη ώρα νωρίτερα, είχαν εισβάλει σε ένα σπίτι.

Στο δεύτερο βίντεο εμφανίζεται αρχικά ένα από τα έξι αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσε η εγκληματική οργάνωση να κινείται σε ένα μικρό δρομάκι της Κηφισιάς. Ξαφνικά στα πλάνα “εισβάλουν” τρία μέλη της συμμορίας, τα οποία επιβιβάζονται στο όχημα, το οποίο οδηγεί συνεργός τους και εξαφανίζονται. Και στην Κηφισιά, εκείνη την ημέρα που τραβήχτηκαν οι εικόνες που παρουσιάζει το newsit.gr η εγκληματική οργάνωση είχε πραγματοποιήσει ακόμα μια παράνομη δράση τους.

Η συμμορία χτυπούσε πρωινές και μεσημεριανές ώρες, κυρίως όταν απουσίαζαν οι ένοικοι των σπιτιών, ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις που τα μέλη βρέθηκαν αντιμέτωποι με τα υποψία θύματα τους, αφού πρώτα τα ακινητοποίησαν στη συνέχεια δεν δίσταζαν να τα απειλήσουν και να βιαιοπραγήσουν εναντίον τους.

Η εξάρθρωση της συμμορίας

Οι άνδρες του τμήματος Ασφαλείας Κηφισιάς αξιοποιώντας όλα τα στοιχεία που κατάφεραν να συγκεντρώσουν, αλλά και με επίμονες έρευνες, κατάφεραν να φτάσουν στην εξάρθρωση της συμμορίας και να δώσουν τέλος στο έργο μιας εγκληματικής οργάνωσης που είχε διαπράξει -από τον Ιούλιο του 2020 έως και πριν από λίγες ημέρες- 43 κλοπές και 4 ληστείες σε Κηφισιά, Λαγονήσι, Βούλα, Βριλήσσια, Βούλα και Κερατέα. Ωστόσο, οι αστυνομικοί εκτιμούν ότι τα εννέα μέλη της συμμορίας που συνελήφθησαν έχουν διαπράξει τριπλάσιες ενέργειες από αυτές που τους αποδίδονται σε αρχικό στάδιο, καθώς το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να αποδειχθεί η συμμετοχή τους και σε κλοπές και ληστείες.

Στην επιχείρηση σύλληψης των δραστών σε περιοχές του Ασπροπύργου, συμμετείχαν άνδρες της Υποδιεύθυνσης της Ασφάλειας Βορειοανατολικής Αττικής, των Ο.Π.Κ.Ε, της υποδιεύθυνσης Αποκατάστασης Τάξης και της Υποδιεύθυνσης Επιχειρησιακών Δράσεων Δυτικής Αττικής.

Σύμφωνα με τις έρευνες του Τμήματος Ασφαλείας της Κηφισιάς, το μεγαλύτερο μέρος των κλοπιμαίων που δεν ήταν χρηματικά ποσά πήγαινε σε κλεπταποδόχους και ήταν ακριβά ρολόγια και κινητά τηλέφωνα, ενώ Αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση είχαν δύο αδέρφια οι οποίοι καθοδηγούσαν τα υπόλοιπα μέλη της οργάνωσης.

powered by social2s

Έκανε μήνυση στον διευθυντή επειδή δεν άφησε τον γιο της να μπει στο σχολείο χωρίς self test

Ένταση επικράτησε έξω από σχολείο της Θεσσαλονίκης όταν ομάδα πολιτών συγκεντρώθηκε για να συμπαρασταθεί σε μητέρα που ζητούσε να επιτραπεί στον γιο της η είσοδος χωρίς να έχει μαζί του την προβλεπόμενη βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος self test. : 

Το περιστατικό σημειώθηκε μπροστά από το 1ο Γενικό Λύκειο Ευόσμου το μεσημέρι της Τετάρτης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thestival.gr, η ένταση ανάμεσα στον διευθυντή και την μητέρα του μαθητή της Α’ Λυκείου ξεκίνησε την Δευτέρα όταν ο μαθητής πήγε στο σχολείο χωρίς αποτέλεσμα self test. Από την πλευρά του σχολείου τονίζεται ότι εφαρμόστηκε η κείμενη νομοθεσία και ότι δεν μπήκε ούτε ένας μαθητής στο σχολείο χωρίς την υπεύθυνη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος από self test.

Η μητέρα του μαθητή,υπέβαλε μήνυση σε βάρος του διευθυντή του σχολείου. Με προφορική εντολή εισαγγελέα δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία του αυτοφώρου. Το μεσημέρι της Τετάρτης μια ομάδα περίπου τριάντα ατόμων συγκεντρώθηκε έξω από το σχολείο για να εκφράσει τη συμπαράστασή της στην κυρία Ρωμαίου. Τα μέλη της ομάδας αυτοαποκαλούνται “θεματοφύλακες του συντάγματος”. Κάποιοι από αυτούς φορούσαν στρατιωτικούς μπερέδες. Όταν είδαν να καταφτάνει έξω από το σχολείο ένα περιπολικό της Αστυνομίας το περικύκλωσαν και ζητούσαν από το πλήρωμά του να συλλάβει τον διευθυντή. Αγνοούσαν ως φαίνεται την προφορική εντολή του εισαγγελέα.

“Δεν αποδέχομαι ούτε το test covid ούτε καμία υπεύθυνη δήλωση. Όταν κάνουμε υπεύθυνες δηλώσεις γινόμαστε συνυπεύθυνοι στο ότι συμφωνούμε σε οποιαδήποτε μέτρα θέλει να πάρει η κυβέρνηση. Θέλουμε τα παιδιά μας να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους χωρίς καμία ιατρική πράξη και χωρίς κανένα covid test” δήλωσε στο thestival η, μητέρα του μαθητή που πήγε στο σχολείο για τρίτη ημέρα χωρίς να έχει αποτέλεσμα από self test.

powered by social2s

Κορωνοϊός: 809 διασωληνωμένοι, 81 θάνατοι και 3.089 κρούσματα

Με το ΕΣΥ να έχει ξεπεράσει τα όριά του, καθώς η χώρα καταγράφει συνεχόμενα αρνητικά ρεκόρ διασωληνωμένων τις τελευταίες μέρες -αρκετοί εκ των οποίων βρίσκονται διασωληνωμενοι εκτός ΜΕΘ- η κατάσταση εξακολουθεί να είναι δύσκολη.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα, Τετάρτη 14 Απριλίου τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 3.089, εκ των οποίων
12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 304.184
(ημερήσια μεταβολή +1.0%), εκ των οποίων 51.3% άνδρες.
1 Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 55
θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.410 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
To ??
για την επικράτεια εκτιμάται σε 0.98 (95%Crl: 0.43 - 1.55)

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 81, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 9.135 θάνατοι. Το 95.5% είχε
υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 809 (62.4% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 83.9% έχει
υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.912 ασθενείς. Οι εισαγωγές2
νέων
ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 562 (ημερήσια μεταβολή +22.71%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 525
ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0.2
έως 106 έτη).

powered by social2s

Nέα διαδικασία ψηφιακής έκδοσης, μέσω του gov.gr, 8 πιστοποιητικών από τα ΚΕΠ

Nέα διαδικασία ψηφιακής έκδοσης, μέσω του gov.gr, οκτώ πιστοποιητικών αστικής και δημοτικής κατάστασης από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών όλης της χώρας.
Ο διοικητικός εκσυγχρονισμός και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δικτύου των ΚΕΠ γίνεται πλέον πράξη με την, για πρώτη φορά, επιτόπου ψηφιακή αίτηση και παραλαβή των εξής πιστοποιητικών:
1) Πιστοποιητικό Γεννήσεως επικαιροποιημένο
2) Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης επικαιροποιημένο
3) Ληξιαρχική πράξη γέννησης από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)
4) Ληξιαρχική πράξη γάμου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)
5) Ληξιαρχική πράξη Συμφώνου Συμβίωσης από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)
6) Ληξιαρχική Πράξη Θανάτου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ)
7) Πιστοποιητικό Ιθαγένειας (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
8) Πιστοποιητικό Εγγυτέρων Συγγενών εφόσον έχει εκδοθεί για μια φορά (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
Μέχρι τώρα ο πολίτης έπρεπε να επισκεφτεί τα ΚΕΠ δύο φορές – μία για να υποβάλει την αίτηση και μία για να παραλάβει το πιστοποιητικό. Αντίστοιχα, τα ΚΕΠ αναλάμβαναν την αποστολή της αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία (Δήμο ή ληξιαρχείο), την παραλαβή του πιστοποιητικού και την εκ νέου επικύρωσή του.
Πλέον ο υπάλληλος των ΚΕΠ θα μπορεί να εκδίδει τα παραπάνω πιστοποιητικά ψηφιακά, μέσω του gov.gr και να τα παραδίδει επιτόπου στον πολίτη. Η όλη διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε λίγα μόνο λεπτά, με μόνο δικαιολογητικό το αστυνομικό δελτίο ταυτότητας, μέσω του οποίου θα γίνεται η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου και η διασύνδεση μεταξύ των συστημάτων.
Τα οφέλη θα είναι σημαντικά τόσο για τον πολίτη, ο οποίος θα επισκέπτεται μία μόνο φορά τα ΚΕΠ χωρίς να χρειάζεται να περιμένει μερικές ημέρες για να παραλάβει το πιστοποιητικό του, όσο και τη Διοίκηση, καθώς απαλλάσσεται από μεγάλο γραφειοκρατικό βάρος.
Συγκεκριμένα, η απλούστευση της διαδικασίας και η μείωση του διοικητικού φόρτου για τους πολίτες από τη δράση αυτή αποτιμάται στο 50% της μείωσης της επισκεψιμότητας στα γκισέ καθώς πριν απαιτούνταν δύο επισκέψεις για κάθε πιστοποιητικό, ενώ τώρα θα αρκεί μία. Μάλιστα, τα ανωτέρω πιστοποιητικά αποτελούν τον συχνότερο λόγο επίσκεψης πολιτών στα ΚΕΠ αφού για το 2019 είχαν εκδοθεί συνολικά 3.190.790 πιστοποιητικά. Ακόμα και μετά την καθιέρωση του gov.gr το 2020, οπότε και επήλθε μείωση της τάξης του 30%, τα ΚΕΠ κλήθηκαν να εκδώσουν τα εν λόγω πιστοποιητικά 2.130.821 φορές.
Η συγκεκριμένη δυνατότητα υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ΚΕΠ σε μοναδικό σημείο επαφής του πολίτη με το κράτος, είτε για διαδικασίες που δεν διεκπεραιώνονται μέσω του gov.gr, είτε για τους πολίτες που δεν έχουν τις ψηφιακές δεξιότητες για να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου. Η δράση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.
powered by social2s

Βάζουν φωτιά στους εμβολιασμούς οι Ιταλοί - Η Ε.Ε. σταματά τα εμβόλια AstraZeneca και Johnson & Johnson το 2022!

Ραγδαίες ενδέχεται να είναι οι εξελίξεις στο εμβολιαστικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης τους επόμενους μήνες, ιδιαίτερα μετά τα απανωτά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τα εμβόλια της AstraZeneca και της Johnson & Johnson. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της La Stampa η Κομισιόν έχει αποφασίσει να μην ανανεώσει το 2022 τα συμβόλαια με τις δύο αυτές εταιρείες. Η ιταλική εφημερίδα επικαλείται πηγές του ιταλικού υπουργείου Υγείας.

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συμφωνία με τους ηγέτες πολλών κρατών της Ε.Ε. αποφάσισε ότι τα συμβόλαια με τις εταιρείες που παράγουν αυτά τα εμβόλια δεν θα ανανεωθούν μετά τη λήξη τους» αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα και προσθέτει ότι οι Βρυξέλλες θα επικεντρωθούν στη χρήση εμβολίων mRNA, όπως είναι της Pfizer και της Moderna.

Στην περίπτωση της AstraZeneca τα πράγματα είναι γνωστά: Πέρα από τις τραγικές καθυστερήσεις και το μπρα ντε φερ πολλών εβδομάδων, οι καταγεγραμμένες παρενέργειες από το εμβόλιο της εταιρείας έχουν προκαλέσει σημαντική ανησυχία και έφεραν απαγορεύσεις και αλλαγή στρατηγικής σε πολλές χώρες εντός και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ωστόσο, από χθες, η «βόμβα» των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών και για το εμβόλιο της Johnson & Johnson έφερε νέα αναστάτωση. Η ίδια η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μελετά επισταμένως τις παρενέργειες που θυμίζουν τις αντίστοιχες της AstraZeneca και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων, ανακοίνωσε ότι εξετάζει τις αναφορές επιφυλασσόμενος να δώσει απαντήσεις όταν ολοκληρωθεί η έρευνα.

powered by social2s

Δεν θα χαρακτηρίζονται δασικές οι εκτάσεις που αποτελούνται από φρυγανική βλάστηση

Να μην χαρακτηρίζονται εκτάσεις που αποτελούνται από φρυγανική βλάστηση ως δασικές προανήγγειλε ο υφυπουργός περιβάλλοντος κ Γιώργος Αμυράς.


Υποστήριξε ότι "το εθνικό συμβούλιο δασών αποφάσισε ότι εκτάσεις από θάμνους όπως ο ασπάλαθος ή εκτάσεις από φρύγανα δεν θα είναι δασικά και έτσι επιλύονται πολλά από τα προβλήματα στους δασικούς χάρτες. Τη σχετική απόφαση θα υπογράψω σήμερα".

Ανέφερε ότι "το υπουργείο περιβάλλοντος θα ενισχύσει τις δασικές υπηρεσίες ώστε να αντιμετωπιστούν τα πρόδηλα σφάλματα και οι αδικίες στους δασικούς χάρτες. Η πολιτεία θα λύσει το πρόβλημα χωρίς να ταλαιπωρηθούν οι πολίτες". 

 

powered by social2s

Δημόσιος Πλειοδοτικός Διαγωνισμός για το αναψυκτήριο στις Μαρίκες από τον ΟΛΡ

Η Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας Α.Ε. προκηρύσσει Δημόσιο Πλειοδοτικό Διαγωνισμό με κλειστές προσφορές και σε περίπτωση ισοψηφίας, συνέχιση του Διαγωνισμού με προφορικές προσφορές, για την προσωρινή παραχώρηση του ιδιαίτερου δικαιώματος χρήσης χώρου συνολικής έκτασης 290τ.μ. ο οποίος αποτελείται από προκατασκευασμένο οικίσκο επιφάνειας 10τ.μ. με χρήση αναψυκτηρίου – περιπτέρου, από ξύλινα κινητά πλαίσια επιφάνειας 30τ.μ. και υπαίθριο χώρο επιφάνειας 250τ.μ., στην παραλία «ΜΑΡΙΚΕΣ», που βρίσκεται εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Ραφήνας, δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ρ. Α.Ε., χρονικής διάρκειας μέχρι τριών (3) ετών με ετήσια ανανέωση με Απόφαση του Διοικούντος Οργάνου, με  ημερομηνία  έναρξης από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής Βεβαίωσης Παραχώρησης, με σκοπό την λειτουργία ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟΥ με ανάπτυξη ξαπλώστρων και ομπρελών, ετήσιου Προϋπολογισμού είκοσι χιλιάδων και δέκα ευρώ (€ 20.010,00) πλέον χαρτοσήμου 3,6%.
 
Ως εγγύηση συμμετοχής ορίζεται το ποσό των χιλίων εξακοσίων εβδομήντα ευρώ  (€ 1.670,00).
 
Ο Διαγωνισμός θα διενεργηθεί ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής στις 27 Απριλίου 2021 ημέρα Τρίτη και ώρα 10:00 πμ στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας, οδός Ακτή Ανδρέα Γ. Παπανδρέου (1ος όροφος), σύμφωνα με τους όρους της λεπτομερούς Διακηρύξεως.
 
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λάβουν γνώση της Διακήρυξης, στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας Α.Ε. τηλ. 22940-22840, 22940-23605 κάθε εργάσιμη ημέρα και κατά τις ώρες 08:30-14:30 καθώς και στην ιστοσελίδα της «Ο.Λ.Ρ. Α.Ε.» στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.rafinaport.gr (επιλογή ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ). 
powered by social2s

Στο ΔΣ της ΚΕΔΕ οι προτάσεις της το αναθεωρημένο πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”

Οι θέσεις της ΚΕΔΕ για την υλοποίηση του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης» θα συζητηθούν  στο προσεχές Διοικητικό Συμβούλιο, που θα συνεδριάσει παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Στ. Πέτσα αύριο, Τετάρτη 14 Απριλίου  και ώρα 12 το μεσημέρι.

Συγκεκριμένα στη συνεδρίαση θέμα θα είναι η πρόσφατα αναθεωρημένη ΚΥΑ για το αναπτυξιακό πρόγραμμα της Αυτοδιοίκησης «Αντώνης Τρίτσης» και αναμένεται να διατυπωθούν οι προτάσεις της ΚΕΔΕ για την υλοποίηση του προγράμματος.

Στο ΔΣ της Τετάρτης θα συζητηθούν επίσης τα εξής θέματα:

  • Αναστολή πληρωμών των τοκοχρεολυτικών δόσεων των ΟΤΑ προς το ΤΠΔ για το 2021 και μεταφορά τους προς πληρωμή στο 2022 σε ισόποσες άτοκες δόσεις.
  • Η υποβολή αιτήματος προς τον πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΕΤΑΑ.Ε. για έκτακτη σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της, με θέμα ημερήσιας διάταξης την εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου της.
  • Πρόταση νομοθετικής ρύθμισης για την τροποποίηση του άρθρου 37 του υπό επεξεργασία σχεδίου νόμου για τον εσωτερικό έλεγχο.

Η συνεδρίαση του ΔΣ θα μεταδοθεί απ’ ευθείας μέσω live streaming  από την ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ και το κανάλι της Ένωσης στο youtube.

powered by social2s

Συμμετοχή της ΟΛΛ ΑΕ στην άσκηση Ε.Υ.Ζ.Σ. του ΚΕΜΕΑ

Η Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου ΑΕ (ΟΛΛ ΑΕ), στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων για την αύξηση της προστασίας των Εθνικά Χαρακτηρισμένων Ευρωπαϊκών Υποδομών Ζωτικής Σημασίας σε εφαρμογή της Οδηγίας 2008/114/ΕΚ, επιλέχθηκε από το ΚΕΜΕΑ και συμμετείχε ως εκπρόσωπος των Θαλάσσιων Μεταφορών & Λιμένων στην Άσκηση Λειτουργιών με την κωδική ονομασία Ε.Υ.Ζ.Σ 4.

Η άσκηση, στην οποία συμμετείχαν (10) επιλεγμένες υποδομές Μεταφορών και Ενέργειας και δέκα (10) εμπλεκόμενα Υπουργεία και Κρατικοί Φορείς, λόγω των ισχυόντων υγειονομικών πρωτοκόλλων, πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της τηλεδιάσκεψης από το συντονιστικό κέντρο του ΚΕΜΕΑ, την Πέμπτη 8/4/2021 και την Παρασκευή 9/4/2021 μεταξύ 8.30-13.30.

Για τη βέλτιστη και αποδοτική συμμετοχή της ΟΛΛ ΑΕ στην άσκηση, το Κέντρο Συντονισμού και Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης (ΚΣΔΕΑ), όπως προβλέπεται από το Σχέδιο Αντιμετώπισης Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης (ΣΑΚΕΑ) της ΟΛΛ ΑΕ, προσομοιώθηκε στα γραφεία της NEXT PLUS, Συμβούλων Ασφαλείας της ΟΛΛ ΑΕ.

Στην Άσκηση συμμετείχαν από την ΟΛΛ ΑΕ ο Υπεύθυνος Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΥΑΛΕ) κ. Βώδινας Ευάγγελος και η Βοηθός ΥΑΛΕ κα Αδάμη Ευτυχία και από την NEXT PLUS οι Σύμβουλοι Ασφαλείας της ΟΛΛ ΑΕ κ.κ. Κάβδας Κωνσταντίνος και Κρανιώτης Μαρίνος.

Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ΟΛΛ ΑΕ σε συνεργασία με τη ΔΕΗ-ΑΗΣ Κερατέας-Λαυρίου και με τη συμμετοχή της Dow Hellas SA (νυν RAVAGO LAVRION ΑΕ), οργάνωσε και πραγματοποίησε στις 7/7/2017, και με εξαιρετική επιτυχία, την πρώτη πανελλαδικά ζωντανή άσκηση ασφαλείας με βάση τις απαιτήσεις της Οδηγίας 2008/114/ΕΚ.

powered by social2s

Επίσημο: Στις 4 Μαΐου μεταφέρεται ο εορτασμός της Πρωτομαγιάς

Στις 4 Μαΐου μεταφέρεται ο εορτασμός της Εργατικής Πρωτομαγίας, σύμφωνα με απόφαση της Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΣΕΕ, η οποία προκήρυξε 24ωρη Πανελλαδική Απεργίας για τον εορτασμό της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ: 

«Συνεδρίασε σήμερα η Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΣΕΕ και αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης Πανελλαδικής Απεργίας για την Εργατική Πρωτομαγιά, την Τρίτη 4 Μαΐου, ώστε η εργατική τάξη να αποτίσει φόρο τιμής στην ιστορία, στους αγώνες και στους νεκρούς της.


Την ώρα που οι εργαζόμενοι και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία βιώνει τα τραγικά προβλήματα της πανδημίας, οι πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τις δυσμενείς αλλαγές στο εργασιακό τοπίο, βάζοντας στο στόχαστρο ακόμη και το οκτάωρο, κάνουν τις προκλήσεις και τα προβλήματα ακόμη πιο μεγάλα. Τα συνδικάτα βρίσκονται σε ετοιμότητα για να αντιπαλέψουν και να ακυρώσουν κάθε πολιτική που στοχεύει στα εργασιακά δικαιώματα και αν απαιτηθεί η ΓΣΕΕ θα εκτιμήσει το ενδεχόμενο και νέων απεργιακών κινητοποιήσεων.

Η αξία της ανθρώπινης ζωής και η αξιοπρέπεια στην εργασία βρίσκονται στην προμετωπίδα των αγώνων μας. 

Ζήτω η Εργατική Πρωτομαγιά!
Τιμούμε τους νεκρούς και τους αγώνες της εργατικής τάξης!!
Δεν είναι αργία, είναι Απεργία!»

 

powered by social2s

Εβδομαδιαία ενημέρωση ενεργών κρουσμάτων κορωνοϊού στη Δυτική Αττική

Κοσμόπουλος: «Πρέπει να συνεχίσουμε είμαστε προσεκτικοί με τα μέτρα προστασίας κατά του covid-19»
Τα στοιχεία για τα ενεργά κρούσματα στη Δυτική Αττική σύμφωνα με την εβδομαδιαία ενημέρωση του ΕΟΔΥ, του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας, ανακοινώνει ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτ. Αττικής Λ. Κοσμόπουλος.
Στη Δυτική Αττική το σύνολο ενεργών κρουσμάτων είναι 982.Στον Δήμο Ελευσίνας το σύνολο ενεργών κρουσμάτων είναι 216.
Στον Δήμο Ασπροπύργου, το σύνολο ενεργών κρουσμάτων είναι 252.
Στον Δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας, το σύνολο ενεργών κρουσμάτων είναι 74.
Στον Δήμο Μεγαρέων, το σύνολο ενεργών κρουσμάτων είναι 270.
Στον Δήμο Φυλής, το σύνολο ενεργών κρουσμάτων είναι 170.
Σχετικά ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτ. Αττικής Λευτέρης Κοσμόπουλος ανέφερε ότι: «Δυστυχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα στη χώρα και στην περιοχή μας κατά συνέπεια δείχνουν αρνητική πορεία. Αναμένοντας βελτίωση, πρέπει να συνεχίσουμε να τηρούμε τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού».
powered by social2s

Θεμιστοκλέους: Μέσα στον Ιούνιο ο εμβολιασμός των 40αρηδων - Τον Μάιο η πλατφόρμα για ραντεβού

Mέσα στον Μάιο αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό ατόμων με νεαρότερες ηλικίες σημείωσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους υπολογίζοντας την ηλικιακή σειρά προτεραιότητας στο εμβολιαστικό πρόγραμμα. 

Συγκεκριμένα ο κ. Θεμιστοκλέους μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ για την επόμενη κατηγορία των πολιτών που θα εμβολιαστεί και αφορά στα νοσήματα αυξημένου κινδύνου και περίπου 800.000 ανθρώπους, είπε ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα των ραντεβού θα ανοίξει την ερχόμενη Παρασκευή.

Όπως ανέφερε, θα περιλαμβάνει νοσήματα, όπως σακχαρώδης διαβήτης και καρδιοαγγειακά νοσήματα, ενώ μέχρι τη Δευτέρα 19 Απριλίου, θα ενταχθούν στην πλατφόρμα και όλα τα υπόλοιπα. «Τα ραντεβού για τον εμβολιασμό τους θα ξεκινούν από τον Απρίλιο μέχρι και τον Μάιο. Θα έχουν πάρει την πρώτη δόση μέσα στον Μάιο», επισήμανε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Πρόσθεσε ότι τον Ιούνιο θα προχωρήσει ο εμβολιασμός και των νεότερων ηλικιακών ομάδων, άρα κάπου μέσα στον Μάιο θα ανοίξει η πλατφόρμα για αυτή την κατηγορία.

Για τις ειδικές επαγγελματικές κατηγορίες, ο κ. Θεμιστοκλέους τόνισε ότι θα αποφασιστεί στις αρχές Μαΐου αν θα προτεραιοποιηθεί ο εμβολιασμός τους, ανάλογα το πώς θα έχει κινηθεί ο εμβολιασμός των άνω των 50 ετών.

Σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή των πολιτών στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, σημείωσε ότι τη μικρότερη συμμετοχή στον εμβολιασμό την έχει η ηλικιακή ομάδα των 60-64 ετών με ποσοστό 50% και τη μεγαλύτερη η ομάδα 75-79 ετών με ποσοστό που ξεπερνά το 75%. «Και οι 85αρηδες στην αρχή ήταν διστακτικοί, το ποσοστό τους ήταν στο 50% και τώρα έχει φτάσει στο 64%», σημείωσε.

Οι παραλαβές εμβολίων

Παράλληλα, ο κ. Θεμιστοκλέους ξεκινώντας από το εμβόλιο της Johnson&Johnson που φτάνει αύριο στην Ελλάδα, επισήμανε ότι η διαφορά του σε σχέση με τα υπόλοιπα είναι ότι έχει μόνο μια δόση, γεγονός που μπορεί να επιταχύνει αρκετά το εμβολιαστικό πρόγραμμα.

Όπως εξήγησε ο κ. Θεμιστοκλέους «περιμένουμε 2 εκατ. δόσεις για το δεύτερο τρίμηνο, ενώ τον Απρίλιο παραλαμβάνουμε λίγες δόσεις. Η δεύτερη παραλαβή θα γίνει τη Μεγάλη Πέμπτη, οπότε θα χρησιμοποιηθεί τον Μάιο. Έτσι, τον Μάιο περιμένουμε ακόμα 300.000 δόσεις και τις υπόλοιπες περίπου 960.000 δόσεις τις περιμένουμε τον Ιούνιο».

Από την Pfizer, καταγράφεται μια πολύ μεγάλη αύξηση των παραδόσεων, καθώς θα πλησιάσουμε τις 1,5 εκατ. δόσεις τον Μάιο και 1,7-1,8 εκατ. δόσεις τον Ιούνιο.

Από τη Moderna παραμένει χαμηλά ο αριθμός των παραδόσεων, καθώς αναμένονται 100.000-150.000 δόσεις στις αρχές Μαΐου.

Για το εμβόλιο της AstraZeneca, ο κ. Θεμιστοκλέους τόνισε ότι είναι κατανοητή οποιαδήποτε διστακτικότητα, καθώς τις τελευταίες 20 ημέρες υπήρχαν αλλεπάλληλα δημοσιεύματα και ανακοινώσεις Οργανισμών για την ασφάλεια του. «Αυτό προκάλεσε μια αναταραχή.

Παρόλα αυτά τα ποσοστά συμμετοχής της χώρας μας είναι πολύ πιο αυξημένα σε σχέση με τις άλλες χώρες και οι άνθρωποι που είχαν προγραμματισμένο ραντεβού άκουσαν τις αποφάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων και στη συντριπτική τους πλειοψηφία πήγαν στο ραντεβού τους. Αυτή τη στιγμή η συμμετοχή με βάση τα ραντεβού που έχουν προγραμματιστεί ξεπερνά το 90%, που είναι λίγο πιο χαμηλά από τις υπόλοιπες εταιρείες», υπογράμμισε.

powered by social2s

Συνάντηση Θανάση Μπούρα με τον Άδωνι Γεωργιάδη

Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Δυτικής Αττικής, Θανάσης Μπούρας, είχε συνάντηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, με αφορμή την αναμενόμενη ανάρτηση για διαβούλευση του Σχεδίου Νόμου που αφορά τη ρύθμιση θεμάτων λειτουργίας των λαϊκών αγορών.

            Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των παραγωγών και συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος των αυγοπαραγωγών Μεγάρων Χρήστος Σακελλαρίου, το μέλος του Συλλόγου Φυτικής Παραγωγής Μεγάρων και Δυτικής Αττικής, Σωτήρης Καστάνης και ο Πρόεδρος του Σωματείου Παραγωγών Α΄Λαϊκής Αγοράς Αθηνών Θεόδωρος Γαβρήλος.

            Ο Υπουργός ενημέρωσε διεξοδικά και διευκρίνησε πολλά σημεία του υπο ανάρτηση για διαβούλευση Σχεδίου Νόμου. Οι παραγωγοί από την πλευρά τους έθεσαν τα ερωτήματά τους και τις απόψεις τους, για τις οποίες ο κ. Γεωργιάδης δεσμεύτηκε ότι θα λάβει υπόψη του και περιμένει τις θέσεις των παραγωγών μετά την αναμενόμενη από μέρα σε μέρα ανάρτηση του Σχεδίου Νόμου για τις Λαϊκές Αγορές.

            Ο κ. Μπούρας, από την πλευρά του, διαβεβαίωσε ότι θα παρακολουθεί το θέμα και θα είναι σε διαρκή συνεννόηση με τον Υπουργό, προς όφελος των παραγωγών, των εμπόρων και των καταναλωτών των Λαϊκών Αγορών.

            Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό από τη συνάντηση.

powered by social2s

Εμβόλιο AstraZeneca: Καθησυχάζουν οι ειδικοί για τη δεύτερη δόση - Ποια τα νέα δεδομένα

Στο ζήτημα εκδήλωσης θρομβώσεων και θρομβοπενίας ως ενδεχόμενες παρενέργειες του εμβολίου της AstraZeneca επανήλθαν σήμερα η ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου και ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.

Όπως είπε η κυρία Θεοδωρίδου στη σημερινή ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης κατά της νόσου COVID-19, ο θόρυβος που έχει δημιουργηθεί για το εμβόλιο της AstraZeneca έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία σε όλο τον κόσμο και η Ελληνική Επιτροπή Εμβολιασμών παρακολουθεί προσεκτικά όλα τα τρέχοντα δεδομένα από τους διεθνείς οργανισμούς.

Οι εκδηλώσεις θρομβώσεων και θρομβοπενίας με το εμβόλιο της AstraZeneca πρόκειται για σπάνια περιστατικά σημείωσε η Μ. Θεοδωρίδου και αναφέρθηκε στα τελευταία επιστημονικά δεδομένα.

«Δεν υπάρχει τεκμηριωμένη συσχέτιση με προηγούμενο ιστορικό θρόμβωσης, καθώς και με άλλους προδιαθεσικούς παράγοντες. Πρόκειται για μία περίπτωση ανά 100.000», τόνισε.

Η κατάσταση αυτή φαίνεται να είναι μία ιδιοσυστατική αντίδραση στην πρώτη δόση, είπε και τόνισε ότι είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι δεν υπάρχουν αναφορές για περιστατικά θρομβώσεων με την δεύτερη δόση του εμβολίου.

Όπως είπε στη χώρα μας έχουν γίνει πάνω από 380.000 δόσεις του εμβολίου της AstraZeneca και μόνο μία περίπτωση έχει αναφερθεί στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων ΕΜΑ.

Η ίδια πρόσθεσε ότι ήδη στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr έχουν αναρτηθεί οδηγίες για έγκαιρη αναγνώριση του συνδρόμου θρόμβωσης και θρομβοπενίας αλλά και για τη σωστή αντιμετώπιση του.

Υπογράμμισε και πάλι τα συμπεράσματα πως ο κίνδυνος σοβαρής νόσησης και θανάτου είναι συντριπτικά μεγαλύτερος από τον κίνδυνο εκδήλωσης θρομβώσεων και θρομβοπενίας.

Επανέλαβε πως η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμού συνιστά τη συνέχιση του προγράμματος εμβολιασμού με κάθε διαθέσιμο εμβόλιο, συμπεριλαμβανομένου και αυτού της AstraZeneca, στα άτομα ηλικίας 30 ετών και άνω και εξήγησε και ότι δεν ενδείκνυται να γίνονται προληπτικά εξετάσεις ή λήψη αντιπηκτικής αγωγής πριν τον εμβολιασμό, όπως επισημαίνει και η αντίστοιχη αιματολογική εταιρεία.

Η ίδια τόνισε ότι ο σπάνιος αυτό συνδυασμός θρόμβωσης και θρομβοπενίας δεν έχει να κάνει με κανένα από τα υπόλοιπα εμβόλια που διατίθεται στη χώρα μας και αφορά αυστηρά και μόνο το εμβόλιο της AstraZeneca.

powered by social2s

Έριξε «Βόμβα» ο Βασιλακόπουλος: Το self test έχει 40-50% πιθανότητα να είναι ψευδώς αρνητικό

 

 Νέα «βόμβα» έρχεται από τον καθηγητή Πνευμονολογίας, Θεόδωρο Βασιλακόπουλο, ο οποίος σε τηλεοπτική του συνέντευξη επισημαίνει ότι το self test έχει 40-50% πιθανότητα να είναι ψευδώς αρνητικό.

Μάλιστα, ο κ. Βασιλακόπουλος μιλώντας στο Open είπε ότι τη δεδομένη περίοδο, που ο επιπολασμός της πανδημίας είναι μεγάλος, «το αρνητικό self test δεν μας εξασφαλίζει σε τίποτα και δεν παύει να είναι το πιο αξιόπιστο απ' όλα τα τεστ το PCR το μοριακό».

 Παράλληλα, ο καθηγητής είπε αναφερόμενος στα self test ότι με δεδομένο ότι η πανδημία είναι τόσο εκτεταμένη αυτή την περίοδο υπάρχει «40% - 50% πιθανότητα να είναι ψευδώς αρνητικό το τεστ στο οποίο υποβάλλεται. Θα πρέπει αυτός λοιπόν που το κάνει, να μην επαναπαυθεί και να συνεχίσει να τηρεί τα μέτρα και να φορά μάσκα».

Αντίθετα, είπε ότι «το θετικό τεστ, έχει τρομερά υψηλή πιθανότητα να είναι όντως θετικό». Επανέλαβε πως το αρνητικό self test, «δεν αθωώνει τους αρνητικούς».

 Πρόσθεσε ότι «το αρνητικό self test έχει πιθανότητα να είναι ψευδές» κι εξήγησε: «Δεν είναι επισφαλές. Με το self test θα βρούμε πάρα πολλούς απ' αυτούς που έχουν λοίμωξη με υψηλή συγκέντρωση, που είναι πολύ μεταδοτικοί. Θα χάσουμε και κάποιους αρνητικούς δηλαδή, που έχουν τη νόσο και θα πρέπει όλοι να συνεχίσουμε να προσέχουμε. Αν υπήρχε λύση να βρίσκαμε όλους τους θετικούς και τους αρνητικούς, θα είχαμε λύσει το θέμα παγκοσμίως και θα είχε τελειώσει η πανδημία. Η κυβέρνηση πήρε πολύ σωστή απόφαση να γίνονται δύο self test, γιατί ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος. Θα πρέπει και όσοι είναι αρνητικοί να συνεχίσουν να προσέχουν».

powered by social2s

ΑΑΔΕ: Κλειδάριθμος χωρίς μετάβαση στην εφορία - Η διαδικασία αναλυτικά

Με νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή, δίνεται η δυνατότητα απόκτησης κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως χωρίς δηλαδή αυτοπρόσωπη παρουσία στην εφορία.

 Οι δυνατότητες απόκτησης κλειδάριθμου εξ αποστάσεως που δίνει η απόφαση Πιτσιλή είναι τρεις και συγκεκριμένα:

- μέσω τηλεφώνου,

- με e-mail ή

- με βιντεοκλήση

Βήμα - βήμα, η διαδικασία έχει ως εξής:

1. Για την εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet απαιτείται η υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης στο δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (www.aade.gr), στην οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει το όνομα (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.

2. Στην ίδια αίτηση ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει επίσης τα στοιχεία επικοινωνίας του (σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail).

3. Για την ολοκλήρωση της εγγραφής είναι απαραίτητη η απόδοση κλειδαρίθμου, ο οποίος δύναται να χορηγείται είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού στην περίπτωση νομικών προσώπων/οντοτήτων στη Δ.Ο.Υ., είτε μέσω βιντεοκλήσης. Εναλλακτικά η απόδοση κλειδαρίθμου στα φυσικά πρόσωπα δύναται να χορηγείται εξ αποστάσεως μέσω κινητού τηλεφώνου και/ή με e-mail.

4. Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτηση του καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής με τον οποίο συνεργάζεται.

5. Για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, όπου προβλέπεται και εφόσον επιλεγεί από τον φορολογούμενο, απαιτείται η επαλήθευση, μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας ελέγχου, των στοιχείων της αίτησης με τα στοιχεία που διαθέτει, αντίστοιχα, ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών ή/και ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος στην αίτηση του. Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ο φορολογούμενος δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο εξ αποστάσεως με βιντεοκλήση ως εξής:

Εφόσον ο φορολογούμενος επιλέξει τη δυνατότητα αυτή, προωθείται στην εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» όπου καταχωρεί τα στοιχεία του και τα στοιχεία επικοινωνίας του. Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.

Με την καταχώρηση του αιτήματος του φορολογούμενου, αποστέλλεται στον φορολογούμενο μήνυμα επιβεβαίωσης ραντεβού σε στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει ο ίδιος στην αίτησή του.

Κατά τον ως άνω προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του προσώπου που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο ίδιος ο φορολογούμενος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση. Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου
Εναλλακτικά, ο φορολογούμενος μπορεί να διεκπεραιώσει την παραλαβή του κλειδαρίθμου αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ. Σε αυτήν την περίπτωση, ο φορολογούμενος λαμβάνει σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο Α.Φ.Μ., η ημερομηνία και η ώρα υποβολής της αίτησης καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής.

powered by social2s